Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ynsgny Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,604

ynsgny

Ana Kamp
Mesajlar
39
Tepkime Puanı
28
Yer
TRABZON
Uzun Zamandır Büyük Bir Zevkle Siteyi Takip Ediyorum ve Artık Bir Tane Alma Zamanı Geldi Die Düşürken Fiyatlar Malum İmkan El Vermiyor.. Bende İnternetten Dolma Bilgilerle.. Abilerimin Yaptığı Karavanları İnceleyerek Bende Bişeyler Yapmaya Karar Verdim . .İnşallah Ortaya Güzel Birşey Çıkarabilirim.. Ekonomik Boyutu Büyük Olmayan Fikirlere Daima Açığım :smiley: Saygılar Sunuyorum ..

temeli attık çok şükür.jp
 

Etiketler
Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

Yan bölümü yaptık diğer yanlar bitmek üzere

IMG_20150526_114449.jpg
 

Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

Hayırlı Olsun
Allah Kolaylık Versin

Güzel bir işe girişmişsiniz.
Umarım istediğiniz gibi bir karavanınız olur.
En güzeli de kendi yaptığınız bir karavanla gezecek olmanız.

kullandığınız malzemeler hakkında da bilgi verebilirseniz ve yapmayı düşündüğünüz karavanın kabaca da olsa planlarını ekleyebilirseniz, forumda tecrübeli kişilerin yorumlarından faydalanabilirsiniz. bu arada biz de faydalanmış oluruz.

ayrıca bir de forumun tanışma bölümü var. orada da kendinizden ve amaçlarınızdan bahsetmeniz şık olur sanırım.

tekrar hayırlı olması dileğiyle....
 

Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

Hayirli olsun, zevkli bir ise baslamissiniz, heyecandan gozunuze uyku girmediginden eminim..
En bastan moralinizi bozmak istemem ama tahmin ediyorum karavanin boyu 4-4.5 mt civari. Bu boyutta bir karavani 750 kg altinda bitirmeniz gercekten cok zor. Cok ince eleyip sik dokumalisiniz. Forumu incelediyseniz, bu olcude karavan yapimina baslayanlarin 750kg limitinin cok uzerinde agirliklarda imalati bitirdiklerini goreceksiniz.. (Bende dahil)
Size tekrar kolayliklar diliyorum..
 

Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

Kolay gelsin. Devamını ve açıklamarınızı bekliyoruz.
 



Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

Selamlar, İmalat konusunda yeterlilikleriniz mükemmel görünüyor.Metal işleri atölyeniz var sanırım.
Temelde meslektaş sayılırız. Size en önemli önerim şu noktada olacak ağırlık. Çözüm olarak sadece güçlü bir şase kullanmanız 40 x 80 1,5-2 mm.max 40 X100 1,5-2 mm.üzerine taşıyıcı traverseler ile zemini sağlam oluşturmak.
Daha sonra dış imajı oluşturacak ince profil çerçeve. Devamında ise alçıpan profillerini düşünün Prefabrikçilerde benzer saç kıvrım hafif malzemelerle konstrüksüyon yapı oluşturarak güçlendirmek. ve kompozit ahşap karton dolgu kaplamalar.(amerikan kapı dolguları vb.)komple yan tarafları tek parça üretip şaseye bastırıp monte etmelisiniz. panelleri sıkıca mastiklediğiniz ve vidaladığınızda inanılmaz bir rigitlik oluşmaya başladığını göreceksiniz. Ara bölme duvarları da bu rigitliği daha da artıracak. Bu hızda profil kullanmaya devam ederseniz gerçekten çok ağır bir yapıyla karşılaşacak izolasyon seviyenizi de düşüreceksiniz.
Kontraplak ta ise sadece kavak kontrplak. anlattıklarıma örnek birkaç resim ekliyorum. Naçizane tavsiyemdir,Kolay gelsin diyorum.Saygılar. Hakkı

panel yap?m?.jpg
 


Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

Bir de deneyimimi paylaşayım. Benim araçta 1,9X 3,3 mt. Kamyonetin kabin içini kaplama ve mobilyalar için 7 plaka (130X170cm) 8mm kontraplak. 6 plaka aynı ölçüde 14 mm. kontraplak bitti. halen baş üstü dolapları yapılacak 1 plaka daha adet ilave gerekebilir.Aynı ölçü marin kontraplak 70-75 kg gelirken kavak kontrplak 30 kg. varın ağırlık derken ne demek istediğimi siz anlayın.Ancak kavak vidalama da zayıf kalacağını unutmayın, tüm birleştirmelerde dayson mastik kullanarak. vidaya düşen yükü tüm kesite yaymalısınız. Birde sıvı çivi diye satılan mobilya toplama slikonu var (madwolf) çok çabuk kürleniyor ama sanki esnekliği az geldi bana, araçtaki esnemelerde sorun olabilir gibi geldiği için denemek için aldım çok az noktada kullandım.
Kolay gelsin. Hakkı
 

Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

hepinize ilginizden dolayı çok teşekkür ederim
kusura bakmayın bıraz cevap gecıktı .. yanlız bu heyecan benı yedı bıtırdı :smiley: kendım usta degılım arkadasım usta ve onun ıs yerınde yapıyoruz o kadar sabırsızlandımkı artık kaynak makınesını kendım elıme aldım ve heyecandan gözlük takmayı unutuncada kaynak ısıgı bıraz gözümü aldı :smiley: 3 gun gozlerım bandajlı yattım doktor abla cok kızdı ama napalım durmak yok yola devam :smiley:

karavanımın boy 400 en 200 yukseklık 190 olarak yaptık
alt ana sase 4*8 3mm profıl kullandık
yan profıller 3*3 1,5mm profıl kullandık
suankı kılomuz yaklası 200 - 250 kg cıvarı
yanlarına gofrajlı alüminyum levha kullanmayı dusunuyorum yanlız kaç mm olacagı hakkında kesın bır kararım yok potluk olmaması acısından en ınce degılde duruma göre bıraz kalın dusunuyorum kg olarak 750 kg bırcok kısı gecmıs evet kolay degıl bende aynı sekılde devam edersem muhakkak benım yaptıgımda gecıcektır.. ama ben bırcok seyı kısmaktak yanayım ıcerısınde başüstü dolapları yapmaktansa sadece buzdolabı uzerıne ıkı adet göz yapmayı dusunuyorum ve mutfak uzerıne dolap .. bırde ıcerısıne mdf kullanmayı dusunmuyorum ınce profıl kasnak yapıp en ınce kontraplakla veya desenlı 5 - 7 mm sunta ıle kaplamayı dusunuyorum zemınede lamınant parke degılde hastane zemınlerınde kullanılan ismi aklıma gelmedı sımdı :smiley: belkı bıraz basıt , bıraz amator olucak ve belkı 10000€ luk karavan hızmetı vermıcek ama emınımkı bana bu zevkı bu özgürlüğü yaşattırak
hepınıze saygılar sunuyorum

Adsız.jpg


IMG_20150528_143149.jpg


IMG_20150528_143215.jpg
 




Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

Gofrajlı alüminyum levhalar kalınlık seçeneği çok olan ürünler değil, max. 1mm. kalınlıkta bulabilirsin. piyasa 0,15- 0,20- 0,30 mm. kullanır genelde. 1 mm için toplu sipariş isteyip baskı yaparlar.Hazırda zor bulunur.Araştırmalısınız. Yanı sıra 1 mm alüminyumu dahi potluk yaptırmadan kaplamanız imkansız.3 ile 5 mm kontraplak levhalara lamine ederek belki daha iyi sonuç alman mümkün olabilir. 100x200 1 plaka alıp küçük bir bölümde denemek ,nelerle karşılaşacağına ışık tutacaktır. arkasına destek için de bu gerekli.yoksa dirseğini dayasan çökecek bir duvar yapın olacak. Ama hiç bir yerde sunta mdf türü malzeme kullanmamalısın. Nem ve titreşimlerle ufalanan bu malzemeler karavan ve tekneler için en olumsuz malzemeler dir,kısa zamanda dağılır gider. Zeminde kullanacağın malzeme olan mineflo ise neredeyse profesyonel karavan malzemesi, (hele yoğun trafik)(hastane zeminleri) çeşidini bulursan ( fiyat 2 kat) mükemmel olacaktır.duvarlarda da rahatlıkla kullanılır.(yapıştırıcıya dikkat koşulu ile) Kolaylıklar diliyorum.
 

Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

Yunus bey, karavanınızın
https://goo.gl/EEoVRC
adresindeki resimlerde görüldüğü gibi, alüminyum kaplamasının elektro-kimyasal korozyona uğramasını istemiyorsanız, gofrajlıda olsa levhalara değen
* metal vida
* metal klips
* içindeki asit dolayısı ile silikon yapıştırıcı kullanmamanız gerekiyor.
Hatta ayrı ayrı oldukları halde , metal iskeletler, vida ve klipsler su sızıntısı sebebi ile aluminyumla temasa geçerlerse de ayni tehlike söz konusu !
Bu yüzden pahalı ama uygun yapıştırıcıyı dikkatlice kullanmalı.
 

Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

verdıgınız bılgıler ıcın tesekkur ederım ..
dış cephe kaplamasında gofrajlı alumınyum dusunuyorum trabzonda 4 mm rulo halınde buldum ama bu soledıklerınız potlasma esneklık yaslandıgımda esneme ezılme hep kafamda olan seyler ama baska aklıma hafıf olarak bısey gelmıyor sızce gofrajlı alumınyum dısında daha dayanıklı ve dedıgınız gıbı ek kucuk darbede zarar gormeyecek ne kullanabılırım ?? kompozıt panel dusundum ama daha agır gelır dıe okudum sızın onerınız ne olur
 

Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

bırde abılerım dısını marın kontraplak ıle kaplasam su yalıtımlı boya fılan kullansam nasıl olur bırde mali boyutu hakkında bılgınız varmı ?
 

Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

Marin kontraplağı hangi boya ile boyarsan boya zamanla bakım ve boya ister. En fazla iki kış dayanır. Ben her sene zımpara boya yaparım dersen marin kontraplak kullanabilirsin. Ben kullandım. Marin kontraplağı polyester macunla doldurup dolgu verniği atıp onunla da zımparalayım sonunda sentetik boya ile boyadım. İki üç yıl dayandı. halen öyle duruyor ve boya istiyor karavan. Ama marin kontraplak kullanıp polyester kaplarsan o zaman çok daha fazla dayanır. Ben yapamadım. Sonuçta karavanımdan da vazgeçtim kullanmıyorum çekici aracımı da sattım şimdilik öyle duruyor karavan...
 



Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum

Yunus bey, kesin olarak bilmediğim diğer malzemeler için ne söylesem ancak spekülasyon olur. Af ola ! :smiley:

* Çekme karavanlar endüstride panelvanların tersine, genellikle dıştan içe doğru imal ediliyorlar. Bu amatörler için de işi kolaylaştıran bir teknik.

* Yaşam bölümünün stabilitesi için zannedildiği gibi yine genellikle iskelet bile kullanılmıyor. Hakkı bey yukarıda benzer şeyler söyledi.

Yukarıdaki iki şık içinde aşağıdaki resme bakabilirsiniz.
http://goo.gl/AsBh3c

* Bence çekme karavanını kendi yapanların, şasiyi bu işin ehli firmalardan tedariki sırf kilo sorunu için değil, emniyet içinde gerekli. Kendi akıl yürütmemizle hedeflediğimiz stabilite, maalesef forum dahil Türkiye'de ağırlık sorununu atlatamadı. Mesela yılların tecrübesine sahip Al-Ko nun katoloğuna bakın, ne kadar az malzeme ile neyin üstesinden geliyorlar.
http://goo.gl/oIT8ky

Bence çekme karavan yapımı, panelvandan motokaravan yapımına göre, "gör-yap" yada " ben yaptım-oldu" metodlarına hiçte uygun değil. Sonuçta sorgulanacak olan konfor değil, sizin, yanınızdakilerin ve diğer trafiktekilerin emniyeti ve yaptıklarınızın dayanıklılığı. Panelvanlarda bu noktalar dediğim gibi konfor hariç zaten halledilmiş !

Üstelik frensiz, salınım kontrol cihazı olmadan ve bazen de kaplinsiz bağlantı ile yollarda olduklarını duyuyorum.

İşe başlamadan evvel aracınızla karavan çekip içinde kaldığınız ve araçsız park yerine el gücü ile manevra tecrübeniz oldu mu ?

Al-Ko nun prospektinde fren halinde, frenli ve frensiz çekme karavanların reaksiyonları ile, galiba salınım kontrol cihazının işlevi de resimlerle gösterilmiş.
Faydası olur umuduyla, kolay gelsin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,928
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst