Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nuretting Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,960
Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

Yaşar Bey,

pek çok gezgin biliyoruz ki anlatacakları ile külliyat bile oluşturulur, ama gezginlerin ortak huyu olsa gerek, sadece kendi aralarında konuşurlar geyiğini ederler ertesi gün naftalinler sandıga kaldırırlar deneyimlerini.

o gün çok tatlı gelen ama bugün açıkcası canımı sıkan bi anımı aktarayım;

addis ababa/etiyopya'da, arkadaşlarla akşam yemeği için orada çok da tercih edildiğini duydugumuz bir türk lokantasına gittik. türkiyeden gelenler oldugunu duyunca, kimi özel şirket kimi kamu çalışanı, kimi turist kimi gezgin birkaç türk geldi sohbet başladı. derken laf lafı açtı, koyu bir muhabbete girildi. susup az kenara geçtiğimde karşımdaki sahne şuydu: hiç bir şartlanmışlığı olmayan, gezgin turist ayrımını bir kere bile düşünmemiş, bambaşka nedenlerden dolayıorada bulunan insanların konuştugu ortak bir dil vardı, bu sadece bir dil değildi üstelik, bir kültür, bir anafikrin parantezinde buluşmuş gibiydi insanlar; gezginliğin o geniş, ferah, dünyayı insanlığı, sırf insan olmanın verdiği bir özgüvenle kabullenmiş ve hazmetmiş bir buluşmaydı gördüğüm. geriden kaba saba eleştirilerle anlatılan etyopya insanın, nasıl onurlu, nasıl şahsiyetli bir kökten beslendiği ve nasıl da gözalıcı bir sosyal altyapı taşıdıkları dile getirildiğinde o masada oturan herkesin gözlerinde, "yaşamayan bilmez işte, kime anlatacaksın bunları" ortak noktası vardı.

o gece orada, arjantinden japonyaya, orhun abidelerinden, norveçe, antartikadan şiraza anılar anlatıldı. insanlar gidip görmüşlerdi. istanbulda zaman bulamayacağımız, belki o heyecanı yakalayamayacağımız bir coşkuyla, herkes birbirinden diğer yerleri sordu. soran ne sordugunu biliyor anlatan da neyi anlatacağından emindi. ben baykal gölü ne olan merakımı dile getirdiğimde, hemen oradaki (hataylı ) usta anlatmaya başladı(meger seneleri orada geçmişti ve şimdi addis de karşılaşıyorduk), gittiğimde gölün neresinde kayıga binmemin doğru olacağından tutun da, gölün hangi cenahına düşen köyde neyi bulacağıma kadar.. bunlar hangi atlasta yazar ya da hangi belgeselde raslanır?
o gece orada bulunan ve bir daha karşılaşmadığım birkaç gezginle ayaküstü, bir gün kimbilir nerede karşılaşırız ama keşke yazsak da notlarımızı birleştirsek ve dünyayı bir de bizim gözümüzle anlatsak, güncellesek gezi yollarını demiştik, ne ben bunun peşine düştüm ne de onlardan ses çıktı, sadece Hüseyin isimli bir arkadaştan geçen kurban bayramında tebrik maili aldım, addis ababa dan ayrılmış ve yeni zelanda’daymış artık.
şurada tembel tembel oturdugum yerde bile son 2 haftada bu yaz için yapılmış 3 ayrı gezi projesini inceleme şansım oldu. türkiye, sanılanın aksine bence a klasmanı kabul edilecek çok sayıda gezgin çıkardı, özellikle son 10-12 yılda. türk gezginleri, bildiğim kadarıyle son 3-4 yılda bile dünyada gidilmedik çok az yer bıraktı. bu insanlar nasıl edilir bilmiyorum ama, yazmaları ve paylaşmaları sağlanmalıdır, bu önemli bir kayıt olacaktır.
öte yandan, çok önemli bir konu daha var: o da gidilmemiş destinasyon konusu. bilindiği gibi, bir destinasyon belirli süre notlanmadığı takdirde artık gidilmeyen yere dönüşür. mesela borneo ya bundan 5 yıl önce dört başı mamur bir gezi edilmiş en son, burası bir süre sonra gidilmemiş yer kabul ediliyor . gidilmemiş yer kabulünün standart süresi yok. bunu daha çok o bölgenin değişim hızı belirliyor. geçenlerde discovery de olsa gerek, amazon ormanlarının 2002 yılında çekilmiş görüntüleri ile birlikte 2009 yılında çekilmiş görüntülerini verdiler arada uçurum var, orman içinde şehirler türemiş vs.
Bu gidilmemiş yerler, notlanmamış yollar oldukça fazla. yakutsk-bering arası mesela çok cazip, gezenbilirde de yakutsk yolunun fotografları vardı bir ara, rüyalara giresi bir yol. avrupa forumlarında da sık sık ısıtılan bir diğer gidilmemiş yol, iç çin. içeri çine ilişkin elinde veri olan birini tanıyor musunuz? pek çok örnek sıralanabilir.
gezginlerin yazmaları ve paylaşmaları teklif edilir ve bunda ısrar edilirse, özellikle genç ve yeni başlayan gezgin adayları gidilmemiş yollar için teşvik edilmiş ve cesaretlendirilmiş olacaktır.
Bu yabana atılmaması gereken konularla belki bizim site dahilinde de gönül verip ilgilenecek, bir başlık altında iz sürmeye ve bir literatür oluşturmaya soyunacak gençler çıkacaktır. bildiğim şu, niteliki ve güncel gezgin arşivi dünyada pek az, türkiyede hiç yok.
 

Etiketler
Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

edebiyatçı' Alıntı:
Yazınızı zevkle ve hak vererek okudum.Yalnız bu maddeye biraz takıldım.Niye sadece erkek ya da bekar kadın gezginleri düşünüyoruz.Rica ederim kocalarımıza böyle tavsiyeler vermeyin. ;D ;D Evli ve iki- üç çocuklu olup hala içinde bir gezgin ruhu taşıyan kadınlar ne yapsın.Çocukları adama bırakıp gitsek geziden gelince çocukları telef olmuş buluruz. Büyüsünler de gezeyim desek hayat geçiyor.Rahat gezeyim diye çocuk yapmasak diyeceğim ama bunun için geç kaldık. :D Bu aşamada eşlere muhtacız. Tamam çoluk çocuk Everest'e tırmanamayız ama ailece gezinin tadı da farklı oluyor.Gezgin ruhu felan deyip lütfen eşleri ihmal etmeyelim beyler. :mad: :mad:


lütfen kusurumuz olduysa affedin, hiç öyle bir niyetim yok elbette. ailelerimiz için, harika tatil köyleri, gemi yolculukları, bungalovlu orman kampları, kayak merkezleri ve daha pek çok öneri edilecektir mutlaka. lakin, benim diyen babayiğidin bile 2 haftada 5-6 kg vererek geldiği stepler, ülkede çok ağır koşullarda çiftçilik yapan insanların iki günde elleri ve yüzlerinin yarıldıgını bizzat gördüğüm çöller, senelerin dağcılarına pes dedirten yürüyüşler düşünüldüğünde, aile etkinliği biraz zor gibi değil mi sizce de?
 

Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

hep ben konuşmuş gibi oluyorum ama, bir arkadaşımın eleştirisi üzerine belirtmem gereken bir husus olduguna inandım, o da şu: gezgin, hiç bir ana spor dalının profesyoneli olduğu iddiasında değildir. ama gezgin karma bir dayanıklılık iddiasında, haritanın ve doğanın düşkünü, kendini aramaktan vazgeçmemiş bir ruhta ve sadık bir rota takipçisidir. ne profesyonel dağcının çıktıgı yamaca tırmanabilir (ne de tırmanmaya kalkışır) ne profesyonel dalgıcın daldığı yere dalabilir (ne de dalmaya kalkışır) ne profesyonel off roadcu gibi tam donanımlı off road aracıyla paris dakar havasında toza dumana karışma iddiası vardır. ama gezgin der ki, ben o dağı geçer o gölde kamp kurar o çölde de yıldızları izlerim.
 

Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

afagan' Alıntı:
Yaşar Bey,

pek çok gezgin biliyoruz ki anlatacakları ile külliyat bile oluşturulur, ama gezginlerin ortak huyu olsa gerek, sadece kendi aralarında konuşurlar geyiğini ederler ertesi gün naftalinler sandıga kaldırırlar deneyimlerini.

o gün çok tatlı gelen ama bugün açıkcası canımı sıkan bi anımı aktarayım;

addis ababa/etiyopya'da, arkadaşlarla akşam yemeği için orada çok da tercih edildiğini duydugumuz bir türk lokantasına gittik. türkiyeden gelenler oldugunu duyunca, kimi özel şirket kimi kamu çalışanı, kimi turist kimi gezgin birkaç türk geldi sohbet başladı. derken laf lafı açtı, koyu bir muhabbete girildi. susup az kenara geçtiğimde karşımdaki sahne şuydu: hiç bir şartlanmışlığı olmayan, gezgin turist ayrımını bir kere bile düşünmemiş, bambaşka nedenlerden dolayıorada bulunan insanların konuştugu ortak bir dil vardı, bu sadece bir dil değildi üstelik, bir kültür, bir anafikrin parantezinde buluşmuş gibiydi insanlar; gezginliğin o geniş, ferah, dünyayı insanlığı, sırf insan olmanın verdiği bir özgüvenle kabullenmiş ve hazmetmiş bir buluşmaydı gördüğüm. geriden kaba saba eleştirilerle anlatılan etyopya insanın, nasıl onurlu, nasıl şahsiyetli bir kökten beslendiği ve nasıl da gözalıcı bir sosyal altyapı taşıdıkları dile getirildiğinde o masada oturan herkesin gözlerinde, "yaşamayan bilmez işte, kime anlatacaksın bunları" ortak noktası vardı.

o gece orada, arjantinden japonyaya, orhun abidelerinden, norveçe, antartikadan şiraza anılar anlatıldı. insanlar gidip görmüşlerdi. istanbulda zaman bulamayacağımız, belki o heyecanı yakalayamayacağımız bir coşkuyla, herkes birbirinden diğer yerleri sordu. soran ne sordugunu biliyor anlatan da neyi anlatacağından emindi. ben baykal gölü ne olan merakımı dile getirdiğimde, hemen oradaki (hataylı ) usta anlatmaya başladı(meger seneleri orada geçmişti ve şimdi addis de karşılaşıyorduk), gittiğimde gölün neresinde kayıga binmemin doğru olacağından tutun da, gölün hangi cenahına düşen köyde neyi bulacağıma kadar.. bunlar hangi atlasta yazar ya da hangi belgeselde raslanır?
o gece orada bulunan ve bir daha karşılaşmadığım birkaç gezginle ayaküstü, bir gün kimbilir nerede karşılaşırız ama keşke yazsak da notlarımızı birleştirsek ve dünyayı bir de bizim gözümüzle anlatsak, güncellesek gezi yollarını demiştik, ne ben bunun peşine düştüm ne de onlardan ses çıktı, sadece Hüseyin isimli bir arkadaştan geçen kurban bayramında tebrik maili aldım, addis ababa dan ayrılmış ve yeni zelanda’daymış artık.
şurada tembel tembel oturdugum yerde bile son 2 haftada bu yaz için yapılmış 3 ayrı gezi projesini inceleme şansım oldu. türkiye, sanılanın aksine bence a klasmanı kabul edilecek çok sayıda gezgin çıkardı, özellikle son 10-12 yılda. türk gezginleri, bildiğim kadarıyle son 3-4 yılda bile dünyada gidilmedik çok az yer bıraktı. bu insanlar nasıl edilir bilmiyorum ama, yazmaları ve paylaşmaları sağlanmalıdır, bu önemli bir kayıt olacaktır.
öte yandan, çok önemli bir konu daha var: o da gidilmemiş destinasyon konusu. bilindiği gibi, bir destinasyon belirli süre notlanmadığı takdirde artık gidilmeyen yere dönüşür. mesela borneo ya bundan 5 yıl önce dört başı mamur bir gezi edilmiş en son, burası bir süre sonra gidilmemiş yer kabul ediliyor . gidilmemiş yer kabulünün standart süresi yok. bunu daha çok o bölgenin değişim hızı belirliyor. geçenlerde discovery de olsa gerek, amazon ormanlarının 2002 yılında çekilmiş görüntüleri ile birlikte 2009 yılında çekilmiş görüntülerini verdiler arada uçurum var, orman içinde şehirler türemiş vs.
Bu gidilmemiş yerler, notlanmamış yollar oldukça fazla. yakutsk-bering arası mesela çok cazip, gezenbilirde de yakutsk yolunun fotografları vardı bir ara, rüyalara giresi bir yol. avrupa forumlarında da sık sık ısıtılan bir diğer gidilmemiş yol, iç çin. içeri çine ilişkin elinde veri olan birini tanıyor musunuz? pek çok örnek sıralanabilir.
gezginlerin yazmaları ve paylaşmaları teklif edilir ve bunda ısrar edilirse, özellikle genç ve yeni başlayan gezgin adayları gidilmemiş yollar için teşvik edilmiş ve cesaretlendirilmiş olacaktır.
Bu yabana atılmaması gereken konularla belki bizim site dahilinde de gönül verip ilgilenecek, bir başlık altında iz sürmeye ve bir literatür oluşturmaya soyunacak gençler çıkacaktır. bildiğim şu, niteliki ve güncel gezgin arşivi dünyada pek az, türkiyede hiç yok.

İç çin ve tibet, doğu türkistan/sincan hayalim çine gezgin olarak aracımla girilemeyeceği gerçeğini öğrenmemle bitti. Ben de Kamçatkaya kadar sibiryadan geçerek gidip moğolistan kazakistan, kırgızistan, türkmenistan azerbaycan ve irandan geri dönmeyi planladım. Hatay'dan bir araçla birilerinin bu rotayı yaptığını öğrenince çok sevindim. Ancak Ali Eriç gibi www.istanbul2istanbul.com adresinden deneyimlerini paylaşan arkadaşlar da var. Benim size teklifim destinasyon notundan çok genel tecrübeler. Yapılmaması gerekenler vs. Ben benzeri bir yazıyı amatörler için www.amanoslar.net adresindeki e kitapta doğada yaşamın temel kuralları isimli bölümde yazmıştım. Umuyorum sizden de benzeri bir yazıyı kitap bastırırsam alma şansım olur. Gezenbilir ya da bir çok sitede aslında bu tecrübeleri paylaşabiliriz. Umuyorum gençler iki satır da olsa bir kare ile de olsa tecrübelerini ve gezi notlarını yayımlarlar.
 

Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

yasarergun' Alıntı:
İç çin ve tibet, doğu türkistan/sincan hayalim çine gezgin olarak aracımla girilemeyeceği gerçeğini öğrenmemle bitti. Ben de Kamçatkaya kadar sibiryadan geçerek gidip moğolistan kazakistan, kırgızistan, türkmenistan azerbaycan ve irandan geri dönmeyi planladım. Hatay'dan bir araçla birilerinin bu rotayı yaptığını öğrenince çok sevindim. Ancak Ali Eriç gibi www.istanbul2istanbul.com adresinden deneyimlerini paylaşan arkadaşlar da var. Benim size teklifim destinasyon notundan çok genel tecrübeler. Yapılmaması gerekenler vs. Ben benzeri bir yazıyı amatörler için www.amanoslar.net adresindeki e kitapta doğada yaşamın temel kuralları isimli bölümde yazmıştım. Umuyorum sizden de benzeri bir yazıyı kitap bastırırsam alma şansım olur. Gezenbilir ya da bir çok sitede aslında bu tecrübeleri paylaşabiliriz. Umuyorum gençler iki satır da olsa bir kare ile de olsa tecrübelerini ve gezi notlarını yayımlarlar.

çalışmanızı incelemiştim, epey emek verilmiş bir çalışma. zevkle katkıda bulunmak isterim:smiley:

yeni başlayanlar için karın ağrısından başlayalım mesela:smiley: bir karın ağrısı çöküyor insana. bakın çok kişi aynısını yaşamıştır/yaşıyordur. önceleri, sadece keyifli anlarınızda ya dakaçıp gitmek istediğinizde hayalinizdedir o isim, haritada o nokta.. sonra, bunu dile getirirsiniz kırık kırpık sözcüklerle... zamanla ürkek ve yüklemsiz cümleler, "yapacağım edeceğim"e dönüşür. başarısız tarihler atarsınız takvime.. sonra bir gün gelir, plan artık ciddiye biner, zaman tanımlamak üzeresinizdir, işinizi ailenizi hazırlamaya başlarsınız.işte tam o an bir karın ağrısı gelir :smiley: acaba olacak mı? acaba bir aksilik çıkar mı? ertelenir mi? bir şey mi unuturum. bu tatlı heyecanı daha önce hiç bir şeye karşı duymamışsanız, sizi hiç bir şey bu kadar çok hayale daldıramamışsa, bu hissi hiç bir şeye değişmem bu karın ağrısını ben çok seviyorum diyorsanız, işte sizde gezginlik vardır:smiley:
 



Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

Selam arkadaşlar .,

Maalesef Ali Eriç beyin yarım kalan turu şahsen bende moral motivasyon olarak çok menfii etkisi oldu :( Çünkü gayet iyi planlanmıştı , bütçesi yüksekti , aracı yepyeni vede orjinal Otokar modifyeliydi vs vs vs . bunlara rağmen radyatörden kopan 1 rekor vede yüksek hararetle devam edilmek zorunda kalınan güzergah bir süre sonra aracın motorunu bitirdi.

Haliylede bizler gibi uzak güzergahlara gitmeyi düşünenleri oturup daha ciddi ciddi düşünmeye itti bu konu. Avrupalılar bu tip uzak mesafe turlarına çıkarken ya mekanisyenleri yanlarında oluyor yada orta derece tamiratları kendileri yapabilecek ölçüde teknik tamircilik bilgileri var , bizlerde belki boş değiliz ama araç en basitinden aks kesse şahsen yapamam. :smiley: Yani eğer araçla çıkacaksak dersimize biraz daha çalışmak lazım diye düşünüyorum.

Bu şartlar altında ben çok uzun mesafeli turlar yerine öncelikle orta uzaklıktaki İran , Mısır ,Azak denizi üzerinden karadeniz vede kuzey Afrika yapma planlarındayım . Eğer araç bu ülkelerde ayakta kalırsa o zaman daha uzun mesafelilere kafa yormaya başlıycam.

Selamlar
Erhan
 

Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

erhan110' Alıntı:
Selam arkadaşlar .,

Maalesef Ali Eriç beyin yarım kalan turu şahsen bende moral motivasyon olarak çok menfii etkisi oldu :( Çünkü gayet iyi planlanmıştı , bütçesi yüksekti , aracı yepyeni vede orjinal Otokar modifyeliydi vs vs vs . bunlara rağmen radyatörden kopan 1 rekor vede yüksek hararetle devam edilmek zorunda kalınan güzergah bir süre sonra aracın motorunu bitirdi.

Haliylede bizler gibi uzak güzergahlara gitmeyi düşünenleri oturup daha ciddi ciddi düşünmeye itti bu konu. Avrupalılar bu tip uzak mesafe turlarına çıkarken ya mekanisyenleri yanlarında oluyor yada orta derece tamiratları kendileri yapabilecek ölçüde teknik tamircilik bilgileri var , bizlerde belki boş değiliz ama araç en basitinden aks kesse şahsen yapamam. :smiley: Yani eğer araçla çıkacaksak dersimize biraz daha çalışmak lazım diye düşünüyorum.

Bu şartlar altında ben çok uzun mesafeli turlar yerine öncelikle orta uzaklıktaki İran , Mısır ,Azak denizi üzerinden karadeniz vede kuzey Afrika yapma planlarındayım . Eğer araç bu ülkelerde ayakta kalırsa o zaman daha uzun mesafelilere kafa yormaya başlıycam.

Selamlar
Erhan

Erhan Bey Selamlar

Ali Bey'in gezisini zevkle takip ederken neredeyse ortada kesilmesi beni de üzdü ama hani forumda bir yerlerde yazıyor ya Defender iyidir ama motoru konusunda aynı şeyi söylemek mümkün değildir. Ben öyle uzun bir geziye defenderla çıkarmıydım inanın emin değilim. Gerçi Ali Bey afrikayı dolaşıp gelmişti ama bana kalsa japon bir araç tercihi yapardım. Bir de tabi tek takılmak iyidir ama o kadar uzun bir yolda tek takılmak (gerçi ali bey orta asyada bir alman motorcuyla takılıp sürünmüştü o da ayrı sorun) ne kadar iyidir o da düşünülecek konulardan.
 

Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

İyi akşamlar Yaşar bey .,

Teşekkürler görüşlerinize ., tur yarım kaldıktan sonra aynı şeyi bende düşündüm acaba bizler gaza gelip Defenderı gözümüzde abartıyoruz diye vede dediğiniz gibi LC gibi japonlar dahamı iyi seçenek diye ??? Ancak şu var Ali bey Defenderla Meksikaya kadar yanılmıyorsam 60,000 km.yaptı, geriye kalan kuşuçuşu Güney amerikada 10,000 Afrikada 10,000 Avrupada ise 5,000 km,si kalmıştı . Yani araç 25,000 km daha dayansaydı projesi tamamlanacaktı buda toplamda 75,000 eder ki emin oldugunuz bir araçla olmayacak bişey değil.

İş gene geliyor dayanıyor biraz daha fazla mekanik bilgisi vede yanınızda götüreceğiniz muhtemel hasarlanacak parçaların yedeklerine mesela kendiside Türk mali radyatörü neden değiştirmemiştim diye hayıflanmıştı. Bu noktada sizin dediğinize görüş olarak şunu diyebilirim. benzinli Defender motorlar ve aksamlarının tamiri bir noktaya kadar dünyanın her yerinde yapılabilir geliyor çünkü 60 yıldır bu arabaların 1000 lerce tamircisi olmuş , olmasada traktörden anlayan biri bile bişeyler yapabılır, ama amerikanlarda , japonlarda eski seriler (lc-bc 70-75) hariç böyle değil , kaputu bir açıyorsunuz her yer kapalı her yer motor ustası servisi anlayamadığı çok konu olduğuna burda İstanbulda ben defalarca şahit oldum.

Bu yüzden genede benzinli&gazlı Defender derim :smiley:
 

Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

erhan110' Alıntı:
İyi akşamlar Yaşar bey .,

Teşekkürler görüşlerinize ., tur yarım kaldıktan sonra aynı şeyi bende düşündüm acaba bizler gaza gelip Defenderı gözümüzde abartıyoruz diye vede dediğiniz gibi LC gibi japonlar dahamı iyi seçenek diye ??? Ancak şu var Ali bey Defenderla Meksikaya kadar yanılmıyorsam 60,000 km.yaptı, geriye kalan kuşuçuşu Güney amerikada 10,000 Afrikada 10,000 Avrupada ise 5,000 km,si kalmıştı . Yani araç 25,000 km daha dayansaydı projesi tamamlanacaktı buda toplamda 75,000 eder ki emin oldugunuz bir araçla olmayacak bişey değil.

