Ynt: MACK
MERHABA
arkadaşlar çok güzel bir konuya değinmişsiniz
BU ARAÇLARI KULLANMA ŞEREFİ BULDUĞUM İÇİN KENDİMİ ÇOK ŞANSLI BULUYORUM
2 adet burunlu ve 1 adet burunsuz model olmak üzere MACK çift levye çekici tırını kullandım tek kelimeyle harika bir araçtır USA gerçekten çok sağlam bir araç üretmiş bu araçtan sizlere bu araç hakkında bilğiler veriyim üzerinde tam 180 e kadar MACK yazısı 150 ye kadar MACK köpek logosu bulabilirsiniz herbir bijonuna bile yazmışlar cantları ispit canttır yani 3 parça sökülür üzerinde 2 adet vites bulunur çift levye olanlarda 24 vitese kadar vites seçenekleri vardır yani şöyle bir tane vites koluna diyelim 6 tane vites yuvası var diğer vites kolunda ise 4 tane vites yuvası var bunların birisi GERİ diğerleri AğIR, SERİ ,TAM SERİ olmak şartıyla şöyle kulanılır AĞIRA DİYELİM 1. vites SERİ ye diyelim 2.vites TAM SERİYE diyelim 3.vites şimdi aracı yerden kaldırırken 1. vitese YANİ AĞIR olana takıyorsunuz diger vites kolunuda 1 e takıyorsunuz 1 in 1, 1 in 2 si , 1 in 3, 1 in 4 ü 1 in 5 1in 6 sı 2 nin 1 2 nin 2 si şeklinde büyür ve aynı sıralama yaparak küçülür.geri vitesede taktıgınızda 6 adette geri vites değiştire bilirsiniz tabi okadar hızlı geri gidebilirseniz
birde daha farklı olan şanzımanda 5 tane ileri üzerinde 1 geri diger sekilde agır seri tam seri olanınıda gördüm vites kullanımı bu kadar basit değil arkadaşlar vitesleri aynı anda degiştirmeniz gerekiyor elinizi direksiyonun içerisinden geçirerek iki elinizle yapmanız gerekir tabi biz bu aracı yerinden bir kaldırdıkmı hiç debriyaj kullanmazdık kara şanzuman olmasına ragmen eger bir yanlış vites değiştirirseniz durup tekrar kalkmanız gerekir çünkü devrini bulmanız kolay değildir hiç vitesler üzerinde işaret şeması aramayın yok bu vitesli olanları sayılı insanlar kullanabiliyor araç sahipleri şofor bulmada sıkıntı çekiyorlardı kullanmaya kalkanlarda bozabiliyordu çoğu burunlu MACK tan şanzıman indirilip yerine aktarmalı mandallı şanzuman koydular seri şanzuman, çünki araç çift levye çift şanzuman ve çift diferansiyle çift imdat sistemi vardır ayrıca içerde bir adette direksiyonun yanında sinyal kolu gibi 1dorse fren kolu vardır bu kol yardımı ile dorseye fren yapmaya yarar burunlu olanlarda konfor aramayın tabi son modellerinden bahsetmiyorum tonaj için yapıldıgından makaslar ters makastır ama burunsuz olanlar konforludur korna tavanda asılı bir tel yardımıyla aşağı veya arkata çekilerek vapur tren tarzı bir korna sesi vardır harika çalınıyor
sitede bir arkadaşımında dediği gibi bende dorseyi kapatıp karavan yapıp gezmeyi hayal ediyorum arka bölümünüde araç girebilecek garaj yapmayı düşünüyorum,çift çeker oldugu için kışın karda sıkıntı çekmezsiniz arkadaşlar bunu kullanmak gerçekten sanattır her babayigidin harcı degildir ben bu aracı babam vasıtasıyla ögrendim babam yılların uluslar arası ve şehirler arası çalışan bir treylerci TIRCIDIR o araçlarla inanılmaz şeyler yapar bir çok kişiyide eğitmiştir halada eğitiyor
dorse frenleri olmayan 26 teker tırla sadece kupa firenleriyle 60 tonluk dozerleri yıllarca dağlardan indirdirip çıkarttı şehirlerden şehirlere taşıdı babamla gurur duyuyorum ayrıca ona sonsuz teşekürlerimi sunuyorum sağolasın TIRCI APO bu araçları kullanmasını bana öğretip ve ayrıca meslek sahibi ettiği için