Ynt: Lastik Jant
vosdost' Alıntı:
Dubleks lastik arazide dez avantajdir.
Lastigin yanagina binecek asiri yukte lastigin havasini bosaltabilir.
Lastikle jant arasina kum girerse lastik yavas yavas inecektir.
Bazi yol kosullarinda lasigin havasinin indirilmesi gerekebilir.dubleksse bunu yapamazsiniz.
1-2 şey söylemek lazım.
Aslında bi çok açıdan dez avantaj değil,avanyajdır.
Lastiğin aşırı yükte hava boşaltma meselesi ise pek mümkün değildir.
Lastiğin yanağına binecek aşırı yükte havasının boşalmasının bazı şartları vardır.Ve bunlar lastiğin tubless yada normal olmasıyla pek alakalı değildir.
Tubless lastiklerde bu aşırı yükten hava kaybı denilen şey;
1-Aşırı yük binmesi yada darbe kaynaklı yanak hasarlarından
2-Dayanılmaz yanal kuvvetin lastiği janta oturduğu yerden ayırması sonucu ki burdada çok ciddi bir yanal kuvvetin uygulanması lazım.
Ki yine bu yapısal farklılıklara bakıldığında,normal jant-lastik kombinasyonunda daha olasıdır.
Yukardaki 2 ön koşulda lastiğin tubless yada normal olmasıyla ilgili değildir.
Özellikle tubless lastiklerin ve kaliteli jantların yapısı buna pek izin vermez.Çünkü bütün bunlar düşünülerek yapılır.
Fakat tabiki sınırların dışını çıkıldığında, yukardaki 1-2 ön koşul gerçekleştiğinde bunlar olur.
Lastik ile jant arasına kum girmesi neredeyse mümkün değildir,yani havasını etkiliyecek şekilde.
Çünkü yukardada dediğim gibi,lastiğin topuk kısmı ile jantın damağı duruma göre 26-36 psı arasında bir basınç ile oturtulmuştur ve bu yaklaşık 1,5-2 cm kadardırki bu 1,5-2 cm yanaktan topuğa olan kısımdır.Hele tam oturduğu yere girmesi neredeyse mümkün değildir.
Bu yapısal durumu bakıldığında,aslında normal janta girmesi ve iç lastiğe zarar vermesi daha muhtemeldir.
Lastiğin havasının duruma göre indirilmesinin tubless yada normal jant-lastik kombinasyonuyla ilgisi yoktur.
Bu işlem çok basit,sübap müdahelesiyle hele birde saatimiz varsa,çok rahat bir şekilde havaya müdahele edilebilir.
Sonuçta kombinasyon ne olursa olsun,iki şekildede sübaptan havalar eksiltilecek.