Land Rover Freelander Kullananlar Buraya... Aceba kaç kişiyiz ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rkayaci Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 304
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,041
Merhaba ben de 2005 td4 kullanıcısıyım. Aracın D konumunda frene basıp aracı tamamen durdurunca olan ve hatta birazcık azalsa da rölantideki titreşimine deli oluyorum. Trim sesleri cabası.

Eşdeğer tüm araçlar mı böyle acaba? Başka bir td4’ü deneme şansım olmadı. Var mıdır başka bu konuda mağdur? Yoksa ben tekim ve aracımda sorun mu var acaba?
 

Etiketler
Motor ve şanzıman takozları konrolü yapılacak, vites boşta iken motor titreşimi varsa enjektör bakımı ihtiyacı olabilir, trim sesi benim araçta da var ancak çok az. Sağ hava yastığı bölgesinden geliyor. Yastığı söküp bakacağım. Oralarda bir gevşeklik var. Ve son olarak, bir çok türbinli otomatik araçta D konumunda frene basınca titreşi oluyor, araç gitmek istiyor ama izin verilmiyor. Haliyle kasılan sistem yılların getirdiği yıpranma ile sağdan soldan sesler gelmesine neden oluyor da.
 


Siz bilgili birine benziyorsunuz
 


Teşekkürler. Ustama göre takozlar sağlam ancak bilmiyorum bi elime başka Td4 geçirsem mukayese yapsam belki normaldir de ben çok hassasımdır. Netice eski araçlar ve dizel 2.0 motor bilemiyorum ama aracımda en gıcık gittiğim unsur titreşim. D konumunda frene basınca oluşan titreşim evet çalışma prensibine göre normal tork konvertörü yok araçlarda haliyle araç ileri zorluyor.
 








Frene basınca ileri gitmeye zorlayan araçta nasıl tork konvertörü olur hocam?. Tork konvertörünün asıl amacı frene basınca motordan gelen gücün şanzımana aktarılmamasıdır.
Tork konverter, sanayi adı ile türbin şanzımanın temel taşıdır. Devir arttıkça torku yükselerek aracın ivmelenmesini sağlar. ( daha fazla detay var girmiyorum) Araç viteste olduğu sürece tork konverter gücünün bir kısmını kesintisiz ilettiği için araç yürüme eğiliminde olur. Hafif rampada dahi araç bu nedenle yürür veya olduğu yerde kalır. Şayet araç önceleri ufak eğimli yerde kalıp artık geri kaçırıyor ise tork konverter basınç kaybı yaşıyor demektir. Sizin araçta türbinin sağlıklı olduğu, basınç kaybı olmadığının da bir göstergesidir aracın gitmeye çalışması