Lada Nivam Sorunlarım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ertokus Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,015

ertokus

Yeni Üye
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
0
Öncelikle merhabalar bende 10 gün önce ilk lada nivamı alarak aranıza katıldım. Öncelikle şunu belirmeliyim bu aracı alırken hem şehiriçi hemde arazide kullanmak için aldım ancak şunu da biliyordum ki bir niva asla otomobil rahatlığında olmayacaktı fakat aşağıdaki sıralayacağım sorunlar nedeniyle hiç beklemediğim kadar hayl kırıklığına uğradım ama şundan da eminim ki bu 10 gün içinde arabamla aramda bir bağ oluştu ve sizlerinde yardımıyla bu sorunları aşacağımızı tahmin ediyorum ne olursa olsun pişman da değilim bana bir yol gösterir ve yardım ederseniz çok sevinirim.
- aracım 1995 model karbüratörlü lpg li bir araç ayağında goodyear wrangler S4 235/70R10 lastikler var.
sorunlarım:
1- Direksiyon çok ama çok sert ve boşluk var
2- İçine ses alacağını tahmin ediyordum ama o kadar çok ses alıyor ki yanınızda oturanla bile bağırarak konuşmak zorunda kalıyorsunuz
3- Kesinlikle 85 km/sa hızın üzerine çıkmıyor
4- 2. ve 3. viteste o kadar çok titriyor ki vitesler yerinden çıkacakmış gibi oluyor.
5- Arazide giderken ortanca vites titreşimden dolayı boşa çıkıyor durup tekrar yerine geçirmek zorunda kalıyorum.
6- Hararet 50 nin çok az üzerine çıkıyor kaloriferim hiç ısıtmıyor.
7- Sabahları bir ölüm oluyor açıkçası araç rolantide ısınana kadar çalışmıyor bu da bayağı bir zaman alıyor kırmızı ışıklarda stop ettirmemek için bir ayağım debriyajda diğer ayağım gazda elim el freninde güreş tutmak zorunda kalıyorum.
Yapmak istediklerim :
Nivama güzel bir görüntü sağlayıp içerisinde minimum ses ve titreşim alarak hem şehir içi kullanabileceğim hem de arazide kullanabileceğim bir araç yapmak istiyorum. Bunu yapabilmem için öncelikle neleri yapmam gerekiyor tavsiyelerinize açığım mesela 0k 144 lastik almayı düşünüyorum ayağındaki lastikler sanki yoruyormuş gibi geliyor nivamı
Asla nivamı aldığım içinde pişman değilim bu durumdan aşacağımızdan eminim.

Görüntü0346.jpg
 

Etiketler
Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

Merhaba ;

Öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız yolculuklar dilerim.Aracınız çokta eski model değil ancak ne varki nivalarda konfor aramamak gerekli.
Sizin anlattıklarınıza gelince mutlaka bir ustaya göstermeniz gerekli.Bende de 1988 model bir niva var çok uygun fiyata aldım azda masraf ettim 3-4 aydırda kullanıyorum kullanmaya başladıktan sonra hiç masraf etmedim.
Ok 144 lastikler şu anki lastiklerinizden dahada rahatsız edici olacaktır.Vites titremesi ve balans yapması ise şaft balansından olabilir ayrıcada rot balans ta yaptırmak gerekli.
Kısacası Dursun ustaya bir uğrayın istanbuldaysanız aracı bir elden geçirsin.
Giderken vites yerinden çıkıyor diyorsunuz 85 km nin üzerine çıkmamasıda baskının bitik olabileceğine işaret olabilir.İyi bir usta elden geçirsin sonrasında yapılanları bildiğiniz için takibini siz yaparsınız.
Buda benim 88 nivam adı ABBAS.
Tekrar hayırlı olsun .

DSCN0623.jpg
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

Aracınız hayırlı olsun,

Kaça aldınız bilmiyorum ama çoook yakın ve çok yetenekli bir tanıdık usta bulmak kaydıyla, aracı tamamen demonte edip tekrar dizmeniz gerekir diye düşünüyorum. Sakın ola ufak ufak sırayla yaptırırım gibi bir işe girişmeyin size pahalıya gelir. Ayrıca satın aldığınız kadar bir meblağı masraf olarak düşünün ona göre işe girişin.
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

İlginiz için teşekkür ederim şu an ıspartadayım burada sizlerin tarifleriyle benimde ustaları yönlendirmemle burada yaptırmayı düşünüyorum ancak neyi nereden başlayacağımı bilemediğim için ve buradakilerden de yardım alamadığım için sizlerden yardımlarınızı bekliyorum hangi sırayla neleri yaptırmam lazım olmazsa olmazlar neler püf noktaları gibi konularda yardımcı olursanız sevinirim her aşamada fotoğraflarla fikirlerinizi almaya devam edeceğim.
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

ertokus' Alıntı:
İlginiz için teşekkür ederim şu an ıspartadayım burada sizlerin tarifleriyle benimde ustaları yönlendirmemle burada yaptırmayı düşünüyorum ancak neyi nereden başlayacağımı bilemediğim için ve buradakilerden de yardım alamadığım için sizlerden yardımlarınızı bekliyorum hangi sırayla neleri yaptırmam lazım olmazsa olmazlar neler püf noktaları gibi konularda yardımcı olursanız sevinirim her aşamada fotoğraflarla fikirlerinizi almaya devam edeceğim.

Dedim ya neler değil hepsi yapılması lazım. Motor açılıp bakılmalı (tofaş motorudur zaten parçaları uygun fiyatlıdır), şanzıman inmeli, diferansiyellerde sorun olduğunu sanmam, baskı balatayı zaten arkadaş demiş, eğer döşeme soyulursa kasada çürük çıkma ihtimali yüksektir. ön takımlar rotlara bakılmalı, rot başları kontrol edimeli, lastik balansı mutlaka yapılmalı, ok144 asfaltta çok güvensiz bir lastiktir dikkatli olunmalı fren tutmaz hele hele ıslak zeminde felakettir, şaft balansı mutlaka yapılmalı, motor indirilirse bunlarda triger kayışı yoktur ekzantrik zinciri vardır onları orijinal parça ile dişlilerini de kontrol ederek değiştirsinler bana ikinci kez motor indirmeye malolmuştu. ilk söyleyeceklerim bunlar ama allah yardımcınız olsun derim.
 



Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

Tavsiyelerinize teşekkürler evet ilk arazi aracım söylediklerinizi dikkate alacağım.
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

1- Direksiyon çok ama çok sert ve boşluk var cevap= lastik ebadınız çok geniş ve direksiyon kutunuzda sorun var direksiyon kutusu için şu siteye bakabilirsiniz http://www.yedekparca.com/3423.html deişirse iyi olur....
2- İçine ses alacağını tahmin ediyordum ama o kadar çok ses alıyor ki yanınızda oturanla bile bağırarak konuşmak zorunda kalıyorsunuz bu soruna cevabı kendiniz vermişsiniz zaten...
3- Kesinlikle 85 km/sa hızın üzerine çıkmıyor cevap= araçta titreme var demişsiniz zaten bu halde çıkmaz transşaft var en küçük olan onun yeni tip transşaftla deişmesi gerek artı olarak arazi şanzımanı ve ana şanzımanın şasebağlantısını muhakkak kontrol ettirin trans şaftı deiştikten sonra arazi şanzımanı şase bağlantılarını tam sıkmadan bütün vitesleri kullanarak 1-2 tur atın ağır devir seri deviir olarak sonra sıkıca şaseye sabitleyin....
4- 2. ve 3. viteste o kadar çok titriyor ki vitesler yerinden çıkacakmış gibi oluyor. cevap = yukarda....
5- Arazide giderken ortanca vites titreşimden dolayı boşa çıkıyor durup tekrar yerine geçirmek zorunda kalıyorum. oda cevap yukarda
6- Hararet 50 nin çok az üzerine çıkıyor kaloriferim hiç ısıtmıyor.cevap= termostat arızalı olabilir hararet göstergesi bozuk olabilir lpg beyni deişmek gerekebilir.....
7- Sabahları bir ölüm oluyor açıkçası araç rolantide ısınana kadar çalışmıyor bu da bayağı bir zaman alıyor kırmızı ışıklarda stop ettirmemek için bir ayağım debriyajda diğer ayağım cevap = aracınızın yağını 10W/40 yağ koyun sabah ilk marş rahatlar kolay çalışır ....

bende bir 86 model kullanıcısı idim direksiyon kutusuna bağlı olan uzun rotun karşılığı var yani direksiyon kutusu sasenin solunda benim dediğim parça sağ şasede bağlı onu bilyalı tip ile deişin.....
trans şaftı sökmüşken muhakkak baskı balatayı deişin......
lastikleriniz o araca çok kalın 185 70 16 takın yada ok 144 direksiyon pamuk gibi olur...
başka sorunuz olursa detaylı anlatırım....

benim eski aracı burdan takip edebilirsiniz yaptıklarımız...
http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=988.15

http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=540.0
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

birde şaft kayıcıları mafsalları güzelce kontrol ettirip arızalı olanları deişirseniz çok iyi olur daha sonrra olmazsa olmaz alt karrter muhafaza ve ön difransiyel sabitlemeyi yaptırmalısınz

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=56563.0
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

murat067' Alıntı:
birde şaft kayıcıları mafsalları güzelce kontrol ettirip arızalı olanları deişirseniz çok iyi olur daha sonrra olmazsa olmaz alt karrter muhafaza ve ön difransiyel sabitlemeyi yaptırmalısınz

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=56563.0

Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

Dün termostadı değiştirdim boş termostat varmış üzerinde bir de radyötörden motora giden borunun içinde bir vida üzerine takılmış 3 tane takoz bulduk onunla tıkamışlar boruyu onları çıkardık araçta sabahları yaşadıklarımı artık yaşamıyorum en güzeli de kaloriferi açınca sauna gibi oluyor artık nivam :smiley: Bu arada ok 144 siparişi verdim onları taktıktan sonra direksiyon kutusunu da değiştiricem. İzalosyon işini yaza bıraktım malum av sezonu ve nivamdan ayrı kalmak istemiyorum.
 



Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

Öncelikle hayırlı olsun gülele güle kullanın nivanızı şimdi yazcaklarıma lütfen kızmayın lada gercekten arazi için yaratılmıs bir araçtır asfalttan mıcırlı yola gir ses gelmez bende 95 modeli vardı lada nivayı bir alırken birde satarken sevinirsiniz tamirden anlamıyosanız yada tamirci değilseniz kesinlikle başedemessiniz ben kendi ladamın içine çatılarda kullanılan zifli kağıtlardan ellerimle döşedim neler yapmadım ama sesi kesemedim şanzımanı değirmen gibi öter yanındaki adamın sesini duyamassın şanzımanın istavrozunu değişirsin balans yapar kaydırıcıyı değişirsin ayar tutmaz kaportası peynir tenekesi gibi çürür çünki galveniz karışımı kesinlikle yoktur anlat anlat bitmez.kesinlikle masraf etmeyin paranıza yazık zamanla bana hak vericeksiniz ben 6500 tl aldım kaporta motor derken 5000 lira harcadım adam olmadı. avcı iseniz tıkırtısına kulak asmadan kullanın derim. arazi arcında japon araçlarından başka tanımam.jimmy terios mitsubişi.gerçekten bana kızmayın hevesinizi kırmak istemem kesinlikle para harcamayın ok 144 lastıkler karda buzda harıkadır ama çamurda çok çamur sarar.
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

ertokus' Alıntı:
Dün termostadı değiştirdim boş termostat varmış üzerinde bir de radyötörden motora giden borunun içinde bir vida üzerine takılmış 3 tane takoz bulduk onunla tıkamışlar boruyu onları çıkardık araçta sabahları yaşadıklarımı artık yaşamıyorum en güzeli de kaloriferi açınca sauna gibi oluyor artık nivam :smiley: Bu arada ok 144 siparişi verdim onları taktıktan sonra direksiyon kutusunu da değiştiricem. İzalosyon işini yaza bıraktım malum av sezonu ve nivamdan ayrı kalmak istemiyorum.

valla lada için sorunun çok olması deil hep bu gözle bakılması sorun bence...
lada deilmi bu modeller böyle olur mantığı nereye kadar.....
defenderin hilux pajero nun çıkmadığı yere çıkan bir araç için bence haksızlık ediyorsunuz...
ayrıca şanzıman gurup dişlisi kırıldığı halde prizdirek zarar görmüş halde 100km den fazla yol yapıp evinize dönebiliyorsunuz sebepmi???
sebep komple şanzıman en üst fiyat 1000 tl....
acımazsınız ladaya ve haliyle daha fazla dökülür daha fazla arıza verir...
birdiğer konu genelde ilk arazi aracınızdır lada alırsınız bütün acemişliğinizi atarsınız ilk heves şuradan geçermi buraya çıkarmı gittikce gidersiniz batarsınız olduğu yerde çıkarmaya uğraşırsınız araca zarar verirsiniz sonra arızalar başlar araç gözünüzden düşer satarsınız mutlu olursunuz....

benim ilk arazi aracım 86 modeldi kaloriferine kadar herşeyini kendim yaptım daha sonra internette çok temiz bir araç gördüm bunun üstüne satıp 1995 model ladama sahip oldum bence aracınıza çok fazla harcamadan muayeneden geçebilecek duruma getirip doya doya binin zaten ilerleyen zamanlarda aklınızda farklı fikirler oluşacaktır ya lada ile yola devam edersiniz yada ladadan vazgeçip konfora yönelirsiniz...
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

öncelıkle hayırlı olsun aracınız bahsettıgınız hıc bır sorun kalmaz gereklı bakımı ve onarımı yaptıktan sonra gayet şık ve zarıf oldugu kadar hırcın bır kecı sızı asla yollada bırakmaz yeterkı bılınclı bısekılde ugrasılsın ve bakımı yapılsın.Allah kaza bela vermesın bol camurlu gunler gule gule bınınız aracınıza
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

true_tan' Alıntı:
öncelıkle hayırlı olsun aracınız bahsettıgınız hıc bır sorun kalmaz gereklı bakımı ve onarımı yaptıktan sonra gayet şık ve zarıf oldugu kadar hırcın bır kecı sızı asla yollada bırakmaz yeterkı bılınclı bısekılde ugrasılsın ve bakımı yapılsın.Allah kaza bela vermesın bol camurlu gunler gule gule bınınız aracınıza

Çok teşekkür ederim elimden geleni yapmaya çalışıyorum.
 

Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

murat067' Alıntı:
valla lada için sorunun çok olması deil hep bu gözle bakılması sorun bence...
lada deilmi bu modeller böyle olur mantığı nereye kadar.....
defenderin hilux pajero nun çıkmadığı yere çıkan bir araç için bence haksızlık ediyorsunuz...
ayrıca şanzıman gurup dişlisi kırıldığı halde prizdirek zarar görmüş halde 100km den fazla yol yapıp evinize dönebiliyorsunuz sebepmi???
sebep komple şanzıman en üst fiyat 1000 tl....
acımazsınız ladaya ve haliyle daha fazla dökülür daha fazla arıza verir...
birdiğer konu genelde ilk arazi aracınızdır lada alırsınız bütün acemişliğinizi atarsınız ilk heves şuradan geçermi buraya çıkarmı gittikce gidersiniz batarsınız olduğu yerde çıkarmaya uğraşırsınız araca zarar verirsiniz sonra arızalar başlar araç gözünüzden düşer satarsınız mutlu olursunuz....

benim ilk arazi aracım 86 modeldi kaloriferine kadar herşeyini kendim yaptım daha sonra internette çok temiz bir araç gördüm bunun üstüne satıp 1995 model ladama sahip oldum bence aracınıza çok fazla harcamadan muayeneden geçebilecek duruma getirip doya doya binin zaten ilerleyen zamanlarda aklınızda farklı fikirler oluşacaktır ya lada ile yola devam edersiniz yada ladadan vazgeçip konfora yönelirsiniz...


Size katılıyorum...
 



Ynt: Lada Nivam Sorunlarım

arkadaşlara aynen katılıyorum bende 2 sene önce 89 model profil resmimde görünen aracı sıfırdan topladım.
çok ses geldi titredi gitmedi arabaya bişey yaptıracam dedim deymez yaptırma olmaz masraf ne gerek var
dediler araziye çıkınca herkes arkanda kalınca süper olmuş bu araba oluyor. headers bide 5 vites şanzıman
birde lsd kilit almayı düşünüyorum şimdi yine herkes deymez sat daha üstünü al yok charoke al bilmem ne
diyor ama ben arabamdan memnunum ve satmayacağım ama ben çok para harcadım gerek varmı bu kişiden
kişiye değişir. ben harcadığım paraya hiç acımadım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,875
Mesajlar
1,524,908
Kayıtlı Üye Sayımız
166,661
Kaydolan Son Üyemiz
Necmierdan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst