Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina
Herkese Selamlar
Tanışma bölümüne de yazdım gerçi ama forumda ilk mesajım olduğu için buraya da eklemek istedim ismimi cismimi;
Adım Mert 1981 İstanbul doğumluyum, Mimar sinan üniversitesi Devlet konservatuvarı Opera bölümünde okuyorum, 8 sene önce fotoğraf sanatıyla uğraşmaya başladım İstanbul Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği (IFSAK) üyesiyim. Aynı kurumda temel fotoğraf eğitimi aldıktan sonra Fototrek'te ileri fotoğraf, doğa fotoğrafı ve karanlık oda eğitimlerini tamamladım. bunu birkaç karma dia gösterisi ve sergi izledi. 2003 senesinde Kadıköy Gençlik Merkezinde birkaç fotoğrafçı arkadaşımla birlikte Kadıköy Fotoğrafçılık ve Kampçılık Klübü (KAFKA)'yı kurduk ve burda fotoğraf dersleri vermeye başladık. fotoğrafa başladıktan 1 sene sonra Dağcılıkta buna eklendi. Temel eğitimimi bu spora başladığım esnada okuduğum üniversite olan Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde aldım istanbula geldikten sonra ise İstanbul Teknik Üniversitesi Dağcılık Kulübüne (İTÜDAK) katıldım.
2 ay kadar önce 2008 Model L200 4X2 sahibi oldum.
Senelerdir hayalimde bir arazi aracı almak vardı, dağcılıkla uğraştığım için ve tırmanışlara ekiple ve doğal olarak birçok ekipmanla gittiğimiz için standard bir 4x4 ün malzemeleri taşıma konusunda yetersiz kalacağı düşüncesiyle hayalimde hep bir pick-up sahibi olmak vardı doğal olarak. Bu yazın başında yeterli bütçeyi tamamladıktan sonra ilk önce bir 4x4 Nissan Pick-up almaya karar verdim.
Daha sonra yaptığım araştırmalar sonucunda L200 ün isteklerime ve zevklerime daha çok cevap vereceğini anladım. Ne yazık ki 4x4 modelini vergilerinden ötürü tercih edemedim, ancak yaptığımız tırmanışlarda bizi araç girecek son noktaya kadar taşıyan araçların genelde köylüler tarafından kullanılan Ford Transit vb gibi minibüs yada muadili kamyonetler olduğunu ve bu araçların bile normal binek otomobillerin giremeyeceği yerlere girip kendilerinden beklenmeyecek off-road kabiliyetleri (!) olduğunu düşündüğümde, yürüyen aksamı ve motoru 4x4 modelinden hiçbir farklılık göstermeyen L200 ün 4x2 modelini vergi avantajından ötürü almaya karar verdim ve aldım.
Aldığımdan beri yaklaşık 5000 km yol yaptım araçla, bu 5000 km nin içinde şehir, otoban, stabilize yollar, köy yolları ve traktörlerin açtığı binek bir otomobilin giremeyeceği bozuk yollar da vardı. 4x2 olmasından kaynaklanan hiçbir problemle karşılaşmadım şimdiye kadar. Binek otomobilden terfi ettikten sonra araç "keçi gibi" lakabını fazlasıyla hakediyor benim için.
Aracı aldıktan hemen sonra lastiklerini arazi lastikleriyle değiştirmek için servisine gittim ( serviste hazır olarak böyle bir uygulama görmüştüm çünkü 0km bir 4x2 ye) Nankang marka arazi lastikleri takmışlardı araca, aynısından taktırmak istediğimi söyledim 1300 YTL bir ücret karşılığı takabileceklerini söylediler. Lastiklerin ebadı 265/75/16 aracın orjinal jantları üzerine takılabiliyor. Bana fiyat biraz fazla geldi eve dönüp internetten bir araştırma yaptım ve ikitelli organie sanayi sitesinde 4 lastiği montaj ve balans ayarı dahil kredi kartına 7 taksit yaptırarak toplamda 800 YTL ye taktırdım.
Lastikleri taktırdıktan sonra yol tutuşta gözle görülür hatta hayret verici bir gelişme farkettim. Kalkışlarda arka tarafın hafifliğinden kaynaklanan patinaj eğilimi %80 e varan oranda yok oldu. fren mesafesi inanılmaz düştü ve keskin virajlarda arka tarafın savrulma tehlikesi de büyük ölçüde ortadan kalktı.
Yakıt tüketimi olarak uzun yolda ortalama olarak, hayli yüklü, klima açık ve 5 kişi + 1 Golden Retriever kuçuyla 8 lt/100 km gibi bir değer elde ettim. Kimi zaman 7.5 kimi zaman 8.5 ortalama 8lt yakıyor 100 km de, şehir içinde bu oran ne yazıkki üst seviyelere çıkıyor. tek kişi, yüksüz ve klima kapalı olduğunda bu değerin 7 litreye kadar düşeceği ve 1 depo benzinle 1000 küsür kilometre gibi bir menzile ulaşacağı kanısındayım. 230 YTL ye çok uygun bir harcama bence 2500 motor bu ağırlıktaki bir dizele oranla.
Uzun yolda yol tutuş ile ilgili yaşadığım en olumsuz tecrübeyi ise Hızım 110-120 km civarlarındayken traşlanmış asfalta girdiğimde yaşadım. (yeni asfalt dökmeden önce makinayla çizgi çizgi traşlanan asfalt yüzey) arabanın önü ve arkası ayrı yerlere kaçıp sürüş emniyetini fazlasıyla düşürdüğünü tecrübe ettim. bir an için kanımdaki adrenalin seviyesi üst düzeylere fırladı açıkcası.
5000 km kullandıktan sonraki tecrübelerim yaklaşık olarak böyle.
Bundan sonra Araca birkaç modifikasyon yapma amacındayım. ilk olarak Jantlara 5 cm lik flanş takarak aracın iz mesafesini genişletmek amacındayım traktör yollarında biraz dar kalıyor iz açıklığı daha sonra ön kısımı yaklaşık 5 cm kadar yükseltmek (lift) amacındayım. yüksek çıkıntılara yaklaşma aşamasında ön karter muhafazası birkaç kez yere sürttü aracı bu gibi koşullarda zemine oturtmak istemiyorum. ayrıca ön ve arka tarafın yükseklikleri birbirinden farklı aracın önü arka tarafa oranla 6 ila 7 santim daha yere yakın, su terazisiyle kapıların altından eğimi ölçtüğünüzde arabanın arka tarafının öne oranla daha yukarıda olduğunu gözlemliyorsunuz fotoğraftada belli oluyor zaten bu. Bunların akabinde de vinç gelecek tabii ki.
Şimdilik yazacaklarım bu kadar, sizlerle tanıştığıma memnun oldum, kazasız sürüşler diliyorum.
Birkaç Fotoğraf