Ynt: Mercedes G Serisinde Çapraz Arazi (Kilit) Özelliği
capraz arazi ozelligi olsa olsa, G serisinin fabrikadan cikma on ve arka difleri kilitlenen tek arac
mesela basit bir ornek, yol kenarina cektin, ve arac yuklu, veya arka'da cektiginiz bir trailer veya karavan var. arac'in iki sol tekerlek asfalt'da iki sag tekerlek ise, islak,camurlu kaygan panket'de. hareket ettiniz....arac yumurmedi, asfaltda olan sol tekerlek sabit duruyor,panket'de olan sag tekerlek bosa donuyor!4x4 high baglandi,yine ayni , ancak simdi iki sol tekerlek duruyor ama panket'de olan iki sag tekerlek hala bosa donuyor.

haa...4x4 low baglandi ;D bastin gaza ama yine hava aldin

!!
iste simd G'nin on ve arka, ayri ayri kilitlenen diff lock'lar G'nin ozelligini [capraz arazi ozelligi] gosteriyor

460 serisi G'de diff locklar el frenin yaninda bulunan hidrolik calisan iki yuvarlak dumeye benzeyen havaya dogru cekilen aletler. 463 serisinde[1991 sonrasi] orta gogusde bulanan 3 elektronik dugme.
sadece arka dif lock'u kilitlemek yeterlidir aracinizi o durmumdan kurtarmak icin. cunku,aks'da bulunan dif'in icindeki disleri bir birine kilitleyip iki tekerlegi ayni anda donmesini saglar.iste bu yuzden G serisinin iki difi kilitli olunca tek bir tekerlek sert zemin buldumu o araci kurtarmaya yeter
size bir klib atayim ki goresin nasil calisir bu sistem. klibdeki 110 kibrisli bir arkadasin. ARB diff locker taktirmis sonradan sirf benimle off road yaparken rezil olmasin ;D ;D
http://www.kibristube.com/playvideo.php?vid=1242
110 ilk girdigi an diff locklar bagli degildi ve kaldi. ilk olarak onleri bagladi ve tirmanip kurtuldu hendekden. arka diff'leri kilitlemedi diye arka cikamadi ilk olarak. daha sonra baglayinca G serisi gibi oldu