İş gene geliyor dayanıyor biraz daha fazla mekanik bilgisi vede yanınızda götüreceğiniz muhtemel hasarlanacak parçaların yedeklerine mesela kendiside Türk mali radyatörü neden değiştirmemiştim diye hayıflanmıştı. Bu noktada sizin dediğinize görüş olarak şunu diyebilirim. benzinli Defender motorlar ve aksamlarının tamiri bir noktaya kadar dünyanın her yerinde yapılabilir geliyor çünkü 60 yıldır bu arabaların 1000 lerce tamircisi olmuş , olmasada traktörden anlayan biri bile bişeyler yapabılır, ama amerikanlarda , japonlarda eski seriler (lc-bc 70-75) hariç böyle değil , kaputu bir açıyorsunuz her yer kapalı her yer motor ustası servisi anlayamadığı çok konu olduğuna burda İstanbulda ben defalarca şahit oldum.

Bu yüzden genede benzinli&gazlı Defender derim :smiley:

Haklısınız
kendimiz tamir edemediğimiz sürece biraz işimiz şansa kalıyor
 

Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

karar vermek, planlamak, planları gözden geçirmek, baştan hayırları koymak güzel, plan yaparken plan dışına çıkılabileceği düşünülmeli alternatif kararlar güzeldir geziye katılanların katkı payları geziye renk katar çokta endişelenmek ya kötü birşey diye düşünmek gezinin tadını kaçırır. bu geziyi iki oğlum hanım 4 kişi 44 günlük toyota auris aracımla bende planlıyorum 25000 km olacak bende katkı payı alacağım görüşlerin azlığından yakınırım ancak rideturkey de motorla gidilen yerlerin anıları bana cesaret verdi 11200 km Avrupa yı turladık hatta aile gezilerinde insanlar daha çok yardımcı oluyorlar, hepsinden önemlisi aile bağlarını güçlendirir aile hatıraları bağları kuvvetlendirir. okuma yazma biliyorsan yabancı dil biliyorsan bence çok iyi olacaktır.
 



Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

biz tarih belirlemek üzereyiz:smiley:

2 hafta önce, hatrı sayılır bir süre mogolistan da kalmış bir arkadaşla uzun uzun sohbet etme şansı buldum. çok ilginç bilgiler aldım kendisinden. daha sonra toparlayıp aktaracağım ama, moğolistan özelinde, haritadaki yolların 4*4 le bile seyahat etmeyi çok zor kılacak halde olduklarını ögrendim, haritaların pek işe yaramadığı güzergahlar da cabası.

moğolistan geçişlerinde tedarikler arasına konserveler koyma zarureti çıktı.

moğolistanın yerel kültürü ve gelenekleri/ nelerin öfke kabartacak derecede ayıp sayıldıgına kadar bilgi edinilmesi gerektiği ortaya çıktı.

moğolistanda daha önceden de duydugum, genel asayişin kaderine terk durumda oldugu teyit edildi.

ötüken/orhun bölgesine ulaşım kolay olsa da.. mesela orhun bölgesi ile baykal arası araçla vs çok zor bir güzergah oldugu belirginleşti..vsvs
 




Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

”günü birlik bir geziye en az bir saat rötar yaptıran eşim, ülkeler arası bir gezide acaba kaç gün rötar yaptırır? Düşünmesi bile tansiyonu mu yükseltirken neden sağlığımdan olayım. Tabiki tek başıma gitmeyi yeğlerim”

bu paragrafa kesinlikle katılıyorum.:smiley: diğer yandan bu bölgelere yapılacak yolculukların, gezinin tamamlanabilmesi adına araçsız yapılması düşüncesindeyim. Ama aracında şart oduğunu düşünürsek, rehber ve bölgeden araç teminine gidilmesi daha uygun olur kanaatindeyim.
Yapılacak plan banada uyarsa aranıza katılmak isterim. Kendisinden destek alabileceğimiz, O bölgeye daha önce gitmiş ve bir kaç yıldırda Kırgızistan manas üniversitesinde görevli bir arkadaşımında bizlere katılabileceğini düşünüyorum. Plan ve düşünceleri iştahla takip edeceğim. Selamlar.
 



Ynt: Moğolistan Orhun Abidelerine Gitmek İstiyorum

ve evet:smiley: vizeler alındı arkadaşlar:smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,086
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst