L200 -büyük Lastik, Flanş, Yükseltme Ve Yol Tutuş Sorunları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Lassher Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,053

Sevindim, geçmiş olsun



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 



Flanş o Ankara firması DDŞ denmi aldınız ? Kaç cm taktınız? Birde rot balansda balansı normal flanş araç üzerinde yapılıyor değilmi ? Teşekkürler güle güle kullanın
 

Kendi aracıma yükseltme yapmadan önce bu sitedeki yükseltme ile ilgili istinasız bütün yazıları iyice okudum ve çok yararlandım. Katkısı olan herkese çok teşekkürler. Ben de bu konuya katkıda bulunarak gelecekte yükseltme yapacak arkadaşlara bir parça yardımcı olabilirsem sevinirim.
Ön Yükseltme:
Ön kısımda yapılacak yükseltme için Ironman amortisörler, 2 cm.lik amortisöre alttan takılan yükseltme bileziği ve Ironman helezonları tercih ettim. Ek olarak genelde pek yapılmayan başka bir işlem daha yaptım. Yükseltmelerden sonra kaçınılmaz olarak bozlulan üst salıncak açılarını düzeltmek amacıyla üst salıncak ve üst rotil arasına toplamda 1.5 cm kalınlığı olan 2 adet ek parçayı taktım. Bunları DDŞ Perfomansla yaptığım görüşmelerden sonra kendilerinden temin ettim. Gerçekten de bu parçaları takmadan önce üst salıncakların açıları göze batacak kadar bozuktu ve rotilde bariz bir kasma vardı. Bunları takmadan yapılacak bir yükseltmenin orta vadede ön takımın canına okuması kaçınılmaz diye düşünüyorum. Ayrıca bu parçalar olmadan hassas bir rot ayarı yapmak ta epeyce zor olabilir. Aşağıda resimleri var.
Yurt içi ve yurt dışı sitelerde okuduğum yazılardan sonra 7-8 cm yükseltmelerde en sağlıklı sistemin bu olduğunu okumuştum. Biraz daha maliyetli belki ama sonuç gerçekten çok iyi oldu.
 

Arka Yükseltme:
Arkada sadece DDŞ Performans’ta imal edilmiş makas küpesi kullandım. Amortisörlere dokunmadım. Bu sabah aracı arazide test ettim, amortisörlerde bir vuruntu olmadı. Zaten sert offroad da yapmıyorum. Bir vuruntu olması durumunda B planı olarak ya biraz daha uzun amortisör takmayı veya mevcut amortisöre eski bir amortisörden kesilerek kaynak yapılmış ek parçayı koymayı planlıyordum ama gerek kalmadı. Küpelerle aracın arkası hiç problemsiz 7.5 cm kalktı. Aşırı yaylanma, zıplama yapmıyor ve araç çok diri duruyor. Kasislerde bir parça daha sert ama kayda değer bir konfor kaybı yok. Savrulma, kontrolsüz gezinme gibi şeyler de hissetmedim. Sanırım 3.5 cm flanşların da yol tutuşun iyileşmesinde epeyce yardımı oluyor.
 



Flanşlar:
Bunlar da taktığım yeni flanşlar. 3.5 cm kalınlığında DDŞ Performans imalatı. İlk taktığım flanşlar bunlar gibi faturalı değildi. Balans yüzünden aracı kullanmak neredeyse imkansız hale gelmişti. Bunlarla ise en ufak bir balans sorunu yok. Lastikler şimdi epeyce aracın dışına taştı ama hem görsel olarak hem de yol tutuş olarak çok daha iyi oldu. Kuru havada sorun yok ama 315 tabanlı lastikler + 3.5 cm flanşlar ile bu kadar dışarı taşan tekerlekler zemindeki bütün çamur ve pis su aracın üzerine geliyor. Geniş off road dodikleri takınca bu sorun da ortadan kalkacak diye düşünüyorum. Kalkmazsa da sorun değil. Aracın görüntüsü ve yol tutuştaki iyileşme kirlenmesine değer açıkçası.
 

Lastikler:
33 inch için lastik tercihim 315/55/20 Nankang – Conqueror AT oldu. Daha çok asfalt ve hafif arazi koşullarında kullanacağım için hem uygun fiyatı hem de duyduğum olumlu yorumlar bu lastiği tercih etmeme neden oldu.
33 inch lastiklerle arkada sürtme problemi olmuyor. Hatta 35 bile rahatça takılabilir ama önler için aynı şey söz konusu değil. 33 Lastikleri flanşsız olarak taktığımızda az olan sürtme, flanşlar takıldıktan sonra, özellikle direksiyon tam sağ sol yapılınca çok kötü hale geldi. Çamurluk içinde biraz traşlama işi gerekti ama öyle çok zor bir iş değildi. Keskin bir çakı bıçağı ve ağır bir çekiçle kendim hallettim. Çamurluk içi görüntü de pek bozulmadı.
Rot Ayarları:
İşlemler bittikten sonra cihazları hassas olan bir rotçuda bütün ayarları fabrika değerlerine getirdik. Normalde sağ ile sol arasında olabilen ve normal kabul kabul edilen farkları tamamen sıfırladık. Bu şekilde arabayı test ettim. Aracın gidişine yükseltme yapmadan önce 100 dersek bu ayarlarla 85 diyebilirim. Birkaç gün bu şekilde kullandıktan sonra alışırsınız ve eski halini hatırlamazsınız bile ama benim niyetim bir bir hafta kadar kullandıktan sonra kamber açılarını -1 derece azaltmak ve Toe-in ayarını da 1 mm kadar kapatarak daha da iyi hale getirmek. Bu konuda deneyimi olanlar varsa deneyimlerini duymayı da isterim.
 




tüm anlatımlarınızı soluksuz okudum ... Çok güzel bir paylaşım . teşekkürler.bende mitsubishi outlander aracım için tekerleri az dışarı almak adına 3 cm flanş yaptıracağım DDŞ'den memnun kalındığını gördüm bende burda yaptırıyım. hatta ben ankaraya gidip orda yaptırıp taktırıp rot balansı onlara yaptırtıcam. Zira şehrimde bunu zor yaptırırım
 




DDŞ flanşlardan memnun kalacağınızı düşünüyorum. Bence siparişi önden verin, imalatı 3-5 gün sürebiliyor. Ankara'ya gitmek isterseniz o başka ama montajı lastikçide bile yapabilirsiniz. Bu flanşları taktıktan sonra özel olarak dışardan balans istemiyor. Lastiklerinizin balansı iyiyse, rot ayarlarınız zaten yerindeyse başka bir şeye gerek yok. Ben de Çeşme'de yaşıyorum. Olanaklar çok kısıtlı, hele bu tür işleri kimse bilmiyor ama tüm işlemleri burada sanayide yaptık ve sonuçlar son derece güzel.

Bu forumda okuduklarım ve öğrendiklerim olmasa bu işlere kalkmaya, hele böyle ufak bir yerde asla cesaret edemezdim
 


Orjinallikten çıkınca ne yaparsanız yapın arabanın aerodinamiği eskisi gibi asla olmaz. Başınıza iş almışsınız. Geçmiş olsun.
 


ben önceki flanşlar ile balans sorunu yaşamıştım. 3 cm aliminyum olmasına rağmen, bilgisyarlı değilde yol ayarı yaptılar gene düzelmedi çok.
Sanırım o flanşlardan kaynaklıydı demekki... Bilgi için teşekkür ederim.
 

Orjinallikten çıkınca ne yaparsanız yapın arabanın aerodinamiği eskisi gibi asla olmaz. Başınıza iş almışsınız. Geçmiş olsun.

Bu dediğinize katılmamak mümkün değil elbette. Uzun yıllar motorsikletleri modifiye ettiğim için orijinallikten uzaklaşmanın çoğunlukla sorunları da beraber getirdiğini iyi bilirim. Öte yandan bindiğimiz araçların "Tek tip" olması gibi çok sıkıcı bir durum da var. Sonuç olarak araç dizayn edenler genel bazı kabullerden yola çıkarak ortalama bir şeyi herkesin beğenmesini bekliyorlar ki, bu insan doğasına biraz aykırı sanırım.

Günün sonunda bu iş bir kazanç/kayıp hesabına dayanıyor. Bazı şeylerden fedakarlık edip başka şeylerden kazanıyorsunuz. Daha önce aracın kasasına göre son derece ufak kaldığı için yakışmayan ufak lastiklerden kurtulmak bana göre bir kazanç. Bir yere kadar bana özel ve eşi olmayan bir araca biniyor olmak ta ayrı bir kazanç. Buna karşılık bazı bedeller ödüyorum elbette ama, proje tamamlandıktan sonra geldiğimiz noktada aracımdan fazlasıyla memnunum. Bütün değişiklikler gerekirse 3-4 saat içerisinde geri alınabilir ama bunu yapmayı da hiç düşünmüyorum açıkçası
 

Son yazımdan sonra aracın tüm problemlerini çözerek her çeşit yolda 3000 km kadar kullandım. Finali de yazarak konuyu tamamlamak isterim.
Yeni flanşları takıp iyi bir rot ayarından sonra aracın yol tutuşu gayet kabul edilir bir hale gelmişti. Eski flanşlardan kaynaklanan titreşim de yok oldu. Böylece araçta meydana gelen daha hassas değişiklikleri anlamaya başladım. Yeni sorun şaft titreşimi idi. Önce onu hallettik (Başka bir konu altında detaylı olarak anlattım). Sonra işi iyice sağlama alalım diye pek gerekmese de bütün rotları ve rotilleri yeniledik. Bu işi gözümde çok büyütürdüm ama hiç de öyle değilmiş Rotçuya gidip çok ama çok hassas bir ayar yapmasını istedim. Bütün değerleri fabrika ayarları ile kusursuz aynı hale getirdi.
Sonuç: Tek kelimeyle harika bir araç oldu. Yol tutuş orijinalinden çok daha iyi. Önceden destursuz giremediğim virajlarda şimdi hafif sportif binek araçlarla eğleniyoruz Yoldaki bozukluklarda direksiyon bana mısın demiyor. Uzun yol yaptım geçen hafta. Otobanlarda sürekli 140-150, en ufak bir stres yok.
Sadece km saati biraz eksik gösteriyor gerçeğinden. Teker çapı değişince normal. GPS ile ölçtük, %10 daha az gösteriyor. Bunu bilince sorun kalmıyor, ona göre ayarlıyorsun.
Şimdi tekrar düşünüyorum da, iyi ki bu forumu okumuşum, iyi ki bu işlere kalkışmışım diyorum
 




Araç japonsa sorun yok zaten