Motor Soğukken Tork Eğrisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan turgut68 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,376
Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

Ortalama tuketım bir bakıyorum 9,5 3 , 5 km yol yaptıktan sonra 8, 6 vs hıc stabıl degıl , takmıyorum artık kafama yakıtı ortalama 7'5 litre olarak yazdım kafama
 

Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

3,5 km gidince 9,5 dan 8,6 ya düşüyorsa yol bilgisayarını sıfırlama tarihiniz yeni gittiğiniz km 30 km civarı demektir , stabil durama gelmesi için 200 km gitmeniz gerekir , bu 200 km rampalı ışıklı yolsa 9,5 dan aşağıya düşmez 100 km seni otobanda yaparsanız basmadan 8,5 dan aşağıya düşmez , 200 km yi otobanda 110 km geçmeden yaparsanız 6,6 ya kadar düşer sonra şehir içi ağırlıklı dolaşırsanız ( otobana çıkmadan) mazot bitimine kadar 7,7 leri görürsünüz yol bilgisayarına takılmayın derim çünkü çalışma prensibi hangi devirde ne kadar km süratle gittiğinizi saptayarak sonuca ulaşma olduğu için net bilgi vermez hiçbir zaman
Örnek ; yol bilgisayarını sıfırlayıp aracınızı çalıştırın ve rolentide 15- 20 dakika çalıştırın ortalama 13, 14 lt ye çıktığını görürsünüz gerçekte rolentide bu kadar yakıt yakmaz araba yürümediği için 30 litre bile görebilirsiniz handikap burada
Not: Bu tespitler 4x4 110 hp için geçerlidir!!!!!
 

Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

Calışma mantığını anladım motor devri ve yapılan kılometreyı baz alıyor , bu şekilde ölçmekde yanliş sonuclar veriyor ,
Araç bugüne kadar çok sağır kullanılmış ben 2 haftadır ozellıke 4ve 5 viteslerde 4000 4500 devıre kadar çıkarıyorum araçta barız bır serılesme var diyebılırım , ilk sahıbı 65 yasında bir emeklıymıs bıraz sakın kullanmış , tam adamının eline düştü 8) biraz daha motor açılsın , chıpleyecegım , herkese değerli bilgilerden dolayı teşekkür ederim .