C
CİNCİN
Ziyaretçi
Lamborghini Cheetah (1977)
Aslen traktör üreticisi olan Lamborghini’nin ürettiği ilk 4x4 tahminlerin aksine bir traktör değildi. Amerikan ordusu için Mobility Technology International (MTI) adlı firmadan her türlü arazide hareket kabiliyeti olan bir araç tasarlaması istemiş ve sonunda FMC firmasının XR 311 kodlu prototip aracından kopyalandığı iddia edilen araç ortaya çıkmıştır. G.I. Hotrod olarak da adlandırılan XR 311 sonradan üretilecek olan Hummer’a da temel oluşturmuştur.
Sıfırdan bir offroad aracı tasarlamak için yeterli ArGe kaynağı olmayan Lamborghini, MTI’ın prototip aracını üretmeye karar verir ve ilk Lamborghini Cheetah California’da tasarlanarak üretilir. FMC ve MTI arasındaki çeşitli yasal sorunların aşılmasını takiben ilk prototip 1977 Cenevre otomobil fuarında sergilenir. Araç üzerinde 5.9 lt Chrysler motoru, 3 kademeli otomatik şanzıman, 4x4 çekiş sistemi bulunmaktaydı. 4 kişi kapasiteli ve fiberglas gövdeli araçta ağırlığın eşit oranda dağıtılabilmesi amacıyla motor arkaya yerleştirilmişti. Arkaya yerleştirilen motor fiberglas gövdeye rağmen ağır olan araca yeterli performans sunamamış, aynı zamanda aracın offroad performansını düşmesine neden olmuştu.
Üretimi firmaya beklenenden çok daha pahalıya mal olan aracın hem Amerikan ordusuna hem de petrol zengini Arap şeyhleri için cazip olması beklenmekteydi. Aracın katalog satış fiyatı $25.000 olarak öngörülmüştü.
Amerikan ordusuna satılmak amacıyla üretilen bu prototip aracın tek örneği ordu tarafından yapılan sert testlerde tamamen kullanılamayacak hale gelmiştir. Testler sonunda aracın orduya uygun olmadığına karar verilmiş ancak parçalanan araç da İtalya’ya iade edilmemiştir. Aracın çöl testlerindeki başarısız performansı hem ABD ordusunun hem de Arap şeylerinin araca olan ilgisinin yok olmasına neden olmuştur.
Bu özel aracın tek örneğinin akıbeti bilinmemektedir. İkinci bir prototipi üretilmeyen Cheetah, Lamborghini tarihine başarısızlık olarak kaydedilmiştir.
Kaynak: http://www.lambocars.com/lm/index.php
Aslen traktör üreticisi olan Lamborghini’nin ürettiği ilk 4x4 tahminlerin aksine bir traktör değildi. Amerikan ordusu için Mobility Technology International (MTI) adlı firmadan her türlü arazide hareket kabiliyeti olan bir araç tasarlaması istemiş ve sonunda FMC firmasının XR 311 kodlu prototip aracından kopyalandığı iddia edilen araç ortaya çıkmıştır. G.I. Hotrod olarak da adlandırılan XR 311 sonradan üretilecek olan Hummer’a da temel oluşturmuştur.


Sıfırdan bir offroad aracı tasarlamak için yeterli ArGe kaynağı olmayan Lamborghini, MTI’ın prototip aracını üretmeye karar verir ve ilk Lamborghini Cheetah California’da tasarlanarak üretilir. FMC ve MTI arasındaki çeşitli yasal sorunların aşılmasını takiben ilk prototip 1977 Cenevre otomobil fuarında sergilenir. Araç üzerinde 5.9 lt Chrysler motoru, 3 kademeli otomatik şanzıman, 4x4 çekiş sistemi bulunmaktaydı. 4 kişi kapasiteli ve fiberglas gövdeli araçta ağırlığın eşit oranda dağıtılabilmesi amacıyla motor arkaya yerleştirilmişti. Arkaya yerleştirilen motor fiberglas gövdeye rağmen ağır olan araca yeterli performans sunamamış, aynı zamanda aracın offroad performansını düşmesine neden olmuştu.
Üretimi firmaya beklenenden çok daha pahalıya mal olan aracın hem Amerikan ordusuna hem de petrol zengini Arap şeyhleri için cazip olması beklenmekteydi. Aracın katalog satış fiyatı $25.000 olarak öngörülmüştü.
Amerikan ordusuna satılmak amacıyla üretilen bu prototip aracın tek örneği ordu tarafından yapılan sert testlerde tamamen kullanılamayacak hale gelmiştir. Testler sonunda aracın orduya uygun olmadığına karar verilmiş ancak parçalanan araç da İtalya’ya iade edilmemiştir. Aracın çöl testlerindeki başarısız performansı hem ABD ordusunun hem de Arap şeylerinin araca olan ilgisinin yok olmasına neden olmuştur.
Bu özel aracın tek örneğinin akıbeti bilinmemektedir. İkinci bir prototipi üretilmeyen Cheetah, Lamborghini tarihine başarısızlık olarak kaydedilmiştir.
Kaynak: http://www.lambocars.com/lm/index.php