Motokaravan Tercihi Konusunda Yardım Görüş ve Önerileriniz?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan orsaalabanda Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,294

orsaalabanda

Zirve
Mesajlar
3,490
Tepkime Puanı
71
Karavan almayı ya da yaptırmayı düşünüyorum.Tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var.Kafamda bazı kriterler belirledim ancak hepsinin bir arada olabilirliği konusunda şüphelerim var.Ben önem sırasına göre kriterlerimi sıralayayım.Yardımcı olup yorumda bulunursanız çok sevineceğim.
1. Aracın orjinal kasasında genişletme ve yükseltme anlamında aracın sürüş dinamiklerini etkileyecek ve parketme problemi yaratacak ciddi değişiklik yaptırmayı düşünmüyorum çünkü ikinci bir binek arabaya ihtiyacım olmasın şehiriçi kullanımı köprü geçişi otopark problemi vs.sorunları yaşamayayım istiyorum.
2. Tanıdık bildik bir marka araç olup bol ve ucuz yedek parça,yaygın servis ağı olması önemli.
3. Aracın ağırlıklı kullanım şekli 2-3 günlük haftasonu gezileri olacak ama çok konforlu olmasa da uzun soluklu maceralara da açık olabilmeli.
4. Buzdolabı-mutfak-evye tertibatı,kirli ve pis su tankları,duş,wc,klima ve ısıtma tertibatı olmazsa olmazlardan.Yazın çalışıp kışın yatan karavanlardan olmamalı.Kış kamplarını da sorunsuzca yapabilmeliyim.
5. Teorik olarak çift kişilik bir yatak yeterli ama gerektiğinde sıkışık da olsa 1-2 arkadaşımı misafir edebilmeliyim.

İstediklerim gözönüne alınırsa iç hacim olarak ducato maxi ya da ww volt gibi araçlar mantıklı geliyor.Ancak bunlar da yeni modeller olduğu için çok masraflı olacak.Tüm istediklerimi de transporter gibi bir araca sığdırmak da imkansız.Ne dersiniz?Tavsiyeleriniz ne olur acaba?
ilginize şimdiden teşekkürler.
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

sayın orsaalabanda anlatıgınız kadarıyla hem şehir içinde hemde uzun yolda kulanmak için bi karavan düşünüyosunuz bana kalırsa
1-ducatonun modeleri size uygun bol parçası olan ve ucuz olan bi araç demişsiniz woswogen wolt un parçaları ducato dan çok pahalı ve fiatın servis agı daha geniş kalıtesi tabiki ona göre düşük yani ama en ufak ilçede bile kalsanız fiatın parçası elerinde olur wolt için 1gün beklersiniz:smiley:)
2-alcanız araç 5 yaşıtı sanırım 5 ten aşaga olması sizin için önemli yoksa karavan ruhsatını almak için devlete ötv farkını baya veriyosunuz tam miktarını bilemiyorum normalde ödücenizin iki katını veriyosunuz bildigm kadarıyla bunu karavan imalatcıları daha iyi biliyo herhangiriyle görüşürseniz miktarını söyler
3-aracı alkovan olana çevirmeyin bence (yani aracın üstünü yeniden karavan kasası yaptırmayın demek istiyorum)hem maliyeti fazla olur hemde şehir içinde zor olur heleki siz bu konuda sıkıntı yaşamak istemediginizi belirtmişsiniz zaten öle bi durumda üstünü filan çarpıcanız büyük bi ihtimal genelde öle oluyo:smiley:
4-münübüs içini dediniz şekide düzenlemesi için bu işte uzaman başoglu firmasından fiyat almıştım sadece dış kasayı bozmadan dediginiz sistemi 8bin ytl yapıyolar alkovanı ise 23-25bin ytl ye sıtandart olarak yapıyolar exstralar size baglı
kısacası size uygun olan bence ducato alıp iç dizaynı yaptırmak yada elinizden geldigince yapamak hem ekonomik hemde kulanışlı bi araç olur hemde 4 kişi rahatça kalır saygılarımı sunar iyi günler dilerim
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Sayın orsaalabanda,

forumumuzda yer alan http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=14011.0 başlığı altındaki fotograflara bir göz atmanızda yarar var.

