Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mrtkzlrs Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,523

mrtkzlrs

Kamp I
Mesajlar
110
Tepkime Puanı
0
Yer
İSTANBUL
ilk öncelikle herkeze merhaba şimdi bu off road ateşinde yananlar vede benim gibi taze tutuşanlar
abicim allah rızası için bu aracaları nerde kimde en iyisi ne kimdir bu işin ustası bir haber verin yaw
yoksa burda herkez kendinemi müslüman olmazzz böyle bilgilerimizi paylaşalım lütfenn ::smiley:
 

Etiketler
Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

mrtkzlrs' Alıntı:
ilk öncelikle herkeze merhaba şimdi bu off road ateşinde yananlar vede benim gibi taze tutuşanlar
abicim allah rızası için bu aracaları nerde kimde en iyisi ne kimdir bu işin ustası bir haber verin yaw
yoksa burda herkez kendinemi müslüman olmazzz böyle bilgilerimizi paylaşalım lütfenn ::smiley:
ne aradığınızı ne yapmak istediğinizi biraz detaylandırırsanız yardımcı olabiliriz kanımca ;D ;D
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

ben genel olarak yazmıştım mesala bende liberty3.7 var bu aracatan olurmu yükseltsek bir ceki lastik falan bunları hepsini sağlayan biryerler vardır illaki bizim haberimiz yok birde bu işlerde taze olursan biraz kazıklanır gibime geliyorda o yüzeden tafsiye edilebilecek servisler varmı şimdiden teşekkür eder saygılarımla
MURAT KIZILÖRS.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

mrtkzlrs' Alıntı:
ben genel olarak yazmıştım mesala bende liberty3.7 var bu aracatan olurmu yükseltsek bir ceki lastik falan bunları hepsini sağlayan biryerler vardır illaki bizim haberimiz yok birde bu işlerde taze olursan biraz kazıklanır gibime geliyorda o yüzeden tafsiye edilebilecek servisler varmı şimdiden teşekkür eder saygılarımla
MURAT KIZILÖRS.
;D ;D ;D Ankara lı bir arkadaş sizin aracınızın aynısını çok güzel modifiye etmişti jeep konusu başlığında sanırım bulursunuz inceleyebilirsiniz


jeep lerin bu tarz aksesuar ve yedek parçalarını istanbul bostancı da tar oto tarkan beyden temin edebilir fikir alabilirsiniz gezenbilir indirimide uyguladığını biliyorum

şimdiden kolay gelsin eğer niyetliyseniz keyifli ve uzun bir yolculuk başlıyor sizin için
 




Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

3.7 ile cok iyi bir off road aracı olur ama biraz maliyetli olur ama oldumuda tadından yenmez karar verdiğinde ara beni üçretsiz danışmanlık hizmetimden yararlanabilirsin :smiley:)) danışırsın aklın fikrin neye karar verirse işinide oraya yaptır kafana ne yatarsa aracınıda ona göre yaptır :smiley:)
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Off road araçlarının genel özellikleri şase,süspansiyon, aks, yerden yükseklik, çekiş sistemi, şanzıman ve motor gücü ile alakalıdır.
Bunların hepsi çeşitli derecede önemlidir, kimi sağlamlık açısından kimi arazide hareket kabiliyeti açısından. Kimi aracı binek araç olarak ta kullanabilme isteğinize göre önem kazanır.
Sağlamlık açısından önemli olan şeyler yürüyen aksam tabir edilen kısımlar ile ilgilidir bu konuda öncelikle süspansiyon ve akslar düşünülmelidir ve birbiri ile ilgili olan bu parçalar arazi araçlarında binek araçlardan farklılık gösterir ve modifiye edilmesi en zor olan kısım da bunlardır.
Şöyle ki, arazide hırpalayacağınız tabiri caizse canını çıkaracağınız araçlarda olmazsa olmaz olan özellik sabit aks ve bununla beraber kullanılan helozon yaylardır. Bunlarda iki tekerlek birbirinden tamamen bağımsız değildir, asfalt üzerinde iken konforsuz bir sürüşe ve binek araçlara kıyasla vasat sayılabilecek bir yol tutuşa sebep olurlar. Aracınız yerden yeterince yüksek değilse yükseltme kiti kullanarak yükselebilirsiniz ama bağımsız çift salıncak (mc pherson ve benzeri) süspansiyon sistemine sahip bir aracı sabit akslı helozon yaylı bir araca dönüştürmek kolay bir iş değildir böyle bir işe kalkışmamak daha iyidir. Bu arada yanlış yapılan bir yükseltme işleminin aracınızın arazi şartlarına dayanıklılığını arttırmayıp azaltacağını ve her halükarda doğru yapılsa bile asfalt üzerindeki yol tutuşunu olumsuz etkileyeceğini unutmayın.
Yük taşıyan araçlarda (kamyonet vs) yaprak yay denen sistem de bulunabilir. Genelde arka süspansiyon sisteminde kullanılır. Son derece konforsuz ve aynı derecede sağlamdır. Bu sistemi kullanan kamyonetlerde binek araçlarda ön düzen olarak kullanılan çift salıncak sisteminin bulunuyor olması da ilginç bir noktadır ve aracın asıl amacını hatırlatır: Yük taşımak, arazide kayaların üzerinden geçerek dağa tırmanmak değil.
Sağlamlık söz konusu olunca bir diğer konu da şase. Arazi araçlarında gövdeden bağımsız şase bulunur ve bu binek araçlarda bulunan şaseye kıyasla aracın dayanıklılığını arttırır, fakat binek araçlar kadar gürültüsüz değildir aracın orasından burasından sesler gelmesine sebep olabilir, normaldir. Aracınızda arazi aracı şasesi yoksa bu da aracı modifiye ederek değiştiremeyeceğiniz bir durumdur.

Gelelim çekiş sistemine. 4x4 çekiş sisteminin varyasyonları vardır, kimi sürekli 4 çekerdir kimi istenildiğinde devreye sokulabilir. Sürekli 4 çeker daha basittir, her zaman devrededir, iş işten geçtikten (araç çamura battıktan sonra) devreye almanıza gerek kalmaz. İstenildiğinde devreye sokulabilen 4x4 çekiş sistemi ise manual olarak kontrol edilebildiğinden bilinçli bir sürücünün elinde muhtemelen daha başarılı olacaktır. Bunlar araç tekerleklerinin kilitlenerek aynı tork ile çalışmasını sağlayan diferansiyel kilitlerinin de manual olarak kontrol edilmesine imkan tanır. Sürekli 4x4 lerin kimisinde bu imkan vardır kiminde yoktur. Diferansiyelden konu açılmışken çoğu araçta sadece orta diferansiyel bulunur, daha ciddi arazi araçlarında arka ve ön diferansiyel olup ayrı ayrı kilitlenebilirler. Diferansiyel kilitli iken direksiyonu düz tutmanız gerekir aksi halde araç zarar görür. Bu nedenle otomatik kilitlenen diferansiyel yeni başlayanlar için daha iyidir. Aracınızın üzerindeki diferansiyelden memnun değilseniz bu modifiye edilerek değiştirilebilecek bir parçadır. Örneğin direksiyonu yanlışlıkla kırdığınızda aracınızın zarar görmesini engelleyebilecek havalı kilitler mevcuttur.

Şanzıman konusunda herkesin çeşitli fikirleri var, ama şahsi kanaatim otomatik şanzımanlı bir araçta low range (arazi vitesi) olmasının arazi şartlarında bir zorunluluk olduğudur. Bu durumu da modifiye ile kolay kolay değiştiremezsiniz varsa vardır yoksa yoktur. Bazı araçlarda arazi vitesi olmamasına rağmen 1. vites L ile işaretlenmiştir. Bu L harfinin arazi vitesi olduğunu varsaymayın, ama aracınızda arazi vitesi yoksa ve arazide zorda kalırsanız (derin bir çukur ya da aşırı dik bir yokuş), kurtarırsa sizi oradan kurtarabilecek ya da kurtaramayacak olan vites te budur. Örneğin kendi aracımda geri viteste çıkamadığım çukurlardan L harfi ile işaretlenmiş 1. viteste çıkabildiğim olmuştur.

Gelelim motor gücüne. Bu mutlaka olmazsa olmaz birşey değildir, aracın kasası küçükse ille de yüksek güce ihtiyaç duymayacaktır. Mesela suzuki jimny 1.3 motorla idare edebiliyor.

Arazi araçlarından bahsetmişken binek araba ile arazi aracının bir ortalaması olan suv türünden de bahsetmek gerekir. Bunlarda binek araç yürüyen aksamı (süspansiyon+akslar) bulunur ama arazi şanzımanı ve 4x4 çekiş sistemi bulunabilir. Stablize yollarda çamurda karda iyidir, aşırı bozuk yerlerde kullanırsanız akslar zarar görür. Bu nedenle arazi aracı olarak fazla ciddiye alınmasalar da çoğu kişinin hafta sonu gezip eğlenmek ve hafta içi işine gitmek için ihtiyacı olan araç bunlardır.

Bu ararada yapabileceğiniz en önemli ve faydalı modifikasyon da arazi şartlarına uygun lastikler almaktır. Hem çok basit ve nispeten masrafsız bir modifikasyon olur hem de aracınızın arazi kabiliyeti ciddi bir şekilde artar.

Hatalı/eksik bilgi verdiysem affola, arkadaşlar düzeltir ben de öğrenirim.
Yeni hobiniz hayırlı olsun.
 


Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Olasılıksız abicim kusura bakmayın isminiz olmadığından böyle hitap ediyorum burda çok güzel bilgiler vermişsiniz. Babamın 94 model otomatik vites vitarası var. Bu modellerde yazınızda bahsettiğiniz diferanyilellerden hangisi mevcuttur. Birde diferansiyel kilitleri bu araçlarda arazi vitesine takınca kendiliğinden mi kilitleniyor yoksa ayrıca düğmesi var da ben mi göremedim. Sormak istediğim diğer bir konu da aracı arazi vitesinden çıkarttıktan sonra yaklaşık 1,5m geri vitesinde gidilmesi gerektiğine dair bir şey duydum bu ne derece doğrudur? Şimdiden teşekkürler...
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Olasılıksız abicim kusura bakmayın isminiz olmadığından böyle hitap ediyorum burda çok güzel bilgiler vermişsiniz. Babamın 94 model otomatik vites vitarası var. Bu modellerde yazınızda bahsettiğiniz diferanyilellerden hangisi mevcuttur. Birde diferansiyel kilitleri bu araçlarda arazi vitesine takınca kendiliğinden mi kilitleniyor yoksa ayrıca düğmesi var da ben mi göremedim. Sormak istediğim diğer bir konu da aracı arazi vitesinden çıkarttıktan sonra yaklaşık 1,5m geri vitesinde gidilmesi gerektiğine dair bir şey duydum bu ne derece doğrudur? Şimdiden teşekkürler...

Bahsettiğiniz vitaralarda gövdeden bağımsız şase, çift salıncak süspansiyon, manuel olarak devreye sokulabilen 4x4 çekiş sistemi var ve ayrıca üzerindeki diferansiyel klidi ARB airlocker (havalı kilit) ile değiştirilebliiyor. Gövdeyi kit ile yükseltme imkanı da var ama onu herkes doğru yapamaz ve bence gerek yok yapmasanız daha iyi. Diferansiyelin otomatik kilitlendiğini zannetmiyorum ve muhtemelen sadece orta diferansiyel klidi vardır ama emin değilim, ön tarafa da takılabiliyor olabilir (vitara sahibi arkadaşlar daha detaylı bilgi verebilir...) 1,5 m geri gitme konusu muhtemelen doğrudur da bir zararı olduğunu zannetmem.
 




Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Bu işe yeni başlayacak birisi olarak bende Liberty konusunu merak ediyorum,
Cherokee için birçok arkadaş 10 yıl ve üzeri araçlar olduğu için sürekli bir problemin çıkabileceğinden bahsetti, Bu noktada Cherokee yerine Liberty alternatif olabilir mi ?
olasiliksiz arkadaşın yazdığı Off Road aracında olması gereken özellikler Liberty 'de yokmudur?
Yada Cherokee 2.8 CRD ve Cherokee 3.7 modelleri arazide gerçek anlamda Off road adına iş yapmazm mı?
Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar fikirlerini belirtebilir mi. Gerçekten bu işin en zor aşaması hangi aracı seçeceğine karar vermekmiş. 1 aydır gece gündüz araç araştırıyorum..
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Benzinli araçların çıkarttığı tekrarlayan arızalar soğutma sistemindeki parçalar yüzünden olur. Mesela termostat bozuktur, motorun hararet yapıp bozulmasına sebep olur. Motoru yaptırır termostatı değiştirmezseniz aynı şey yeniden başınıza gelir. O yüzden 10 yaş üstü araç alınca soğutma sistemini iyice bir elden geçirmek lazım. Bazı markalarda sanayi ustaları buna gereksiz bakabiliyorlar mesela benim usta toyota'nın devirdaiminin değiştirilmesini gereksiz bulmuştu. Yine de kronik arızaların adresi bellidir, araçtan anlayan birine götürürseniz onların önlemini alır ve uzun bir süre rahat edersiniz.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Tüm 4X4'ler araziye girer. Önemli olan çıkabilmesi ve çıktığında size çıkaracağı masraf. Kimi araç yıkama masrafı ile araziden dönerken kimisi yüklü faturalarla dönüyor. Prado ile bize eşlik eden bir arkadaşı hatırlıyorum, ön tamponu takılıp düşmüştü, bu onu Prado ile son görüşümüz oldu. Daha sonra ne yapmak istediğinden emin oldu ve güzel bir Defender 110 V8 yaptı kendine. Siz de ne amaçla kullanacağınıza karar verin ver o yönde arayışa girin. Haftasonu piknik gezisi için aracınız yeterli olur ama biraz daha fazlası olsun derseniz modifiye etmeniz lazım. Daha da fazlası için farklı araçları değerlendirmeye başlayabilirsiniz.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

merhaba nejat bey sizce hangi aractır off road aracı. bende 3.7 liberty var şimdilik orjin bir şey yaptırmadım bir kaç denemem oldu gayet iyi geldi orjinal halinde biraz mod yaparsam daha iyi olcak gibime geliyor ama senin için nedir ?
 



Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Benim için (benim yaptığım ve yapmak istediklerime cevap veren) off-road aracı Defender. Defender'a karar vermek kolay olmadı ama kullandığım her haftasonu aşırı keyif aldım. Şehir içinde ise birkaç sefer kullanmak zorunda kaldım ve eziyet çektim. Discovery, XJ, ZJ, VX80, FJ serisi, CJ serisi, Vitara JLX, Niva hepsi arazi için güzel araçlar ve hepsi alımı, modifiyesi ve işletimi daha ekonomik (Liberty'e kıyasla) araçlar. Bunların arasında tercih yaparken de yine en önemli konu "ne yapmak istediğiniz" ve sizin hangi aracı beğendiğinizdir. Bu iş tamammen "duygusal"dır, her iki anlamıyla :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,758
Mesajlar
1,523,333
Kayıtlı Üye Sayımız
166,574
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst