abi benim arkada 150 kg ağırlığında dökme demir var şaseleri birbirine bağlayan
öndede en ince yeri 4 mm saç orta kısmı ise 4 + 5 + 4 + 4 toplam 1.7 cm kalınlığında + takviyeler saç tamponum var
e bide normalden şaselerim yüksekte kaldığı için birkaç jip ve kamyon gurubu hariç allah korusun bir kazada diğer araçların şasesine değil zayıfyeri olan kaportasına vuracağımı tahmin ediyorum onun içinde daha dikkatli ve yavaş kullanıyorum
bende uzun bir süre navara almayı kafaya takmıştım ama L 2oo daha mantıklı gelmeye başladı , navarada diff kilit olmaması ve iriliği dezavantaj oluşturuyor birde yılların dakar şampiyonu mitsubhi ,yalnız kafama takılan aks kırılma olayını Orkun bey den değerlendirmesini istiyorum bizim cj lerde bile kıramadığımız akslar daha mı güçlü
Tarıkcım illaki CJ'in aksı daha kuvvetlidir...belki lab. testinde L200 ve/veya Navara'nın aksı daha iyi çıkabilir sonuçta aralarında 20sene teknoloji farkı var ama CJ'de herşey gereksiz kuvvetli, üstelik CJ ikisindende hafif ve motor devirsiz ... Birde pick up ların önde bağımsız süspansiyon var bizde sabit dingil var... asfaltta onlar luks ama ABD de araziye girenler Silveradoların bile öndeki bağımsız süspansiyon sistemini söküp sabit dingil koyuyorlar. Tabii CJ de kullandığın akslar ABD veya sonradan değişti ise Meksika malı...
Navara Made in Spain
L200 Made in Thailand
Hi-Lux Made in South Africa
Artık global tedarik sistemleri yüzünden asyadan bir sürü parça alınıyor. Akslar nerden geliyor, dingillerden nerden geliyor kim bilir... Ama Japonya olmadığı kesin
Bana hangi pick-up dersen Hi-lux derim, dedesine bak torununu al şeklinde ( hatta kardeşlerine bak tacoma, tundra)... bence arazi aracı almadan önce DNA sına kesinlikle bakmak lazım ;D sen CJ den vazgeçme...
cj ilk göz ağrım öyle bir kazıktan pardon efsaneden nasıl vazgeçerim ,ama ikinci bir arazi taşıtı şart birde bu sene goodyear cup ve baja yarışları için cj yi yarış formatına göre dizayn ettim ,gezi ve hafif off road için l 200 almaya karar verdim inşallah haftaya alıcam ve ilk iş ona mxxis 31 11 15 leri takıcam şimdiden heyecnlanmaya başladım
Tarık 31'' lastik az gelmeyecek mi? Sonuçta karpuzların ve yürür düzenini bilmiyorum L 200'ün ama sanki takılır gibi geliyor derin kanallarda.
Tabii ki yükseltme kiti olmadan daha büyük lastik takılamıyor olabilir araca o ayrı. Bir de 2007 model lacivert yükseltme ve lastik olan bir Hi-lux var Düzce'den Sahibinden'de bakabilirsin.
Ruhsatta arazi taşıtı yazıyorsa, binek araçları ile aynı kategoriye girer ve motor hacmine göre vergi alınır.
Ruhsatta kamyon veya kamyonet yazıyorsa normal emsalleri gibi ağırlık kategorisinden vergilendirilir.
Bu da "Devlet Baba Kazığı" olsa gerek, vergilendirirken lüks, hizmet verirken ticari, sonuç Boğaziçi Köprüsü yasak.
Bu arada köprüye yanlışlık veya zorunluluk nedeni ile girersek, ceza kaç para ve Polis çevirirse mi yazılıyor, sonradan adrese gelmesi gibi bir yöntem bu işte de var mı?