L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bull Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,386

bull

SON NOKTA
Mesajlar
1,121
Tepkime Puanı
2
Yer
istanbul
Web
www.isoff.org.tr
arkadaşlar ilk l 200 ile ilk yaptığım off road (iğneada) gezisi sonucu aracımın arazi vitesinde gezi sırasında 4H konumda takılı kalması problemi yaşadım ,ilk bakışta vitesin takılı kaldığını düşünüm fazla önemsememiştim,aracı yetkil servise götürdüm ve bana arazi şanzımanın bir hava valfiyle çalıştığını onunda ön diffrensiyel ile koruma sacının arasnda olduğunu ve çarpma sonucu kırıldığını söyleyip garanti kapsamına sokamıyacaklarını öğrendim ve kasko da talep edecğimi söylediler ve bana bu parçadan şimdiye kadar 10 tane dğiştirdiklerini (parça fiyatı 700 ytl) normal bir durummuş gibi açıklama yaptılar ve bana bu aracı arazide kullanacaksanız yetkili serviste satılan 1500 ytl lik aliminyum parçadan takmamı söyldiler ,bana garip gelen şey 4x4 arazi aracı satıyorlar ama sen bunu arazide fazla kullanma yoksa kırılır gibi bir durum ortaya çıkıyor ??? kafamdaki kırılmaz sağlam denilem mitshubi imajıda böylece yıkılmış oldu :-[
 

Etiketler
Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

geçmiş olsun agır araziye girilecekse aracın alt kısımlarını korumaya almak lazım yeni model araçların tamamı karmaşık ve elektronigi bol olamasından dolayı bu olaylarla karşılaşılır eski forumlarda neden eski model arazi aracı dşye forum açılmıştı işte cevabını sizin araçta görmüş olduk eski model nissan toyota mitsubishi.araçlar safkan arazi aracı olarak üretildiler bir nevi iş makinası kalitesinde şimdiki araçlar daha modern ama kalite zayıf malum fiyatve gösterişli olarak rekabet ediyorlar
 

Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

Öncelikle geçmiş olsun.Umarım bir an önce sorununuz çözülür.Yaşadığınız şanssızlığa üzüldüm. Mitsubishi 4x4 satıyor doğru.Araziye gireceklere ise dakar modelini öneriyor.Dakar modelinde vinç,lastik ve size söylemiş oldukları alt koruma saçı (3 parça olarak şanzıman kuyruğuna kadar)standart.İğne ada gezisi yanılmıyorsam 5 yıldız bir gezi idi.Anlatıldığına göre de birden fazla araçta sorunlar yaşanmış.Yanılmıyorsam biride Toyota LC.Bence bu gezide arıza çıkarmadan geçenlere en iyi off-road aracı diyemeyeceğimiz gibi, arıza çıkaranlara da helede bazı donanımları eksik ise bu araç yaramaz diyemeyiz.Biz önlemimizi alıcaz ve keyfimize bakıcaz.Çıkan problemleride makul seviyede sineye çekeceğiz...

Size bahsedilen koruma saçını (tercihen dura aleminyum) servis harici bir yerde çok daha makul fiyatlara yaptırabilirsiniz.
 

Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

öncelikle geçmiş olsun ama bu hata sizin aracınızın altını çarpmanızla olusan bi sorun degildir bu tüm l200 lerin basına gelebilcek fabrikasyon bi hatadır ve bi cok l200 sahibinin basına gelmiştir tıpkı benim basımada geldigi gibi. aracın arazi şanzumanı 4h sıkışdı ama servisim hiç sorun cıkarmadan aracı sıkıştıgı vitesden garanti kapsamında cıkardı tekrarlarsa detaylı bi bakım yapcaklarını ve yinelersede yenisinin takılcagını belirtdi. umarım basımıza tekrar aynı sorun gelmez ama unutmayın bu hata garanti kapsamındadır .
 

Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

skeet' Alıntı:
öncelikle geçmiş olsun ama bu hata sizin aracınızın altını çarpmanızla olusan bi sorun degildir bu tüm l200 lerin basına gelebilcek fabrikasyon bi hatadır ve bi cok l200 sahibinin basına gelmiştir tıpkı benim basımada geldigi gibi. aracın arazi şanzumanı 4h sıkışdı ama servisim hiç sorun cıkarmadan aracı sıkıştıgı vitesden garanti kapsamında cıkardı tekrarlarsa detaylı bi bakım yapcaklarını ve yinelersede yenisinin takılcagını belirtdi. umarım basımıza tekrar aynı sorun gelmez ama unutmayın bu hata garanti kapsamındadır .


benim araçta hava valfı kırılmış o yüzden sıkışma olmuş
 



Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

Benimde başıma geldi ancak servise gitmeden kendisi halloldu.Derin bir çaydan geçerken sürttürdüm bende alt kısmı kaya veya yüksek taşlı bir yükseltide olabilir tam bilemiyorum.Biraz debisi yüksekti çayın.hızla kurttulayım isterken oldu.
Sudan çıkınca 4 çekerden kurtlulmak istedim çıkaramadım.Birsüre sonra tekrar denedim çıktı ama 4 çeker ikaz lambası uzun süre yandı söndü normalden daha uzun sürdü bu işlem.
 

Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

Çok geçmiş olsun. Bir önceki kasa L200'ü arazide çok kullandık şahsen arazi performansını ve dayanılıklığını çok beğeniyorum sizin yazdıklarınız beni şaşırttı. Son zamanlarda üretilen arazi araçları çok nazlı olmaya başladılar gibime geliyor. Yetkili servis aslında pek fazla bişey söylememişler. Siz bir de gidip Land Rover yetkili servisini dinleyin. İnsanı çıldırtmak için her türlü gerekçeleri ve yetkilileri var. :mad:
 


Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

Revize edilmiş bir parça ve garanti işin içinde ise kronik bir sorun gibi gözüküyor...Umarım revize edilmiş parça ile sorunu çözmeyi başarmışlardır..
 

Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

orjinal alt koruma 3 parça toplam fiyatı ise 3500 ytl ,bence araziye cıkacak her aracta olması lazım...
 




Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

Tarığın anlattığı olay biraz tedbirsizlik olmuş, aracın ne olduğu pek önemli değil örneğin son 15-20 yıldır yakıt depoları plastik , biryere çarparsanız kırılması işten bile değil, hafif arazi dışında kullancaksanız önleminizi kendinizin alması şart.

Bence bu konuda mitsubishi nin pek suçu yok, aynı sınıfta hangi aracı alırsanız alın önlem almazsanız benzer şeyler başınıza gelir.

Karter, Şanzıman, Diferansiyel, Rot kolları ve Depo mutlaka koruma altına alınmalı hangi araç olursa olsun. Korumuyorsanız araziye girmeyin, yada sınırlarınızı bilin.

Selamlar
 

Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

discovery-V8' Alıntı:
Tarığın anlattığı olay biraz tedbirsizlik olmuş, aracın ne olduğu pek önemli değil örneğin son 15-20 yıldır yakıt depoları plastik , biryere çarparsanız kırılması işten bile değil, hafif arazi dışında kullancaksanız önleminizi kendinizin alması şart.

Bence bu konuda mitsubishi nin pek suçu yok, aynı sınıfta hangi aracı alırsanız alın önlem almazsanız benzer şeyler başınıza gelir.

Karter, Şanzıman, Diferansiyel, Rot kolları ve Depo mutlaka koruma altına alınmalı hangi araç olursa olsun. Korumuyorsanız araziye girmeyin, yada sınırlarınızı bilin.

Selamlar

servistekiler bile hava valfinin ön diff karpuzunun altında olmaması gerektiğni söylüyor tamamen mühendislik hatası ,fabrikasyon alt koruma sacı tamamen fiyasko tabiki satış elemanlarının yetersiz teknik bilgi sahibi olmalarıda ayrı bir mesele aracın hafif arazi şartlarında bile ön kısmının kesinlilkle alt tararfını zemine sürtmemenizin gerekiyor yada bir kere kırdıktan sonra işin aslını öğrenmiş oluyorsunuz :mad:
 

Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

Bunu bence direk mitsubishi ye yazın , detaylı fotolarla, hatta bu sorunu yaşayan başka başka araçlarında fotoları olursa sonuç alabilirsiniz.

Ama benim biraz hissetiğim sizin bu araca pek ısınamadığınız yönünde.
 

Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

Bugun mitsubishi servis müdürü ile bu konuyu görüstüm l200 sahipleri bu konuyu temsa ya yazarlarsa sonuç alabileceklerini belirtti,3500 ytl lik fiyatıda servis verdi
 



Ynt: L 200 Arazi Şanzıman Sorunu

o zaman eli kalem tutan birisi sorunu yazsın, tüm L200 sürücülerine dağıtalım ve herkes ayrı ayrı göndersin.

bu sorunun çözümü sizlerce nasıl olur yani hava valfinin yerinimi değiştirecekler?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,704
Mesajlar
1,522,463
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst