LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan concrete Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,964
Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

LPG sistemlerinin periyodik bakımlarında neler yapılmalıdır?



LPG sistemlerinin her 10.000 km de bir periyodik bakımının yapılması gerekir. Aksi taktirde sistem garanti kapsamı dışına çıkar.



Periyodik bakımda rutin olarak şu işlemler gerçekleştirilmelidir.



- LPG filtresi değiştirilir. kullanılacak filtre piyasada bolca bulunan yan sanayi bir ürün olmamalıdır.

- LPG enjektörlerinin durumu kontrol edilir. Eğer gerek görülürse temizlenir, ya da değiştirilir. En kötüşartlarda bile enjektörlerin 50.000 km den az yol yapmamazı beklenir.

- Aracın LPG ayarları gözden geçirilir. Aracın ya da LPG sisteminin son durumuna göre önceden yapılmı ayarlar artık uygun olmayabilir.

- Her ne kadar periyodik olarak araçlar sızdırmazlık testine alınıyor olsalar da, sistemin kritik noktalarında kaçak kontrolü yapılmalıdır.

- Gerek görülürse aracın buji tırnak aralığı kontrol edilir. Ateşleme ile ilgili araçta bir sorun olup olmadığı gözlenir.

- Aracın avans ayarının doğru olup olmadığı izlenmelidir.
 

Etiketler
Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

LPG montajında ECU nun yeri;

LPG dönüşümü için yapılan montajlarda, piyasada LPG ECU su hemen her zaman motor kabininde bırakılır. Normal şartlarda ECU koruyucu bir kılıfın içine alınmış olduğundan, dış etkenlerden zarar görmeyeceği düşünülür.

Ancak gerçekte durum tam olarak böyle değildir. Özellikle ağır yol koşullarında kullanılan araçlarda, özellikle sıcak soğuk değişiklikleri bu koruyucu kılıfın sızdırmazlığını bozabilir. Bu durumda kılıfın içerisindeki elektronik devre nem ve suya maruz kalır. Bu şartlar ise kısa sürede ECU nun bozulması için yeterlidir.

AKIŞ LPG olarak, sadece zor yol ve yol dışı şartlarda kullanılıp kullanılmamasına bakmaksızın, montaj yaptığımız tüm araçlarda, aracın kendi ekipman yerleşiminin müsaade ettiği tün durumlarda, LPG ECU sunu aracın yolcu kabinine ve korunaklı bir yere yerleştiriyoruz. Böylelikle satın aldığınız LPG sistemini daha uzun süre performanslı bir şekilde kullanabilmenizi sağlıyoruz.

LPG Dönüşümü ile ilgili bir çalışma yaptıracağınız zaman bu konuya dikkat etmenizi öneririm.
 

Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

V6 ve 8 silindirli araçlarda LPG tesisatı hakkında önemli not.


AKIŞ LPG olarak montajlarımızda dikkatle üzerinde durduğumuz bir konu hakkında tüketicileri bilgilendirmek isterim.

LPG tankı ile regülatör arasına çekilen LPG tesisatının güvenlik açısından çok büyük önemi olmasına karşın, aracın performansı açısından önemi fazla değildir. Ancak regülatör ile LPG enjektörleri arasındaki tesisat doğrudan aracın performansını etkiler.

4 silindirli araçlarda bu tesisat standart şekilde, fazla düşünülmeden yapılabiliyor. Böyle araçlarda önemli kriter bu borunun fazla uzun olmaması. Çünkü eğer regülatör piyasada bolca bulunan düşük performanslı bir regülatörse, yoğuşan LPG uzun mesafede tekrar sıvılaşarak motor performansını düşürürken yakıt tüketimini arttırıyor.

V6 ve 8 silidirli araçlarda başka bir kriter ciddi önem kazanıyor; her bir LPG enjektöründe birbirine yakın LPG sıcaklığı ve LPG basıncının bulunması. Bunu sağlamak için de regülatörden gelen LPG borusunun LPG enjektörlerini ortalayacak şekilde bağlanmış olması şart.

bunun sağlanmadığı bir 8 silidirli Porsche Cayenne, çok yüksek performanslı bir motora sahip olduğundan, LPG de hiç yürümüyordu. Bu motora göre daha düşük performanslı araçlara binenler araçları yürüdüğü için bu sorunun farkına ne yazık ki varamayabiliyorlar ve motorlarının çalışma düzeni de zamanla bozulduğunda, sebebini dahi bilemeden bir zaman sonra araçlarında ciddi sorunlarla karşılaşabiliyorlar.

LPG tesisatlarınızı bu gözle tekrar kontrol etmenizde fayda var.
 

Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

Çıkma LPG sistemi kullanılabilir mi?

Yasal olarak hayır. LPG dönüşüm sistemleri ruhsata işlenirken araca ait bilgilerin yanısıra, LPG sisteminin regülatörü ve LPG yakıt tankı numarası da evraklara işlenir. Bu şekilde ruhsata işlenmiş parçalar daha sonra tekrar başka bir araca takılırsa, ruhsata işlenme aşamasında denetimcinin ekranına ilgili parçaların daha önce kullanılmış olduğu bilgisi gelir. Dolayısıyla işlem durdurulur ve sistem ruhsata işlenememiş olur.

Çıkma bir sistemin bir araca takılması gerçekte de hoş bir durum değildir. Sistemin önceki araçtan sökülme nedenini tam olarak bilmek ve bundan emin olmak gerekir. Herhangi bir sorunu olduğu için sökülmüş bir sistem tekrar takıldığında, daha önce yaşanan sorunların tekrar yaşanması ihtimali çok yüksektir. Dolayısıyla böyle bir uygulamayı önermiyoruz.

Ancak yine de araç sahibi böyle bir yolu tercih ederse, en azından sistem parçalarından regülatör ve yakıt tankının muhakkak değiştirilmesi gerekir.

Unutulmamalıdır ki, regülatör ve yakıt tankının değiştirilmesi ve sistemin montaj işçiliğiyle birlikte doğacak maliyet, yepyeni ve güvenilir bir LPG dönüşüm sisteminin takılmasına kıyasla cezbedici bir ekonomi sağlamayacaktır. Tekrar montaj çalışmasında daha önce kullanılmış olan bakır boruların da tekrar kullanılamayacağı dikkate alınmalıdır.
 

Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

LPG kitinin hangi parçaları önemlidir?



Aracınıza yeni bir yakıt sistemi entegre ediyor olduğunuza göre, bu sistemin herhangi bir parçasını önemsiz gibi düşünmeniz çok yanlış olur.

Her ne kadar, sistemin temel bileşenleri ECU, gaz valfi, regülatör ve enjektörler gibi görünse de, sistemin tam verim verebilmesi ve güvenli olabilmesi için her bir parçasının büyük önemi vardır.

Bu düşüncelerle seçtiğimiz markamızın tüm klipsleri orjinal olarak sistemin kutusundan çıkar. Ayrıca kalitesi belirsiz aksesuar kullanılmaz.
Kullanılacak borular, bu boruları sabitlemek için kullanılan klipsler, boru ekleme 'T' ve ' Y' parçaları, elektrik kabloları, kablo birleşim eksesuarları, yakıt tankı, şamandıra, vs... Bu parçaların tamamının kaliteli ve birbirine tam uyumlu olması güvenilir bir sistem için şarttır. Arzu edilen durum, tüm bileşenlerin LPG kitinin içinde mevcut olması, böylelikle dışarıdan kalitesi belli olmayan parçaların kullanılmasına gerek duyulmamasıdır.

Bu konunun öneminden hareketle, AKIŞ LPG olarak tüketici gözüyle markamızı seçtik. Tüm araçlara samimiyetle önerdiğimiz markamız üretildiği noktada tam kit olarak kutulanır. Kitin içerisinde bulunması gereken tüm parçalar bulunur. Ayrıca dışarıdan malzeme eklemek gereği duyulmaz. Tüketicilerin marka seçerken bu kriteri araştırmasında büyük fayda görüyoruz.
 



Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

Bir araca LPG montajını kaç kişi yapmalıdır?


Hemen hemen tüm LPG dönüşüm noktalarında, bir aracın dönüşümü için 1 den fazla sayıda usta çalışır. Bunlar işin durumuna göre montajın farklı kısımlarını yaparlar. Hatta bir de çırak görev alır ve bir takım detay işleri üstlenir. Bu durumda aracın montajının tamamıyla doğru şekilde tamamlandığından asla emin olunamaz. Araç çalıştırılır, ayarları yapılır ve yollanır. Aynı araç herhangi bir sıkıntı sebebiyle geri döndüğünde bile, bu sıkıntının sebebini bulmak aynı dönüşüm noktası için ciddi bir zorluktur.

Doğrusu, bizim de yaptığımız gibi, dönüşüm noktasında her aracı tek bir ustanın üstlenmesidir. Usta montajın tamamını kendisi yapar ve aracın hatasız tamamlandığından rahatlıkla emin olabilir. Araç bir sebeple geri gelse bile, aynı usta kolaylıkla sorunu bulur ve giderir. Zaten sorun nedeniyle geri dönüş neredeyse hiç olmaz.
 

Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

LPG sistemlerinin bileşenleri ve markaların karşılaştırması için;

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=67257.new
 



Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

Ağır şartlarda çalışan araçlar için özel LPG montajı gerekir mi?

Evet.

Ağır şartlarda çalışan araçlar, özellikle arazide kullanılan araçlar sık sık sert vibrasyon ve darbelere maruz kalır. Bu nedenle bazı detaylara dikkat edilmesi tavsiye edilir;

- Bakır LPG borusu yerine bu şartlara çok daha uygun termoplastik LPG borusu çok daha güvenlidir.
- Aracın motor kabini sıklıkla suya maruz kaldığından, LPG ECU sunun motor kabini yerine yolcu kabini içerisine konması gerekir.
- LPG sisteminin bileşenleri, darbe ve sarsıntılarda oynamayaak şekilde sağlam sabitlenmelidir.
- Aracın üç kaybına tahammülü olmayacağı için, kaliteli bir sistem kullanılmalıdır.
- LPG tankı aracın altına konuyorsa, ilave bir sac koruma yapılması gerekir.

Her işin gereklerini en iyi yapan bilir. Aracınızdaki beklentilerinizi anlayacak birini bulmanızı tavsiye ediyorum.
 



Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

LPG li araçta LPG kokusu olur mu?

Hayır. LPG li araçta, herhangi bir LPG sızıntısı olmadığı müddetçe kesinlikle LPG kokusu olmaz. LPG tamamen kapalı sistem olarak dolaşır ve motorda yanmaya gider.

Ancak LPG ayarlarınız aşırı bozuksa, benzinde de olabileceği gibi egzosttan yanmamıuş yakıt kokusu gelebilir. Bu koku da LPG kokusu değildir.

Her ne kadar LPG li araçlarımız periyodik olarak sızdırmazlık muayenesine giriyorsa da, aklınızda bir tereddüt olduğu anda sisteminizin kontrolü için uğrayın.

Darbe ve vibrasyona maruz kalan araçlarda, bakır boru yerine termoplastik LPG borusunu şiddetle öneriyoruz.
 

Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

LPG Dönüşümünden sonra DİKKAT !!!

LPG dönüşüm işlemi yapılırken, LPG regülatörü motor soğutma suyu bağlantısı gerektirdiğinden, radyatör suyunuzun bir kısmı boşaltılır. Çalışmanın tamamlanmasının ardından boşalan su geri doldurulur.

Eğer eksilen su geri doldururlurken yeterli dikkat gösterilmediyse, soğutma suyu sistemi hava yapabilir ve bu durum da size pahalıya patlayabilir.

LPG Dönüşümü sonrasında su seviyenizi kontrol ediniz!

Eğer sistem hava yapmışsa, su seviyesinden bu durumu farketmeyebileceğinizden, ilk akşam soğutma suyu deposu kapağını açık bırakmanızda fayda var. Bunu yapanlar sık sık sabah kapağı yerine takmayı unutabildiklerinden, kapağı şoför koltuğuna ya direksiyonun önüne bırakın. İlk çalıştırmadan önce su seviyenizi tekrar kontrol edin ve eksik varsa tamamlayın.
 

Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

Bilgi paylaşımınız için teşekür ederim.İstifade ettik.CNG sistemi için daha geniş bilgi verebilir misiniz ? Şu anda İstanbulda CNG dolumu yapılabiliyor mu ? 300 barlık basınç çok ciddi bir tehlike midir ? Dezavantajları nelerdir ? Bu soruları da cevaplandırırsanız sevinirim.
 

Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

Şu anda Türkiye'de CNG sistemi yok.

Herhjangi bir yeni sistemin, hatta bir sisteme ait yani bir markanın bile piyasada uygulanması için geçilmsi gereken yasal prosedürler var. Ürünler TSE ye uygunluk belgesi almalı, CE sertifikalı olmalı, ilgili Bakanlık'tan onaylanmış olmalı, her bir araca nasl montajının yapılacağının projelendirilmiş olması gerekiyor.

Henüz yasal olarak böyle bir sistem yok Türkiye'de.

Yüksek basınçta kullanılıyor olması insanı düşündürüyor. Ancak bu prosedürleri geçen her ürünün gerekli güvenlik seviyesinde olacağını da düşünmek gerekir. CNG tankının çok daha farklı bir standardı var örneğin.

Ayrıca şu anda Türkiye'de, LPG nin ilk yıllarının tam aksine gereğinden fazla denetim var bu tür uygulamalarda.
- Montaj atölyesi MMO dan onaylı bir makina mühendisi çalıştırır.
- Montaj yapılan her araç MMÖ nun sızdırmazlık istasyonunda kontrol edilir.
- Montaj yapılan her araç Tüvtürk muayene istasyonlarında kontrol edilir.
 

Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

takip te mutlak fayda var emeği olan her şahısa teşekürler.
 



Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.

merhaba benimde 1990 model 4 lt.6 silindir bi aracım var .sıralı sistem lpg taktırmak istiyorum.hangi marka uyumlu olur.hangisinde daha iyi verim alırım.bilgi verirseniz sevinirim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,920
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst