Mitsubishi Magnum 1999 4x4

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan retkit53 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,661

retkit53

Ana Kamp
Mesajlar
24
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar bir arazi aracı almayı düşünüyorum internetten buldum magnum un 1999 4x4 nadir bulunan modeli yardım edin bu araçlarda sıkıntılar nelerdir acaba
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mitsubishi-mitsubishi-magnum-4x4-52393681/detay/

52393681jcc.jpg


523936817ht.jpg
 

Etiketler
Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

retkit53' Alıntı:
Arkadaşlar bir arazi aracı almayı düşünüyorum internetten buldum magnum un 1999 4x4 nadir bulunan modeli yardım edin bu araçlarda sıkıntılar nelerdir acaba
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mitsubishi-mitsubishi-magnum-4x4-52393681/detay/
ARAÇ İLE İLGİLİ BİR BİLGİ DE BULDUM

Mitsubishi’nin çift kabinli ve dört tekerlekten çekişil pikap modeli Magnum, L200 ailesine mensup. İlk kez 1985 yılında üretilmeye başlanan L200 serisi 1987 yılında yenilerken aynı zamanda ilk çift kabinli versiyon da üretilmeye başlandı. Dört tekerlekten çekişli Magnum modeliyse 1999 yılında satışa sunuldu. Avrupa pazarı için üretilen yeni L200 Magnum Serisi’nin üretimiyse 2000 yılında başladı

Mitsubishi’nin L200 hafif ticari araç ailesinin en iri üyesi Magnum, şık çizgileri ve yerden yüksek yapısıyla ABD’de son dönemde çok moda olan hobi amaçlı pikaplara benziyor. L200 Pikap temeli üzerine geliştirilen Magnum’un uzunluğu 5100 mm, yüksekliğiyse 1800 mm. Magnum’ un karoserindeki en alçak noktası olan diferansiyelin yerden yüksekliğiyse 235 mm. İri ön tamponu, kromajlı ızgarası ve kaput üzerindeki hava girişiyle oldukça etkileyici bir görünüme sahip olan Magnum’a önden bakıldığında arazi aracı havası hissediliyor. Profilden bakıldığındaysa yolcu kabininin arkasındaki kasa bölümü gerçeği gözler önüne seriyor. Uzunluğu 1500 mm olan kasa bölümünün iç genişliği 1470 mm. Yani neredeyse kare yapılı olan kasa bölümünün derinliği 400 mm. Normal boyutlu ön kapıların aksine arka kapılar biraz küçük tutulmuş. Buna karşılık arka koltuktaki yolcular için de tahmin edildiğinden daha fazla oturma alanı sunuluyor. Ancak sürücü ya da ön yolcu uzun boyluysa yapılacak fazla birşey yok. İç mekanı binek otomobilleri hatırlatan Magnum’un sıkışma önleyici elektrikli cam, yükseklik ayarlı direksiyon simidi, kapaklı kol dayanığı, portatif bardaklık gibi kullanışlı özellikleri bulunuyor. Orta konsolun üst kısmındaki eğim, dış ısı ve akü voltaj göstergeleri aracın arazi ağırlıklı kullanımlar için geliştirildiğini hatırlatıyor. Hafif ticari araç temeli üzerine geliştirilen Magnum’un karoseri aytı bir şasi üzerine oturtulmuş. Bu boş ağırlığı (1750 kg) artırsa da aracın yüklüyken de burulma direncinin yüksek olmasını sağlıyor.

Motor, yürüyen aksam
Mitsubishi L200 Magnum’da 2.5 litre hacminde en-direkt enjeksiyonlu, 4 silindirli, silindir başına 2 supaplı, turbo beslemeli ve ara soğutuculu (intercooler) bir dizel motor bulunuyor. Özel yanma odası tasarımı dışında teknolojik olarak sıradan bir dizel olan motor 4000 d/d’de 100 HP güç, 2000 d/d’de 240 Nm tork üretiyor. Düşük devirlerde turbo besleme sayesinde yeterli güç sağlayabilen motor, boş ağırlığı 1750 kg olan Magnum’u taşırken fazla zorlanmıyor. Elbette performans değerleri binek otomobillere göre kötü ama arazide şartlarındaki çekiş gücü oldukça etkileyici. Bunun en önemli göstergelerinden biri 70 derecelik eğime tırmanma kabiliyeti. Magnum’la yaptığımız hızlanma testlerinde 0′dan 100 km/s hıza 20.1 saniyede ulaştık. Bu değer, motor gücü ve boş ağırlık göz önüne alındığında başarılı sayılabilir ama hobi amaçlı cadde kullanımı için biraz yavaş. 4. viteste 60 km/s’den 100 km/s’ye 12.6 saniyede ulaşan Magnum, 5. viteste 90-120 km/s hızlanmasını 13.7 saniyede tamamlıyor. Bu değerler de sollamaya çıkılırken dikkatli olunması gerektiğini gösteriyor. Sonuçta ağır hizmet şartlan için geliştirilmiş bir aracın hızlanma performansından çok dayanıklılığı ve çekiş gücü ön plana çıkıyor. Normal şartlarda arkadan itişli olarak kullanılan Magnum’un dört tekerlekten çekiş sisteminde “4High” ve “4Low” konumları bulunuyor. Kaygan zeminlerde ve hafif arazide kulandan 4High konumuna geçmek için aracı durdurmak gerekmiyor. 100 km/s hıza kadar, direksiyonun tam düz konumda olması şartıyla arazi vitesi kolu ileri ittirilerek dört tekerlekten çekişe geçilebiliyor. Ağır arazi şartları için kullanılan 4Low konumu içinse aracı durdurmak gerekiyor. Yüzde 50 oranında kilitleyen diferansiyel kilidi de bu konumdayken kullanılabiliyor. 4Low konumunda transfer dişli oranı 1.925:1 olduğu için vitesler çok daha çabuk bitiyor ancak çekiş gücü de bu oranda artıyor. Magnum, testimiz boyunca asfalt ağırlıklı kullanımda 10.9 litre motorin tüketti. Bu tüketim miktarı arazi kullanımı ya da yük durumuna göre yükselecektir. Ancak test tüketimiyle ulaştığı 688 km’lik menzil yeterince yüksek.

Kullanım, konfor
Öncelikle Magnum’un bir binek otomobil ya da asfalt ağırlıklı kullanım için gelişti-rilen Amerikan pikapları gibi bir hobi aracı olmadığını kabullenmek gerekiyor. Her ne kadar 5 kişilik oturma kapasitesi, elektrikli camları, klima ve yükseklik ayarlı direksiyon gibi birçok özelliğiyle binek otomobilleri aratmasa da motor performansı ve süspansiyon sistemiyle bu araçlardan ayrılıyor. Öndeki bağımsız süspansiyonun aksine arkada ağır hizmet şartlarına uygun olarak yaprak yaylar kullanılmış. Ön süspansiyon parçaları da zor şartlara uygun olarak üretilmiş. Bu nedenle özellikle araçta yük yokken ve yüksek hızlarda, arka kısım en ufak zemin bozukluklarını bile hissettiriyor. Hatta otoyol zeminlerinin göründüğü kadar düzgün olmadığını anlayabiliyorsunuz. Bu sertlik nedeniyle, araç yüksüzken, bozuk zeminli virajlarda arka tarafı zıplayıp çizgisinden az da olsa çıkabiliyor. Bu nedenle, özellikle yüksüz durumdayken, virajlara dikkatli girilmeli. Magnum’un yol tutuş konusundaki dezavantajlarından biri de yerden yüksek yapısı. Ağırlık merkezinin çok yukarıda kalması da yol tutuş yeteneğini azaltıyor. Ama bu yükseklik arazide avantaj haline geliyor. Yüksek yanaklı lastikler hafif darbeleri ve küçük çukurları kolaylıkla filtre edebiliyor. Böylece toprak yollarda ya da bozuk zeminlerde yolcular pek rahatsız olmuyor. Magnum’un direksiyon sistemi yeterince hassas ve arazi şartları için de uygun sertlikte. Buna karşılık aracın 12.8 metrelik dönüş çapı dar alanlarda manevraları çok zorlaştırıyor. Özellikle ara sokaklardaki dönüşler sürücüyü zaman zaman terletiyor. Aracın yüksek yapısı ilerideki trafiği rahatça görmeyi sağladığı için güvenliği olumlu yönde etkiliyor. Büyük yan aynalar ve yüksek oturma pozisyonu görüş açısından neredeyse sorunsuz bir kullanım sunuyor. Sadece geri manevra yaparken kasanın arka kısmındaki basamakların dikkate alınması gerekiyor. Genel olarak ergonomik tasarıma sahip olan kokpitin üst kısmındaki eğim, dış ısı ve akü voltajı göstergeleri oldukça yararlı. Bir kısmı sürgülü tipteki havalandırma kumandaları dışında kokpitin modern otomobillerden önemli bir farkı yok. Kapı kolçağına yerleştirilen elektrikli cam kumandalarının yeri iyi seçilmiş. Bir ticari araçtan çok otomobillerdekine benzeyen ve ele iyi oturan direksiyon simidi yükseklik ayarlı. Ancak sürücü koltuğunun yüksek konumlandırılması bu ayarı kullanışsız hale getiriyor. Çünkü direksiyon simidi en üst konumda bile biraz aşağıda kalıyor. Mitsubishi Magnum’un kabininde 5. viteste 130 km/s sabit hızda yaptığımız ölçümlerde kaydedilen 72 dB(A)’lık ses düzeyi bu sınıftaki bir araç için yeterince iyi. Önde hava kanallı disk, arkada kampana kullanılan fren sisteminde ABS standart olarak sunuluyor. Yavaşlama frenlerinde hissiz olan pedal nedeniyle dozlama biraz zor; ancak sert frenlerde ABS devreye girdiğinde pedalın sertleşmemesi olumlu bir özellik. 100 km/s hızdayken yapılan ani frenlerde Magnum 48 metrede durdu. Duruş anında herhangi bir savrulma yaşanmaması güvenliği artırıyor. Magnum’un duruş mesafesi binek otomobillere göre bir hayli uzun.
 


Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

Fİyatı ve çekiş gücü ,çürüme daha geç oluyor bu araçlarda araştırdım piyasada çok nadir bulunuyor benim tedirginliğim parça sorunu olurmu acaba eksertz raporu soracağım yanlarda boya varmiş bu araca eş bildiğiniz araç var ise bilmek isterim
 

Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

Bu aracın motorunu 280.000 KM de nasıl bitiriyorlar anlamış değilim.

Adam gibi bakılsa en az 600.000 KM gider bu motor.

Aracın motoru düzgün yapılmışsa al istediğin gibi kullan hiçbir sıkıntı yaşatmaz ..
 




Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

Biraz düşündüm ve araştırdım araç gerçektende alınıp uzunsüreli kullanıma uygun olmadığına karar verdim bu araçı kullananlara sordum nasıl diye hepsi satarken zarar edersin dediler kullanan bile elimde kaldı satamıyorum motor bitene kadar kullanacağım dedi ama arazide harika bir zevki var buna benzer aracı kullandım ve gördüm.şimdi kararım parçası pahalı ama nissan skystar kaliteli malzeme ve uzun ömür herkeze teşekküler bol çamurlu yollar diliyorum...
 

Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

retkit53' Alıntı:
Biraz düşündüm ve araştırdım araç gerçektende alınıp uzunsüreli kullanıma uygun olmadığına karar verdim bu araçı kullananlara sordum nasıl diye hepsi satarken zarar edersin dediler kullanan bile elimde kaldı satamıyorum motor bitene kadar kullanacağım dedi ama arazide harika bir zevki var buna benzer aracı kullandım ve gördüm.şimdi kararım parçası pahalı ama nissan skystar kaliteli malzeme ve uzun ömür herkeze teşekküler bol çamurlu yollar diliyorum...

eski kasa turbosuz tiplerden düşünüyorsanız 3.200cc düz dizel motor 50krş dan aşağı yakmıyor.
2.5 turbolu modelleri var 2003 den sonra ...bütçe yeterliyse onlara yönelmek lazım.
 

Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

hocam illa pickup alacaksan git ranger al 2004-2005 model altına 4 tane extrem lastik at birde yükseltme yap ....
ben bu sözü dinlemedim ve nivamdan sonra l200 aldım inan bana arazide asvaltta geziyor gibi rahat konforlu herşey çok güzel ama olaki parça kırarsan işte ozaman şemsiye açılmaz oluyor...
benden sana damdan düşen tavsiyesi al rangeri hiçbişeyinden korkma bin derim....
 

Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

l200 kullanıyorum memnunum parça kırmak zor nasıl yaptınız siz bunu
 



Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

hagurel' Alıntı:
l200 kullanıyorum memnunum parça kırmak zor nasıl yaptınız siz bunu

araziye girip parça kırmadım diyen biri araziye nekadar girmiştir tartışılır.... :D
bence enkısa zamanda kırıp ondan sonra yorum yazsanız daha güzel olur .... ;D ;D

şaka bir tarafa sakın sözlerimden alınmayın ben sadece latife yapıyorum .... fakat arazi araçları muhakkak arıza yapar sebebp arazide sınır çizgisinin olmayışıdır bazı araçlar yani niva gibi araçlar bu çizgiyi sürekli aşarlar ve aştıkları içindirki arıza yaparlar ve tamiride parçasıda ucuz olduğu için sahibine dokanmaz...
l200 tarzı araçlarda bu sınır çizgisini aştığında sahibine bir akis için 2700 tl cik masraf çıkarır ve sahibini üzer...ben en azından orjinal parça yada çıkma parçada sorun yaratmıyacak araç için rangeri görüyorum nitekim şeyini sallasan rangere değiyo ...
ha birde senin l200 eski kasa onun parçası daha ucuz .... ;)
 

Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

murat067' Alıntı:
araziye girip parça kırmadım diyen biri araziye nekadar girmiştir tartışılır.... :D
bence enkısa zamanda kırıp ondan sonra yorum yazsanız daha güzel olur .... ;D ;D

şaka bir tarafa sakın sözlerimden alınmayın ben sadece latife yapıyorum .... fakat arazi araçları muhakkak arıza yapar sebebp arazide sınır çizgisinin olmayışıdır bazı araçlar yani niva gibi araçlar bu çizgiyi sürekli aşarlar ve aştıkları içindirki arıza yaparlar ve tamiride parçasıda ucuz olduğu için sahibine dokanmaz...
l200 tarzı araçlarda bu sınır çizgisini aştığında sahibine bir akis için 2700 tl cik masraf çıkarır ve sahibini üzer...ben en azından orjinal parça yada çıkma parçada sorun yaratmıyacak araç için rangeri görüyorum nitekim şeyini sallasan rangere değiyo ...
ha birde senin l200 eski kasa onun parçası daha ucuz .... ;)

2700 e aks mı? L200 aksımı? Vay bu ne toyotalarda 1000-1500 oldugunu duymustum fakat aks ıcın duydugum en yuksek fıyat bu.
 


Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

temsaya bişey sormayın ben aracım durmayınca birinci vitese zor geçiyor dedim bana 50 liralık bir parça için(senkromeç) 4500 lira fiyat çıkardı verdiği listede bir tek lastikler yoktu inanın ondan beridir servislere karşıyım içerde Tedaşın araçları doluydu benide onlar gibi zannetti heralde adamlar
ama birde gerçek var Lada gibi hemen bozamazsınız japonu, bizim gurupta 1950 model willys ler hala yürürken lada pert oldu ama 4 bin liraya sıfırdan geri toplanabildi pert olmuş bir japonu toplamaya gerek yok zaten
 

Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

hagurel' Alıntı:
temsaya bişey sormayın ben aracım durmayınca birinci vitese zor geçiyor dedim bana 50 liralık bir parça için(senkromeç) 4500 lira fiyat çıkardı verdiği listede bir tek lastikler yoktu inanın ondan beridir servislere karşıyım içerde Tedaşın araçları doluydu benide onlar gibi zannetti heralde adamlar
ama birde gerçek var Lada gibi hemen bozamazsınız japonu, bizim gurupta 1950 model willys ler hala yürürken lada pert oldu ama 4 bin liraya sıfırdan geri toplanabildi pert olmuş bir japonu toplamaya gerek yok zaten

1986 model ve 1995 model ikitane nivam oldu 1995 modelde ana şanzımanı sıfır aldım gurup dişlisini dağıttı 100 km yolu 2. vites ve 4. vitesten hariç son 20 km tolu sadece 4. vitesten hariç başka vitese atamadığım halde evime döndüm.... 95 niva ile 1 kere akis kestim... gene evime sağ salim döndüm.... dahada başka bir sorun yaşamadım genel arıza denen şey nivanın taban sacının çürümesine bağlı arazi şanzımanı ve ana şanzımanın bağlı olduğu yerden sorun çıkartması titremesi transşaft vs gibi ufak tefek sorunları var ...

arka difransiyel komple 350 tl
sağ sol akis komple 350 tl
ön arka şaft komple 250 tl
fren balatası vs disk 4 adet takım 250 tl
ana şanzıman a kalite 1000 tl sıfır...
arazi şanzımanı 650 tl..
ön dif 650 tl
motor 1000 tl
ne kaldı geriye bişe varmı bunların hepsini kırıyım desen 5 sene sürer ... senelik 1000 tl l200 vergisi senelik vergi indirimiyle ben 1620 ödüyorum vergi indirimi olmadan 2300 tl...
benim bir hatam oldu alırken babam ve birader için daha güvenli daha rahat olanını tercih ettim bundanda memnunum fakat arazide ladanın zevkini almak istedim ... işte her güzellik bir arada olmuyo 2 akis parasına bir niva alırsın anasını belleyene kadar kullanırsın sonra bir akis parasına geri satarsın olur biter benim arazi felsefem bu...
geriye kalan görsellik vs tarzı şeyler de haklısınız l 200 üst sınıff bir gezide gurupta yolda sürekli dikkat çekicisiniz ladanın içinde ise alaycı gözlerin baktığını hissedersiniz ama arazide alay eden genelde nivalar oluyo hernehikmetse :D saygılar videoyu iyi seyredin... :D


http://www.izlesene.com/video/sidoff-cehennemderesi-gezisi/2922293
 



Ynt: Mitsubishi Magnum 1999 4x4

Discovery neden yapamadı olası bişey değil pilot farkı var heralde
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,069
Kayıtlı Üye Sayımız
166,622
Kaydolan Son Üyemiz
mustgok

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst