Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bulenttg Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,632
Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Teşekkür ederim,bu karavan imalat ve montajında özellikle yapılan elektrik sistemlerini resimleyip tanıtmaktır.İşin tamamlanma aşamalarında doğal olarakta her şey görünecektir.Burada takip edilen çizgi, teknik olarak yapılabilen en uygun ekipmanla karavan içindeki kullanılacak elektrikli cihazlarda çok fazla kısıtlama olmadan yüksek verimle faydalanmak.
Bülent TAZEGÜL
www.facebook.com/tazegulbulent
 

Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Kolay gelsin Bülent Bey.

Cavid Sezen
 


Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Bülent Bey çok titiz ve bilinçli bir çalışma aşamaları paylaşımınızı bekliyoruz
 











Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Resimdeki grafikte ;araç alternatörünün gövde ve diyotların gövde ve yapısal sıcaklık değerlerine göre akım kapasiteleri görülmektedir.Dikkat !!! sıcaklık arttıkça akım kapasitesi (3000 devirde eğri yapısına bakınız) düşmektedir.Servis bataryası şarj sırasında bataryanın doluluk durumuna göre alternatör ısınması artacaktır.Bunu en aza indirmek için yapılacak bazı pratik uygulamaları görüşlerinize ve bilgi alışverişi çerçevesinde neler yapılmakta veya yapılmalıdır. Bilgilerinize sunar düşüncelerinizi paylaşmanızı dilerim.
Bitmiş bir araç üzerinde fazla değişiklik veya Alternatör bölümünde fiziksel büyüme yapamadığımız durumlarda
a) Alternatör gövdesinin araç seyir durumunda iken rüzgar kanalı ile (hava soğutulması)
b) Servis bataryasının ilave ek getirdiği düşünülerek uygun sayıda bataryanın alternatör şarj sistemine bağlantısı
c) Alternatör gövde sıcaklığının belli bir değerin üzerine çıktığı durumda servis bataryasının şarjının otomatik kesilmesi( bu sistem bu araçta dıgıtal olarak yapılacaktır)
d) En iyi uygulama ve çözüm mutlaka 2. Alternatördür.Araç ayrı,servis bataryaları ayrı......

Bülent Tazegül

www.facebook.com/tazegulbulent

 


Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Öncelikle aracınız ve amacınız hayrlı olsun.
Şarz olayına galince, biz biraz bu işi abartıyoruz gibi, birçok otorite eminim karşı çıkacak ama, ben extradan 2. bir alternatör taraftarı değilim.
Hesap yaparken sanırım akülerin her defasında dibine kadar boş olacağı varsayımından yola çıkılıyor, halbuki güneş takviyeli bir sistemde bu gibi bir olay söz konusu değildir, dolayısıyla alternatöre fazladan ne kadar yüklenebilir ki, diğer araçları bilmem kendi aracımda aracın orjinal alternatörünü kullanıyorum, tam güneşsiz günlerde sadece 2 saatlik şarz akülerimi fazlasıyla full yapıyor, bu benim düşüncemdir.
Elbette burada günlük kullanmayı düşündüğünüz amper limiti olabilir, benim fazla ihtiyacım yok , sadece bir buz dolabı, ama buz dolap, artı klima artı bir dolap daha gibi düşünülecekse bu sefer aküleride artırmak gerekiyor. 300A kesinlikle yetmeyecektir sanıyorum.

Merakımdan soruyorum sisteminizde V otomat kullanacakmısınız, eğer kullanacaksanız ne marka ve hangi sınıf..
 

Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları


Şarj işini gündüz yaptığınız sürece alternatif çok: Hem solar panel hem araç alternatörü katkı verecektir.

İkinci alternatörün YEGANE faydası gece hareket ederken şarj edebilmek. Gece hareket halindeyken araç alternatörü ağırlıklı olarak farları yakmak için kullanılacaktır. Bu yüzden yaşam aküsünü şarj edebilirliği oldukça şüpheli ya da sınırlı olacaktır. Gündüz yapılan şarj yeterliyse bence de ikinci alternatöre gerek yok.
 





SON KONULAR - FORUM