C
CİNCİN
Ziyaretçi
Lamborghini LMA-002 Prototype (1982-1983)
1981 yılında tanıtılan LM-001’in takipçisi olarak üretilen LMA-002 selefinin aksine önden motorlu üretilmişti (Aracın prototipine bu nedenle LMyerine LMA kodu adı verilmişti). Böylece LM-001’in olumsuz yol tutuş özelliklerinin bertaraf edilmesi amaçlanmıştı.
Araçta Lamborghini Countach LP 500S modelinde kullanılan V12 motor kullanılmış ancak, motorun öne alınması nedeni ile şasi tamamen yeniden tasarlanmıştı.
Motorun öne alınması iç hacimde genişlemiş, fazladan 6 kişi için yer kazanılarak aracın tam 10 kişiye kadar yolcu kapasitesine ulaşması sağlanmıştı. Artan yolcu kapasitesi yaklaşık 500 kg fazladan yük binecek olması nedeniyle süspansiyon ve lastiklerin de geliştirilmesi gerekmişti. Ayrıca, Motorun öne alınması ile ağırlaşan direksiyon sistemi hidrolik direksiyon sistemi ile değiştirilmişti.
LMA-002 Afrika ve Arap çöllerinde duyulacak ihtiyaçları göz önüne alınarak hazırlanmıştı. Bu sebeple araç, yer belirleme (navigasyon) uydularını kullanarak aracının konumunu belirleyebilen özel bir denizcilik seyrüsefer sistemiyle donatılmıştı.
LMA-002 çok temel göstergelerin yer aldığı basit gösterge paneli ve 4 adet basit koltuklarla donatılmıştı. LMA-002 prototipi tam zamanlı 4x4 sistemi yerine istendiğinde ön tekerleklere de güç aktarımı yapılabilen arkadan itişli bir araç olarak tasarlanmıştı. LM-001 modelinde kullanılan 3 kademeli otomatik şanzıman 5 vitesli ZF şanzımanla değiştirilmişti.
Araç gövdesi seleflerinde olduğu gibi, düz panellerden oluşturulmuş, tavanı dilediğinde yolcuların ayağa kalkabilmeleri için açılabilir şekilde tasarlanmıştı.
LMA-002 modeli bir seri olarak üretime geçmiş LM-002 kodu ile 1982 yılında üretilmişti. Ayrıca, LM-003 kodlu bir model de üretilmişti. Aslında LM-003 turbo dizel motorlu (HR/692-HT) bir LM-002’den farklı bir araç değildi. Ordunu satın alacağı araçlarda dizel motor koşulu araması nedeniyle araç 4200 d/d’da 150bg güç üreten 3950 cc hacminde Cento VM motoru ile donatılmıştı. 5 kademeli ZF şanzımanın bu ağır araç için yetersiz kalması nedeni ile sonradan bu projeden vazgeçilmişti.
1981 yılında tanıtılan LM-001’in takipçisi olarak üretilen LMA-002 selefinin aksine önden motorlu üretilmişti (Aracın prototipine bu nedenle LMyerine LMA kodu adı verilmişti). Böylece LM-001’in olumsuz yol tutuş özelliklerinin bertaraf edilmesi amaçlanmıştı.
Araçta Lamborghini Countach LP 500S modelinde kullanılan V12 motor kullanılmış ancak, motorun öne alınması nedeni ile şasi tamamen yeniden tasarlanmıştı.
Motorun öne alınması iç hacimde genişlemiş, fazladan 6 kişi için yer kazanılarak aracın tam 10 kişiye kadar yolcu kapasitesine ulaşması sağlanmıştı. Artan yolcu kapasitesi yaklaşık 500 kg fazladan yük binecek olması nedeniyle süspansiyon ve lastiklerin de geliştirilmesi gerekmişti. Ayrıca, Motorun öne alınması ile ağırlaşan direksiyon sistemi hidrolik direksiyon sistemi ile değiştirilmişti.
LMA-002 Afrika ve Arap çöllerinde duyulacak ihtiyaçları göz önüne alınarak hazırlanmıştı. Bu sebeple araç, yer belirleme (navigasyon) uydularını kullanarak aracının konumunu belirleyebilen özel bir denizcilik seyrüsefer sistemiyle donatılmıştı.
LMA-002 çok temel göstergelerin yer aldığı basit gösterge paneli ve 4 adet basit koltuklarla donatılmıştı. LMA-002 prototipi tam zamanlı 4x4 sistemi yerine istendiğinde ön tekerleklere de güç aktarımı yapılabilen arkadan itişli bir araç olarak tasarlanmıştı. LM-001 modelinde kullanılan 3 kademeli otomatik şanzıman 5 vitesli ZF şanzımanla değiştirilmişti.
Araç gövdesi seleflerinde olduğu gibi, düz panellerden oluşturulmuş, tavanı dilediğinde yolcuların ayağa kalkabilmeleri için açılabilir şekilde tasarlanmıştı.
LMA-002 modeli bir seri olarak üretime geçmiş LM-002 kodu ile 1982 yılında üretilmişti. Ayrıca, LM-003 kodlu bir model de üretilmişti. Aslında LM-003 turbo dizel motorlu (HR/692-HT) bir LM-002’den farklı bir araç değildi. Ordunu satın alacağı araçlarda dizel motor koşulu araması nedeniyle araç 4200 d/d’da 150bg güç üreten 3950 cc hacminde Cento VM motoru ile donatılmıştı. 5 kademeli ZF şanzımanın bu ağır araç için yetersiz kalması nedeni ile sonradan bu projeden vazgeçilmişti.