Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TULUMCU Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 317
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 281,547

Etiketler

Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

yıkatmam konusunda yoğun baskı var ama direniyorum :smiley: daha çamura sokamadan arabamı ne yıkatmasıymış dedim kestirip attım :D
 


Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

öncelikle herkese merhaba. pinin de otomatik viteste P R N D 2 L seçenekleri var ilk dördünü biliyorum ancak 2 ve L seçeneği ne anlama geliyor ? hangi durumlarda kullanılıyor bilgilendirirseniz sevinirim.

Bu arada pinin ile ilgili paylaşımlarından ötürü Bülent Bekar abimize çok teşekkür ediyorum. şuan henüz okulum bitmedi çalışmaya başladığımda alacağım ilk araba kesinlikle pinin inşallah o günler geldiğinde bende aracımın resimlerini sizlerle paylaşırım.
 



Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

Ali Bey aramıza şimdiden hoş geldiniz.. 2 konumu torkun gerektiği aşırı süratin gerekmediği, hafif engebeli dik yokuşlarda şanzımanın 3. vitese geçmesini engelleyerek güvenli bir sürüş sağlar..Ayrıca aynı koşullarda inişlerde araç aşırı sürat almaz, motor kompresyonu ile güvenli iniş sağlar.. 1 konumunda ise aşırı rampa ve kasisli yollarda güç konvektörü devrededir ve güvenli ve torku yüksek bir sürüş sağlar..Aşırı dik rampa inişlerinde ise motor kompressörü direk devrededir ve güvenli ve rahat bir iniş sağlar..Daha ağır şartlarda ise sırasıyla arazi şanzımanı devreye geçirilerek (2H, 4H, 4HLoc, 4LLoc) aracın şasesi engele oturmadığı veya batmadığı taktirde mutlak sürüş sağlar.. Ayrıca otomatik vites topuzunun mandalının altında küçük bir mandal daha vardır ve araç D konumunda ilerlerken basıldığında (ower drave) otomatik şanzıman 4. vitesi iptal ederek araç 3. vitesten yukarı çıkmaz ve hafif meyilli süratin ve devirin gerektiği yollarda ve araç sollarken güvenli sürüş sağlar.. Bitmedi; ayrıca gaz pedalının altında bir mandal vardır ve 1 konumu hariç bütün vites konumlarında gaz pedalı tam basılıp altındaki mandalda basılınca araç güç moduna geçer ve maksimum güç ve tork elde edilir, araç şahlanır..Bu sırada motor ekonomi modundan çıkar (GDI) ve maksimum düzeyde yakıt harcar..Motor hem emme zamanında hemde ateşleme zamanında benzin kullanır..Umarım yanlışım olmamıştır.. Teşekkür ederim..Selamlar..
 

Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

Bülent bey cevabınız için çok teşekkür ederim bilmediğim bi çok özellik öğrendim pininle ilgili.
aracı zaten çok seviyordum bu özellikleri öğrenince daha da çok sevdim. inşallah zamanı gelince bende sizin ki gibi temiz bir pinin bulup alabilirim :smiley: selamlar..
 

Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

merhaba bülent bey konunun güncel kalması için izniniz olursa pinin ile ilgili bir kaç soru daha sormak istiyorum.
aracın standart donanımında SS4-İ çekiş sistemi, sınırlı kaymalı diferansiyel(LSD) özelliği var.
LSD diferansiyel ile ilgili olarak devreye girip girmediğini nasıl anlıyoruz. pajerolarda gösterge ekranında LSD devreye girdiğinde arka iki tekerin ortasındaki led ışık da yanıyor. pininde iki 2H iken arka tekerler yanıyo 4H de dört teker yanıyor 4HLc de orta difransiyel ledi yanıyor 4LLc konumunda arka difransiyel ledi yanıyormu. Lsd devreye sadece son konumda mı giriyor?
bir de okuduğum diğer yazılarda lsd olup olmadığını anlamak için araç lift de iken tekerler aynı yönde dönüyorsa lsd var deniyor ters yönde dönerse lsd yok deniyor. siz bunu denedinizmi. şimdilik bunları merak ediyorum cevaplarsanız çok sevinirim. selamlar..
 

Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

Ali KAŞIKÇI' Alıntı:
merhaba bülent bey konunun güncel kalması için izniniz olursa pinin ile ilgili bir kaç soru daha sormak istiyorum.
aracın standart donanımında SS4-İ çekiş sistemi, sınırlı kaymalı diferansiyel(LSD) özelliği var.
LSD diferansiyel ile ilgili olarak devreye girip girmediğini nasıl anlıyoruz. pajerolarda gösterge ekranında LSD devreye girdiğinde arka iki tekerin ortasındaki led ışık da yanıyor. pininde iki 2H iken arka tekerler yanıyo 4H de dört teker yanıyor 4HLc de orta difransiyel ledi yanıyor 4LLc konumunda arka difransiyel ledi yanıyormu. Lsd devreye sadece son konumda mı giriyor?
bir de okuduğum diğer yazılarda lsd olup olmadığını anlamak için araç lift de iken tekerler aynı yönde dönüyorsa lsd var deniyor ters yönde dönerse lsd yok deniyor. siz bunu denedinizmi. şimdilik bunları merak ediyorum cevaplarsanız çok sevinirim. selamlar..
, Şimdi Manuelci yazıyor;2001 2.0 GDI için orda ışık yanmıyor Pininde elektirikli veya elektronik bir sistem değil,sadece aracın yönü belli olsun diye ekrana koyulmuştur....genel bilgi;SS4İ SUPER SELECT I,Halen 2014 pikap L 200 4x4 Manuel de dahi kullanılan sistemdir...Arka dif. kilit sistemi ise LSD=limitli=Tahditli kaymalı diferansiyeldir ve bu sistem sürekli(yani gerektiğinde devrededir,çalışması ise çamur veya kar da tam belli olabilir,çalışıyorsa çıkarsınız,tersi ise normal araçlar gibi tutunmaz ve o bölgede kalırsınız...2H ekonomik -- 4H (4X4)ekonomik kaygan yollar -- 4HLc(merkezi kilit)Kumlu bol karlı -- 4LLc(arazi kilitli 4x4 merkezi kilit)dik yokuş iniş ve çıkış,çamurlu yollar ve batma noktalarında fazla çekiş gerektiğinde ve yine bir not;hepsinde arka kilitli diseransiyel LSD bağımsız oLaraktan devrededir.0538 5506666-Tamer
 

Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

piningdi' Alıntı:
, Şimdi Manuelci yazıyor;2001 2.0 GDI için orda ışık yanmıyor Pininde elektirikli veya elektronik bir sistem değil,sadece aracın yönü belli olsun diye ekrana koyulmuştur....genel bilgi;SS4İ SUPER SELECT I,Halen 2014 pikap L 200 4x4 Manuel de dahi kullanılan sistemdir...Arka dif. kilit sistemi ise LSD=limitli=Tahditli kaymalı diferansiyeldir ve bu sistem sürekli(yani gerektiğinde devrededir,çalışması ise çamur veya kar da tam belli olabilir,çalışıyorsa çıkarsınız,tersi ise normal araçlar gibi tutunmaz ve o bölgede kalırsınız...2H ekonomik -- 4H (4X4)ekonomik kaygan yollar -- 4HLc(merkezi kilit)Kumlu bol karlı -- 4LLc(arazi kilitli 4x4 merkezi kilit)dik yokuş iniş ve çıkış,çamurlu yollar ve batma noktalarında fazla çekiş gerektiğinde ve yine bir not;hepsinde arka kilitli diseransiyel LSD bağımsız oLaraktan devrededir.0538 5506666-Tamer
,orta merkezi diferansiyelin portakal rengi merkezi kilit devrede ışığı,sadece 4HLc (yüksek hız kilit devrede) ve 4LLc (alçak hız kilit devrede) konumlarında yanar...uzun düzlükleri olan toprak(ince kum ve mıcır taş) ralli yarış etabında(antreman zamanında),4HLc nin keyfine vardım,araç çok dengeliydi ve direksiyonun tepkilerine net karşılık aldım,virajlarda hiç kaymadım ve 120 gibi süratlerde stabil gittim.2H(patinaj) ve 4H(motor stop) ile denediğim çok dik toprak bir yokuş çıkışta başarılı olamadım ama 4HLc yi devreye soktuğumda 1500 dev/dakikada patinaj dahi çekmedi,daha cepte daha 4LLc vardı,onunda sonbahar ve kışa hazır dursun diye saklıyorum...benzer bir toprak alanda önümde,önden çeker bir araçla konvoy halinde giderken,o lastiği yardı ve değiştirmek durumunda kaldı,öteki lastiklerinde ise darbe ve yarıklar vardı.Pininin lastiklerini(asfalt ağırlıklı M+S PİRELLİ SCORPİON VERDE A/S 215/65/16 98 H) kontrol ettiğimde ise tertemiz gördüm.burda dengeli 4x4 sisteminin başarısını bir kez daha gördüm...
 



Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

Merhabalar;
Ben de bişey sormak istiyorum. 4HLc ve 4LLc konumlarında kullanırken direksiyonu kırmamam gerektiğini, yalnız düz bir hat boyunca ilerlemem gerektiğini söylemişlerdi.. Bunun aracın aksamına bi zararı var mıdır? Nivalarda benzer bi durum olduğunu biliyorum ama pininde de aynı durum söz konusu mudur?
 

Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

Merhaba.. Tamer Bey fazlası ile konuyu aydınlatmış ilave edecek bir şey yok..Teşekkür ederiz..Bir küçük şey sadece: 2H yani tek çeker konumunda arka defransiyel LSD olduğu için stabilizede (mesela yayla yollarında) araç patinaja düşmeden rahatça ilerleyebiliyor..Önleri bağlamaya bile gerek kalmıyor..LSD olmayan araçlar ise en ufak kasiste veya makasa düştümü yerinden kımıldamaz.. 4HLoc ve 4LLoc asfalt hariç tutunmanın az olduğu bütün zeminlerde rahatça ve yolun güçlüğüne göre sırasıyla kullanılabilir..Eğer bu vitesler (4HLoc-4LLoc) asfaltta kullanılırsa özellikle yüksek hızlarda; aracın şanzıman ve defransiyeline aşırı yük binecek ve yine virajlarda savrulma ve tehlike yaratacaktır..Bu kural %100 dif kilit olan araçlarda da geçerlidir..Kilit devrede olursa asfaltta tehlike yaratır..Bu nedenle asfaltta yüksek hızlı kullanımda buz veya kar bile olsa yalnızca 4H konumunda kullanılmalı..Ama çok düşük hızlarda asfaltta ilerlemenin güç olduğu ağır koşullarda 4HLoc kullanılabilir..Sadece önlerde %100 kilit olan bir araçta engelden kurtulmak için kilit devreye koyulur ve direksiyon kırılmaz, düz manevra yapılır..PININ özel bir araçtır..Bu arazi şanzımanı çok başarılı ve emsalsizdir..Sürüşünün verdiği zevk ve güven çok az araçta vardır..Selamlar..
 

Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

s.aleykum arkadaşlar hem burada yeniyim hemde yeni pajero pının sahibi oldum artık çok başınızı ağırtabilirim :smiley: ilk defa pajero kullanacağım için sizden ilk olarak arabaya şu an nasıl bir bakım yaptırabilirim .ayrıca üzerinde normal kar lastiği var bunlar işimi görürmü arazide ?
 

Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

Mert Bey aramıza hoş geldiniz aracınız hayırlı olsun..Rize nin neresindensiniz.?hangi konuları merak ediyorsunuz..Aracın sanırım ilk olarak yağ bakımını yaptırırsınız..Motor yağı olarak tavsiyem tam sentetik Mobil 1 New life 0w40 veya Esp formula 5w30 olur..Şanzıman ve defransıyel yağlarını da serviste değiştirirsiniz..Sormak istediklerinizi cevaplamaya hazırız..Selamlar..
 

Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

Hopadan Selamlar...
2001 - 2002 model 2.0 5 kapılıların ederi nedir. İnternette 28-30 arası fiyat istemişler ama nette fiyatlar genellikle uçuk olur.
Aracımı satıp ev aldım. Ekonomiyi biraz toparlayınca 20 küsüre bir araç almayı düşünüyorum. Bu araç batumda da yaygın olduğu için parça sıkıntı yaşamam diye düşünüyorum...
 



Ynt: Mitsubishi Pajero Pinin Kullananlar Buradayız

İstanbuldaki ustam; ENEOS 0-30 olmadı 0-40 tavsiye ediyor ve kaliteli orijinal bir filtreyle olmalı diyor...birde müzmin ekzantirik sipop itici şıkırtıları için katkı...ben BOR lu MOTORSILK(150 bin diyor ama ben her yağa karıştırıp) katıyorum ve son derece mennunum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,101
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst