Merhaba arkadaşlar
Çoğu arkadaş (özellikle arazi tutkunları) araçlarında orijinal ebatlı lastik ve jant yerine daha büyük ebatlı lastik ve jant takımı kullanıyor.
Peki bu durumda aracın göstergesinde okunan hız ve km değeri nasıl değişiyor?
Benim bildiğim kadarıyla yeni nesil araçlar (ABS sistemli olanlar mesela) bu bilgileri lastik devir sayısına göre hesaplıyor. Bu konudaki teknik bilgiyi ve bunun doğruluğunu uzman arkadaşlar daha iyi bilir. Ben bu varsayım üzerine bir tablo hazırladım, sizinle de paylaşmak isterim.
Tabloya orijinal lastik ebatlarınızı, yeni lastik ebatlarınızı ve gösterge değerlerini yazarsanız gerçek değerlerin ne olduğu görürsünüz.
Tekrar söylüyorum araçların hız ve mesafe değerlerinin lastik tur sayısına göre hesaplandığını varsayarak kendim için bir hesap cetveli yaptım, paylaşıyorum. Bu değerleri araçlar başka türlü hesaplıyorsa, tablo çöpe gidecek.
Çoğu arkadaş (özellikle arazi tutkunları) araçlarında orijinal ebatlı lastik ve jant yerine daha büyük ebatlı lastik ve jant takımı kullanıyor.
Peki bu durumda aracın göstergesinde okunan hız ve km değeri nasıl değişiyor?
Benim bildiğim kadarıyla yeni nesil araçlar (ABS sistemli olanlar mesela) bu bilgileri lastik devir sayısına göre hesaplıyor. Bu konudaki teknik bilgiyi ve bunun doğruluğunu uzman arkadaşlar daha iyi bilir. Ben bu varsayım üzerine bir tablo hazırladım, sizinle de paylaşmak isterim.
Tabloya orijinal lastik ebatlarınızı, yeni lastik ebatlarınızı ve gösterge değerlerini yazarsanız gerçek değerlerin ne olduğu görürsünüz.
Tekrar söylüyorum araçların hız ve mesafe değerlerinin lastik tur sayısına göre hesaplandığını varsayarak kendim için bir hesap cetveli yaptım, paylaşıyorum. Bu değerleri araçlar başka türlü hesaplıyorsa, tablo çöpe gidecek.