Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mrtkzlrs Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,523

Etiketler
Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Bugün benim aracı bakıma götürdüm ustayla biraz muhabbet ettik. Sabit aks konusu ile süspansiyon sisteminin ayrı konular olduğundan bahsetti. Sabit aks ta bağımsız süspansiyonlu olabiliyormuş. (Ustanizin kafasi karismis, Helezon yayla donatilmis sabit aksli araclarin bagimsiz suspansiyonlu olugunu dusunur pek cogu) Sağlamlık konusunda ise sabit aksın daha sağlam olduğu kanaatime hiç itraz etmedi. (Genel kani olarak dogru olmakla beraber istisnalar olabilir, Dakar rallisinde yarisan BMW X3 CC nin bagimsiz suspansiyonun saglamligi ile ornegin Suzuki Samurai nin sabit aksinin saglamligini karsilastirabilirmisiniz? Sabit aksli araclarin akslari daha fazla muhafaza altinda oldugundan istatistiksel olarak arazide daha az ariza cikarirlar katiliyorum.)

Selamlar

Ufuk Tekin
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Dakar yarışı ne kadar zaman sürüyor bilmiyorum ama bence bir aracın sağlamlığı saatler günler ya da aylarla değil yıllar ile ölçülür.
Bu arada ustanın kafası muhtemelen karışmamıştır ama ayak üstü muhabbetlerde yanlış anlamalar olabiliyor. Belki o beni anlamamıştır ben de onu.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim


Selam,

Sadece sizin gibi yardımcı olmaya calısıyorum , Muhtemelen dediğiniz gibi olmustur bende yanlıs anlamayı duzeltmis olayım.
Dakar yarısının suresi ile benim ornek verdigim aracın Suspansiyon & Diferansiyel sisteminin saglamlıgı arasındaki bagı anlayamadım. Bahsi gecen yarısta sabit akslı araclarda yarısıyor bu baglamda onların dayanımlarınında yetersiz oldugu sonucuna mı varmalıyızz? Dakar rallisinde yarısan bir aracı ornek vermemdeki sebep istisnalar olabilecegidir yani BMW X3 CC gibi bir yarıs aracının bagımsız suspansiyon ve on diferansiyel aks sisteminin fiyatı zaten burada bahsi gecen tüm aracların fiyatından yuksektir. bence bir aracın sağlamlığı saatler günler ya da aylarla değil yıllar ile ölçülür. Haklı olabilirsiniz fakat biz aracın genel dayanımını tartısmıyoruz, suspansiyon ve ona baglı aktarma organlarının dayanımından bahsediyoruz. Bu sıstemlerınde dayanımı, sısteme uygulanan yuklerin buyuklugu ve bu yuklerin uygulama suresi ile olculur, sadece sure ile degil, yani omrunu otobanda gecirmis 20 yasında bir arazi aracının ön diferansiyeli bozulmadı ise buna cok dayanıklıdır diyebilirmiyiz?. Oysa Dakar rallisinde yarısan araclar 17-18 gun luk bir sure icerisinde yaklasık 10.000Km yol kateder bunun kabaca yarısı ozel etaptır yani aracın sınırları sonuna kadar zorlanır..Zaten ben istisnalardan bahsediyorum sectiğim iki ornekte uc örnekler birisi on & arka bagımsız suspansıyonlu 600.000€ luk yarıs aracı bir diğeri ise sabit akslı ve bunun dayanımı ıle un salmamıs Suzuki Samurai. Bu istisnalar cogaltılabilir, demek istediğim sabit akslı aracların kuvvetli oldugu yonler oldugu gibi bagımsız suspansiyonlu aracların kuvvetlı oldugu yonler de var detaylı ve yeterince derin tartısmadan su en iyisidir demek bence dogru degil.

Selamlar


Ufuk Tekin
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Konu Liberty ile off-road yapmaktan, sabit aks - basımsız aks mukayesesine kayarken olaya bir de "off-road için kullanılacak aracın eski ya da yeni olması yani edinme ve işletme maaliyetleri" açısından bakalım.

Top Gear'i severim, özellikle de Richard Hammond'ın nüktedan anlatımını. Videonun sonuna dikkat, Richard Hammond diyor ki; eğer off-road yapacaksanız eski ve ince lastikli birşey bulun (ki bu videodaki seri II oluyor), hafta sonu gezmesi için ise hepsi eşit ama birisi biraz daha eşit (ki bu da RR oluyor), haksız değil :smiley:

http://www.youtube.com/watch?v=JFJVrG_ANqs&feature=player_embedded
 



Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Ben tatildeyim arkadaşlar forumlara pek takılamıyorum bir fırsat bulup bir bakayım dedim ama cevap yazacak vaktim yok kalın sağlıcakla:smiley:
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

yeni üretilen araçların çoğunda artık bağımsız süspansiyon kullanılıyor.yakında sabit akslı araç bulmak çok zorlaşacak...

sabit aksta ısrar edenlerin eski modellere bakması gerekecek..

ufuk beye katılmakla birlikte benim şahsi görüşüm
sabit aksın güzelliği işletim giderleri, artikulasyon ve modifiyesi (yükseltme vs.) bakımından caziptir.

ama bağımsız süspansiyonun da konforunu yabana atamam..
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

bence 3.7 liberty off road aracı yapmaya müsait bir araç.bir adet almadan önce aracı bayağı inceledim ...üzerinde çok fazla oynamaya gerek yok...
1.bu arac kısa şase olduğundan arazide bir çok araca göre zaten avantajlı ....ancak bagajı dar...(yeterli diyorsanız süper bir araç... zira bana benim 80 nin bagaj bile yetmiyor..malum kampta ekipman çok oluyor.)
2.4x2 - part time 4 x 4 ,ful time 4 x 4 ve low 4 x 4 modları sayesinde araç sürekli 4 x 4 lere göre daha ekonomik kullanım sunuyor.evet 3.7 motor için ekonomi kelimesi biraz havada kalıyor ama ya sürekli 4 x 4 olsaydı....güç varsa ekonomi tabiki zor... ama 4 x 2 moda sahip ve lpg sistemi kullanılarak bu araçta 3.7 motor optimal ekonomi sunabiliyor.
sonuçta 2.4 motor bu ağırlıkta ve özellikte bir araç için yetersiz...tabi ki 1.3 ekonomik jimny arazide motor olarak yeterli olabilir ama her off roadçu aracına ekipman yüklemeye demir tamponlar takmaya bayılır...1.3 -2.5 arası motorların tamamı bence bu tarz yüklemeler için zayıf kalıyor...tabi ki bu lafıma çok kükreyen kamyonet grubu sever bir çok off roadçu çıkacaktır. ama bu araçların hiç birinin 3.7 bir motor karşısında şansı yoktur...
3.bu aracı tam bir off road canavarı yapmak için ön arka tampon,yan demirler,ışıklar gibi standart donanımlar yanında ön arka arb kilit takılırsa tadından yenmez bir off road canavarı olur.....sonuçta ön düzeni sabit olmayan araçlarda problem sabit akslı araçlar kadar sağlam bir ön düzene sahip olmamalarıdır....ancak arb kilit ve yüksek tork sayesinde kaptırp çıkılacak yerlerde (ki genelde rotlar veya ön düzen bu şekilde zarar görür)arb kilitlerle yavaş ve zarar vermeden kontrollü kullanım sağlanacaktır.ayrıca bu araç sonuçta bu işin başlangıcı jeep markasınındır.arazi için yeterli sağlamlık zaten genlerinde var.
4.bu araçlar modellerinden dolayı çoğu daha off road görmedi bu yüzden temizini uygun fiyatlara almak mümkün...

5.araç yedek parça bakımından türkiye pazarında sorunsuz ve çok uygun fiyatlara temin edilebiliyor.
6. amerikan yapan bu tip araçları tanıyan ustalar çok fazla bu yüzden tamir ettirmek için çok usta aramaya gerek yok.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

7.zj ler off road için daha avantajlı olsada(sabit akstan dolayı) liberty hem daha lüks,hemde daha yeni teknoloji sunuyor...ben zj yerine libertiyi tercih ederim...ta ki rubicon liberty ile aynı fiyatlara düşene dek(?????)...zira liberty off road için hazırlanırsa ,sahibini kesinlikle üzmez...not bu aracı yapan arkadaş kesinlikle stt cooper gibi %50 asfalt %50 mt bir lastik seçmesin(yoksa hayal kırıklığı olur.)...2 takım lastik alsın ...bir takımı at günlük kullanım ve uzun yol için ...diğeri ise bogger gibi bol dişli bir mt...
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

TUĞSAN; Değerli görüşleriniz için teşekkürler..
Araştırmalarında Ön ve Arkaya %100 kilit takılması konusunda bir engel olup olmadığı konusunda bir bilgi edinebildiniz mi?
Malum bazı Differansiyellere olmayabiliyor.
 



Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

bildiğim kadarı ile jeep grubunda kilit ile ilgili bir problem yok...ayrıca yurt dışında liberty of road için hazırlayıp kullanan off roadçu çok...örnek videoları internette görebilirsiniz...ayrıca kilit takmadan da 4 çeker sisteminin çok iyi olduğunu söyleyebilirim...
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Liberty 3,7 off road aracı olur mu ? evet olur....

