ilter
Yeni Üye
- Mesajlar
- 10
- Tepkime Puanı
- 0
2001 Mitsubishi Pinin 5kapı otomatik vites aracım var. Aracı yerden yükseltmek için,(yalnızca kasayı değil) aks'ı yerden yükseltmek için jant ve lastik çapını büyütmekten başka çare yok,değilmi? Ben orjinal 205/65/16 olan lastiklerin yerine 215/70/16 lastik kullanıyorum ancak yükselmede çok fark olmadı diye 235/70/16 yaptım tabii biraz lastik yanağı arttı ama asıl lastik tabanı genişledi. Bu defa lastiklerin içte çamurluğa sürtmesini önlemek için flanş taktım; üstelik lastik çapı büyüdüğü için amortisör tablasına(helezonun oturduğu tablaya) sürttü. Bunun için tablayı yukarı kaldırmak zorunda kaldım. Bu da helezonun sıkışmasına ve süspansiyonun aşırı sertleşmesine yol açtı, merkez bilyaları çabuk bozuldu.Aracın ivmelenmesinde Lastik ebadının büyümesinin yol açtığı hantallık da cabası.Bu yükselme dahi benim için yeterli değil, Şimdi amortisörleri değiştiriyorum, bu defa tablanın yerini değiştirmeyeceğim alttan amortisör boyunu uzatıp offset'li bir 17"jant ve 225/70/17 lastik düşünüyorum,yada jant değştirmeden 235/85/16 lastik, önerirmisiniz? Güçkaybını nasıl telafi ederim, otomatik vitesli araçlarda ayna dişli oranı değiştirilebilirmi? Yanıtlayan, fikrini açıklayan herkese teşekkürler...