Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ilter Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,578

ilter

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
0
2001 Mitsubishi Pinin 5kapı otomatik vites aracım var. Aracı yerden yükseltmek için,(yalnızca kasayı değil) aks'ı yerden yükseltmek için jant ve lastik çapını büyütmekten başka çare yok,değilmi? Ben orjinal 205/65/16 olan lastiklerin yerine 215/70/16 lastik kullanıyorum ancak yükselmede çok fark olmadı diye 235/70/16 yaptım tabii biraz lastik yanağı arttı ama asıl lastik tabanı genişledi. Bu defa lastiklerin içte çamurluğa sürtmesini önlemek için flanş taktım; üstelik lastik çapı büyüdüğü için amortisör tablasına(helezonun oturduğu tablaya) sürttü. Bunun için tablayı yukarı kaldırmak zorunda kaldım. Bu da helezonun sıkışmasına ve süspansiyonun aşırı sertleşmesine yol açtı, merkez bilyaları çabuk bozuldu.Aracın ivmelenmesinde Lastik ebadının büyümesinin yol açtığı hantallık da cabası.Bu yükselme dahi benim için yeterli değil, Şimdi amortisörleri değiştiriyorum, bu defa tablanın yerini değiştirmeyeceğim alttan amortisör boyunu uzatıp offset'li bir 17"jant ve 225/70/17 lastik düşünüyorum,yada jant değştirmeden 235/85/16 lastik, önerirmisiniz? Güçkaybını nasıl telafi ederim, otomatik vitesli araçlarda ayna dişli oranı değiştirilebilirmi? Yanıtlayan, fikrini açıklayan herkese teşekkürler...
 

Etiketler
Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

defransiyel oranlarını değiştiriyorlar bu iş için.
 

Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

KLL'ninde dediği gibi diferansiyel oranı değişimi, yani diferansiyellerin içindeki dişlilerin redüksiyon oranını değiştirmek lazım.
 

Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

teşekkürler arkadaşlar,ben de öyle sanıyorum
 

Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

Aracınız için yurtdışında üretilmiş kitlere bakarak yükseltmeyi yapmanızı öneririm. Iron man, OME gibi markalarda bir araştırma yapın.

2'' üzeri uygulamalarda önü sabit aks olmayan aracınızda difransiyeli aşağıya indirmek gerekebilir.

Aracınız manuel olsaydı tahminen otomatiğinin ayna mahrutisi biraz toparlardı ama aracınız zaten otomatikmiş. Ve bildiğim kadarıyla modifiye amaçlı üretilmiş farklı oranda ayna mahruti yok bu araç için.

Lastik konusunda 225/75/16 alın derdim, 235'leri almadan önce.

Aracınızda eğer şasi merdiven şasi, tam şasi ise çok abartmadan 3-4 santim kadar kupadan yükseltebilirsiniz.

235/85/16 (32'') biraz abartılı bir ebat çok tavsiye etmem.

Bence aracınız için en mantıklı çözüm (eğer çamur beklentiniz yüksekse) bir takım kesik 6.00/16 OK 144 ve ön difransiyel kaydırıcı, koruyucu saç tabaka, vinç.

Unutmamak gerekir bu araç S 1 sınıfı Türkiye Şampiyonu olmuş bir araç ama Suzuki gibi modifiye parçaları çok bulunmuyor.
 



Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

arkadaşlar M/T lastik için NANKANG N-899 modelini tavsiye ederim.
www.mollaoglu.com.tr adresinden bilgi alabilirsiniz.

N899-.jpg
 

Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

Alım satım kısmına ilan vermeniz yeterli lastikler için.

Lastik marka tavsiyesi istenen bir yer olduğunda görüşlerinizi paylaşabilirsiniz ama mevzu bu değil.
 

Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

jant ebatınızı büyütmeniz yerden yüksekliğinize etki etmez sanırım üstelik 17 jantta lastik ebadı bulmak daha da sıkıntılı ve daha pahalı, 16 jantta kalın bence seçenekleriniz olur
 

Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

takip te fayda var bilgi ve payaşımlar için teşekürler.
 

Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

Çok önemli bilgiler için teşşekürler Onur bey...
 



Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

Alp1243' Alıntı:
arkadaşlar M/T lastik için NANKANG N-899 modelini tavsiye ederim.
www.mollaoglu.com.tr adresinden bilgi alabilirsiniz.



Bu türlü satış politikaları hep antipati yaratmıştır bende.İçinde lastik kelimesi geçen her konuya girin verin bari ilanınızı olmazmı.
 

Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

ilk başta bakınca,pek göze batmaz gibi oluyor.Şu LASTİK ve İLAN meselesi.Bilgi paylaşımı gibi bakıyorsun.Fakat meselenin iç yüzü ögle çıkmıyor.Sıralı sistem gibi NİK:: lerle forma girip ,bir ciddiyetsizlık havası oluşuyor.Ayrıca forma bu tür davranışlar ,saygı ve değer acısından bakıldığında da buradakilere ne kadar uzak ve alakasız olduğu da ortada.Ya tutarsa hesabına çok ucuz bir reklamcık,çok kötü geri tepecektir. Ayrıca bu vatandaşı tamam etmem ,yanlış anlaşılmasın.Resme baktığımda kendi adıma böyle bir görüntü gördüm.İyi paylaşımlar.
 

Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

16" jant da kalmaya karar verdim; lastik tabanını genişletmektese yanağı yükseltmek gerekli, bu sebeple orginal 215/65/16 yerine 215/80/16 yada 215/85/16 veya 205/80/16 düşünüyorum, uygun olurmu acaba?
 

Ynt: Lastik Ebadı Büyüdüğünde Güç Kaybı Nasıl Çözülür?

Bence ilk önce aracınızı bu tür off-road modifiyesi yapan Mitsubishi ustalarından birine gösterip fikir alın.

Bir daha lastik alıp masraf yapmadan önce durumu paylaşmış olursunuz.

Tavsiye edebileceğim Avrupa yakası ve Anadolu yakasında birer usta var.
 

Bende 1999 wj vardı lastik ebatlarını 255/50 19" yaptım yolda gezmeye başladı bunun bir çözümü varmı dır? Zira tehlikeli dalışlar yapıyor...
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,069
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst