Mevzuat çok geniṣ bir konu. Bizim konumuz kamp ve karavancılık olduğu için bu konulardaki mevzuatı konuṣalım.
Kamp ve karavancılık değiṣik ülkelerde bazı farklılıklar gösterse de Kamp ve karavancılığın geliṣtiği ülkelerde benzer bir geliṣme var.
Sanıyorum 80’li yıllardaydı. Fransa’da bir kampingte yerimizi ṣeçtik ve karavanımızı yerleṣtirirken, kalacağımız parselin sınırlarını geçmemeye dikkat ettiğimizi gören komṣu karavancı, burası Fransa, parsel sınırını geçsenizde sorun olmaz dedi. Konuṣmamızdan Almanya’dan geldiğimizi anlamıṣtı.
Forumda Tüv ve sigorta konularını çok sık konuṣuruz.
Almanya’da üretilen ve Türkiye’ye ithal edilen bir çekme karavan veya motokaravan düṣünelim. Yapıldığı ülkede iki yılda bir TÜV‘ e giden bu araç Türkiye’de neden her yıl tüv kontrolüne gider (3,5 tona kadar olan karavanlar). Türkiye’ye ithal edilen karavanların teknik bakımdan Almanya’dakilerden bir farkı olmaması lazım.
Mevzuata TÜV periyodunu bir yıl koyan yetkili kurumun bir bildiği olsa gerek.
Ikinci merak ettiğim konu motokaravanların sigorta konusu. Üretildiği ülkede karavan, sigortası en ucuz araçlardan birisi, çünkü en az kaza yapan araçlar arasında. Türkiye’de karavan sigortasını yüksek tutan kurumun da bir bildiği olması lazım.
Iṣin ilginç tarafı Almanya’da karavan sigortalayan bir çok sigorta Türkiye’de de karavan sigortalıyor.
Daha da iginç olanı, karavanların Türkiye’de teknik kontrolunu yapan kuruluṣ Almanya’dan gelirken, Almanca ismini de getirdi, TÜV (Technischer Überwachungsverein-Teknik Kontrol Derneği).
Kamp ve karavancılık değiṣik ülkelerde bazı farklılıklar gösterse de Kamp ve karavancılığın geliṣtiği ülkelerde benzer bir geliṣme var.
Sanıyorum 80’li yıllardaydı. Fransa’da bir kampingte yerimizi ṣeçtik ve karavanımızı yerleṣtirirken, kalacağımız parselin sınırlarını geçmemeye dikkat ettiğimizi gören komṣu karavancı, burası Fransa, parsel sınırını geçsenizde sorun olmaz dedi. Konuṣmamızdan Almanya’dan geldiğimizi anlamıṣtı.
Forumda Tüv ve sigorta konularını çok sık konuṣuruz.
Almanya’da üretilen ve Türkiye’ye ithal edilen bir çekme karavan veya motokaravan düṣünelim. Yapıldığı ülkede iki yılda bir TÜV‘ e giden bu araç Türkiye’de neden her yıl tüv kontrolüne gider (3,5 tona kadar olan karavanlar). Türkiye’ye ithal edilen karavanların teknik bakımdan Almanya’dakilerden bir farkı olmaması lazım.
Mevzuata TÜV periyodunu bir yıl koyan yetkili kurumun bir bildiği olsa gerek.
Ikinci merak ettiğim konu motokaravanların sigorta konusu. Üretildiği ülkede karavan, sigortası en ucuz araçlardan birisi, çünkü en az kaza yapan araçlar arasında. Türkiye’de karavan sigortasını yüksek tutan kurumun da bir bildiği olması lazım.
Iṣin ilginç tarafı Almanya’da karavan sigortalayan bir çok sigorta Türkiye’de de karavan sigortalıyor.
Daha da iginç olanı, karavanların Türkiye’de teknik kontrolunu yapan kuruluṣ Almanya’dan gelirken, Almanca ismini de getirdi, TÜV (Technischer Überwachungsverein-Teknik Kontrol Derneği).