Ynt: Lc Prado Hakkında
KILINÇ' Alıntı:
Merhabalar prado kullanan arakadaşlar bu araç sürekli 4x4 müdür 4.0cc benzin-lpg ve 3.0cc dizellerinin yakıtı hakkında bilgilendirirseniz sevinirim
Konuyu dirilteyim biraz
LC Prado sürekli dört tekerden çekişli olarak çalışır, ancak bu sistemden biraz bahsetmek isterim. Toyota 2003-2009 Prado modellerinde, audi quatro ve bmw x5 gibi poüler modellerde de kullanılan torsen diferansiyelin t3 yani en gelişmiş versiyonunu kullanmış, bu diferansiyel lastiklerdeki çekişe göre gücü değişken olarak dağıtabilen bir sistem, iletilen gücü aracın ön yada arka veya sağ yada soluna 20/80 orana kadar değişken olarak gönderebiliyor. Prado normal asfalt kullanımında önde %25 arkada %75 çekişle ilerlemekte, yol ve kullanım şartlarındaki değişikliğe göre güç iletimini yukarıda anlatılan şekilde ayarlamaktadır. Sistem dönmekte zorlanan yada saplanan tekerlekteki gücü diğerlerine iletmekte başarılı ancak bir handikapı var....Tekerleklerden biri yada ikisi havalanıp yada tutunma sağlanamayıp boşa dönmeye başlarsa sitem tüm gücü bu tekerleğe yönlendirmekte, bu durum elbette, özellikle arazi koşullarında aracı ilerliyemez duruma düşürebilirdi. Toyota bu sorunu aşmak için iki sistem kullanmış birincisi sürekli olarak aktif halde bulunup tekerleklerdeki momentumu izleyen bir çekiş kontrol sistemi, 'TCS' tekerleklerden biri yada ikisinde patinaj algılanırsa devreye girip bu tekerleklere fren uyguluyor ve gücün diğer tekerlere aktarımını başarı ile sağlıyor(https://www.youtube.com/watch?v=uoaW5OHHq18), diğeri ise gücün ön ve arkaya 50/50 oranında sürekli ve eşit olarak sabit dağılımını sağlayan bir orta diferansiyel kilidi, kilit bir tuşa basılarak devreye alınıp işini yaptıktan sonra aynı şekilde devre dışı bırakılabiliyor...
Prado 'TCS' çekiş kontrol sistemi yanında, stabilite kontrol, yokuş kalkış desteği, dik yokuşlarda kontrollü iniş desteği. 4 kademe süspansiyon sertlik ayarı, üç kademe yükseklik ayarı sistemlerini standardında bulunduruyor. Zaten Pradolar ülkemize en üst donanım seviyesinde ithal edilmişler, Türkiyedeki tüm pradolar aynı donanımlara sahip. 4.0 lt 6 silindir Prado nun sürüş dinamikleri çok başarılı, kullanımı son derece konforlu ve keyifli en azından ben 7 yıllık vw golf 5 deneyimi sonrası aradaki farkın dramatik olduğunu söyleyebilirim, araç son derece sessiz, yumuşak süspansiyonları ile yoldan gelen darbeleri iyi emiyor, performansa zaten söylenecek söz yok, gaza bastığınız anda motor tok bir homurtu eşliğinde işini yapmaya başlıyor ve gücünü sürücüsüne hissettiriyor.
Gelelim tüketim değerlerine, aracımı İstanbuldan satın alıp Bursaya gelirken Benzinle uzun yol ölçümü yaptım, Bostancıda fullediğim depomu Bursada tekrar doldurdum, 95 km/saat i hiç geçmeden ve araçta sadece benim ağırlığım olduğu halde ortalama 11,5 lt/100km tüketim değeri beni oldukça sevindirdi, daha sonra şehir içi kullanımla tüketim tabii arttı ancak değerler oradada 14 lt civarlarında seyretti, iki haftalık benzin kullanımı sonrası Prins VSI2 lpg sistemi uygulandı ve ilk 400 km tamamen şehir içi ve dikkatli, sakin kullanımda 17-18 lt/100km tüketim değeri elde ettim, 1000 km kontrol bakımı sonrası bu değerin bir miktar daha düşebileceğini düşünüyorum, lpg de uzun yol kullanımında 14lt nin altında bir tüketim yakalamak mümkün görünüyor. Aracın 0 km güncel satış fiyatının 400.000 TL üzerinde olduğu düşünülürse şu andaki ikinci el fiyatlarıda çok makul, can sıkıcı yanı vergisi 2004 ve üstü modeller 6000 tl üzeri yıllık vergi ödemesi gerekiyor ancak buda kasko indirimi ile 4000 tl ye geliyor. Varsa sorularınız yardımcı olmaya çalışayım...