Land Rover 110 TDI

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bay adem Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,206

bay adem

Ana Kamp
Mesajlar
23
Tepkime Puanı
2
Yer
Hatay-Erzin
Land rover ailesine katılamk istiyorum ve ilk defa bu sınıfatan Allah kısmet ederse aracım olacak.Ancak bağzı tereddütlerimi gidermiş değilim.Her ne kadar bakım yapılsada askeriyeden çıkma araçların alınmamsı yönüde bağzı bilgiler mevcut.Araçta bunu nasıl anlayabiliriz.? Benzinli veya düz dizel araçlar öenrilmedi.Lpg takılan araçların arazide güç sorunları yaşadığı ve motor arızalarına neden olduğu doğrumudur.Düz dizel araçlarda pompa bakım ve onarımları çok pahalıya çıktığı doğrumu?Güç arazi koşullarında ve masraf açısında  110 TDİ 2,5lt  125-150 arası motor gücüne sahip modeller önerilmekte.sıfırları çok pahalı,bakımlı  TDI 1991den 95 yıl arsı modelleri kulllanan veya bu araçları bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevnirim.
 

Etiketler
Ynt: Land Rover 110 TDI

Selamlar,
öncelikle araç için planlarınızı (temiz alayım, uğraşmayayaım.. ya da kendi gönlümce oluşturaym) , bir miktar da olsa bütçenizi ve nasıl bir sürücü olduğunuzu bizimle paylaşabilirseniz daha gerçekci cevap verebiliriz..

Örnek vermek gerekir ise, bazı kullanıcılar için (ki, ben de onlardan biriyim) duz dizel "beklentilere göre" harika bir motordur.. Ama bazı kullanıcılar adını bile anmak istemezler..

Bazı kişiler, aracıkendileri belli bir noktadan alıp toplamak ister, bazısı ise daha iyi bir bütçeye sahip olup, hemen binmek isterler araca...

Diğer sorularınızın cevapları:
1) Mutlaka bir ustaya gözterin almadan
2) LPG ile güç sorunu yaşandığını (motoruna bağlı olarak) duymadım
3) Düz dizellerin mazot pompasının bakım/onarımının çok pahalı olduğunu düşünmüyorum. benim problemim olmadı (yaşadığınız yere bağlı tabii)
4) 300Tdi motoru sandık bulabilirsiniz ama hiç de mantıklı bir rakkam olacağını sanmıyorum..

iyi gunler, reha
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

reha bey ilginize teşekkür ederim.
Söyleidiğim gib ilk defa LR araç almak için araştırmaya başladım.Daha önceden hiç bir şekilde kullanmışlığım yoktur.Adana ilinde yetkili servsi var.Ancak 2.el veya hurda ile ilgili pek bilgi vermemekteler.
Genelde Askerler tarafından daha çok kullanıldığı için tanıdığım askerlerden bilig alamay çalıştım.Bilmediğim bir şeyi toplamktansa güvenilir birilerinin elinde varsa almak isterim.Reha bey forumdaki yazılarınız epeycesini okdum önemli olan "Aracınızı sevmek"diyorsunuz. benim tercihim toplanmış temiz alıp severek bu işi öğrenmek.
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

Selamlar,
öncelikle bu yaşa gelmiş bir aracı "yetkili servis" ile götürmek biraz zor gibi geliyor bana (ama bu tamamen benim şahsi fikrim) , ben servis dendiğinde "idare eder" yerine "yenileyelim", "çıkması yokmudur?" yerine "orjinal parça kullanımı", araç bakımda iken "usta ile sohbet" yerine "müşteri
bekleme odası" vs. anlıyorum.. En azından alıştığım bu, ama Land Rover servisi nasıl oluyor bilemedim.. Ama şahsi önerim bir de "güvenilir", "dost olabileceğiniz" ve de "nazınızın geçebileceği" bir usta bulmanız.. Ama haklı olarak diyeceksiniz ki "yahu böyle bir ustam olsa, bu soruları sormazdım size ;-)"

Peki, bu aracı nasıl kullanmak istiyorsunuz?
- şehir içinde güzel güzel binmek
- arada bir toz ve toprağa bulanmak ve doğa ile bütünleşmek
- ciddi arazi yaparak kurtları dökmek?
- süs yapmak ;-)

ve nasıl bir araç sahibi olmayı planlıyorsunuz bir LR alınca?
- efendi efendi, yolun sağ şeridinden giderim.. Araç gitmiyor ise, kesinlikle ne onu, ne de kendimi üzerim diyeceksiniz?
- valla binek araba gibi kullanmak isterim
- eh, şöyle bastınmı , gitmeli..

iyi günler dilerim, reha
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

Reha bey öncelikle selamlar

Çevremde tanıdığım ustlar LR allacağım bilginiz varmı? bu konuda yardımcı olurmusunuz dediğimde ilk cevapları "Paranmı çok,aklınmı yok"diyerek bir anlamda aslında kendilerininde bu araç hakkında hiç bilgilerinin olmadığının ifde etmekteler.Arkadaş çevremizde sağolsunlar ilgi alanlarına girmeyen bir araç,Bilirsiniz sohbetlerde hep bildik türden araçlardan bahsedilir.Biz şimdi bu araçtan konuştuğumuz zaman insanlar garipsemekteler.Bilenlerde bizi servis,vs gönderip durmaktalar.Reha bey çok parası olan birsi değilim, normal araçla doğal bir yere gidildiğinde yok altı değdi,yok,çizild,bu tür şeylerden artık sıkıldım.Ben cddi bir şekilde doğal ortamlarda gezmeyi seven birsiyim.Araç aldığım zaman kapı malı olacak, Ağır arazi koşullarında,şehir içinde her ortamda kullanmak istiyorum.
Çevremde bu konuda yetkin kimse yok.İzmir,Ankara,İstanbul 'da tanıdıklara haber verdiğimiz insanlar bile garipsemekteler.Birkaç yerden haber gelid.Yakın çevremde bu işi yapacak usta olsa gider hurda alır zevkime göre yaptırm.Mecburen tanıdıklar vasıtasıyla araç bulmak zorundayım. Her gün tamirhanede geçirdiğimde "bu türden araç alınırmı,aklınmı yok "diyenleride sevindirmeme gerektiğini düşünmekteyim. Bu nedenlerle tecihim 91-94 arası TDİ modelleri.Zamanla bende artık nerde iyi usta var,nerde paraç var sizler gibi kullnıcılardan öğreniriz.
 



Ynt: Land Rover 110 TDI

Selamlar,
nacizane onerim..
1) mutlaka once bir usta bulun yakin cevrenizde (maalesef Adana tanidigim bir usta yok.. ama belki grubumuzda taniyan vardir)
2) tanidiklariniz araciligi ile bir arac bulmak dogru adim, ama satinalmadan once bu usta ile araci inceleyin.. bu isi birlikte yapin ki, secilen aracta onun da sorumlulugu olsun

parca olayi nispeten kolay bence, zira istanbul da gayet duzgun calisan firmalar var, kargo ile parca yollayan bildigim kadari ile..
iyi aksamlar dilerim, reha
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

Öncelikle Reha dostumun yazdıklarına bende katıldığımı belirtmek isterim, ayrıca;
~1,5 yıldır düz dizel def.110 kullanıyorum.
bizim kocaoğlanı,Ankara da devletten ihale yolu ile alan bir şahıstan aldım, yani araç devletten sonra ilk benimle trafiğe çıktı.
aldığımda zaten kaportası, boyası düzgün bir araçtı
bunun üzerine alt mekaniği, baskı balata, vs. bakımlarını Reha bey in de dediği gibi sonradan dost olduğum bir bakımcıyla beraber yaptık.
ben parçaları temin ettim o değiştirdi.
parça temini konusunda hiç sıkıntı çekmedim
aradığım her parçayı makul fiyatlarla eve teslim bulabildim
(bu konuda sitedeki parça katoloğu işinize çok yarayacak, tedarikçiye ilgili parçanın kodunu söyledğinizde ertesi gün parça elinizde)
Usta konusunda, ilinizdeki sanayi sitesinde mutlaka askeri defender araçların bakımlarını yapan bir usta olması gerek, onu bulmaya çalışın.
dizel pompa bakımı + enjöktörlerin temizliği için pompacıya 100 ytl ödediğimi hatırlıyorum
(herhangi bir dizel pompacı bu araçların pompa bakımlarını yapabilir)

düz dizel yada benzinliler ile tdi motorlu araçlar arasında hatırı sayılır fiyat farkı olduğunu araştırdıkça sizde göreceksiniz ama bende tdi motor ile başlamanızı olumlu karşılıyorum.

umarım bende yolunuza bir nebze olsun ışık tutabilmişimdir.
iyi akşamlar dilerim.
Mesut
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

Mesut bey teşekkür ederim.

Fiyat konsunda çok haklısınız.Çok fark var.Mersinde bu işi yapan bir usta varmış.Hafta sonu bu arkadaşı göreceğiz, kısmetse.Araç bulunuyor anacak bunu yapacak usta bulmak zor.
iyi akşamlar
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

bay adem iyi günler ben benzin/lpgli bir araç sahibiyim bu araçlar 300 tdiler hariç forumda okumuşsunuzdur çok performanslı araçlar değil ancak reha beyinde bahsettigi gibi aracı sevmek/sevmemek konusu, dizel pompa tamir fiyatı konusuna gelince benim başıma gelen bir olayı kısaca bahsedeyim (herkesi aynı kefeye koymuyorum kimse alınmasın) şu an hala sahibi oldugum vw transporter dizel aracım bütün gün yatan sadece sabah akşam işe gidip gelirken kullandıgım bir araç motoru çalıştırıyorsunuz ısınana kadar dumandan göz gözü görmüyor ısınınca her şey normal fazla uzatmayayım pompacıya götürdüm pompa arızalı dendi ne kadara olacak,,, 500 ytl parça 350 ytl işçilik toplam 850ytl cik pompa hurdacıda muhayyer 150 ytl onu takalım usta olmaz,, başka birkaç pompacıya gittim hepsi pompa arızalı diyor, ama ücretler 130 ytl ile 850 ytl arası hayli (sabit) her neyse kendim avans ayarını kontrol etmeyi akıl ettim,(tamamen duygusal) sorunun avans kaçık oldugundan kaynaklandıgı ve pompanın sapasaglam oldugu ortaya çıktı.biraz uzun ve alakasız oldu ama herkesin başına her zaman gele bilecek bir olay oldugunu düşünüyorum.
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

bende düz dizel kullanıcısı olark Reha bey ve Mesut bey dostuma katılıyorum..
düz dizellerin masrafının çok olduğunu söylemişse yanlış bilgi vermişler.elbetteki tdi motorlar kadar yüksek performanslı olmaları beklenemz.ancak yakıt tüketimi ve dayanıklılıkları konusunda hiç bir şüphe duymayınız...belki biraz gürültülü gelebilir size.ancak onunda çaresi i var iyi bir ses izolasyonu ile herşey yoluna giriyor..bu arada piayasada bulabileceğiniz defender araçların nerdeyse tamamı askeriye kökenlidir.çok azı telekom çıkışlıdır. parça konusunda ankara ve istanbulda otokar ın yetkili satıcılarında bol miktarda uygun fiyata orjınal parçaları temin edebilirsiniz..
güle güle kullanın
 



Ynt: Land Rover 110 TDI

90-91 model Benzinli motorulu araç alıp daha sonradan TDI motoru değiştiren oldumu?
Benzinli motordan anlayan etrafta epeyce bir usta var.Benzinli alıp LPG yapıp, ucuz yolu bir TDI motoru bulana kadar bu şekilde kullanmayı önerenler var.Bu şekildeki motor değişiminin doğru olup olmadığı konusunda önerileirnizi ve fikirleriniz yazarsanız sevinirim.teşekkürler
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

bay adem düşündügünüz modelde şanzıman LT 77 dir TDİ lerde ve V8 lerde R 380 veya RN 380 şanzıman uygulaması olsa gerek, yani olay sadece motorla bitmiyor.LR defenderlerın üzerindeki 2,5 benzin 2,5 düz dizel 2,5 tdi ve hatta 300 olarak tabir edilen motorların tamamının motor blokları aynı oldugundan motor iç parçaları ve silindir kapakları degişerek,benzinli motorlar 2,5 düz dizel 2,5 tdi haline getirmek olası düz ve tdi aynı motordur sadece tdi de turbo ve intercooler farkı var (örnek reha beyin defenderi) yalnız şu varki benzinli bir motor ömür olarak yaklaşık 350-400,000 km gibi bir ömre sahipken (asker tanıdıklarınız oldugunu bahsetmiştiniz teyit edebilirler kademelerden sordurursanız) (düz dizeller 60,000 km tdi ler30,000 km ) kulanıma baglı olarak bahsi geçen km lere kadar düşebilen ömürlere sahipler,fort transit turbolu veya turbosuz dizel bir motor (duygusal olarak müsait iseniz 2,2 veya3,2 fort puma motorlarda alternatifler arasında 2,2-140 hp 340-350 tork 3,2-200 hp 430 tork)uygularsanız 500-600,000 km gözünüz kapalı kullanırsınız. yalnız hali hazırdaki trafik mevzuatı motor degişimine oldukça sınırlı izin veriyor iyi akşamlar.
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

bay adem safari2000 ve diger benzin/lpg kullanan arkadaşların tüketim degerlerini incelerseniz dizellerle aynı hatta daha düşük oldugunu göreceksiniz, kapalı oto park veya derin su geçişleri sizi için sorun yartmıyorsa, benzinli daha mantıklı gibi yinede araç para ve karar sizin.tekrar iyi akşamlar...
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

CEM50' Alıntı:
bay adem düşündügünüz modelde şanzıman LT 77 dir TDİ lerde ve V8 lerde R 380 veya RN 380 şanzıman uygulaması olsa gerek, yani olay sadece motorla bitmiyor.LR defenderlerın üzerindeki 2,5 benzin 2,5 düz dizel 2,5 tdi ve hatta 300 olarak tabir edilen motorların tamamının motor blokları aynı oldugundan motor iç parçaları ve silindir kapakları degişerek,benzinli motorlar 2,5 düz dizel 2,5 tdi haline getirmek olası düz ve tdi aynı motordur sadece tdi de turbo ve intercooler farkı var (örnek reha beyin defenderi) yalnız şu varki benzinli bir motor ömür olarak yaklaşık 350-400,000 km gibi bir ömre sahipken (asker tanıdıklarınız oldugunu bahsetmiştiniz teyit edebilirler kademelerden sordurursanız) (düz dizeller 60,000 km tdi ler30,000 km ) kulanıma baglı olarak bahsi geçen km lere kadar düşebilen ömürlere sahipler,fort transit turbolu veya turbosuz dizel bir motor (duygusal olarak müsait iseniz 2,2 veya3,2 fort puma motorlarda alternatifler arasında 2,2-140 hp 340-350 tork 3,2-200 hp 430 tork)uygularsanız 500-600,000 km gözünüz kapalı kullanırsınız. yalnız hali hazırdaki trafik mevzuatı motor degişimine oldukça sınırlı izin veriyor iyi akşamlar.

2.5 düz dizel ve 2.5 benzinli aynı bloğu kullanır. 2.5 TDI farklı. bazı arkadaşların 2.5 düz dizeli turbo takarak kullandığını biliyoruz. ama bu motor 2.5 TDI dediğimiz 300TDI motoru değildir.

bahsettiğiniz 2.2 ve 3.2 lt puma motorlar Common Rail. dolayısı ile takılmasını tavsiye etmiyorum. Def için Puma takmak isteyenlere 2.4lt TDdi mekanik pompalı 120 veya 130PS'lik motorları kullanmalarını öneririm.

iyi akşamlar.
 

Ynt: Land Rover 110 TDI

2,5 düz dizel su resimde görmüs oldugunuz arac ve son derecede yetiyor , bakin bu arabanin efsane olmasindan sonra bazi deyimler yerlesmistir bu arac hakkinda , bunlardan biride------> defenderimle hic bir hiz yarisini kazanamam ama dünyayi size dolasir gelirim.....
 



Ynt: Land Rover 110 TDI

Arkadaşlar ilginize teşekkür ederim.Yazmış olduğunuz bilgiler benim için çok değerli.Geçen hafat sonu Cumadan Mersin ve Kayseri'ye gittim ,akşam geldim.Cem50 beyin yazdığı gib eski bir okul arakadaşım Kayseride Asker.Kışlalarında epeyce bir LR 'leri var.Kendi kademelerindeki ustalar ve dışarda bakım yaptırdıkları ustalarlada konuştum.Artık eminiki ister düz dizel,ister TDİ motorlu hiç farketmez,maddi açıdan hangisi uygunsa kesinlikle alacağım.Motor değişimi vb artık alltarnatiflerim arasında yok.Şimdi artık tanıdıklardan sayesinde en kısa sürede inşallah araç sahibi oalacağız.Tekrar hepinize ayrı,ayrı teşekkür ederim.İyi akşamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,069
Kayıtlı Üye Sayımız
166,622
Kaydolan Son Üyemiz
mustgok

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst