LPG için kışın soğuk havamı, sıcak hava girişimi daha iyidir.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moab Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,009
Ynt: LPG için kışın soğuk havamı, sıcak hava girişimi daha iyidir.

klasik sistemde dinamik olarak yakıt hava karışım oranı değiştirilemez. o nedenle kenarı çervesiz filtre taktığınızda bile tüketim ve konfor değişir araçta. tireyebilir yada istop edebilir. bu nedenle usta lar yanlış parçalardan oluşmuş klasik LPG sistemlerinde hava oranını azaltmak için bant yaparlar ve aracın performansını azaltırlar. yapılması gereken doğru mikser ve doğru regülatör kullanamaktır.

aynı şekilde soğuk hava ısıtılarak gaza çevrilmiş sıvı propanı tekrar yoğunlaştırır. bu nedenle yanma verimi düşer çünkü yanan şey herzaman buhar halindeki yakıttır.
 

Etiketler
Ynt: LPG için kışın soğuk havamı, sıcak hava girişimi daha iyidir.

Buraya kadar tamam, ama LPG`doldurulurken içersinde havada bulunuyor, dolayisi ile LPG sistemlerinin fazla havayi sevmedigide söyleniyor. Bu nedenle kışın biraz ilik hava verilmesi halinde fazla okjizen bir anlamda dengeleniyor.
Arabam 93 model 5.2 ve klasik sistem LPG`li.
Açık hava filtresi var. Son günlerde neredeyse LPG de 1 TL yakiyordu. Bir arkadasimin tavsiyesi üzerine filtreyi eksoz manifoltuna dogru cevirdim. Bilin bakalim ne oldu ? sarfiyat %40 düstu ....!!!! 1 aydan beri 1 lira yakan araba bu olayi yaptiktan sonra 550 kuruşa düştü ve motorun sesise bariz sekilde değisti.
Buyrun burdan yakın....! :smiley: :smiley: :smiley:
Kesinlikle katılıyorum, yukarıda yazan arkadaşlar benzin ile lpg arasındaki farkı bilmiyor, benzine iyi performans için bol oksijen ve bol hava gerekiyor havanın soğuk olması veya sıcak olması önemli değil... Ama LPG sıvı halden gaz haline dönüşürken çok hızlı bir şekilde soğuma olur, LPG dönüşümü yapılmış araçlardaki LPG beyninin en önemli görevi bu soğumuş gazı ısıtmaktır eğer gaz haline dönüşmüş LPG yeterince ısınırsa maksimum verim alınır, kışın soğuk havalarda lpg beyni gazı yeterli ısıya çıkaramaz ve buna ek olarak soğuk hava ile birleşen gaz lpg verimli bir yanma ( patlama) oluşturamaz.
Aynı zamanda LPG yanma esnasında benzin kadar çok oksijen istemez.
Sıcak havalarda LPG sistemi daha verimli çalışır daha az yakıt tüketir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,661
Mesajlar
1,521,797
Kayıtlı Üye Sayımız
166,520
Kaydolan Son Üyemiz
muradilgin

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst