Lastik Çıkmazı,fikir Paylaşımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Calsac Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,465

Calsac

Ana Kamp
Mesajlar
21
Tepkime Puanı
9
Merhaba,biraz saçma olabilir ama fikirlerinizi almak istediğim bir konu var

Önceki aracımda kışın aracta çocuk varken yasadigim birkac kötü tecrübeden sonra blizzak kullanmaya başlamıştım.yazin a/t kışın kışlık takiliyordum istemeyerek te olsa.

Ama ozellikle kış sezonu bizim aylarimiz olduğundan bu seferde ya surekli lastik degistirmek yada aksiyondan mahrum kalmak arasinda seçim yapmak zorunda kalıyordum

Problemim şu ; şuan dynapro M/T kullanıyorum, henüz bununla kış görmedim lakin malum camura çökelege çıkınca kışlık lastik söz konusu olamaz.lakin şehir icindede aktif kullanilan bir araçta don buz aylarinda m/t hayli tehlike yaratıyor rampa inis çıkışı gibi durumlarda.

Yani hem yar dan hem ser den gecmemek istiyorum arafta kaldım evim hayli dik egimde arabayı yola birakmak gibi seylere takintim var mecbur evin onune otoparka cikarmam gerekiyor.
Bu seferde kar yağınca dona cekince kapida 4wd yatırıyoruz abes oluyor.acaba diyorum mt lerde ztn çivi yuvaları var, çivi caktirip devam mı etsem yada yine kışlık alip hem koca aracı bisiklet tekeri takmis gibi gezdirip hemde cayır cayır araziye girenleri uzakfan uzaktan izleyip elinden şekeri alınmış cocuk gibi mizmizlansam mı?
Çivili hic kullanmadim kuru zeminde hayli rahatsız ve sıkıntılı oldugunu söylüyorlar malum kar buz da çok kısa bir dönem oluyor Ankara da 2 ay kadar.ve geride sokulemiyor kendisi yazin erimesi yada düşmesini beklemekten başka care yokmuş.

Nasıl yapsam bir akıl bekliyorum tecrübeli ve aracini tek arac icin kullanan arazici üyelerden.

Amma uzun yazmışım,imla icin okurken sıkıldım ama lütfen okuyun :smiley:

Saygılar

S60 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler

At icin ne dusunuyorsunuz ?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Onceki aracimda yaz/kış a/t kullaniyordum.asfalt uzerinde buz don gibi durumlarda düz de dahi hayli sıkıntı yaşatıyor o yuzden at düşünmüyorum.

Ve camura bulayinca zaten at de iş yapmıyor sartlar biraz elzem olunca magdur olma ihtimali yüksek.

S60 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Sanırım önceden AT lastik kullanmışsınız ve buzda donda sıkıntı yaşamışsınız , bende kışlık için bf all terrain ko2 düşünüyordum, sizce düşünmeyeyimmi :smiley: ?
teşekkürler
 

Sanırım önceden AT lastik kullanmışsınız ve buzda donda sıkıntı yaşamışsınız , bende kışlık için bf all terrain ko2 düşünüyordum, sizce düşünmeyeyimmi :smiley: ?
teşekkürler
Valla daha tecrübeli üyelerin fikrini almak daha doğru olur esasında ama bence at ile olmuyor o iş kışın. Ha normal sartlarda hafif kar vs sıkıntı yok ta buzlanmada ve yoğun karda hayli frenaj yahut yol tutuş problemi yaşadım ben.

Sonuçta bir vakumlu lastik değil tabi bir tutmamak lazim ama yaşadığınız yere gorede değişir tabi at ile olup olmayacağı

S60 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Topic i hortlatmış olacağım ama burdan bir hareket olabilir ve bilmeyenlere bilenlerden öğretici cevaplar çıkabilir. Öncelikle tek araç varsa ve illa tek takım düşünülüyorsa hayati tehlike engelleyici önlemler daha öncelikli olabilir.
Bu da kuru veya ıslak asfaltta panik fren mesafesinin uzamama gerekliliği gibi. MT lastiklerin bunlarda başarısız olduğu aşikar. Yada hafif karlı yolda durma mesafesi uzun olmamalı. Benim tavsiyem bir kaç açıdan saçma olma potansiyeli olsada aklıma geldi. Hem burada tecrübeli üyeler müdahale ederler ve rafine bilgi olur. Tavsiyem şu yazın ön tekerlere michelin crossclimate arkaya nokian weatherproof. Kışın önler arkaya, arkalar öne.

Yazın kuru ve ıslak zeminde michl. test sonuçları iyi kış şartları ağırlaşınca iddiası azalıyor. Nokian ın 4 mevsim lastiği özelliklerine bakıldığında bir kış lastiği görünümünde yazın hafif arazide arkadan itiş de arazide yardımcı olabilir.
Bu aklıma gelen fikirler ancak sürekli 4 çeker araçda yol tutuşda farklılıkları olduğundan VSA ESP sürekli devreye girip arıza çıkarır mı bilmiyorum. Bunuda üstatlar cevaplar sanırım. Kolay gelsin.
 

Topic i hortlatmış olacağım ama burdan bir hareket olabilir ve bilmeyenlere bilenlerden öğretici cevaplar çıkabilir. Öncelikle tek araç varsa ve illa tek takım düşünülüyorsa hayati tehlike engelleyici önlemler daha öncelikli olabilir.
Bu da kuru veya ıslak asfaltta panik fren mesafesinin uzamama gerekliliği gibi. MT lastiklerin bunlarda başarısız olduğu aşikar. Yada hafif karlı yolda durma mesafesi uzun olmamalı. Benim tavsiyem bir kaç açıdan saçma olma potansiyeli olsada aklıma geldi. Hem burada tecrübeli üyeler müdahale ederler ve rafine bilgi olur. Tavsiyem şu yazın ön tekerlere michelin crossclimate arkaya nokian weatherproof. Kışın önler arkaya, arkalar öne.

Yazın kuru ve ıslak zeminde michl. test sonuçları iyi kış şartları ağırlaşınca iddiası azalıyor. Nokian ın 4 mevsim lastiği özelliklerine bakıldığında bir kış lastiği görünümünde yazın hafif arazide arkadan itiş de arazide yardımcı olabilir.
Bu aklıma gelen fikirler ancak sürekli 4 çeker araçda yol tutuşda farklılıkları olduğundan VSA ESP sürekli devreye girip arıza çıkarır mı bilmiyorum. Bunuda üstatlar cevaplar sanırım. Kolay gelsin.

michelin crossclimate kullandım. Yazın normal lastikle girdiğim bir virajda beni kıç attırınca hemen söktüm. Yazın bile bence limitler dahilinde güvenli değil. Nokian için bişey diyemem ama bence yazın yaz lastiği kışın kış lastiği.

Çamurda oynamak için ise yaz lastiği uygun olmuyor zira kanalları hemen doluyor. kış lastiği ile çamurda daha zevkli oynanıyor. :smiley:
 

her şarta her yere tam uygun lastik asla olmaz. çamur için mt taktınız diyelim. çamurlu yola vara na kadar asfalttan giderken illaki konfordan ödün vereceksiniz. aynı gezide bile tek lastik yolun her bölümüne uymaz. örneğin karlı yolun başlangıcında kar ince ve buzluysa kış lastiği iyi tutunur kaymaz. 5 km öteye gidersiniz kar yumuşak ve oldukça derinse kış lastiği çuvallar. ordada karı yarıp geçecek mt gibi dişli hatta extrem dişli lastik işe yarar. kar yumuşaksa farklı olur.. sertse farklı.. derinse farklı.. ya sürekli lastik söküp takacaksınız. ya da zincir takıp sökmekle işi biraz çözeceksiniz..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,682
Mesajlar
1,522,153
Kayıtlı Üye Sayımız
166,528
Kaydolan Son Üyemiz
yusufkaptan41

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst