cygnet
Kamp I
- Mesajlar
- 199
- Tepkime Puanı
- 24
Benim gibi senelerdir karavan sevgisi taşıyan ve 3 sene önce çok bilinen bir yerli karavan firmasından 425 boyunda çekme karavan alan bir arkadaşım ve ailesi ile beraber Ege turuna çıkmaya karar verdik.
Arkadaşım karavan ve karavancılık konusunda oldukça deneyimsizdi , ona becerebildiğim kadar kendi bilgimi aktarmak üzere beraber yola çıktık.
Ancak kendisi 3 sene önce aldığı karavanı ile ancak Şile, Riva gibi yakın yerlere 1-2 gece kalacak şekilde giderek deneyim kazanmağa çalışmış , ama uzun yol eksikliği vardı.
Karavanını da evinin geniş otoparkında tutuyordu.Kışın ise karavanını ve kaplin mekanizmasını , elektrik bağlantısını branda içinde titizlikle muhafaza ediyordu.
Buna rağmen karavanın ön tepe lambalarından biri yerinden çıkmıştı , stop lambası çalışmıyordu , arabaya bağlantı elektrik soketi nemden işini görmez olmuştu.
İşte bu eksiklikleri gidermek üzere fabrikasından randevu aldık ve sorunlarımızı da bildirdik.
Nihayet 9.Eylülde yola çıkarak doğuya doğru 150 km kadar giderek randevu zamanına yetiştik. Kapıda ki görevli bizi son derece samimi karşıladı . Sonra ilgili elemanı çağırdı. Kendisi geldi ve derdimizi aktardık. Karavanı gereken yere aldırlar. Teknik eleman geldi , karavanı kontrol etti ve eksikleri gidermek üzere atelyeye gidip tamir takımı alıp geldi. Karavan-oto elektrik bağlantı soketleri nemlenmiş diyerek yenilediler.!! Tepe lambalarının her ikisini yenilediler.. stop lambasını arızasını giderdiler. Basit işler yani.
Banyoda sıcak-soğuk su spiral borularının değişmesi gerekiyordu , onları değiştirdiler.
3 Saat boyunca atelyede kaldık . Sonuçta 12.15 de oradan ayrıldık.
Erdek'te ki Kapıdağ kampinge geldik , yerleştik .O gece sorunsuz geçti .Ertesi sabah kahvaltımız henüz bitmişti ki, eşim arkadaşımın servisten yeni çıkan karavanının arkasında ki banyo kabinin altından yere ip gibi su aktığını görüp bildirdi. Telaşlandık , hemen banyo içine girdik , lavabo altında ki spiral borulardan birinin sırılsıklam olduğunu ve su damlattığını tespit ettik.Mutfakta ki musluğu açınca basınç dolayısıyla akıntı şiddetleniyordu. Suyun nereden çıkıp da aktığını anlayamadık. Tel ederek fabrikayı aradık. Karşımıza su tesisat işimizi yapan teknik eleman çıktı , arızayı anlattık.
Teknik eleman bizi tatmin edecek yeterli bir yanıt veremedi , hatayı üstlenmedi.
Halbuki biz karavanı ilk götürdüğümüzde spiraller arızalıydı ama su akıtmıyordu. Sonradan akıtma başladı. Yeniden değiştirilmesine rağmen yani..
Erdek'te kampta kalan bir Bandırmalı teknik işlerde kompetan olan eski karavancı arkadaşıma tel edip yardım istedik. O da bize bilgisinden emin olduğu bir arkadaşını gönderdi.
Adam geldi , lavabonun altına nasıl sığdı anlamadık , arızanın lavabo üstünde ki muslukla bağlantılı olan sıcak-soğuk su borularından birinde olduğunu tespit etti(değişmiş olan)... Ama su akıntısı mutfağı kullanırsak devam edeceği için bir çözüm gerekiyordu. Sonuçta her 2 spiralin alt bağlantı yerlerine birer küresel vana takarak kapattı .Böylece banyo tamamen iptal oldu.
Yetinmedik , ilgili firmayı arayıp bu su tesisatının yenisinin fiyatını sorduk. Bize 765 TL fiyat verildi. Buz kestik. Fiyatı Euro bazına vursak 250 euroya denk geliyordu.
İstanbul'da ki Marintek firmasını aradım. İstediğimiz armatürün niteliğini anlattım, nerede kullandığımızı aktardım.Yetkili eleman bize 56 Euro+KDV fiyat verdi. Üstelik borunun boyu bizdekinden 1 mt kadar daha uzundu.
Biz fabrikadayken kaplin yuvasına kumanda eden üstte ki hareketli mandalın arabanın topuzunu bırakmadığını da iletmiştik. Ama biz de diğer tamiratlarla ilgilenirken o sorunun düzeltilmesi işini unuttuk. Bu da bizim hatamız oldu. Halen kaplin yuvası arabanın topuzunu tutuyor ve arabayı biraz öne/arkaya hareket ettirince serbest bırakıyor. Yani külfetli bir uğraş oluyor.
Şimdi geleyim sadede.
Biz fabrikadayken yetkili birinci kişi ile karşılıklı oturup sohbetler ettiğimizde bize "bu hükümet geldikten sonra karavancılık bitti" diyerek şikayetini belli etti.
Bu görüşüne katılıyorum ama bu denli karavan üreticilerinin hiç mi katkısı olmuyor ?
Karavan sektörünü canlandırmak için karavancıların bu hobiyi sevdirmek, insanları karavan sahibi yapmak için ne uğraşlar verdiğini ben yakından biliyor ve görüyorum.
Üreticilerin bazıları ise 3 yaşında ama sadece 150 km yapmış bir karavanda ki sorunları giderme konusunda ne kadar lakayt olduklarını da yaşadık.
Yeni karavan alacak olanlar kime güvensinler şimdi. Bu işi en iyi bilen diye tanımladığımız, (eski üreticiler olarak) firmalar , kendi müşterisine ve kendi mamuluna bu eziyeti reva görüyorsa diğer kişi ve kurumların çabası boşuna gibi duruyor.
Talihsizlik diyebilirsiniz ama ben bunu kabul edemiyorum. Bunun talihle hiç ilgisi yok.
Kendiniz arkadaşımın yerine koyun , bakalım aynı kanıda olabilecekmisiniz?
Yazıda firma ismi belirtmedim .Ama aynı bölgede ki diğer karavan üretcilerinin de zarar görebileceğinin farkındayım. Ne yapacağımı bilemedim. Kusura bakmayın.
Arkadaşım karavan ve karavancılık konusunda oldukça deneyimsizdi , ona becerebildiğim kadar kendi bilgimi aktarmak üzere beraber yola çıktık.
Ancak kendisi 3 sene önce aldığı karavanı ile ancak Şile, Riva gibi yakın yerlere 1-2 gece kalacak şekilde giderek deneyim kazanmağa çalışmış , ama uzun yol eksikliği vardı.
Karavanını da evinin geniş otoparkında tutuyordu.Kışın ise karavanını ve kaplin mekanizmasını , elektrik bağlantısını branda içinde titizlikle muhafaza ediyordu.
Buna rağmen karavanın ön tepe lambalarından biri yerinden çıkmıştı , stop lambası çalışmıyordu , arabaya bağlantı elektrik soketi nemden işini görmez olmuştu.
İşte bu eksiklikleri gidermek üzere fabrikasından randevu aldık ve sorunlarımızı da bildirdik.
Nihayet 9.Eylülde yola çıkarak doğuya doğru 150 km kadar giderek randevu zamanına yetiştik. Kapıda ki görevli bizi son derece samimi karşıladı . Sonra ilgili elemanı çağırdı. Kendisi geldi ve derdimizi aktardık. Karavanı gereken yere aldırlar. Teknik eleman geldi , karavanı kontrol etti ve eksikleri gidermek üzere atelyeye gidip tamir takımı alıp geldi. Karavan-oto elektrik bağlantı soketleri nemlenmiş diyerek yenilediler.!! Tepe lambalarının her ikisini yenilediler.. stop lambasını arızasını giderdiler. Basit işler yani.
Banyoda sıcak-soğuk su spiral borularının değişmesi gerekiyordu , onları değiştirdiler.
3 Saat boyunca atelyede kaldık . Sonuçta 12.15 de oradan ayrıldık.
Erdek'te ki Kapıdağ kampinge geldik , yerleştik .O gece sorunsuz geçti .Ertesi sabah kahvaltımız henüz bitmişti ki, eşim arkadaşımın servisten yeni çıkan karavanının arkasında ki banyo kabinin altından yere ip gibi su aktığını görüp bildirdi. Telaşlandık , hemen banyo içine girdik , lavabo altında ki spiral borulardan birinin sırılsıklam olduğunu ve su damlattığını tespit ettik.Mutfakta ki musluğu açınca basınç dolayısıyla akıntı şiddetleniyordu. Suyun nereden çıkıp da aktığını anlayamadık. Tel ederek fabrikayı aradık. Karşımıza su tesisat işimizi yapan teknik eleman çıktı , arızayı anlattık.
Teknik eleman bizi tatmin edecek yeterli bir yanıt veremedi , hatayı üstlenmedi.
Halbuki biz karavanı ilk götürdüğümüzde spiraller arızalıydı ama su akıtmıyordu. Sonradan akıtma başladı. Yeniden değiştirilmesine rağmen yani..
Erdek'te kampta kalan bir Bandırmalı teknik işlerde kompetan olan eski karavancı arkadaşıma tel edip yardım istedik. O da bize bilgisinden emin olduğu bir arkadaşını gönderdi.
Adam geldi , lavabonun altına nasıl sığdı anlamadık , arızanın lavabo üstünde ki muslukla bağlantılı olan sıcak-soğuk su borularından birinde olduğunu tespit etti(değişmiş olan)... Ama su akıntısı mutfağı kullanırsak devam edeceği için bir çözüm gerekiyordu. Sonuçta her 2 spiralin alt bağlantı yerlerine birer küresel vana takarak kapattı .Böylece banyo tamamen iptal oldu.
Yetinmedik , ilgili firmayı arayıp bu su tesisatının yenisinin fiyatını sorduk. Bize 765 TL fiyat verildi. Buz kestik. Fiyatı Euro bazına vursak 250 euroya denk geliyordu.
İstanbul'da ki Marintek firmasını aradım. İstediğimiz armatürün niteliğini anlattım, nerede kullandığımızı aktardım.Yetkili eleman bize 56 Euro+KDV fiyat verdi. Üstelik borunun boyu bizdekinden 1 mt kadar daha uzundu.
Biz fabrikadayken kaplin yuvasına kumanda eden üstte ki hareketli mandalın arabanın topuzunu bırakmadığını da iletmiştik. Ama biz de diğer tamiratlarla ilgilenirken o sorunun düzeltilmesi işini unuttuk. Bu da bizim hatamız oldu. Halen kaplin yuvası arabanın topuzunu tutuyor ve arabayı biraz öne/arkaya hareket ettirince serbest bırakıyor. Yani külfetli bir uğraş oluyor.
Şimdi geleyim sadede.
Biz fabrikadayken yetkili birinci kişi ile karşılıklı oturup sohbetler ettiğimizde bize "bu hükümet geldikten sonra karavancılık bitti" diyerek şikayetini belli etti.
Bu görüşüne katılıyorum ama bu denli karavan üreticilerinin hiç mi katkısı olmuyor ?
Karavan sektörünü canlandırmak için karavancıların bu hobiyi sevdirmek, insanları karavan sahibi yapmak için ne uğraşlar verdiğini ben yakından biliyor ve görüyorum.
Üreticilerin bazıları ise 3 yaşında ama sadece 150 km yapmış bir karavanda ki sorunları giderme konusunda ne kadar lakayt olduklarını da yaşadık.
Yeni karavan alacak olanlar kime güvensinler şimdi. Bu işi en iyi bilen diye tanımladığımız, (eski üreticiler olarak) firmalar , kendi müşterisine ve kendi mamuluna bu eziyeti reva görüyorsa diğer kişi ve kurumların çabası boşuna gibi duruyor.
Talihsizlik diyebilirsiniz ama ben bunu kabul edemiyorum. Bunun talihle hiç ilgisi yok.
Kendiniz arkadaşımın yerine koyun , bakalım aynı kanıda olabilecekmisiniz?
Yazıda firma ismi belirtmedim .Ama aynı bölgede ki diğer karavan üretcilerinin de zarar görebileceğinin farkındayım. Ne yapacağımı bilemedim. Kusura bakmayın.