Aracın olmazsa olmazları arasında duş-wc de yazmışsınız, ancak aracın ağırlıklı kullanım şeklinde ise 2-3 günlük haftasonu gezileri olacağını belirtmişsiniz. Bu durumda şundan emin olmanızda yarar var; duş-wc gerçekten gerekli mi?

Unutmayın, işin içine özellikle duş girdiği zaman sabit bir duş kabinine ihtiyaç duyacaksınız, ki bu da minimum 70x90 cm'lik bir alan demek. Yazın sıcağında bu kadar dar bir alanda duş yapabilecek misiniz ;) ? Suyun ısıtılması için bir sistem gerekmesi demek. Bu, profesyonel çözümlerde boier denen LPG ile çalışan ve yer kaplayan bir sistemle çözülür. Elektrikli su ısıtıcı ile olayı çözmek isterseniz kampinge bağımlı kalmak demektir ve kampinglerde duş imkanı vardır. Duş demek daha büyük temiz su deposu, daha büyük atık su deposu, daha fazla ağırlık demektir. Gerçekten sık bir şekilde kullanmayacaksanız böyle bir alanı öldürmeyin derim. WC olayını portatif kamp tuvaletleri ile herhangi bir kabin yapma zorunda olmadan da çözme şansınız var.

Böylece seçeceğiniz aracın boyutlarını VW Transporter'e düşürme imkanını yakalamış ve şehir içinde olsun, şehirler arası olsun binek araçtan daha konforlu bir araç sürüşüne sahip olursunuz. (Bir transporter fanatiği olarak benden başka bir öneri de çıkmazdı zaten :smiley: )
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Sayın Özdal bey,
Biraz daha etraflıca inceleme yapınca sorduğum soruların bir çoğunun aslında konuya yabancı olmaktan kaynaklandığını anlıyorum.(Campervan ve motokaravan ayrımını bile yeni öğrendim mesela)Ama inceledikçe başka açmazlarla karşılaşıyorum.Sanırım karar verme süreci biraz uzun olacak.Motokaravan mı campervan mı istiyorum önce buna karar vermeli.
Dikkatlice inceleyince campervan ihtiyaçlarımı daha iyi karşılayacak gibi geliyor ama alkovan denilen yapının cazibesine kapılmamak da mümkün değil.Gördüğüm tüm alkovanlı araçlar da komple yeniden yapılmış polyester kabinden oluşuyor.Hem ekstra masraf hem de aracın şeklini çok bozuyor.Böyle birşey yaptırırsam ben bir karavanım canımın çektiği yerde konaklayamam camping isterim.Kaz gibi yolunacak turistim diye bağıracak resmen :D
İstediğim maksimum iç hacme sahip bir campervan bu durumda.Ama makaslı bir ducato maxi mycamper'de gördüğüm T4 ün kıvraklığına ulaşabilecek mi? 4X4 lerin bile zorlanacağı off-road koşullarında o artistik su geçişi pozlarını verebilecek mi?(laf aramızda hayran olmamak elde değil)
Başka bir soru tamam minumum hacimle maksimum faydayı sağladık ve transporter aldık diyelim.Düşüncelerine katılamasam da forumda başka bir deneyimli abinin ''arkadaşının düğününe de campervan ile gitmek'' diye dile getirdiği bir konu var ki gerçekten düşündürücü.
Adam gibi bir motokaravan al kullanmadığın sürece otoparkta yatsın ayrıca ikinci bir binek otomobil al(arkadaşının düğününe de onunla gidersin artık)durumu bir yanda(birlikte yaratacağı başka sorunlarla beraber)
Hem transporter hem binek araba al daha ucuza gelir bu konuda endişelerin varsa dediğinizi duyar gibiyim.Ama bu durumda da ikinci bir araba alacaksam neden transporter a razı olayım sorusu bir yanda....
Ne kadar zormuş yahu!!!

İlgilenen ve cevap yazan herkese sonsuz teşekkür.
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Şu linkteki 4X4 ün iç tasarımı taransporter a uygulansa çok hacimli mi olur şaseye göre fikirleriniz nedir?
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=665.0
 




RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Duş ve 5. maddenin "1-2 arkadaş" kısmı olayı çok değiştiriyor hocam.

Kışın duş alma olasılığınız sıfıra yakın. Demek ki yazları baharda olacak ki oda bir şekilde çözülüyor dışarıda.

Arkadaşların kalma olayı derseniz o zaman bu olasılık için aracı bir üst ebata yükseltmeniz lazım. Değip değmeyeceğine siz karar verin. Yada çadırla idare edilecek.

Bu iki şıkkı elersek, en uygun çözüm yüksek tavan transporter camper olur diye düşünüyorum.

Neden derseniz...

Siz gezip keşfetmek istiyorsunuz anladığım kadarıyla. Yani kısa molalar ve çok yer gezip görme.

Aynı sorgulamaları bende yaptığım için ve bu ülkedeki kamp yerlerinin azlığını, karavan üreticilerinin kalitesizliğini gördükten sonra camper ın beklentilerime en uygun araç olduğuna karar verdim. Lakin ne yalan söyleyeyim sizin bıraktığınız yelken dünyası da bana çok cazip geliyor. Bir başka topikte o dünyayı, güzelliklerini zorluklarını sizin gözünüzle bizlere tanıtırsanız çok memnun oluruz.

Kolay gelsin.
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Merhaba,
Kriterlerinizi belirlediğinize göre epey yol almış olduğunuzu düşünüyorum. Satışa koyduğum Fiat Ducato aracımı da dikkate alarak sorularınıza yanıt vermeye çalışacağım ;

1. Aracın orjinal kasasında genişletme ve yükseltme anlamında aracın sürüş dinamiklerini etkileyecek ve parketme problemi yaratacak ciddi değişiklik yaptırmayı düşünmüyorum çünkü ikinci bir binek arabaya ihtiyacım olmasın şehiriçi kullanımı köprü geçişi otopark problemi vs.sorunları yaşamayayım istiyorum.

> Bu tanıma uyan araç panelvan. Köprü geçişi problem olmasın diyorsanız ruhsatınız kuralına uygun olmalı, yani ruhsatınızda "kamp taşıtı/motokaravan" yazmalı. 5 yıldan yeni bir araç %84 ÖTV ödemenize neden olur.Bu nedenle 2006 da 2001 model Fiat Ducato aldım.

2. Tanıdık bildik bir marka araç olup bol ve ucuz yedek parça,yaygın servis ağı olması önemli.

> Bu kritere uygun araçlar panelvan Fiat Ducato, Peugeot, Citroen , Ford Transit, VW Transporter , Hyundai Starex vb.

3. Aracın ağırlıklı kullanım şekli 2-3 günlük haftasonu gezileri olacak ama çok konforlu olmasa da uzun soluklu maceralara da açık olabilmeli.

> Uzun soluklu maceradan kastınız offroad ise yukarıda saydığım hiç bir araç size bu konforu sağlamaz. 4*4 olmayan VW transporter dahil. Belki daha az ağır olması nedeni ile
VW daha iyi sürüş sağlayabilir ama 4*4 konforu değildir söz konusu olan. ( 4 değişik marka 4*4 kullanmış biriyim). Tüm panelvan çeşitleri haftasonu gezi tarzınıza uygundur.

4. Buzdolabı-mutfak-evye tertibatı,kirli ve pis su tankları,duş,wc,klima ve ısıtma tertibatı olmazsa olmazlardan.Yazın çalışıp kışın yatan karavanlardan olmamalı.Kış kamplarını da sorunsuzca yapabilmeliyim.

