Kronik Hararet

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan adventure41 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,562

adventure41

Ana Kamp
Mesajlar
25
Tepkime Puanı
0
Yer
Kocaeli/İzmit
Herkese Merhaba..uzun süredir işlerimin yoğunluğu ve haftasonu programları sebebiyle forumu takip edemiyorum..ama ne zaman baksam feroza ile ilgili detaylı, ustaları kıskandıracak bilgiler buluyorum. Burada çözüm bulabileceğime inandığım bir sorundan bahsetmek istiyorum..

Araçta bir kaç aydır hararet problemi var..forumda daha önce de benzer sorunlardan bahsedildiği için sorunun genel olduğunu düşünüyorum..geçen ay sıcak bi havada aracın hortumlarından biri patladı..motorcu ustamız hemen hortumu değiştirdi ve bizi yolcu etti..halbuki hortum patladığı için hararet yapmış olabileceği gibi, hararet sebebiyle hortum patlamış da olabilir.. Haftasonu menekşe yaylasından ücra bir köşede başka bir hortum su kaçırmaya başladı..sebebi yine yüksek hararet..eve gelene kadar 50 litre su kullanmışızdır. derelerden, su birikintilerinden, çeşmelerden...aynı motorcu yine patlayan hortumu değiştirdi ve yolcu etti bizi.. bu hafta kaporta işleri için arabayı sanayiye verdim.. o arada radyatörü de şişlettim..buna rağmen arabanın hararet problemini çözemedim.. radyatörcü suyun basınçlı bir şekilde devirdaim yaptığını söyledi..radyatör şişmiş demesine göre..termostat çalışıyor, suyun devirdaim yaptığı gözle de görülebiliyor. sorunun muhtemel sebebleri ve ekonomik çözüm yolları konusunda ustalara güvenim sarsıldı açıkçası..fanın pervanesi parmakla bile kolayca dönüyor..sizin araçlarınızda da bu şekilde mi? sizce muhtemel sebepler ne olabilir?? köklü bir çözümün (parçaların tamamının değiştirilmesi) maliyeti ne kadardır?? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

Fotoğraf-0088.jpg
 

Etiketler
Ynt: Kronik Hararet

Merhaba, Siz sorunun birinci kısmını zaten keşfetmişsiniz. Hortum patladığından hararet değil, hararet yaptığından hortum patlıyor :smiley:
Ustanız soruna odaklanmadığından aynı işlemi yapıp durmuş. Öncelikle iyi bir usta araştırın,
Termostat çalışıyorsa, radyatör tıkalı değilse, gözle görülemeyen bir yerden su kaçırma yoksa, sorun büyük olasılıkla silindir kapak contasından oluşuyor. Conta daha önceki bir hararette yanmış olabilir. Motor kompresörü blok içindeki soğutma suyu kanallarına karışıp su hortumunda ek basınç yaratıyor olabilir. Bu arada motor yağında su karışması (yağda köpük) varmı ona da bakın.
 

Ynt: Kronik Hararet

öncelikle geçmiş olsun... radyatör suyu kahverengi mi(sütlü kahve gibi)... azda olsa içinden hava kabarcıkları geliyormu. eğer soruların cevabı evet se contanız aşırı sıcaklıktan zarar görmüş ...silindir kapağı açılmadan sorunu çözmeniz mümkün değil...soruların cevabı hayır ise radyatör fanınız (termik) arızalı değiştirmeden önce fanın sürekli çalışmasını sağlayacak küçük bir aparatla deneme yapabilirsiniz...sitede bu aparatı tarif eden bi bölüm vardı sanırım zj nin termiği içindi...
 

Ynt: Kronik Hararet



Geçmiş olsu arkadaşım..
Bu anlattıklarınıza göre bende silindir kapak contası diyorum..
 

Ynt: Kronik Hararet

Görüşleriniz için teşekkür ederim.uğraş isteyen ve teşhis tam olarak konulamadığından çözüm garantisi de olmayan bu işe girişmek istemedi ustam sanırım..hülasa, arazi araçlarından özellikle feroza dan anlayan ustalara teslim etmek gerek araçları.
 



Ynt: Kronik Hararet

Ahmet bey öncelikle geçmiş olsun.Hortumlarınızın patlaması büyük olasılıkla silindir kapak contasından kaynaklanıyor.İkinci bir konuda pervanenin parmakla çok rahat dönmesi,muhtemelen civalı olan pervanenizin özelliğini kaybetmiş olması.Eğer İstanbulda iseniz size önerebileceğimiz iyi bir usta var,biz ferozacıların arasında namı Rıdvan hoca :smiley: olan arkadaşımız.Bu konularda bilgisine ve ustalığına gerçekten güvenilebilecek bir usta.İnşallah en kısa zamanda sorununuzu çözersiniz.
 

Ynt: Kronik Hararet

Geçmiş olsun, Menekşe yaylasıda benim favori yerlerimden birisidir.

Ben iki sene önce motor yaptırtırken, sabitlenmiş fanı, orjinal termiği ve pervanesiyle değiştirdim. Benim pervanemde motor çalışmazken çok rahat dönüyor, parmağımla döndürebiliyorum ama hararet hiç 80 derecenin üzerine çıkmıyor. Radyatör kapağı yaylı ve belli bir basınçtan sonra içerde yüksek basınca mağruz kalmış suyu tahliye etmesi gerekir. Eğer bu kapak ayarlanan basınçta suyu tahliye etmiyorsa, ısındıkça genleşen su yüksek basınçtan hortumları patlatabilir. Birde radyatör kapağını kontrol edin derim ben.

Saygılar

Ersan
 

Ynt: Kronik Hararet

Servis kılavuzunda radyatör kapağının 0,9 kgf/cm2 basınçta açılması gerekiyormuş, radyatör hortumları bu basınçta patlamaması lazım, demek ki sizin soğutma sisteminizde bir nedenden dolayı basınç hortumları patlatacak kadar artıyor ve sigorta görevi görecek radyatör kapağı açıp tahliye etmesi gereken basınçta açmıyor.
[attachment=1]

radyator kapagi.jpg
 

Ynt: Kronik Hararet

çözüm için bir kaç ihtimalden en ucuzuyla başlamak sanırım daha mantıklı..motorcu 350 tl ile 750 tl arasında değişebileceğini söyledi.. Ersan Bey'in dediği gibi önce radyatör kapağını değiştirip bir müddet kullanıp sonra sorun çözlmezse conta değişimine gitmek mantıklı..en kötü ihtimalle yani conta değişirse yada silindir çatlağı ve tamiratı söz konusu olursa, 750 tl nasıl bir fiyat sizce?
 

Ynt: Kronik Hararet

Ahmet Bey,

Radyatör kapağını değiştirmek tek başına çare olmayabilir, radyatörünüzde ki suyunda belli bir ısıda kalması gerekir, yani suyun aşırı ısınıpmasınıda kontrol altına almanız gerekir bence.

Saygılar

Ersan
 



Ynt: Kronik Hararet

Anlaşılan birden fazla hararet gördü motorunuz. Muhtemelen ilk önce kapak arızası dolayısiyla hararet gördü motorunuz. Sonrasında ise sillindir kapak contasında tahribat yapma olasılığı çok yüksek.
 

Ynt: Kronik Hararet

Gerekeni yapması için aracı teslim ettiğim usta, sökerken, termostatın içerisindeki sıcak su teliğini tıkayarak sadece soğuk suyun devir daim yapmasını sağlamış ve sorunu çözdüğünü söylüyor. teknik olarak ne yaptığını anlayamadım..söylemesine göre araç daha önce de hararet yapmış.. kapalı olması gereken sıcak su deliği açıkmış..onu tıkayarak sorunu çözmüş..aracı bir müddet kullanarak test etmiş..hararet yükselmiyormuş..söylediklerimden birşey anlayan var mı?? :smiley:
 

Ynt: Kronik Hararet

Feroza servis kılavuzunda termostat üzerinde "jiggle pin" adını verdikleri ufak pim şeklinde bir parça var, anladığım kadarıyla motor durduğunda hava akışını sağlıyormuş, sanırım suyun dolaştığı borularda azda olsa kalmış ve ısınırak genleşmiş havanın kapanmış termostatdan dolayı sıkışıp kalmamasını sağlıyor, ayrıca motoru ısıtırkende soğuk suyun çabuk ısınmasını sağlıyormuş. Acaba arabayı tamir etirmeye çalıştığınız kişi termostat üzerindeki bu deliği kastetmiş olabilirmi?
Bence siz aracını kullanırken gözünüzü hararet göstergesinden ayırmayın ve ne yaptığı bildiğinden emin olabileceğiniz bir tamirciye gösterin derim.
Saygılar
Ersan

[attachment=1]

tesmostat.jpg
 

Ynt: Kronik Hararet

Ersan Bey yanıt için çok teşekkür ederim..klavuzu bu derece detaylı incelemeniz hayrete düşürdü beni..derhal bu bilgiyi ustayla paylaşıcam..çomakla deliği tıkayarak amerikayı keşfetmiş edasıyla takılıyor tamircim :smiley:
 

Ynt: Kronik Hararet

geçici çözümler hararet sorununu çözemedi..haftasonu kampa giderken araç havanın sıcaklığının da etkisiyle hararet yaptı yine...tamircinin bir önceki uygulaması şu şekildeydi..termik arızalı olduğu için altına metal bir ayak yaparak sabitledi..böylece motordan aldığı enerjinin minimum kayıpla pervaneye iletilmesini sağladı...bu işlemi yaparken sıcak su kanalını tıkayarak motorun içinde sıcak suyun devirdaim yapmasını engelledi...buna rağmen haftasonu 20 km yol aldıktan sonra hararet yaptı motor..bu gün tekrar baktı ve daha önceden yaptığı ayakların kırılmış olduğunu gördü..yani pervane radyatördeki suyu soğutmaya yetecek kadar bir hava akımı oluşturmuyordu.. ayakları değiştirip tekrar sabitledi fanı... bunun da kalıcı bi çözüm olduğunu düşünmüyorum.. sizce fanı sabitlemek farklı arızalara neden olur mu ? komple soğutla sistemini (termostat, termik, radyatör) değiştirsem bu parçaları kısa sürede temin edebilir miyim istanbul'dan? ve bu parçaların yaklaşık fiyatı nedir??
 



Ynt: Kronik Hararet

adventure41' Alıntı:
geçici çözümler hararet sorununu çözemedi..haftasonu kampa giderken araç havanın sıcaklığının da etkisiyle hararet yaptı yine...tamircinin bir önceki uygulaması şu şekildeydi..termik arızalı olduğu için altına metal bir ayak yaparak sabitledi..böylece motordan aldığı enerjinin minimum kayıpla pervaneye iletilmesini sağladı...bu işlemi yaparken sıcak su kanalını tıkayarak motorun içinde sıcak suyun devirdaim yapmasını engelledi...buna rağmen haftasonu 20 km yol aldıktan sonra hararet yaptı motor..bu gün tekrar baktı ve daha önceden yaptığı ayakların kırılmış olduğunu gördü..yani pervane radyatördeki suyu soğutmaya yetecek kadar bir hava akımı oluşturmuyordu.. ayakları değiştirip tekrar sabitledi fanı... bunun da kalıcı bi çözüm olduğunu düşünmüyorum.. sizce fanı sabitlemek farklı arızalara neden olur mu ? komple soğutla sistemini (termostat, termik, radyatör) değiştirsem bu parçaları kısa sürede temin edebilir miyim istanbul'dan? ve bu parçaların yaklaşık fiyatı nedir??

Ahmet Bey iyi akşamlar.

Cenk Beyin yukarıda söylediği gibi contalar yanmış ise soğutma sistemine ne yaparsanız yapınız hararet düşmez ve daha büyük problemlere neden olabilirsiniz.Fan termiğinizin bozuk olduğundan eminseniz oradan başlamanızda yarar var.Ayrıca sıcak suyun devrini kesmeniz tüm dolaşım ve soğutma sistemini etkilemezmi acaba ? Öyle bile olsa motor conta yanığından ısınıyorsa bir süre sonra kendi suyunu da ısıtacaktır.Bence bir Feroza ustasına göstermenizde yarar var.İstanbula gelebilirseniz burada size daha kolay yardımcı olabiliriz.En azından doğru bir teşhis konulabilir diye düşünüyorum.

Saygılar,
Tayfun Sözer
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,345
Kayıtlı Üye Sayımız
166,634
Kaydolan Son Üyemiz
nivacikadir

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst