Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mrtkzlrs Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,523
Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Offroad'ın çeşitleri var. Defender, Land cruiser vs gibi araçlar en zor şartlar için uygun olanlar. Böyle bir aracı kullanmak birtakım riskleri beraberinde getirir, bence o araçlar için ayrı bir ehliyet sınıfı olmalı, otomobil kullanan herkese arazi aracı direksiyonu verirmemeli.
Liberty ile de yapabileceğiniz aktiviteler mevcut, dağda ormanda dolaşır yaylaya gider çamurlara fazla korkmadan girip çıkabilirsiniz (uygun lastikler takmak şartıyla). Şehir içinde de güvenliğinizi riske atmazsınız.
 

Etiketler
Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Konu farklı bir yöne gidiyor. Defender için farklı bir sınıf derken CJ'ler daha mı güvenli? Bu konunun diğer başlıkta yeterince tartışıldığını düşünüyorum. Arazide iyi giden hiçbir araç asfaltta diğer araçlar kadar güvenli değildir. Liberty'e uygun lastik takarak çamurda yol aldıktan sonra aynı lastikler ile şehiriçinde kullanmaya kalkarsanız emin olun ani bir frenlemede önünüzdeki araca çarpma riskiniz çok fazla olacak. Off-road aracı ve modifikasyonu aynı bir tahtarevalli gibidir. Bir taraf off-road, diğer taraf yol performansı. Hangisini arttırırsanız diğer tasraftan uzaklaşırsınız. Ortada dengede duran bir tahtarevalli ise hiçbir çocuğa zevk vermez.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Konu farklı bir yöne gidiyor. Defender için farklı bir sınıf derken CJ'ler daha mı güvenli? Bu konunun diğer başlıkta yeterince tartışıldığını düşünüyorum. Arazide iyi giden hiçbir araç asfaltta diğer araçlar kadar güvenli değildir.
Yok ben zaten konu oraya gitmesin diye detayına fazla girmedim ama cevap verebilmek için mecburen biraz değinmek gerekti. Tabi ki CJ'ler daha güvenli değil.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Ben ne yapmak istediğime kesinlikle karar vermiş durumdayım, Aracımla her yere girip çıkmalıyım, Yani ağır off road.
Forumdan araştırdığıma göre ZJ ihtiyaçlarımı karşıyacak en iyi araç diye düşünüyorum.
Aracı asfaltta kullanmayı düşünmüyorum, Bu iş için başka bir aracım zaten var.

Benim anlatmak istediğim 97 Model bir ZJ alıp buna yaş itibariyle çıkacak masrafları eklediğimde ortaya çıkan rakam yerine (Şayet Arazi Yetenekleri Aynı ise) Liberty, Cherokee 2.8 CRD, Cherokee 3.7 gibi daha yeni ve masrafsız araç almak mantıklı değil mi?
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

ZJ kesinlikle daha doğru bir tercih olur. Tabii Jeep kullanıcılarının fikrini almanızı tavsiye ederim.
 



Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Wikipedi'de bu sayfanın altında bir tablo var http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee
Liberty Compact SUV bölümünde, ZJ ise SUV 'da geçiyor, XJ'yi bu çizelgede göremedim.
Anladığım kadarıyla Liberty yada Grand Cherokee 2.7 CRD ile XJ yada ZJ arasındaki tek fark ön süspansiyon sisteminin bağımsız olması, Bunun dışında Ağır Off Road'da dahil uygun bir araç gibi görünüyor.
Yurt dışında ön sistemin modifiye edilmiş örnekleri var. Kafa karışıklığına devam....
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Kafa karıştıracak birşey yok, ağır off road = sabit aks + gövdeden bağımsız şase + arazi vitesi + yerden yeterli yükseklik + duruma uygun lastikler.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

bunlara ilave birde sevdiğiniz araç kararı var :smiley:) amerikanmı japonmu ingilimiz gibi :smiley:))
 


Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

olasiliksiz' Alıntı:
Evet Ünal bey haklı sevdiğiniz aracı alın biraz eski olsa da olur ;)
Sevdiğim araç dersem iş karışıyor işte o zaman. Gönlüm Liberty kasa araçtan yana.
Ama ağır Off Road şartlarından kullanmak istiyorum. Belirttiğiniz şartlardan sanırım sadece sabit ön aks meselesi sadece sorun.

ağır off road = sabit aks + gövdeden bağımsız şase + arazi vitesi + yerden yeterli yükseklik + duruma uygun lastikler
 



Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Bugün benim aracı bakıma götürdüm ustayla biraz muhabbet ettik. Sabit aks konusu ile süspansiyon sisteminin ayrı konular olduğundan bahsetti. Sabit aks ta bağımsız süspansiyonlu olabiliyormuş. Artık ne kadar bağımsız olabiliyorsa, tam anlamadım konuyu ama yol tutuşun akstan ziyade süspansiyonla ilgili olduğu idi asıl söylemek istediği, çünkü netice ile her aksın ortasında bir diferansiyel var, aksın kendisi bir sorun değil, ama mekanik açıdan bakınca tam da bir serbestlik varmış gibi gelmiyor bana, sonuçta diferansiyel şaseye monte edilecek bir şekilde ve o noktada bir hareket kısıtlaması mecburen olacak, bir tekerlek çukura girince aynı anda ötekinin de aşağı doğru hareket edebilmesine imkan yok arabanın kendisi aşağı doğru hareket etmedikçe. Sağlamlık konusunda ise sabit aksın daha sağlam olduğu kanaatime hiç itraz etmedi. Bu arada yol tutuşunu iyi bildiğimiz bazı binek araçlarda bile bağımsız süspansiyon yokmuş arka tarafta (Sanırsam suv tipi araçlara kıyasla yere daha yakın olmaları sebebiyle durumu idare edebiliyorlar). Karışık bir konu. Araştırmaya devam.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Ağır off-road için avantaj sağlayan sistemlerin (sabit aks, bağımsız şase, arazi vitesi, mekanik orta dif kilit, yerden yükseklik, yaylı süspansiyon sistemi) hepsini standart halinde sunan araçlardan en çok tercih edileni sanırım Defender.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

nkurtkaya' Alıntı:
Ağır off-road için avantaj sağlayan sistemlerin (sabit aks, bağımsız şase, arazi vitesi, mekanik orta dif kilit, yerden yükseklik, yaylı süspansiyon sistemi) hepsini standart halinde sunan araçlardan en çok tercih edileni sanırım Defender.
Doğru ancak bunlar çok eski araçlar, Böyle bir araç alınca sanayi ortamına girmek gerek.
Cherokee Renegade modeli var mesela, Jeep bu aracı Off Road için özel yaptık diyor, Görünüşte öyle, Üst sisler, çamurluk dodikler vs. SUV görünümünden çok Off Road aracı görünümü var.
Örnek Mesela : http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-cherokee-cherokee-renegade-2003-askin-jeep-ten/detay?
Ancak ön sistem sabit aks değil, bağımsız. Peki bu arazide dezavantaj ise jeep neden bu aracı Off Road için özel yaptık diyor, süslemesini bile düşünmüşken böyle elzem bir konuyu neden atlamış olabilir bunun cevabını bulamadım.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Sabit aksda artikülasyon yeteneği, bağımsız aksa göre daha fazla. Uygun yükseltme ile (uzun yay ve amortisörler) sabit akslı araçların artikülasyonu inanılmayacak seviyelere gelebilir. Ancak bağımsız aks da durum farklı, yay ve amortisör uzatma belli bir yere kadar.

1. resimde sabit akslı bir araç ve iyi bir artikülasyon görülüyor. 2. resimde ise bağımsız akslı bir aracın sınırlı artikülasyonu. Yüksek artikülasyon engebeli arazide tekerleğin daha fazla yer ile temasını sağlayacağından bu tip aracın ilerlemesi daha kolay olur.

ext5L.jpg


2007-06-09--Hummer_Academy_Articulation.jpg
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Nejat bey güzel bir örnek vermiş.
İşte bu yüzden sabit aks sistemi olmayan araçlarla offroad yapan arkadaşlar inanılmaz çamurlara girip çıkabiliyorlar ama üstteki ilk resimde görünen şekle uzaktan yakından benzeyen herhangi birşey yaptıklarını görmedim.

Bu arada ağır offroad muhabbeti açılmışken bunu gerçekten isteyip istemediğinizi düşünmenizde de fayda var.
Aracınızı hafta sonu olmadık yerlerde gezmek için kullanacaksanız bu kadarına gerek yok.
Diyelim biryeri keşif gezisine gidiyorsunuz bu hafta sonu daha önce görmediğim biryeri göreyim dediniz.
Yolun en az %90'ını asfalt üzerinde gitmek durumundasınız ve mecburen yüksek sürat, manevra ve ne kadar kaçınsanız da ufak tefek olmadık ani hereketler sözkonusu olacak (mesela en basitinizden arka koltuktan bir ses şurda dur da çeşmeden su alalım diyecek, siz de içindizden ha sxktir şimdi mi söylenir bu deyip ani bir manevra ise sağa çekmek durumunda kalabileceksiniz).
Bunu resimdeki sabit akslı araçla yapmasanız güvenliğiniz açısından daha iyi olur.
 



Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Yanlış anlaşılma olmaması için bir resim daha eklemem lazım. Sabit akslı her aracın yukarıdaki gibi artükülasyonu olmaz, bunun için yay ve amortisörlerin değiştirilmesi gerekiyor. Standart haliyle sabit akslı araçların da artikülasyonu sınırlı ancak modifiyesi kolay ve sonucuna değer.

img_0148_std.jpg

Burada artikülasyonu sınırlayan bir diğer eleman "arka denge çubuğu" çıkartılmış olsa sol arka tekerlek o kadar havada kalmaz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,758
Mesajlar
1,523,333
Kayıtlı Üye Sayımız
166,574
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst