Arkadaşlar abiler merhaba.
15 gün önce 2006 td4 2.0 freelander aldım. Araç çok temiz çok hoşuma gitti 180.000 km de.
sabahları aracı çalıştırıyorum altına 100ml civarında mazot akıtıyor motor ısınınca mazot kaçağını kesiyor. Bir motorcu bir diZel ustası birde pompacıya götürdüm. Motorun alt kısmında görünmeyen bir yerden mazot geliyordu. Ustaların tahmini şu şekilde!!!
Motor ustası rekorlarda çatlak vardır dedi. Bende motor sıcakken o çatlaktan neden kaçırmıyor dedim cevap veremedi.
Dizel ustası pompa vs söküp bakmak lazım dedi.
Pompa ustası mazot pompasının tamir takımını değiştirmek gerekir deri. Conta çatlağı vardır ısınınca genleşir kaçağı keser dedi.
Bugün aracı stop ettiğimde aracın ön kısmında stop etmeme rağmen bir şeyin çalıştığını farkettim. Sol ön çamurluk içinde bir motor çalışıyordu eve geldim araştırmama başladım
motor soğukken en erken sürede ısınıp motoru korumak için sadece motor suyunu ısıtmak adına sol çamurluk içinde vebasto sistemi olduğunu buldum. Bu sistem motor soğuklen depodan kısmi mazot çekip vebastonun çalışmasını ve soğuk olan motor suyunu ısıtmaya yarıyormuş.
şimdi tespitim şu yönde oldu!!!
motor soğukken mazot kaçırıyor ısınınca mazot kaçağı duruyor.
Motor soğukken vebasto çalışıyor ısınınca vebasto devre dışı kalıyor. Yani motor soğuklen bu sitem mazot çekiyor ve motor ısınınca mazot çekmeyi sona erdiriyor. Dolayısıyla bu sistemin depodan mazot çektiği hortumlarda yırtık var Benin tespitim bu be inşallah öyledir. Çünkü motor ısınınca mazot kaçağının durmasının başka bir açıklaması bence olamaz. Şayet bu şekildeyse motorcu dizelci ve pompacıya öpücük göndereceğim
bu konuda bilgisi olan paylaşırsa sevinirim herkese kolay gelsin
15 gün önce 2006 td4 2.0 freelander aldım. Araç çok temiz çok hoşuma gitti 180.000 km de.
sabahları aracı çalıştırıyorum altına 100ml civarında mazot akıtıyor motor ısınınca mazot kaçağını kesiyor. Bir motorcu bir diZel ustası birde pompacıya götürdüm. Motorun alt kısmında görünmeyen bir yerden mazot geliyordu. Ustaların tahmini şu şekilde!!!
Motor ustası rekorlarda çatlak vardır dedi. Bende motor sıcakken o çatlaktan neden kaçırmıyor dedim cevap veremedi.
Dizel ustası pompa vs söküp bakmak lazım dedi.
Pompa ustası mazot pompasının tamir takımını değiştirmek gerekir deri. Conta çatlağı vardır ısınınca genleşir kaçağı keser dedi.
Bugün aracı stop ettiğimde aracın ön kısmında stop etmeme rağmen bir şeyin çalıştığını farkettim. Sol ön çamurluk içinde bir motor çalışıyordu eve geldim araştırmama başladım
motor soğukken en erken sürede ısınıp motoru korumak için sadece motor suyunu ısıtmak adına sol çamurluk içinde vebasto sistemi olduğunu buldum. Bu sistem motor soğuklen depodan kısmi mazot çekip vebastonun çalışmasını ve soğuk olan motor suyunu ısıtmaya yarıyormuş.
şimdi tespitim şu yönde oldu!!!
motor soğukken mazot kaçırıyor ısınınca mazot kaçağı duruyor.
Motor soğukken vebasto çalışıyor ısınınca vebasto devre dışı kalıyor. Yani motor soğuklen bu sitem mazot çekiyor ve motor ısınınca mazot çekmeyi sona erdiriyor. Dolayısıyla bu sistemin depodan mazot çektiği hortumlarda yırtık var Benin tespitim bu be inşallah öyledir. Çünkü motor ısınınca mazot kaçağının durmasının başka bir açıklaması bence olamaz. Şayet bu şekildeyse motorcu dizelci ve pompacıya öpücük göndereceğim
bu konuda bilgisi olan paylaşırsa sevinirim herkese kolay gelsin