Ynt: Maddi İmkanlar Dahilinde Bende Karavanımı Yapmaya Başlıyorum
Yunus bey, kesin olarak bilmediğim diğer malzemeler için ne söylesem ancak spekülasyon olur. Af ola !
* Çekme karavanlar endüstride panelvanların tersine, genellikle dıştan içe doğru imal ediliyorlar. Bu amatörler için de işi kolaylaştıran bir teknik.
* Yaşam bölümünün stabilitesi için zannedildiği gibi yine genellikle iskelet bile kullanılmıyor. Hakkı bey yukarıda benzer şeyler söyledi.
Yukarıdaki iki şık içinde aşağıdaki resme bakabilirsiniz.
http://goo.gl/AsBh3c
* Bence çekme karavanını kendi yapanların, şasiyi bu işin ehli firmalardan tedariki sırf kilo sorunu için değil, emniyet içinde gerekli. Kendi akıl yürütmemizle hedeflediğimiz stabilite, maalesef forum dahil Türkiye'de ağırlık sorununu atlatamadı. Mesela yılların tecrübesine sahip Al-Ko nun katoloğuna bakın, ne kadar az malzeme ile neyin üstesinden geliyorlar.
http://goo.gl/oIT8ky
Bence çekme karavan yapımı, panelvandan motokaravan yapımına göre, "gör-yap" yada " ben yaptım-oldu" metodlarına hiçte uygun değil. Sonuçta sorgulanacak olan konfor değil, sizin, yanınızdakilerin ve diğer trafiktekilerin emniyeti ve yaptıklarınızın dayanıklılığı. Panelvanlarda bu noktalar dediğim gibi konfor hariç zaten halledilmiş !
Üstelik frensiz, salınım kontrol cihazı olmadan ve bazen de kaplinsiz bağlantı ile yollarda olduklarını duyuyorum.
İşe başlamadan evvel aracınızla karavan çekip içinde kaldığınız ve araçsız park yerine el gücü ile manevra tecrübeniz oldu mu ?
Al-Ko nun prospektinde fren halinde, frenli ve frensiz çekme karavanların reaksiyonları ile, galiba salınım kontrol cihazının işlevi de resimlerle gösterilmiş.
Faydası olur umuduyla, kolay gelsin.