> Isıtma tertibatı olan ve yalıtımı iyi olan kış lastikli bir panelvan bu kriterinize uyar. (webasto, Eberspracher vb. ). Duş/WC hep tartışılan konulardandır. Ben olması gerekeni savunanlardanım. Bu kriter sizi
en az 12m3 lük panelvanlara götürür kesinlikle.www.auto-sleepers.co.uk sitesinde yüksek tavan VW transporter'ın arkasına duş/WC yapılmış halini gördüm ancak fotoğrafta güzel olan kullanışı kolay
konforlu demek değil, şöyle ki akşam yatağı yaptığınızda (ki tüm araç içini kaplar) duş/WC kısmına ulaşım sorun olur gibi gözüküyor.

5. Teorik olarak çift kişilik bir yatak yeterli ama gerektiğinde sıkışık da olsa 1-2 arkadaşımı misafir edebilmeliyim.

Satışa koyduğum aracım bu kriterinize iyi bir örnek ancak panelvanlar gece 2 KİŞİLİKTİR. Gündüz yağmur/soğuk 4-6 kişiyi misafir edebilirsiniz. (benim planda 5-6) ama gece 2 KİŞİLİKTİR. Ranza sistemi ile belki bu sayı arttırılabilir ama 12m3 (şöfor koltuğundan arka kapıya 3.37cm olan) bir araçta (VW durumunda yüksek tavan 9m3- arka mesafeyi bilmiyorum) istediğiniz konforu sağlayamazsınız. Misafir olayı sizi
alkovan tarzı bir araca götürür. Panelvan=2 kişiliktir.

Umarım açıklayıcı oldu. Örnek verdiğim aracımı niye satıyorsunuz diye sorarsanız benim kriterlerim farklılaştı zaman içinde (bu 2. karavanım), emekliyim vaktim yeterince müsait, amatör fotoğrafçıyım, park problemim yok, yaz kış yaşayabileceğim semi-integrated bir motokaravan planlıyorum. Evet 2 kişiyim ama uzun soluklu yaşam için 220-230 en şart gibi. (eve yakın konfor) .
iyi günler
Oguz
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Sn.orsaalabanda,
Oğuz beyin aracının 10m3 lük olanını kullandım. 4 kişilik ailemizde 2 çocuğumuza ön koltukların üzerine demonte demir konstrüksüyon 105x185 yatak tasarladım ve imal ettirdim. Montajı 10 dakika sürüyordu,karavanın üzerine portbagaj monte ettirdim demir aksam ve yatağı taşımak için. Özellikle kısa gezilerde kamplarda çok kullanışlı oldu
Eğer camper bir araç alırsanız size imalatı için yardımcı olurum.
Hoşçakalın.
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Yol gösterici açıklamalarınız için çok teşekkürler.Teorik bağlamda yoğun bir araştırma içindeyim ben de ve yol aldığımı hissedebiliyorum sanki.Evet camper istiyorum bu artık kesinleşti. Alkovanlı ve kamping bağımlısı bir motokaravan olmayacak.İstediklerim de galiba beni ducato maxi ye götürüyor... gibi....Neredeyse motokaravan konforunda bri camper istiyorum çünkü.Bu konudaki tek handikapım transporter a göre şehiriçi kullanımında biraz daha kaba ve sanırım kullanımının biraz daha zor????olması.
Bulabildiğim ebat bilgileri ışığında kroki olarak bir kaç karalama bile yaptım.Bunları da en kısa zamanda tarayıp foruma koyacağım.Sineğin yağını çıkararak ducato maxi ye üçüncü kişi için bir yatak,salon tipi mini klima,duş-wc koyabileceğimi hissediyorum.Olurunu olmazını tartışırız artık.Saygılar ve tekrar teşekkürler.
 



RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Bu arada belki size basit ya da saçma gelebilir ama cahilliğime verin artık.
Bu araçlarda kirli ve pis su depoları nerelere yerleştiriliyor?Mantıken pis su deposunun özellikle de duş kullanılacaksa tabandan aşağıda olması gerekiyor.Şasenin altına yerleştirirsek alttan çarpmalarda sorun çıkarmaz mı?Temiz su deposu dikey olarak da yerleştirilebilir tabi ama doldurma kolaylığı açısından onun da aşağıda biryerlerde olmasında fayda var sanıyorum.Zihni sinir projesi olarak diyorum ki demir profillerle zemini 10 cm yukarı kaldırsak ara boşluğa da polyesterden dökme su tankları yerleştirsek...ducato gibi bir araçta aşağı yukarı 500 litre su yapar.Kafam tavana çarpar mı acaba? :p
İkinci soru Özdal bey boiler lpg ile çalışır demiş.Boilerde aracın motorunun ısısından faydalanamaz mıyız?Teknelerde sıcak su sorunu genelde böyle çözülüyor.Duş almasak bile kış kamplarında içimizi ısıtacak sıcak suyumuz da aksa musluktan?
Üçüncüsü :Bagaj kapağına izolasyon yapmayacağımıza göre boydan kayıp olacağını sanmıyorum ama izolasyon aracın eninden ne kadar fedakarlık gerektirir?
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Belki Özdal dostum ve diğer Transporter aşıkları kızacak ama tercihinizi 12m3 araçlardan yana kullanmış olmaız benim hoşuma gitti. Kullanım konusunda hiç zorluk çekmeyeceğinizden eminim.
İlk aldığım Transit'i eve getirmesi için sahibinden rica etmiştim, şimdi gülüyorum. Diğer araçlara göre yukarıda sürmek, hidrolik direksiyonun rahatlığı aracın boyutlarına alışınca hiç sorun çıkartmıyor.
Tabii bu tüm panelvanlar için geçerli bir durum. Diğer sorularınıza gelince ;
..... kirli ve pis su depoları nerelere yerleştiriliyor? > Yurt dışında araca uygun su depoları var ancak Türkiye'de "merak etme ab"i durumu söz konusu. Benim pis su depom aracın altında stepnenin yerinde. (85lt),
temiz su depom aracın içinde koltuğun altında (120lt). Bağımsız olarak 2-3 gün yaşamaya yetiyor. (100Ah marin akü, su depoları ve portapotti wc) . Bundan daha büyük depolar araca ekstra yük getirir ve bence
gerek yok diyorum.
.... Özdal bey boiler lpg ile çalışır demiş.Boilerde aracın motorunun ısısından faydalanamaz mıyız? > Gene yurt dışında hem sıcak su hem de sıcak hava veren kombi cihazlar var. Bu konuyu ben de araştırmıştım,
maddi olarak sıkıntı yoksa doğru çözüm olabilir. Kompakt bir çözüm ve yer problemi azalıyor gibi. Ben ısınma için kuru sistem Webasto kullanıyorum, koltuk altına sığabilen bir cihaz ve memnunum. Duş için yazın sıcak su ihtiyacı olmuyor. Kendi ılınan depo ihtiyacı karşılıyor, her ihtimale karşı elektrikli ısıtıcım var ama 2 yıldır kullanmadım. Kampta zaten bu ihtiyacınızı karşılayabiliyorsunuz tabii kaldıysa :smiley: Alternatifi ocakta ısıtılmış sıcak suyun kullanılması olabilir. Bu yıl mayıs-temmuz aylarında tüm anadolu turu yaptım ve Doğubeyazıt hariç kamp alanında kalmadım. Gerektiğinde yol/nehir kenarı restaurantlardan elektrik/su ihtiyacınızı karşılıyorsunuz. (Bir nevi kamp alanı).
Bagaj kapağına izolasyon yapmayacağımıza göre boydan kayıp olacağını sanmıyorum ama izolasyon aracın eninden ne kadar fedakarlık gerektirir > Ciddi bir fark değildir bu. Tavanda 2,5mm yan yüzeylerde 4mm
lik izolasyon maddeleri yeterli ve çok ciddi yer kaybına neden olmuyor. Zaten, tam adını bilmiyorum ama aracın içindeki koruma şeritlerinin (kemerlerinin) kalınlığına denk geliyor.

Üçüncü kişi için ön tarafta yatma yeri çözümünü bir katalogda görmüştüm, taşıma problemini çözerseniz Levent beyin çözümü de akla yatkın, kullanmadığım için bir şey söyleyemem.
Duş/WC koymakta hiç problem yok,önemli olan yaşam yerine karar verip (ön,arka) ona göre yerleşim planı yapmak. Ben 3 ay plan yapıp, aracı yaptırırken son 3 gece sabahlara kadar tekrar çalışmıştım :smiley:
Klima konusu tartışmalı. gerekiyor mu ? EVET. ancak 220 ile çalışan aletler bunlar. 12V diyenler de araya inverter koyarak çözüyorlar sorunu, ama enerji sorununu çözemiyorlar tabii. Belki çözüm bir
jenerator olabilir, onun da ses ve yer problemi var biliyorsunuz ? Bu sorular bitmez :smiley:

Başka konularda da yardıma ihtiyacınız olursa hazırım.
Oguz
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Orjinal bir T3 westfalia öneririm
ben (ve t3 sahibi bazı arkadaşlarım )günlük olarakta kullanıyorum
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

teos' Alıntı:
Belki Özdal dostum ve diğer Transporter aşıkları kızacak ama tercihinizi 12m3 araçlardan yana kullanmış olmaız benim hoşuma gitti. Kullanım konusunda hiç zorluk çekmeyeceğinizden eminim.

Oğuz dostum hiç kızmadım :mad:
Senenin hatrı sayılır bir kısmını motokaravanda geçirmiş birisi olarak senin tecrübe ve önerilerine saygı duyarım. Ve herşeyi çok güzel, detaylı açıklamışsın.
 

RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

Merhaba Özdal dost. Ufak bir takılma idi :smiley: Karavanını sattığını duydum, sevineyim mi üzüleyim mi bilemedim. Hayırlısı diyelim.
iyi günler
Oğuz
 



RE: Yardım! Nasıl Bir Karavan?

İzin verirseniz size Oğuz abi demek istiyorum sanırım benden yaş olarak epey büyüksünüz.Üşenmeyip uzun uzun cevaplar yazmışsınız çok teşekkür ederim.
Ducato maxi fikir olarak tamamen yerleşti kafama.Ege karavanın duş-wc li transporter modelinden esinlenerek geriye 180 derece dönen sürücü koltuğu ile bütünlenen yatak sistemi bana uygun gibi geldi.Sizin camper daki yatak alanından en az 50 cm kazanç demek bu.Kabin ölçüsünün 3,37 olduğunu söylemiştiniz.(Transporter da 2,75)Yanımda yatacak eşimin benden kısa boylu olduğu düşünülürse 150 cm yatak ona yeter.
Altında temiz su deposu olan 100 cm.lik bank+50 cm yolcu koltuğu +50 cm klima bölümü (üzeri giysi dolabı ya da buzdolabı için kullanılabilir)+50 cm wc-duş(50x80 yetecek gibi çok kilolu insanlar değiliz.)(80 cm enlemesine)=250 cm eder.+arada üç profil olacak fazla fazla 15 cm de ona versek geriye bagaj üstü en az 70 cm. enlemesine bir yatak alanı yaratır.Bu da küçük kızım için uzun yıllar yeter de artar bile.Yatağın altı geniş bir boş bagaj alanı olarak kalır.Buraya zorunlu hallerde kullanmak amacıyla (mesela elektrikli su ısıtıcısı için) küçük bir jenaratör düşünüyorum.
Sürgülü kapıdan gerideki yatağa kadar olan mesafe lavabo ve ocak için fazlasıyla yeter sanırım.
Hatta eğer mümkün olabilirse 180 derece geriye yaslanabilen sağ ön yolcu koltuğu ve asıl yatak bölümünü üzerine katlanır ufak bir ranza sistemiyle zorunlu hallerde ekstra iki kişilik geceleme imkanı yaratılabilir(gibi geliyor)
Tabi bunlar teorik olarak düşüncelerim.Teknik olarak uygulanabilir mi bilmiyorum.Ama eğer olursa benim için çok kullanışlı olacağı inancındayım.
İlgilenip yardımlarını esirgemeyen diğer tüm arkadaşlara da içten teşekkürler.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,914
Mesajlar
1,525,524
Kayıtlı Üye Sayımız
166,687
Kaydolan Son Üyemiz
Zazizizo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst