Ynt: Motokaravanımın Yapım Aşamaları; Isuzu M23 Motokaravan - Celal Yalçın
Merhaba Karavancı Dostlar
Karavanımı kendim yaptım . Nasıl yapılacağı ,aşamaları hakkında epeyce de bilgi verdim. Bazı hatalarımı da konuları aktarırken anlattım . Bugün ise hatalarımın genelini ve nedenlerini açıklayacağım ki beni örnek alan dostlar aynı hataya düşmesinler. Ayrıca ; profosyoneller bile hata payı koyarken biz amatörlerin hata yapması gayet doğal. Yeterki canından bezdirecek kadar çok olmasın.
1- Yan camları çift cam yaptırmalıymışım : Kış döneminde dış ve iç mekanın ısı farkı nedeniyle buharlaşma, arkasındanda buharın suya dönüşmesi. iç mekandaki pencere kenarlarının hep ıslak olması.
2- İç dekerasyonu doğal bambu ile yapmıştım. Gerçekten çok harika ,estetik ve sıcaklık vermişti karavanıma. Fakat cam kenarları ve tavan havalandırma kenarları kışın buharlanma sonucu ıslaklık nedeniyle küflenme ,pis koku ve pis görüntü oluşturdu. Ertesi yaz değiştirmek için malzeme ararken inşaat ,iç dekarasyon malzemesi olarak yoğun bir şekilde kullanılan MEMBRAN PVS FOLYO' yu keşfettim. Normalinde sıcak pres uygulanarak yapıştırılan membranı ben soğuk tutkallarla uyguladım. İyi de sonuç aldım. Şu anda kullanıyorum. Kolay çizilmez, makasla veya maket biçağı ile kolayca kesilip şekil verilir, leke tutmaz, herhengi bir temizleyiciyle oluşan kirler silinebilir. Ayrıca şunu da belirteyim; Bambu kaplamayı sadece cam kenarlarından değiştirdim. Diğer yerlerdeki bambuyu kullanıyorum. kullanımı çok rahat, kir tutmuyor ve silinerek kolaylıkla temizlenebiliyor.
3- Antalya' da yaşadığım için Temiz ve pis su sisteminin , hidraforun izalasyonunu yapmak aklıma dahi gelmemişti. Hayatımda hiç don yaşamamıştım ki. Geçen kışı Bursa' da geçirince doğa hatırlattı ve Mudanya' da izalasyon yapmak zorunda kaldım.
4