Motokaravanda Ağırlık Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mustafapusti Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,445

mustafapusti

Ana Kamp
Mesajlar
63
Tepkime Puanı
35
Yaş
34
Yer
Samsun, Türkiye
Merhaba arkadaşlar. Vw crafter aracımı karavana dönüştürdüm tse, muayene vs tüm işlemleri yaptım ama ağırlığı ruhsatta yazandan daha yüksek çıktı. Crafter uzun şase ve temel ihtiyaçlar haricinde arka bagaj ve tavan kliması ekli araçta. Boşken 3800-3900 kg ağırlığında. Ruhsatta yazan değeri 3500kg. Bu ağırlık fazlalığı trafikte veya yurt dışına çıkmak istediğimde problem oluşturur mu?
 

Bu ağırlık fazlalığı trafikte veya yurt dışına çıkmak istediğimde problem oluşturur mu?
Bazı ülkelerde 3.5 ton, otoban ücretlerinde sınır oluyor ve ayrı ücretlendirme oluyor . Bazı yollara sokulmuyor. Bu konuyu araştırmanızı öneririm. Araçların yolda tartıp tartırılmadığını bilmiyorum.
 

Türkiyede tonaj aşımı sorun oluyor mu peki? Yolda kantara vs sokarlar mı? Sokarlarsa yaptırım ne olur?
 





.
Yurtdışı sorunuz için belki aşağıdaki durumları göz önüne alabilirdiniz ?

* İleri Avrupa ülkelerinde polis sayısının az olduğu görülmekte ve konuşulmakta.
* Bizdeki gibi bu işi resmen asli görevi olarak yapanlarına rastlanmıyor.
* Büyük ülkelerde bile sınırlar dışında kantar istasyonları görmedim. Buralarda karavanları yönlendiren işaretler de yok.
* Karavanların durdurulup tartıldığına ben şahsen rastlamadım. (Otobanda bir park yerinden geçerken göz ucuyla gördüklerimin de ayrıntısını bilmiyorum. Belki karavanlar tesadüfen oradaydı ?)

Yanlış anlaşılmasın tartıldıkları tabi ki doğru ve en azından YouTube’da videoları bulunmakta. Benim rastlamamın sebebi ülke veya eyaletlerin tatil başlarında yola çıkmamamla ilgili olmalı ? Yazılı ve görsel basında nedense zaten sadece bu zamanlarda ilgili haberlere rastlanmakta.

Bu durumda (sadece beni bağlayacağının üzerine basarak) ağırlık kontrolüyle karşılaşacağıma hiç ihtimal vermiyorum.
Belki yabancı plakası ile dışarıda konumlu ev kliması ve oldukça yüklü tepe bağajı olan bir karavan, pahalı karavan tartısı yanında olmasa da bir polis tarafından “Hayrola bilader, yolculuk nereye ?” sorusuyla durdurulabilirdi ?

Müeyyideleri ilgili bilgiye gereksiniminiz olursa, ülkelerin diline tercüme ettirdiğiniz sorunuzu Google’dan araştırın derim. Böylesi daha isabetli.
Ben de benzeri şeyler için aynisini yapıyorum. Devamlı değişme potansiyeli olan şeyleri, üstelik her ülke için ayrı ayrı bilmek sanırım zaten olası değil.

Pardon, pardon !
Benim aslan otomobil kulübümün böyle bir sayfası varmış.
Fakat yine de karavanlar için ağırlık aşılması ile ilgili bir şey bulamadım.
 
Son düzenleme:

Denetim istayonların da artık kamera mevcut. Plâkadan sorgulama yapıyor. Ruhsatta M1 yazıyorsa sizinle bir işi yok istasyonun.

Belki çekme karavanlar için -750kg altı dahil- bir güzellik yapılabilinir. Sayısı arttıkça vergi alınacak kalem de artıyor malum.
 


Önce aracınız hayırlı olsun ama anlamadığım bir durum var.

Normal durumda boṣ ağırlığın, azami ağırlıktan 4-5 yüz kilo az olması lazım ki araç gezide yolcuları ve ilave yükü taṣıyabilsin.

„Vw crafter aracımı karavana dönüştürdüm tse, muayene vs tüm işlemleri yaptım“ diyorsunuz. Yani, TSE, boṣ ağırlığı taṣıyabileceği azami ağırlığından 300-400 kilo fazla olan karavana onay mı verdi?
 

TSE ve muayene sırasında aracı kantara sokmadılar hocam. TSE de evrak vs işler sahil 1 saatlik kontrol yaptılar. Sonra sisteme onay düşecek dediler. 2. Yada 3. Günde Muayeneye gidebilirsin dediler. Muayenemi yaptırdım yeni ruhsatımı aldım. Ağırlık ile ilgili hiçbir işlem yapılmadı.
Hatta Karavan için 22 litrelik LPG takmıştım hatta dışardan dolum ağzı yaptım. Muayene ve TSE de sorun çıkar diye düşündüm. Çıkmadı.
 


Inanılır gibi değil.

Karavanın azami yük kapasitesini artırmak Türkiye’de mümkün mü? Mümkünse yük kapasitesini yükselterek sorunu çözebilirsiniz.

Almanya’da iki aracımda azami yük kapasitesini yükselttim. Böylece tüm Avrupa’da tartılırım endiṣesi olmadan geziyorum.

Aracın azami yük kapasitesini yükseltmek için amartisörler gibi bazı parçaları güçlendirmek gerekebilir.
 
Son düzenleme:




Normalde yük taşımacılığı yapanlar kantar ölçümlerinde Araçların tartım tölaransı diye bir şey belirlenmiş. Yazıdaki ifadeler şöyle;

Tartı toleransı uygulaması

(1)Tartı toleransı; en çok [(aracın azami ağırlığının % 3,75’i) + 500] kilogram olarak kabul edilir.

(2) fazla yükleme oranları hesabında; aracın azami ağırlığı ile birinci fıkrada belirlenen tartı toleransının toplamı esas alınır.

Örneğin: Azami Yüklü Ağırlığı 3500 Kg olan bir kamyonetin fazla yük toleransı 631,25 kg dir.Böyle bir araç denetim istasyonunda kantara çıktığında kantardaki ağırlığı 4.131,25 kg den fazla gelir ise bu araca Azami Yüklü Ağırlığını geçtiği ölçüde ceza uygulanacaktır.
 

Google ile araştırırken araç etiketindeki ağırlık birimlerinin açıklamasını gördüm. Kendi aracımın etiketini çektim ve kg birimleri karşılığında şöyle yazıyor. Aşağıda görsel örnek. Benim aracın etiketide diğer görselde.
Buna göre azami yük ağırlığı ile kantar ağırlığı çok farklı değerler.



 

Tartı toleransı uygulaması konusundaki açıklamada bir nokta dikkatimi çekti.

3.500 kilo ağırlığındaki kamyonette 631,25 Kg tartı toleransı % 18 oranını biraz geçiyor. Açıklamanın son cümlesideyse belirli kısıtlamlarla, azami yük ağırlıkları en fazla % 15 oranında aṣılabilir, deniliyor.

Son cümlenin tümü:

(3) Ocaklardan çıkarılan ve ocak sahasının içinde tartılamayan maddelerin seçilecek stok sahalarına taşınması ile zirai ürünlerin üretildiği arazi parçasından stoklama alanlarına yapılacak taşımalarla sınırlı olmak üzere, araçların karayolu üzerinde 1 kilometreden fazla seyretmemesi ve hızlarının 60 km/s’den fazla olmaması şartıyla, azami yüklü ağırlıkları en fazla % 15 oranında aşılabilir.

Burada bir çeliṣki yok mu?

Kamyonet yerine karavanı örnek versek durum farklı olur. 3800/3900 kilo boṣ karavan. Karavan yola çıkmadan normalde 4-5 yüz kilo daha yük binecek.

Tartı toleransı uygulamasının tüm metni:

Tartı toleransı uygulaması

(1)Tartı toleransı; en çok [(aracın azami ağırlığının % 3,75’i) + 500] kilogram olarak kabul edilir.

(2) fazla yükleme oranları hesabında; aracın azami ağırlığı ile birinci fıkrada belirlenen tartı toleransının toplamı esas alınır.

Örneğin: Azami Yüklü Ağırlığı 3500 Kg olan bir kamyonetin fazla yük toleransı 631,25 kg dir.Böyle bir araç denetim istasyonunda kantara çıktığında kantardaki ağırlığı 4.131,25 kg den fazla gelir ise bu araca Azami Yüklü Ağırlığını geçtiği ölçüde ceza uygulanacaktır.

(3) Ocaklardan çıkarılan ve ocak sahasının içinde tartılamayan maddelerin seçilecek stok sahalarına taşınması ile zirai ürünlerin üretildiği arazi parçasından stoklama alanlarına yapılacak taşımalarla sınırlı olmak üzere, araçların karayolu üzerinde 1 kilometreden fazla seyretmemesi ve hızlarının 60 km/s’den fazla olmaması şartıyla, azami yüklü ağırlıkları en fazla % 15 oranında aşılabilir.
 
Son düzenleme:


O Katar ağırlığı hocam, Yüklü halde aracınız ve çekebileceği en ağır romork ağırlığının toplamıdır.
 



Çalışıyorsa elleme kuralı gereği,
Eğer sorun yaratılmıyorsa durumu kurcalamayın. Böylece kullanın gitsin.
İlerde sorun yaşarsanız çaresini ararsınız.
Bizde birçok iş böyle olur.
Sorun çıkmıyorsa ortada bir yanlışlık da olsa,
Bu yanlışlık bir sorun çıkarmıyorsa yok sayılabilir demek ki...
Çıkarıyorsa zaten sorunu çözersiniz.