38450380001_large.jpg


027.jpg


DSCN0914.jpg


dreamrenegade.jpg
 


Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

TUĞSAN Selamlar,
Bir 5.2 ZJ macerası oldu bu arada, ancak aracımı sattım. Şu an 4x4 aracım yok.
Yeniden arayışlara girdim uzun zamandır ağırlık ve boyut olarak benim kullanım amacına göre dezavantajlı olmasına rağmen (ZJ'deki sorunlar bıktırdığı için) VX80 baktım uzunca bir süre.
Son zamanlardaki VX80 lerin anlamsız fiyat artışları karşısında vazgeçtim diyebilirim, yinede uygun araç düşermi diye sık kullanılanlarımda ekli. Ancak benim gibi şu an kesin alacak en az 40 kişinin bu araçlardan aradığını net olarak biliyorum.
Bu yüzden Toyota zor bir seçenek, Zaten fiyat hiç mantıklı değil aracın yapılı hali nerden baksanız 60-70 'i buluyor. Herşey tamam dediğiniz zaman elinizde 3,5 tonluk 5 metreye yakın bir araç oluyor artık ne kadar off road yaparsanız...
70 yerine 80-90 verilip Arazide hiçbir kusuru ve dez avantajı olmayan Rubicon alınır.

Rubicon alana kadar şimdiki alternatiflerim :
İyi araştırıp temiz, Hiç LPG takılmamış 1998 model yeni bir ZJ ama bu kez 5.9
Yada 2001 Model 4.7 WJ

Liberty ile ilgili çok araştırmıştım, Yabancı kaynakları inceledim Gerçekten Jeep Rubicon'dan sonra araziye en yakın, Off road aracı olarak Liberty'i ürettik diyor.
Ama fazla örnek yok diye vaz geçmiştim. Şimdi sen sorunca yine kafam karıştı :smiley: Ölçü ve tip olarak tam bana göre bir araç, 2.8 modellerinde Rubicon motoru var, Yakıt neredeyse otomobillerle aynı.
 

Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

Valla ben 3,7 benzinli veya 2,8 dizelin fiyatları ve yapısını göz önüne alınca ideal araç olarak görüyorum .bende de dizel 80 var.araç çok iyi ama 60000 tl - 65.000 tl den aşağı satılmaz.bir adet liberty de var.ben 80 ni de libertyide kullandım. Ve bence liberty elimde 80 olmasa off road için hazırlayacağım araç olurdu.bundan dolayı liberty yapılırsa olur diye düşünüyorum.ayrıca 80 parasına 2 adet liberty alınabiliyor.bu da çok iyi bir seçim olduğunu gösteriyor.Türkiyede libertynin ucuz olmasının sebebi motor hacminin büyük olması ve aracın ve bagajının küçük olması...türk insanı sırf bu yüzden wjleri tercih etti.Motor büyük ise araçta büyük olmalı ailecek bavullar sığmalı diye düşündü.e off roadta iş farklı büyük hacim ,küçük kasa avantaj,bu da libertyde var.
 



Ynt: Liberty 3.7 ile Off-Road Yapabilirmiyim

TUĞSAN' Alıntı:
Valla ben 3,7 benzinli veya 2,8 dizelin fiyatları ve yapısını göz önüne alınca ideal araç olarak görüyorum .bende de dizel 80 var.araç çok iyi ama 60000 tl - 65.000 tl den aşağı satılmaz.bir adet liberty de var.ben 80 ni de libertyide kullandım. Ve bence liberty elimde 80 olmasa off road için hazırlayacağım araç olurdu.bundan dolayı liberty yapılırsa olur diye düşünüyorum.ayrıca 80 parasına 2 adet liberty alınabiliyor.bu da çok iyi bir seçim olduğunu gösteriyor.Türkiyede libertynin ucuz olmasının sebebi motor hacminin büyük olması ve aracın ve bagajının küçük olması...türk insanı sırf bu yüzden wjleri tercih etti.Motor büyük ise araçta büyük olmalı ailecek bavullar sığmalı diye düşündü.e off roadta iş farklı büyük hacim ,küçük kasa avantaj,bu da libertyde var.
Evet kesinlikle haklısınız ölçüleri itibariyle çok ideal bir araç.
WJ, VX80, Disco 2 bunlar çok iyi araçlar ancak hepside arazi için çok uzun. Kısa şase 3K araçlarda çok kısa ikisinin ortası araç yapmıyorlar.
Liberty bu anlamda iki trafada çok yakın çok ideal bir araç.
Renegade versiyonunda fabrika çıkışı off road modidiyeleri var mesela, Paslanmaz vidalı dodikler, Tepe sisler, Alt kısımda motor ve Şanzuman koruma kapağı, depo koruma kapağı marşpiyeller için demir koruma vs.
Rubicon hariç Jeep'in hiçbir modelinde arazi için fabrika çıkışı böyle hazır modifiyeli bir model yok.

Ama gel gelelim sadece Türkiye'de değil Avrupa ve Amerika da bu araç off road için fazla tutulmuyor. Tek kusuru ön bağımsız aks mı?
Bence gerekçe bu olmamalı. Pajero, Vitara gibi çok tutulan araçlarda sabit aks değil.

Başka birşey var ama anlamadım gitti..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,758
Mesajlar
1,523,333
Kayıtlı Üye Sayımız
166,574
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst