Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bulenttg Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,365
Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Teşekkür ederim,bu karavan imalat ve montajında özellikle yapılan elektrik sistemlerini resimleyip tanıtmaktır.İşin tamamlanma aşamalarında doğal olarakta her şey görünecektir.Burada takip edilen çizgi, teknik olarak yapılabilen en uygun ekipmanla karavan içindeki kullanılacak elektrikli cihazlarda çok fazla kısıtlama olmadan yüksek verimle faydalanmak.
Bülent TAZEGÜL
www.facebook.com/tazegulbulent
 

Etiketler
Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Kolay gelsin Bülent Bey. :smiley:

Cavid Sezen
 


Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Bülent Bey çok titiz ve bilinçli bir çalışma aşamaları paylaşımınızı bekliyoruz
 

Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Karavan iç döşemesi devam ediyor,bu arada elektrik kontrol panosu ve diğer sistem malzemeleri hazırlandı.

iç döşeme002.JPG
 










Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Resimdeki grafikte ;araç alternatörünün gövde ve diyotların gövde ve yapısal sıcaklık değerlerine göre akım kapasiteleri görülmektedir.Dikkat !!! sıcaklık arttıkça akım kapasitesi (3000 devirde eğri yapısına bakınız) düşmektedir.Servis bataryası şarj sırasında bataryanın doluluk durumuna göre alternatör ısınması artacaktır.Bunu en aza indirmek için yapılacak bazı pratik uygulamaları görüşlerinize ve bilgi alışverişi çerçevesinde neler yapılmakta veya yapılmalıdır. Bilgilerinize sunar düşüncelerinizi paylaşmanızı dilerim.
Bitmiş bir araç üzerinde fazla değişiklik veya Alternatör bölümünde fiziksel büyüme yapamadığımız durumlarda
a) Alternatör gövdesinin araç seyir durumunda iken rüzgar kanalı ile (hava soğutulması)
b) Servis bataryasının ilave ek getirdiği düşünülerek uygun sayıda bataryanın alternatör şarj sistemine bağlantısı
c) Alternatör gövde sıcaklığının belli bir değerin üzerine çıktığı durumda servis bataryasının şarjının otomatik kesilmesi( bu sistem bu araçta dıgıtal olarak yapılacaktır)
d) En iyi uygulama ve çözüm mutlaka 2. Alternatördür.Araç ayrı,servis bataryaları ayrı......

Bülent Tazegül

www.facebook.com/tazegulbulent

amperaj sıcaklık orantısı.JPG
 


Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Öncelikle aracınız ve amacınız hayrlı olsun.
Şarz olayına galince, biz biraz bu işi abartıyoruz gibi, birçok otorite eminim karşı çıkacak ama, ben extradan 2. bir alternatör taraftarı değilim.
Hesap yaparken sanırım akülerin her defasında dibine kadar boş olacağı varsayımından yola çıkılıyor, halbuki güneş takviyeli bir sistemde bu gibi bir olay söz konusu değildir, dolayısıyla alternatöre fazladan ne kadar yüklenebilir ki, diğer araçları bilmem kendi aracımda aracın orjinal alternatörünü kullanıyorum, tam güneşsiz günlerde sadece 2 saatlik şarz akülerimi fazlasıyla full yapıyor, bu benim düşüncemdir.
Elbette burada günlük kullanmayı düşündüğünüz amper limiti olabilir, benim fazla ihtiyacım yok , sadece bir buz dolabı, ama buz dolap, artı klima artı bir dolap daha gibi düşünülecekse bu sefer aküleride artırmak gerekiyor. 300A kesinlikle yetmeyecektir sanıyorum.

Merakımdan soruyorum sisteminizde V otomat kullanacakmısınız, eğer kullanacaksanız ne marka ve hangi sınıf..
 

Ynt: Motokaravana Başlama Ve Elektrik Sistemleri Montaj Aşamaları

Aka' Alıntı:
Hesap yaparken sanırım akülerin her defasında dibine kadar boş olacağı varsayımından yola çıkılıyor, halbuki güneş takviyeli bir sistemde bu gibi bir olay söz konusu değildir, dolayısıyla alternatöre fazladan ne kadar yüklenebilir ki, diğer araçları bilmem kendi aracımda aracın orjinal alternatörünü kullanıyorum, tam güneşsiz günlerde sadece 2 saatlik şarz akülerimi fazlasıyla full yapıyor, bu benim düşüncemdir.

Şarj işini gündüz yaptığınız sürece alternatif çok: Hem solar panel hem araç alternatörü katkı verecektir.

İkinci alternatörün YEGANE faydası gece hareket ederken şarj edebilmek. Gece hareket halindeyken araç alternatörü ağırlıklı olarak farları yakmak için kullanılacaktır. Bu yüzden yaşam aküsünü şarj edebilirliği oldukça şüpheli ya da sınırlı olacaktır. Gündüz yapılan şarj yeterliyse bence de ikinci alternatöre gerek yok.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst