Lityum Akü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Gezgin Solar Enerji Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,386
Öncelikle herkese merhaba ,
Megacell markalı lityum akülerin üreticisiyim 3 yıllık üretim sürecinde en keyif alarak çalıştığımız ve başarılı testler sonucu bizden memnun ayrılan sektör karavan sektörüdür.
Karavanlarda güvenilir ekipman önemlidir uzun yıllar gitmesi gerekir.
Teknik aksaklık illa ki olacaktır bu tüm markalarda geçerlidir fakat en önemli nokta teknik servistir 7/24 yardım alınabilmesi gerekir çünkü karavan yolculukları gece gündüz yaz kış aktiftir.
Biz Megacell olarak bunu sağlamanın gururunu yaşıyoruz,hem 5 yıl garanti veriyoruz hem de 7/24 teknik servis yardım ediyor size 3 ay memnuniyet garantisi veriyoruz aküyü satın aldınız fakat memnun kalmadınız fabrika gönder paran iade diyor bu kadar şeffaf,güvenilir ve yerli bir markayı gönül rahatlığıyla kullanmanızı yerli ekonomimize katkı sağlanmanızı öneririm.
İletişim:0535 472 28 18
Fatma Usanır
 
Fatma hanım

Aküleriniz yatık konabilir mi?
Örneğin 12V -100 AH ?

Yok konulamaz ise yüksekligi ne kadar?

Araç söfor koltuk altına koymam gerek o nedenle yükseklik önemli.
 

Fatma Hanım ,
Akülerinizde yazılı olan kapasitesinin yüzde kaçına kadar kullanabiliyoruz. BMS akü yüzde kaça düşünce korumaya geçip enerji vermeyi durduruyor
 

.
Foruma hoş geldiniz Fatma hanım. 🙂

* Kullandığınız hücreler prizmatik mi ve markasını da öğrenebilir miydik ?
* Göstergeniz yük (kulon) ölçümü de yapabiliyor mu ?
* 100Ah aküden çekilebilecek akım olarak garanti ettiğiniz değer ne kadar ?
* Kutup başlıklarını alışılmış M8 formatında yapmamanızı da merak ettim.
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


1687411318812.png

Eğer resmini doğru koymuş isem @bartek için sorun, yüksekliği değil eni olmalı ?
Bir de internette boyutları: 339(boy) mm / 200(en)mm / 220(yükseklik)mm olan diğer birine rastladım.
1687426345063.jpeg
 
Son düzenleme:


Fatma hanım

Aküleriniz yatık konabilir mi?
Örneğin 12V -100 AH ?

Yok konulamaz ise yüksekligi ne kadar?

Araç söfor koltuk altına koymam gerek o nedenle yükseklik önemli.
Merhabalar
Evet yatık kullanılabilir fakat titreşimden etkilenmemesi için sabitlemelisiniz aküyü ölçüler ekteki dosyada bulunmaktadır
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Resmi 2022-09-26 - 11.38.37.pdf
    3.8 MB · Görüntüleme: 129



Fatma Hanım ,
Akülerinizde yazılı olan kapasitesinin yüzde kaçına kadar kullanabiliyoruz. BMS akü yüzde kaça düşünce korumaya geçip enerji vermeyi durduruyor
Merhaba
Akü 12,4 V geçtiğinde bms kapatıyor tavsiye edilen %20 düştüğünde şarja geçmesi bu arada bunu gururla söylüyorum BMS yerlidir bizim geliştirdiğimiz BMS Aselsan bile satın almak istedi Aselsan ve jandarmanın bir projesinde bu aküler kullanıldı sorunsuz çalışıyor
 

Merhaba
Akü 12,4 V geçtiğinde bms kapatıyor tavsiye edilen %20 düştüğünde şarja geçmesi bu arada bunu gururla söylüyorum BMS yerlidir bizim geliştirdiğimiz BMS Aselsan bile satın almak istedi Aselsan ve jandarmanın bir projesinde bu aküler kullanıldı sorunsuz çalışıyor

Ürettiğiniz BMS'nin işlevlerini paylaşabilir misiniz acaba ? Akünüzün gerçek verilerini sordum es geçildi gerçi.

Hangi izleme ve güvenlik işlemlerini hangi şartlar ile yerine getirebiliyor,dengeleme yapabiliyor mu gibi...

Gerçi şu linkte üstü kapalı bahsedilmiş. Üstü açık bir şekilde paylaşırsanız sevinirim. Mesela ilk paragrafta "şark edilebilir" derken Şarj mı denmek istendi. Ufak bir türkçe detayı ama ürüne verilen değer ile eş değer.


İnci holding / aküsan bünyesinde üretemi yapılan ürünlerin ülkemiz adına güzel işler başarması elbette destekleyeceğimiz bir durum olur ama lütfen bir projede kullanıldı demek yerine en azından yabancı firmalar gibi bizimle detaylı teknik veri paylaşın.

Şu anda hedeflediğiniz kitle her şeyin hesabını en ince detayına kadar yapan bir kitle. İçinde benim gibi senelerce yurtdışında mühendislik yapmış insanlar da olduğu gibi, deneyimleri ile olaya yön verebilecek kişileri de barındıryor.

Dolayısı ile şurada kullanıldı demek çok bir şey ifade etmiyor bizim için. Benim seneler içinde ekibimle ürettiğim yazılımlar şu anda her birinizin bilgisayarında mesela. Bu nasıl size bir şey ifade etmeyecekse, sizin söyleminiz de teknik olarak bir şey ifade etmiyor.

Gerçek veri en güzel reklamdır !
 
Son düzenleme:

.
Bildiğim kadarıyla TOGG ve KOÇ üretime geçmek isteseler de şu anda henüz Türkiye’de LiFePO4 hücre üreticisi yok. Akü ürettiği izlenimini vermek isteyen yerli satış firmaları ise bu hücreleri üstelik ağırlıkla B sınıfı (2. el yahut minimal defolu) olarak Çin’den almaktalar. Ayrıca komple akülerin neredeyse hepsinin montajı da Çin’de yapılıp öyle ihraç edilmekte. >LİNK.
Hatta BMS ler yahut onu kendileri yapmak isteyenler bileşenlerini de oralardan ithal etmekteler.
Avrupa’da da durum aynen böyle. Hatta Victron bile kendi dizaynlayıp Malezya’da yaptırttığı aletler dışındaki diğer akü gibi ürünlerin kalitesini kontrol ettikten sonra zaten yine oralardan alıp piyasaya sürmekte.

Yanlış anlaşılmasın, sorun çıkardığında ürünü değiştirecek her firmadan karavan kullanımı için yine de bu akülerin alınabileceğini düşünüyorum.
Sorunlu bulduğum ise bu firmaların kendilerini akü üreticisi olarak lanse etmek istemeleri. Bu bence ticari ahlakla pek uyumlu olmamalı ?
Sanırım Çin’den ithal ettiklerini söylemekten çekiniyor olmalılar. Halbuki Çin değil üretimde, innovasyonda da en önde gelmekte.


Bu akülerin her şeye rağmen, tam yaşamlı hariç olmak üzere karavanda kullanımlarını neden sorunlu görmediğimi, başka bir başlıkta açıklayacağım.
 
Son düzenleme:

.
Bildiğim kadarıyla TOGG ve KOÇ üretime geçmek isteseler de şu anda henüz Türkiye’de LiFePo4 hücre üreticisi yok. Akü ürettiği izlenimini vermek isteyen yerli satış firmaları ise bu hücreleri üstelik ağırlıkla B sınıfı (2. el yahut minimal defolu) olarak Çin’den almaktalar. Ayrıca komple akülerin neredeyse hepsinin montajı da Çin’de yapılıp öyle ihraç edilmekte. LİNK.
Hatta BMS ler yahut onu kendileri yapmak isteyenler bileşenlerini de oralardan ithal etmekteler.
Avrupa’da da durum aynen böyle. Hatta Victron bile kendi dizaynlayıp Malezya’da yaptırttığı aletler dışındaki diğer akü gibi ürünlerin kalitesini kontrol ettikten sonra zaten yine oralardan ithal etmekte.

Yanlış anlaşılmasın, sorun çıkardığında ürünü değiştirecek her firmadan karavan kullanımı için yine de bu akülerin alınabileceğini düşünüyorum.
Sorunlu bulduğum ise bu firmaların kendilerini akü üreticisi olarak lanse etmek istemeleri. Bu bence ticari ahlakla pek uyumlu olmamalı ?
Sanırım Çin’den ithal ettiklerini söylemekten çekiniyor olmalılar. Halbuki Çin değil üretimde, innovasyonda da en önde gelmekte.


Bu akülerin her şeye rağmen, tam yaşamlı hariç olmak üzere karavanda kullanımlarını neden sorunlu görmediğimi, başka bir başlıkta açıklayacağım.

Tam olarak gerçek teknik verileri paylaşmalarını istememin sebebi bu zaten. Firmanında, ( ne kadar büyük ya da ne kadar bağlantıları iyi olursa olsun ) data paylaşım isteğini görmezden gelmelerinin sebebi yine elbette bu.

Yazdıklarınız o kadar nokta atışı ki firmaların kendi vatandaşı olan kullanıcılara bu muameleyi yapmaları bir tek vatanımızda gözlemlediğim bir davranış biçimi.

Vatanımızda üretilecek bir teknoloji ile gurur duymak hepimizin isteği fakat keşke bakın biz şu şartlarda şu koşullarda şu ürünü tasarladık, şu verileri veriyor cihazlarımız, bu veriler eşliğinde güvenle kullanın, bu veriler dışında bir durumda garantiniz şunlardır dense, vatan millet Sakarya modunda pazarlama yapmak yerine.

Mesela Renogy taktir ettiğim firmalardan biri.

Bataryalarından birini incelemeniz için taktirinize sunayım. Bakın son kullanıcı sayfasında dahi ne kadar çok teknik data paylaşılmış. Teknik prospektüsleri ders niteliğinde.



2010 senesinde Louisiana eyalet üniversitesinde Yi Li isimli Çinden gelmiş PhD fizik alanında tam burs kazanarak okuyan şahsın bir öğrenci projesi olarak hayatına başlamış genç bir firma üstelik. Öyle arkasına büyük abilerde koymadan büyümüş ve de. Üretimini Çin’de yaptığını asla saklamıyor.

Kalite nerede üretim yaptığınız ile alakalı da değil zaten. Müşterilerinize ne kadar değer verdiğiniz ile doğru orantılı.

Edit : unutulan ürün prospektüs linki eklendi.
 
Son düzenleme:

Merhaba
Akü 12,4 V geçtiğinde bms kapatıyor tavsiye edilen %20 düştüğünde şarja geçmesi bu arada bunu gururla söylüyorum BMS yerlidir bizim geliştirdiğimiz BMS Aselsan bile satın almak istedi Aselsan ve jandarmanın bir projesinde bu aküler kullanıldı sorunsuz çalışıyor
Fatma hanım ,
Söylediklerinizden akü % 20'ye düştüğünde bms enerjiyi kesiyor olarak mı anlamalıyız yoksa akü tam kapasitesinden % 20 düşünce şarja başlıyor olarak mı anlamlıyız. Soruyu akü yüzde kaç deşarj olduğunda enerji vermeyi kesiyor olarak tekrar sorayım
 



.
Çin’den yukarıda yazdığım yolla gelen hücreler aslında fabrika çıkışı bile olsalar, aralarında farklı dolum seviyeleri yüzünden, minimal de olsa gerilim farkı göstermekteler. (LFP hücrelerin minimal gerilim farklarının bu farkla orantısız dolum göstereceğini gözardı etmemek lazım) Akü halinde toplanmadan evvel ayni gerilim değerlerine ise beraberce parelel bağlanarak gayet düşük akımla günler sürebilen bir zaman aralığında doldurularak getirilmeleri gerekmekte. Bu işlemi özellikle B tipi hücreleri akü şeklinde toplayıp hızlı ve ucuza satan onlarca Çinli şirketten beklemek aslında gerçekçi olmamalı. Sadece hücre ithalinden sonra da bu işlemi yapmak mümkün. (Akü haline getirilmiş hücrelerin ayni gerilime getirilmesi ise hem daha fazla alet gerektirmekte hem de daha sıhhatli olmamalı ?)

Bu işlemin neden yapılması gerektiğini ise aşağıdaki .gif animasyonu açıklamakta.
1687582263498.gif

Görüldüğü üzere en zayıf hücre, toplanmış akünün kullanılabilir kapasitesini belirlemekte.



Günümüzde moda ya, hadi durumu bir de YZ’ye sorayım dedim. 🤓

LiFePO4 akülerin BMS leri dolum ve boşaltım sınırlarını yüksek yüzde olarak seçmeleri hücre yapısına güvenmemeleri ile ilgili olabilir mi ?


Mollamız şöyle cevapladı:

“ Evet, LiFePO4 (lityum demir fosfat) akülerin BMS'leri (Battery Management System - Pil Yönetim Sistemi), dolum ve boşaltım sınırlarını yüksek yüzdelere ayarlamalarının nedeni, hücre yapısına güvenmemeleriyle ilgili olabilir.


LiFePO4 aküler, diğer lityum-iyon pil türlerine göre daha güvenli kabul edilir. Bunun nedeni, LiFePO4 hücrelerin daha düşük ısılara maruz kaldığında daha istikrarlı olmaları ve aşırı şarj, aşırı deşarj veya termal bozulma gibi tehlikeli koşullara daha az duyarlı olmalarıdır. Bu nedenle, LiFePO4 aküler genellikle diğer lityum-iyon pil türlerine tercih edilir.


Ancak, her ne kadar güvenli olsalar da, hücreler arasında küçük farklılıklar olabilir ve bu da performans ve güvenilirlik açısından varyasyonlara neden olabilir. BMS'ler, akünün performansını optimize etmek, hücreler arasındaki farkları dengelemek ve aşırı şarj veya aşırı deşarj gibi tehlikeli durumları önlemek için tasarlanmıştır.


BMS'ler, genellikle aküyü korumak için dolum ve boşaltım sınırlarını belirler. Bu sınırlar, hücrelerin optimum performansı elde etmesini sağlamak ve onları aşırı gerilim veya aşırı deşarja karşı korumak amacıyla belirlenir. BMS'ler, yüksek yüzdelere ayarlanan dolum ve boşaltım sınırlarıyla hücre yapısına güvenmeyerek, daha geniş bir güvenlik marjı sağlamayı hedefler.


Bu şekilde, BMS, hücreler arasındaki performans farklılıklarını dengeleyebilir ve her bir hücrenin güvenli bir şekilde çalışmasını sağlayabilir. BMS ayrıca, hücrelerin aşırı şarj veya aşırı deşarj koşullarında zarar görmesini önleyerek akünün ömrünü uzatabilir.


Sonuç olarak, LiFePO4 akülerin BMS'leri, hücre yapısına tamamen güvenmemek ve daha yüksek güvenlik seviyeleri sağlamak amacıyla dolum ve boşaltım sınırlarını yüksek yüzdelere ayarlayabilir. Bu, akünün güvenilirliğini ve performansını artırırken, hücreler arasındaki farklılıkları dengelemek ve güvenli bir çalışma sağlamak için tasarlanmıştır. “


Bilgemizin cevap verirken bazen kendini tekrarlamasını yaşına vermek lazım. 😊 (Köftehor aslında daha kundakda sayılırdı)

Çin’den bu yolla ve şekilde alınan hücrelerin BMS’lerinin başda yazıldığı şekilde ayarlanması ne kadar güven sağlasa da sonuçta kullanım kapasitelerinin azalıyor olmasını kabul etme durumundayız.

Umulacak tek şey ise bu değerlerin abartılı olmaması..
Sanırım aşağıda böyle bir akü söz konusu yapılmakta.

Lifepo4 Batarya Aldım, Kapasitesinin 60% Inı Kullanabiliyorum !!!

Tahminim burada akünün alttan %2O ve üstten de %20 kısılarak istemeden de olsa kapasitesi %60’a düşürülmüş olmalı ?
Yanlışlıkla parelel açılmış ayni temalı diğer başlıkta da konuyu toplayan ilave bilgilere ve satıcısının konuyu teyit eden cesur açıklamasına ulaşılabilmekte.
 
Son düzenleme:

Fatma hanım ,
Söylediklerinizden akü % 20'ye düştüğünde bms enerjiyi kesiyor olarak mı anlamalıyız yoksa akü tam kapasitesinden % 20 düşünce şarja başlıyor olarak mı anlamlıyız. Soruyu akü yüzde kaç deşarj olduğunda enerji vermeyi kesiyor olarak tekrar sorayım
Mesut bey'in de yazdıklarını okuduktan sonra ; 100 AH yerli bu aküyu aldığımızda sadece 60 AH x12 = 720 Wsaat enerji kullanabilecegiz diye anladım.
 
Son düzenleme:

.
Umarım Fatma hanım ona karşı yazdığımız sanısına kapılmaz. Ben de olsam ticari olmasa da teknik olarak pek farklı düşünmez, bu tür ürünlerde belki özellikle dolum için çok daha küçük bir yüzde seçer ama sonuçta benzeri davranırdım.
Megacell BMS’i kendi yapıyor ise sadece hücreleri ithal ediyor olmalı ? Bu durumda da dengeleme işlemini kendilerinin yapması en doğrusu olur ve böylelikle de güvenli kapasite arttırılmış olurdu. Tabii bu meşakkatli işlemin fiyata yansıma sorunu var. Ucuz ürün odaklı tüketici sorunu belki konunun anlatılmasıyla aşılabilirdi ? Kısaca gizlilik, ticaret açısından beklenen etik normlara pek uymuyor kanımca.

Tablet ve cep telefonlarının %100 doldurulabilmeleri ve kapasiteyi %10 sınırında haber vermeleri sanırım ideal bir norm.
Böyle bir akü bulan fiyatına rağmen beklenen bir ürün almış sayılmalı..

Teoman bey, sizin Optima aküleriniz ömrünü mü doldurdu yoksa artık yetmiyorlar mı ?
 
Son düzenleme:

.
Umarım Fatma hanım ona karşı yazdığımız sanısına kapılmaz. Ben de olsam ticari olmasa da teknik olarak pek farklı düşünmez belki dolum için daha küçük bir yüzde seçerdim. Megacell BMS’i kendi yapıyor ise sadece hücreleri ithal ediyor olmalı ? Bu durumda da dengeleme işlemini kendilerinin yapması en doğrusu olurdu. Tabii bu meşakkatli işlemin fiyata yansıma sorunu var. Ucuz ürün odaklı tüketici sorunu belki konunun anlatılmasıyla aşılabilirdi ? Kısaca gizlilik, ticaret açısından beklenen etik normlara pek uymuyor.

Tablet ve cep telefonlarının %100 doldurulabilmeleri ve kapasiteyi %10 sınırında haber vermeleri sanırım ideal bir norm.
Böyle bir akü bulan fiyatına rağmen beklenen bir ürün almış sayılmalı..

Teoman bey sizin Optima aküleriniz ömrünü mü doldurdu yoksa yetmiyorlar mı ?

Ufak bir bilgi ekleyeyim.

Fatma hanım, gördüğüm kadarı ile halihazırda…

Scadawatt / Bayraktar solar enerji,

Megacell, Aküsan / inci holding

Bünyesinde Sales marketing Manager pozisyonunda çalışmakta, eğer bir yanlışım yoksa. Zira tüm bahsi geçen firmalarda etkin görünmekte.

Detay yanlışlığı varsa düzeltme rica edelim.

Düşük karbon emisyonu üzerine güzel aracı satış yapan web girişimleri var diğer bir yandan. Kendileri isterse bahsederler bundan.

Megacell Lityum Demir Fosfat Akü 12.8 V 100 Ah LiFePO4 aküleri 432 dolara satılıyor piyasada. Yaklaşık 11 bin lira.

Fiyat performans ürünü mü bilmiyorum. Dener miydim bu fiyatı verip? Bir ihtimal eğer gerçek hayat test değerlerini görürsem. Aksi taktirde gereksiz bir macera en azından şahsım için.

Sonuçta bir kaç uygulamada kullanılmış olması bu bataryanın, her uygulamada hayatı idame şartlarını sağlayacağı anlamına gelmiyor.
 

.
Fiyatta bir sorun yok. Benzerleri Avrupada’da ayni seviyedeler.

Tabi 1A bir ürün söz konusu olursa durum değişmekte.
Burada 12V 100Ah DIY set bile 860 € üzeri.
 
Son düzenleme:



SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,904
Mesajlar
1,525,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,706
Kaydolan Son Üyemiz
Ayhnn

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst