Kia Besta 2.2 1991 4x4 Arazi Sistemi Hakkında ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan voltran53 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,381

voltran53

Yeni Üye
Mesajlar
1
Tepkime Puanı
0
slm soru sormak için üye oldum bi yerde bulamadım bilgiyi. kızılaydan çıkma Kia Besta 2.2 1991 4x4 panelvan var arazide hafif eğim olan yerde ön tekerden biri arka tekerden biri aynı anda oturunca diğerleri boşta dönüyor havada kaldığı için yere değen tekerler ise dönmüyor. 4 tekerin de aynı anda dönmesi için ne yapmak gerekir. ön jantların ortasında automatic locking yazıyor ne işe yarıyor bu tam olarak. bi ayarı varmı acaba kullanan varsa yazabilirmi. teşekkürler
 

Etiketler
O aractan bende de var , sizin dediginiz askida kalma durumunda tekerin boşa dönmesi aracınıza ait özel bir durum değil, boş kilitsiz difransiyelli tüm araçlarda görünen bir durum , difransiyelde kilit olmadığı zaman bir teker boşa kalınca şafftan gelen kuvvet doğrudan boşa dönen tekere gider ve araç yol alamaz , kilitin fonksiyonu bu boşa dönme durumda difransiyel bağlanır ve iki teker ayni anda dönmeye zorlanır ve araç yol alır aşağıdaki videoda durum net açıklanmış

Yapilacak şey difransiyele kilit koymak , bizim araçlara kilit bt 2200 bt50 lere uygulanan kilit.
Araçlardaki dingil mazda difransiyelleri kilit Rusyadan getirtmek mümkün

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aracınızla o şekilde askıda kalmak istemiyorsanız pilotajınızı biraz daha geliştirmeniz gerekecek. Çünkü arkadaşımızın belirttiği gibi bu durumda hemen hemen her tür arazi aracı fabrika çıkışı olarak askıda kalabilir. Pajero, L200 ve Mercedes G serisinin bazı araçlarında fabrika çıkışı diferansiyel kilidi vardır diğerlerinde sonradan takılabilmektedir.

Ön tekerlerdeki hubların üzerinde yazdıklarınıza göre otomatik kilitleriniz olduğunu anlıyorum. Bazı araçlarda ön porya kilitleri otomatiktir. 4X2 konumuna aldığınızda ön tekerler şanzımandan başka bir de poryadan da boşa çıkar. Bu sayede hem yakıttan daha fazla tasarruf edersiniz hemde sağa sola dönüşlerde aks başlarını gereksiz yıpranmalara karşı daha fazla korumuş olursunuz. Ayrıca bir ayarı yoktur, Bilinçli ellerde uzun zaman aralığında bakımı yapılırsa olabilir. Tecrübeli kimse yoksa hiç elletmemek daha doğrudur. Arıza yapar diş kırarsa o zaman mecburen müdahale edilebilir.

Askıda kalmamak ve o tür yerlerden sorunsuz geçebilmek için ya hızınızı artırmanız ya da yaklaşma veya uzaklaşma açınızı daha dikkatli seçmeniz gerekecektir. Bu zamanla tecrübe edilerek kazanılacak bir pilotajdır. Ön ve arka tamponlar değmeyecek şekilde dik açıyla yaklaşabilirseniz muhtemelen askıda kalmazsınız. Birazcık yükseltmeyle yaklaşma ve uzaklaşma açılarınızı artırabilirsiniz. Yükselttiğiniz takdirde asfaltta daha dikkatli sürmeniz gerekir. Kolay gelsin
 

Merhaba,​

Sanırım Antalya'da bulunuyorsunuz.
Ben Mazda E2200 2007 için arka diferansiyele, eğer mümkün olursa da ön diferansiyele de(Kia Besta 4x4 Kızılay'dan) kilit taktırmayı düşünüyorum.
İlgili araç bu forumda

Mazda E2200 5+1 Panelvan 4×4 Modi̇fi̇kasyonu

şeklindedir. Yeriniz nerede, sizinle görüşüp tanışmak isterim.
Selam, saygılar,
Mehmet KARALAR