Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tanju31 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,955
Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

tanju31' Alıntı:
bunları söyleyenler 70 li model renault 12 tx ya hiç kullanmamışlardır yada hiç görmemişlerdir.eğer böyle bir durum olsaydı benim kullandığım tx lerin alayı motor yakmıştı ama hepsi canavar gibi çalışıyor(hatay bakras kalesi civarı gezmediğim yer kalmamıştır o araçla.hava sıcaklıgı 32 derecenin altına düşmez bizim oralarda.yaz aylarında).ha şunuda söylemekte yarar var ben zaten hard offroad yapacak birisi değilim .çözüm önerileriniz için teşekkürler. sürç i lisan ettiysem affola...

70 model bir 12 tx beklentimiz yok zaten... ;)

reis28' Alıntı:
piysada üretilen tüm arazi aracları standart halleriyle ne tam arazi aracıdır nede yol aracıdır her ikisininde ortalamasıdırhanki atarfa aracı daha cok yaklaştırırsan bir tarafı adaha kötü olur tam bir off road canavarını asfaltta ancak 80 km hızla süre bilirsin

Şuan zaten çoğu MT lastikli offroad araçları 100 km üstüne çıkmıyor....Bilinçli kullanıcıysa...
 

Etiketler
Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

kendi açımdan 2 senedir lada niva kullanmaktayım ... 1986 model

motorun güçsüz kaldığını çoğu zaman hissetmişimdir... ama işin sadece motorla bitmeyeceğini unutmamak gerektiğininde farkındayım.....
motordaki güç artarken bunu yere ileten baskı balata şanzıman transşaft arazi şanzımanı ve bağlı olduğu alt tabla şaft kayıcıları arka difransiyel ve öndifransiyelin bağlantıları ön akisler ve akisbaşlarınında bu gücü kaldırabilecek yapıda olmaları gerekmektedir....
bence niva için fazla devirli olmayan 3-5 bin devirlik ama torku yüksek olan ayağınızı gazdan çekseniz bile rolanti devri ile 30derecelik bir tırmanışı gerçekleştirebilecek bir motora ihtiyacı var..
mesela ford p 100 pick up için üretilen 2000 motor gibi...
 

Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

peki motoru vs. değiştirmek yerine kimse neden aracın motorunun gücünün yetmediği yerdelpg yerine benzinle kullanmayı denemiyor.Zaten aracın motoru ve donanımını fabrikası hesap kitap edip yapmış. ;Dikkatinizden kaçan nokta motorun soğutma, yağlama sistemi.Hasan arkadaşımız bu konuya dikkati çekmek istedi ama 12 tx vs. ile cevaplandı. Arazi araçlarının en mühim noktası yağlama sistemidir. Aracın maruz kaldığı açılarda yağlama kusursuz olmalıdır. Yağı basabilmesi ve geri deposuna (karter) indirebilmelidir.Ondan sonrak ikonu eksantrik mili özelliğidir. mesela rölantiden orta devirlere kadar en fazla gücünü üretebilmelidir araç.Bence gözlemlediğim kadarıyla ladanın motoru araca yeterli.Ancak modifiyede bir tutkudur. Bu tutkunun verdiği dürtüde böyle işler zorlar insanı.Zaten gezenbilir ailesine katılan pek çok kişide doğa sevgisi ve bu dürtülerle burada toplandı.:smiley:):smiley:):smiley:)
Uzun lafın kısası ford 2000 motoru da olur opelde, mercedes dizelde.yeterki güzel ve kurallarına uyarak olsun.
Kendi kişisel fikrim ise kendi malı en iyisidir.selamlar.
 

Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

Burdaki ikilem araca daha büyük lastik takmak daha yüksek olması bunun la beraber daha yüksek oranlı dif dişlileri kullanma aka binde yavaşlayan aracı biraz adaha hızlandırmak arada kaybolan gücü kazanamk için modifiye edilmiş bir motor derken daha güclü bir motor ve bu sürec böyle uzar gider tatmin noktasına ulaşmak imkansıza eş degerdir bu sürec böyle devam eder aslında farklı olmak en iyisini yapma cabasıdır bu dünyada arazi araclarını binbir şekle sokan cok profesyonel kuruluşlar vardır insanlar bu işler için sonsuz bedeller öder ve ödemeye devam edeceklerdir aracınıza 33 lastik takarsınız olmadık bir yerde takılırsınız akabinde 35 lastige cıkarsınız ama yine camura gömülür kalırsınız bu sefer aracınız bir bucuk tondan iki küsür ton agırlıgına ulaşmıştır bunu hesap etmezsiniz herkeze gönlünden geceni yapmak nasip olur ;)
 




Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

Bi şekilde olur,
illaki üzerinde oynama yapmanız gerekebilir kupaya aktarmaya bağlantılarda, motoru oturtmada sorun yaşamazsanız gerisi daha kolay olur.
yağlama vs konusundaçok ağır şartlar olmadıkça sorun yaşayacağınızı sanmıyorum, sonuçta binek araçlarla da şehir içinde yüksek eğimlerle karşılaşabiliyoruz.
bu düşündüğünüz motorun özelliklerine bi bakın,
bendeki benzeri için,
termostat elektronik kontrollü, rölanti sensörlü,
elektronik termostatlı bir arcı yağsız ve susuz bırakmadıkça hararet yaptıramazsınız, o derece mükemmel kontrol eder,kış yaz durumuna göre, kullanımınıza göre sistem çok çabuk cevap verir gösterge oynamaz,

bu motoru arazide kullanacaksanız motorun elektronik aksamını vb sudan koumanız lazım buji diplerinde falan su birikirse sorun olur,

ikincisi de arabanızı motordan korumanız lazım :smiley:

16V motorlar çabuk devirlenir,motoru zorlamak isterseniz aracınızın aktarma parçalarını incitir, uygun kullanımda çok verimli olacağını düşünüyorum.

ben 1.6 16 valf benzeri motorla Antalya dan Kütahyaya giderken Burdur a doğru tırmanışta 3. vitesle bir kango yu solluyordum, adam bozuldu galiba arakada karavan ile palionun kendisini sollamasına, bastı gitti, 15-20 dk sonra yolun sağında kaput açık buhar çıkıyodu, benim araba 700 kg karavanla o rampalarda harareti oynatmadı bile.
ha ben arabamı tanıyorum, ona göre kullanıyorum.
(bide o rashatlığı veren elektronik termostat arıza yaparsa 3-4 yıl önce 150 liraya falan taktırdım bi de o kısmı var :smiley:
 

Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

reis28' Alıntı:
piysada üretilen tüm arazi aracları standart halleriyle ne tam arazi aracıdır nede yol aracıdır her ikisininde ortalamasıdırhanki atarfa aracı daha cok yaklaştırırsan bir tarafı adaha kötü olur tam bir off road canavarını asfaltta ancak 80 km hızla süre bilirsin
yani benim lada gibi desene 80 geçmiyor zaten
 


Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

murat067' Alıntı:
kendi açımdan 2 senedir lada niva kullanmaktayım ... 1986 model

motorun güçsüz kaldığını çoğu zaman hissetmişimdir... ama işin sadece motorla bitmeyeceğini unutmamak gerektiğininde farkındayım.....
motordaki güç artarken bunu yere ileten baskı balata şanzıman transşaft arazi şanzımanı ve bağlı olduğu alt tabla şaft kayıcıları arka difransiyel ve öndifransiyelin bağlantıları ön akisler ve akisbaşlarınında bu gücü kaldırabilecek yapıda olmaları gerekmektedir....
bence niva için fazla devirli olmayan 3-5 bin devirlik ama torku yüksek olan ayağınızı gazdan çekseniz bile rolanti devri ile 30derecelik bir tırmanışı gerçekleştirebilecek bir motora ihtiyacı var..
mesela ford p 100 pick up için üretilen 2000 motor gibi... arkadasın dediği gibi ford motoru 2000 cc nivada gördüm gayet yeterliydi ve ızlanması güç kaybı ortadan kalmış bir denge getirişti...ve 1600 cc doğan motorlu lada nivada gördüm oda iş görüyordu ama bana dersen fazla elektronik olmayan sade bir motor fazlası ile iş görür bende çok ugraşıyorum bu motr işiyle...ama hersey niva içinse değer...saygılar
 

Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

ne oldu şimdi son durum ne benim arabanın motoru bitti yağ yakmaya başladı. güç iyice azaldı.
bu konudan bi sunuç çıktıysa ben motor yaptırmıyayım direkt tempra takayım olmazmı.....
 



Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

Ruhsata işletme sorunu var.
Ruhsata işletmek problem olmasa eski nivalarda değiştirilebilir. Yeni nivalarda motor değiştirmeye gerek yok ecu chiplendimi araba çoşuyor zaten.

Resimdeki motor eski milafori(murat 131) dedikleri motor, çift egzantrikli 2000cc çok tadilat yapmadan nivaya uyar gibi gözüküyor.

big_12473821_125564_zv1y113.gif
 

Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

emre_ozk' Alıntı:
Ruhsata işletme sorunu var.
Ruhsata işletmek problem olmasa eski nivalarda değiştirilebilir. Yeni nivalarda motor değiştirmeye gerek yok ecu chiplendimi araba çoşuyor zaten.

Resimdeki motor eski milafori(murat 131) dedikleri motor, çift egzantrikli 2000cc çok tadilat yapmadan nivaya uyar gibi gözüküyor.
2000 tc efsane motordur.
 

Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

Fiat 2000 TC motor nivaya takılırken özellikle karterde büyük değişiklik yapmak gerekiyor.Bu değişiklik özellikle yağ pompasında büyük sorun çıkartıyor. Ayrıca motorun triger kayışlı olmasıda özellikle arazi kullanımı ve zorlamalarda sıyırma riskini gündeme getirmekte. Saygılarımla. A. Ziya AKALIN
 

Ynt: Lada Niva'ya Tempra 2.0 16V Motor?

son durum ne oldu şimdi bekliyorduk niva ya uygun motor koyacakdınız tempra motoru
neden vaz gectinizki
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,569
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst