Öncelikler herkese saygılarımı sunarım bu siteyi 1 yılı aşkın bir süredir takip ediyorum ve birbirinize olan sıcaklığa samimiyete hoş görüye ve yardım severliğinize hayranım ve çıkarsız dostane ilişkilerinizi görmek beni çok mutlu ediyor . Öncelikle ben doğayı çok seviyorum ve her fırsatta elimden geldiğince çadırımı uyku tulumumu kapıp tek yada arkadaşlarımla kendimi tabiatın kollarına atıyorum ayrıca 6 yaşımdan itibaren benim doğayla bütünleşmemi sağlayan bir avcılık tutkum var tabii bu zamanla evrim geçirdi çocukken sapanla kuş vurma daha sonra tüfekle muhtelif av hayvanları ve av kuşları ve son olarakta çok sevdiğim domuz avıyla bu devam ediyor
Bende 4x4 duygusu bir çocuğun araba merakı ne zaman başlar ise ondan daha erken yaşta başladığını anımsıyorum ve imkanlar dağilinde en kısa zamanda bir 4x4 edinmek istiyorum. Çünki benim kahrımı normal bir araç çekemez ve ihtiyaçlarımı karşılayamaz ayrıca 4x4 kullanmanın keyfini de hiç bir araçta bulamadım arazide 4x4 olarak unimog 4x4 traktör ve tuzla jeep lerle oldukça fazla deneyim yaşadım ve mekanik açısından birçok 4x4 kullanan insanlardan, bu araçların kullanım ve limitleri hakkında daha fazla bilgi sahibiyim ve kendimi geliştirmeyede özen gösteriyorum ve bir lada niva hayranıyım hiç kullanmak nasip olmasada bir çok kez ava gittiğim bu araçla aramda bir bağ oldu sanırım, ve kışın karda yürürken cıkmakta zorlandığım o yamaçlardan balcık olan o tarlalardan ve bir range rover la 50- 60 cm karda yol açma bakımından hiçbir fark göstermeyen bu araca tutkum iyice arttı hatta artıları bile vardı düşük ağırlığı gücsüz motorunu dengeliyordu ve ladanın gectiği yerden büyük o kaslı motorlu araçların ağırlıkları nedeniyle çamurda askıda kalması bu araca benim dahada bağlanmama neden olurken bazılarını daha fazla kızdırıyordu bu araç sanki gözümde atom karınca gibi.
Benim bu araçla ilgili birkaç düşüncem ve sorum olucak
1- bu araca neden bir şasi uyduramıyoruz , bu okadar zor olmasa gerek diye düşünüyorum cünki bu kupanın içinde bir şasi var galiba ve bu ayrılan şasi değilde birleşik bunu keserek alıpyerine bir şasi uydurulabilir çünki örneklerini görüyoruz ve hatta makaslıya bile cevirenler varki bu sitede bir fotoğrafı var o araca hasta oldum (önü turuncu korumalı traktör lastikli makaslı niva)
2- Bu araç çok gürültülü deniliyor konforsuz deniliyor ben tuzla jeep i 12 saat sürekli arazide toprak yollarda kullanırdım makaslı ve neredeyse taş kadar sert koltukları olmasına rağmen hic yorulmaz hatta kullanırken cok ayrı bir keyif alırdım, niva helezonluki ondan cok daha rahat olduğunu biliyorum ayrıca konfor arayan bir insan zaten 4x4 alıp kendini dağlara atmaz ,çamurda karda debelenmez soğuğa mağruz bırakmaz
3- Alınabilir fiyatı ve değişim gerektiren parçalarının çok ucuz olması bu aracı oldukca tatminkar yapıyorkii diğer araçların aylık bakım masrafıyla birçok insan ev geçindiriyor
4- Bu araç okadar kötümüki talep oldukça fazla ve hiç niva kullanmayanlar bile bu aracın yaptıklarına gıptayla bakıyor ve bütün yorumlar 4x4 üzerinde lada niva nın arazi performansıyla ilgiliki diğer araç bölümünde genelde modifiye , parça ve yapım üzerine dayalı.
Gösteriş merakımızdan ötürü hiç çamur yüzü görmeyen insanlarımız v8 motorlu 2,5 -3 tonluk araç alıp hiç arazide kullanmayıp sonra niva yı çekiştiriyor ben bunu anlayamıyorum.
5- Alternatif olarak suzikilerden bahsediliyor ki daha dayanıklı olabilir fakat aynı sorunu gösteren bir niva ile suziki arasında en az 4 kat fiyat farkı var bildiğim kadarıyla ki her yerde parçasını ve iyi bir ustasını bulmanın mümkünatı yok, ülkemizde tamirci ve yedek parca sıkıntısı yaşanmasaydı yada aradığımız parcayı hemen temin edebiliyor olsaydık bir cok CJ ci FJ kullanıyor olurdu herhalde
6- Bir coğumuz teknolojisi basit diyorki bu bir dezavantaj değil bir avantaj bana göre ki arazide bir arıza olduğu zaman sadece kaputu acıp bakmak yerine işe koyulup düştüğümüz zor durumdan kendimizi kurtarmak için o düşük teknoloji bizi fişekliyor ve coğu zamanda tamir edebiliyoruzkii teknoloji olarak üstün arabanın motoruna bakınca insanın kafası karışıyor tamir etme iç güdüsü bile kayboluyor erkek ırkının
7- ve bir nivacının lafı
Nekadar cok ekmek okadar cok köfte ve en cok köfte ülkemiz şartlarında lada nivada var
Saygılarımı sunarım ve yanlışım oldu ise affınıza sığınırım görüşmek dileğiyle.
Bende 4x4 duygusu bir çocuğun araba merakı ne zaman başlar ise ondan daha erken yaşta başladığını anımsıyorum ve imkanlar dağilinde en kısa zamanda bir 4x4 edinmek istiyorum. Çünki benim kahrımı normal bir araç çekemez ve ihtiyaçlarımı karşılayamaz ayrıca 4x4 kullanmanın keyfini de hiç bir araçta bulamadım arazide 4x4 olarak unimog 4x4 traktör ve tuzla jeep lerle oldukça fazla deneyim yaşadım ve mekanik açısından birçok 4x4 kullanan insanlardan, bu araçların kullanım ve limitleri hakkında daha fazla bilgi sahibiyim ve kendimi geliştirmeyede özen gösteriyorum ve bir lada niva hayranıyım hiç kullanmak nasip olmasada bir çok kez ava gittiğim bu araçla aramda bir bağ oldu sanırım, ve kışın karda yürürken cıkmakta zorlandığım o yamaçlardan balcık olan o tarlalardan ve bir range rover la 50- 60 cm karda yol açma bakımından hiçbir fark göstermeyen bu araca tutkum iyice arttı hatta artıları bile vardı düşük ağırlığı gücsüz motorunu dengeliyordu ve ladanın gectiği yerden büyük o kaslı motorlu araçların ağırlıkları nedeniyle çamurda askıda kalması bu araca benim dahada bağlanmama neden olurken bazılarını daha fazla kızdırıyordu bu araç sanki gözümde atom karınca gibi.
Benim bu araçla ilgili birkaç düşüncem ve sorum olucak
1- bu araca neden bir şasi uyduramıyoruz , bu okadar zor olmasa gerek diye düşünüyorum cünki bu kupanın içinde bir şasi var galiba ve bu ayrılan şasi değilde birleşik bunu keserek alıpyerine bir şasi uydurulabilir çünki örneklerini görüyoruz ve hatta makaslıya bile cevirenler varki bu sitede bir fotoğrafı var o araca hasta oldum (önü turuncu korumalı traktör lastikli makaslı niva)
2- Bu araç çok gürültülü deniliyor konforsuz deniliyor ben tuzla jeep i 12 saat sürekli arazide toprak yollarda kullanırdım makaslı ve neredeyse taş kadar sert koltukları olmasına rağmen hic yorulmaz hatta kullanırken cok ayrı bir keyif alırdım, niva helezonluki ondan cok daha rahat olduğunu biliyorum ayrıca konfor arayan bir insan zaten 4x4 alıp kendini dağlara atmaz ,çamurda karda debelenmez soğuğa mağruz bırakmaz
3- Alınabilir fiyatı ve değişim gerektiren parçalarının çok ucuz olması bu aracı oldukca tatminkar yapıyorkii diğer araçların aylık bakım masrafıyla birçok insan ev geçindiriyor
4- Bu araç okadar kötümüki talep oldukça fazla ve hiç niva kullanmayanlar bile bu aracın yaptıklarına gıptayla bakıyor ve bütün yorumlar 4x4 üzerinde lada niva nın arazi performansıyla ilgiliki diğer araç bölümünde genelde modifiye , parça ve yapım üzerine dayalı.
Gösteriş merakımızdan ötürü hiç çamur yüzü görmeyen insanlarımız v8 motorlu 2,5 -3 tonluk araç alıp hiç arazide kullanmayıp sonra niva yı çekiştiriyor ben bunu anlayamıyorum.
5- Alternatif olarak suzikilerden bahsediliyor ki daha dayanıklı olabilir fakat aynı sorunu gösteren bir niva ile suziki arasında en az 4 kat fiyat farkı var bildiğim kadarıyla ki her yerde parçasını ve iyi bir ustasını bulmanın mümkünatı yok, ülkemizde tamirci ve yedek parca sıkıntısı yaşanmasaydı yada aradığımız parcayı hemen temin edebiliyor olsaydık bir cok CJ ci FJ kullanıyor olurdu herhalde
6- Bir coğumuz teknolojisi basit diyorki bu bir dezavantaj değil bir avantaj bana göre ki arazide bir arıza olduğu zaman sadece kaputu acıp bakmak yerine işe koyulup düştüğümüz zor durumdan kendimizi kurtarmak için o düşük teknoloji bizi fişekliyor ve coğu zamanda tamir edebiliyoruzkii teknoloji olarak üstün arabanın motoruna bakınca insanın kafası karışıyor tamir etme iç güdüsü bile kayboluyor erkek ırkının
7- ve bir nivacının lafı
Nekadar cok ekmek okadar cok köfte ve en cok köfte ülkemiz şartlarında lada nivada var
Saygılarımı sunarım ve yanlışım oldu ise affınıza sığınırım görüşmek dileğiyle.