Kendim Yapıyorum! Küçük Aile Karavanım.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ermus35 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 124
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 39,659
Mustafa bey, yaptığınız karavan her ne kadar teknik olarak hatalı ve trafik için tehlikeli görünse de, niyet edip böyle bir işi tek başına yapmanız ve kafanızdaki fikri hayata geçirmeniz takdire şayan.Türkiye'de ne fikirler aman olmaz kim uğraşacak onunla diyenler yüzünden yok oluyor.
 

Etiketler
Mustafa bey, yaptığınız karavan her ne kadar teknik olarak hatalı ve trafik için tehlikeli görünse de, niyet edip böyle bir işi tek başına yapmanız ve kafanızdaki fikri hayata geçirmeniz takdire şayan.Türkiye'de ne fikirler aman olmaz kim uğraşacak onunla diyenler yüzünden yok oluyor.
her ne kadar mühendis olmasam da uzun süredir yaptığım araştırmaların ve okumalarımın sonucunda, elimden de bir şeylerin geldiğini düşünerek başladım ve sonuç olarak kendi ihtiyacımı görecek, görsel olarak da fena olmayan bir ürün çıkardım. ben kendi adıma memnunum.
her insanın kendi içinde var olan bilgi, beceri ve yeteneğini bir şekilde ortaya çıkarabilmesi açısından desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum. yoksa yurtdışı ürünlerin pahalılığı ve neden ülkemizde de üretilmediği konusunda dert yanmaya devam ederiz. amatör ruhla yapıla yapıla, girişimciler arttıkça bizler de mükemmele ulaşmaya başlarız.
diğer yandan bir uzmanlığa dayanarak "teknik olarak hatalı" ve "trafik için tehlikeli" diyorsanız, nerede hata yaptığımı öğrenmek isterim.
teşekkürler.
 

her ne kadar mühendis olmasam da uzun süredir yaptığım araştırmaların ve okumalarımın sonucunda, elimden de bir şeylerin geldiğini düşünerek başladım ve sonuç olarak kendi ihtiyacımı görecek, görsel olarak da fena olmayan bir ürün çıkardım. ben kendi adıma memnunum.
her insanın kendi içinde var olan bilgi, beceri ve yeteneğini bir şekilde ortaya çıkarabilmesi açısından desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum. yoksa yurtdışı ürünlerin pahalılığı ve neden ülkemizde de üretilmediği konusunda dert yanmaya devam ederiz. amatör ruhla yapıla yapıla, girişimciler arttıkça bizler de mükemmele ulaşmaya başlarız.
diğer yandan bir uzmanlığa dayanarak "teknik olarak hatalı" ve "trafik için tehlikeli" diyorsanız, nerede hata yaptığımı öğrenmek isterim.
teşekkürler.



Aslında şöyle söylemeyliyim.Siz sonuçta profesyonel bir üretim yapmadınız sadece kafanızdaki bir fikri icraate döktünüz. O yüzden çok fazla şurası söyle böyle demek doğru olmaz.
Ama senelerdir tasarım ve üretim yapan bir mühendis olarak birkaç sohbet niteliğinde tavsiyede bulunacağım.Belki ileride tekrar yapmak isteyenlere ışık tutar.
Burda sizlere yok almanlar şöyle süspansiyon yapmış yok şöyle şase yapmış demeyeceğim.Sonuçta siz profesyonel bir çalışma yapmıyorsunuz.Ben de 40 yıllık römork üreticisi değilim.

Forumda herkesin anlayabileceği dilden bazı detaylar vermek istiyorum.

Şase tasarımı yapılırken ağırlık merkezi ve kuvvet noktaları iyi ayarlanmalıdır.Özellikle topuz bölgesi + teker bölgesi + üst eşya yerleşimi hespi birlikte düşünülerek dizayn edilmelidir.
Öncelikle tasarımı yaparken alt şase ve üst şase(karkas) ve yürüyen (süspansiyon) olarak değerlendirmeliyiz.
Alt şasede kesinlikle birbirinden bağımsız süspansiyonlar olmalıdır.(Devrilme ve savrulma ihtimalini aza indirmek için)
Şase ağırlığını düşürmek için alüminyum profil veya bükümlü alüminyum saclar kullanmalıyız. (Demir ağır olacağı için alüminyum kullanıyoruz)
Sacları lazerde kestirip büktürebiliriz (tabi ki bir araba şasesi gibi estetik olmayacak :smiley: )
Eğer şaseniz ağır olursa (üzerindeki yükle birlike istediğiniz kadar ağırlık merkezini ayarlayın + bağımsız süspansiyon kullanın) gene de sürüş dinaminiklerini fazlasıyla olumsuz etkiler.
Üst karkas için kesinlike alüminyum veya profil kullanmalıyız, ahşap olmaz.(hareketli mekanizmalarda veya yapılarda ahşap hiçbir zaman demirin sağladığı statiği sağlayamaz)
Üst karkas alt şaseye kaynaklı bağlantı olmalı.(Civatalı bağlantı M20-M24 civarı da olur ama zaten üstü kapalı olacak civata sök tak işi olmayacağı için kaynak olabilir)
Kaynak bölgeleri daha sert ve kırılgan olabilir diye düşünebilirsiniz. Evet doğru.Ama bu bir araç değil, amatörce yapılmış bir kutu.Araçlarımızda da kaynaklı bağlantı var (mühendislik analizleri yapılmış çalışmalar tabi ki )
İç duvar için marin kontrplak + Orta izolasyon + En dış duvarı ince PE100 (polietlien) levha öneririm bu levhalar hem plastik kaynak yapılabiliyor hem de bükülebiliyor ve çok dayanıklı. (CTP Kaşındırır)
Ayrıca polietilen levhaları cnc router ile işletebilirsiniz.Karavanınızın kapı,cam, havalandırma, far, gibi birçok açık bölgesini cnc ile kestirip düzgün işçilik yaptırabilirsiniz.

Sizin karavanınızda benim gözüme çarpanlar;
1.Stop farlarınız hem küçük hem de alçakta duruyorlar.
2.Üst karkasınız sağlam görünmüyor.Açıkcası alt şase ve karkas montajını pek beğenmedim :(
3.O kadar ince ctp yerine, küçük alüminyum u profil dışına direkt polietlien levha ile işi çözebilirdiniz.Dış kenarlara köşebent atmak yerine plastik kaynak yapabilirdiniz.
4.En azından kapı önüne bir katlanır basamak fena durmazdı :smiley:
5.Süspansiyon kısmı çok basit.At arabası mantığında bir römork olmuş.

Yapılan bu çalışmayı şöyle devrilir böyle yıkılır diye eleştirip yere vurmak değil amacım.Kimse 50-60 kişilik bir ekibin fabrikada ürettiği mühendislik çalışması ürünü bir karavanla sizin bahçede ürettiğiniz karavanı kıyaslamamalı.
Ortada bir fikrin gerçeğe dönüşümü var.Bence çok önemli bir konu.Bugün siz bunu yaparsınız yarın bir başkası bunu biraz daha geliştirir.Sonra biraz daha gelişir. Bir gün birisi çıkar bunu ülkemizde üretip satar.
Önemli olan fikirlerin hayata geçmesi.
Fikirlerini deneyip hayata geçirmeyenler her zaman bir başkasının ürettiğini kullanmak zorunda kalırlar.

Birgün bahçede ürettiğiniz karavanın bir havalandırma veya cam detayını çok büyük bir firmaya patentiyle satabilirsiniz.Üretim ancak böyle gelişir.
Ne yazıkki bizde hep Almanların üretim harikalarını konuşur dururuz senelerdir.

Çalışmanız için tekrar tebrikler....
 

Aslında şöyle söylemeyliyim.Siz sonuçta profesyonel bir üretim yapmadınız sadece kafanızdaki bir fikri icraate döktünüz. O yüzden çok fazla şurası söyle böyle demek doğru olmaz.
Ama senelerdir tasarım ve üretim yapan bir mühendis olarak birkaç sohbet niteliğinde tavsiyede bulunacağım.Belki ileride tekrar yapmak isteyenlere ışık tutar.
Burda sizlere yok almanlar şöyle süspansiyon yapmış yok şöyle şase yapmış demeyeceğim.Sonuçta siz profesyonel bir çalışma yapmıyorsunuz.Ben de 40 yıllık römork üreticisi değilim.

Forumda herkesin anlayabileceği dilden bazı detaylar vermek istiyorum.

Şase tasarımı yapılırken ağırlık merkezi ve kuvvet noktaları iyi ayarlanmalıdır.Özellikle topuz bölgesi + teker bölgesi + üst eşya yerleşimi hespi birlikte düşünülerek dizayn edilmelidir.
Öncelikle tasarımı yaparken alt şase ve üst şase(karkas) ve yürüyen (süspansiyon) olarak değerlendirmeliyiz.
Alt şasede kesinlikle birbirinden bağımsız süspansiyonlar olmalıdır.(Devrilme ve savrulma ihtimalini aza indirmek için)
Şase ağırlığını düşürmek için alüminyum profil veya bükümlü alüminyum saclar kullanmalıyız. (Demir ağır olacağı için alüminyum kullanıyoruz)
Sacları lazerde kestirip büktürebiliriz (tabi ki bir araba şasesi gibi estetik olmayacak :smiley: )
Eğer şaseniz ağır olursa (üzerindeki yükle birlike istediğiniz kadar ağırlık merkezini ayarlayın + bağımsız süspansiyon kullanın) gene de sürüş dinaminiklerini fazlasıyla olumsuz etkiler.
Üst karkas için kesinlike alüminyum veya profil kullanmalıyız, ahşap olmaz.(hareketli mekanizmalarda veya yapılarda ahşap hiçbir zaman demirin sağladığı statiği sağlayamaz)
Üst karkas alt şaseye kaynaklı bağlantı olmalı.(Civatalı bağlantı M20-M24 civarı da olur ama zaten üstü kapalı olacak civata sök tak işi olmayacağı için kaynak olabilir)
Kaynak bölgeleri daha sert ve kırılgan olabilir diye düşünebilirsiniz. Evet doğru.Ama bu bir araç değil, amatörce yapılmış bir kutu.Araçlarımızda da kaynaklı bağlantı var (mühendislik analizleri yapılmış çalışmalar tabi ki )
İç duvar için marin kontrplak + Orta izolasyon + En dış duvarı ince PE100 (polietlien) levha öneririm bu levhalar hem plastik kaynak yapılabiliyor hem de bükülebiliyor ve çok dayanıklı. (CTP Kaşındırır)
Ayrıca polietilen levhaları cnc router ile işletebilirsiniz.Karavanınızın kapı,cam, havalandırma, far, gibi birçok açık bölgesini cnc ile kestirip düzgün işçilik yaptırabilirsiniz.

Sizin karavanınızda benim gözüme çarpanlar;
1.Stop farlarınız hem küçük hem de alçakta duruyorlar.
2.Üst karkasınız sağlam görünmüyor.Açıkcası alt şase ve karkas montajını pek beğenmedim :(
3.O kadar ince ctp yerine, küçük alüminyum u profil dışına direkt polietlien levha ile işi çözebilirdiniz.Dış kenarlara köşebent atmak yerine plastik kaynak yapabilirdiniz.
4.En azından kapı önüne bir katlanır basamak fena durmazdı :smiley:
5.Süspansiyon kısmı çok basit.At arabası mantığında bir römork olmuş.

Yapılan bu çalışmayı şöyle devrilir böyle yıkılır diye eleştirip yere vurmak değil amacım.Kimse 50-60 kişilik bir ekibin fabrikada ürettiği mühendislik çalışması ürünü bir karavanla sizin bahçede ürettiğiniz karavanı kıyaslamamalı.
Ortada bir fikrin gerçeğe dönüşümü var.Bence çok önemli bir konu.Bugün siz bunu yaparsınız yarın bir başkası bunu biraz daha geliştirir.Sonra biraz daha gelişir. Bir gün birisi çıkar bunu ülkemizde üretip satar.
Önemli olan fikirlerin hayata geçmesi.
Fikirlerini deneyip hayata geçirmeyenler her zaman bir başkasının ürettiğini kullanmak zorunda kalırlar.

Birgün bahçede ürettiğiniz karavanın bir havalandırma veya cam detayını çok büyük bir firmaya patentiyle satabilirsiniz.Üretim ancak böyle gelişir.
Ne yazıkki bizde hep Almanların üretim harikalarını konuşur dururuz senelerdir.

Çalışmanız için tekrar tebrikler....
 

Aslında şöyle söylemeyliyim.Siz sonuçta profesyonel bir üretim yapmadınız sadece kafanızdaki bir fikri icraate döktünüz. O yüzden çok fazla şurası söyle böyle demek doğru olmaz.
Ama senelerdir tasarım ve üretim yapan bir mühendis olarak birkaç sohbet niteliğinde tavsiyede bulunacağım.Belki ileride tekrar yapmak isteyenlere ışık tutar.
Burda sizlere yok almanlar şöyle süspansiyon yapmış yok şöyle şase yapmış demeyeceğim.Sonuçta siz profesyonel bir çalışma yapmıyorsunuz.Ben de 40 yıllık römork üreticisi değilim.

Forumda herkesin anlayabileceği dilden bazı detaylar vermek istiyorum.

Şase tasarımı yapılırken ağırlık merkezi ve kuvvet noktaları iyi ayarlanmalıdır.Özellikle topuz bölgesi + teker bölgesi + üst eşya yerleşimi hespi birlikte düşünülerek dizayn edilmelidir.
Öncelikle tasarımı yaparken alt şase ve üst şase(karkas) ve yürüyen (süspansiyon) olarak değerlendirmeliyiz.
Alt şasede kesinlikle birbirinden bağımsız süspansiyonlar olmalıdır.(Devrilme ve savrulma ihtimalini aza indirmek için)
Şase ağırlığını düşürmek için alüminyum profil veya bükümlü alüminyum saclar kullanmalıyız. (Demir ağır olacağı için alüminyum kullanıyoruz)
Sacları lazerde kestirip büktürebiliriz (tabi ki bir araba şasesi gibi estetik olmayacak :smiley: )
Eğer şaseniz ağır olursa (üzerindeki yükle birlike istediğiniz kadar ağırlık merkezini ayarlayın + bağımsız süspansiyon kullanın) gene de sürüş dinaminiklerini fazlasıyla olumsuz etkiler.
Üst karkas için kesinlike alüminyum veya profil kullanmalıyız, ahşap olmaz.(hareketli mekanizmalarda veya yapılarda ahşap hiçbir zaman demirin sağladığı statiği sağlayamaz)
Üst karkas alt şaseye kaynaklı bağlantı olmalı.(Civatalı bağlantı M20-M24 civarı da olur ama zaten üstü kapalı olacak civata sök tak işi olmayacağı için kaynak olabilir)
Kaynak bölgeleri daha sert ve kırılgan olabilir diye düşünebilirsiniz. Evet doğru.Ama bu bir araç değil, amatörce yapılmış bir kutu.Araçlarımızda da kaynaklı bağlantı var (mühendislik analizleri yapılmış çalışmalar tabi ki )
İç duvar için marin kontrplak + Orta izolasyon + En dış duvarı ince PE100 (polietlien) levha öneririm bu levhalar hem plastik kaynak yapılabiliyor hem de bükülebiliyor ve çok dayanıklı. (CTP Kaşındırır)
Ayrıca polietilen levhaları cnc router ile işletebilirsiniz.Karavanınızın kapı,cam, havalandırma, far, gibi birçok açık bölgesini cnc ile kestirip düzgün işçilik yaptırabilirsiniz.

Sizin karavanınızda benim gözüme çarpanlar;
1.Stop farlarınız hem küçük hem de alçakta duruyorlar.
2.Üst karkasınız sağlam görünmüyor.Açıkcası alt şase ve karkas montajını pek beğenmedim :(
3.O kadar ince ctp yerine, küçük alüminyum u profil dışına direkt polietlien levha ile işi çözebilirdiniz.Dış kenarlara köşebent atmak yerine plastik kaynak yapabilirdiniz.
4.En azından kapı önüne bir katlanır basamak fena durmazdı :smiley:
5.Süspansiyon kısmı çok basit.At arabası mantığında bir römork olmuş.

Yapılan bu çalışmayı şöyle devrilir böyle yıkılır diye eleştirip yere vurmak değil amacım.Kimse 50-60 kişilik bir ekibin fabrikada ürettiği mühendislik çalışması ürünü bir karavanla sizin bahçede ürettiğiniz karavanı kıyaslamamalı.
Ortada bir fikrin gerçeğe dönüşümü var.Bence çok önemli bir konu.Bugün siz bunu yaparsınız yarın bir başkası bunu biraz daha geliştirir.Sonra biraz daha gelişir. Bir gün birisi çıkar bunu ülkemizde üretip satar.
Önemli olan fikirlerin hayata geçmesi.
Fikirlerini deneyip hayata geçirmeyenler her zaman bir başkasının ürettiğini kullanmak zorunda kalırlar.

Birgün bahçede ürettiğiniz karavanın bir havalandırma veya cam detayını çok büyük bir firmaya patentiyle satabilirsiniz.Üretim ancak böyle gelişir.
Ne yazıkki bizde hep Almanların üretim harikalarını konuşur dururuz senelerdir.

Çalışmanız için tekrar tebrikler....
yorumlarınız için özellikle direk yargılamadan, uzmanlığınızı konuşturarak bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.
aslında burada yazdıklarınızı biraz da görsellerle destekleyip ayrı bir konu olarak açsanız, dediğiniz gibi bu tip bir işe girişeceklere çok güzel bir kaynak bilgi olurdu.
sizin de belirttiğiniz gibi bu proje kendi amacıma ve ihtiyacıma yönelik kullanacağım bir amatör çalışma. ama demek değil ki trafiği tehlikeye atayım, başkaları ne olursa olsun. elimden geldiğince ve imkanlar el verdiğince bir şey oluşturmaya çalıştım. özellikle kendim bir şeyler yapmaya çalıştığım için ahşap kullandım. yoksa bunu profil veya alüminyumdan yapmaya kalksam ya istediğimizi yapacak düzgün bir usta bulamazdık, yada ne zaman biteceği belli olmayan bir işe girişmiş olurdum.
gözünüze çarpanlarla ilgili;
1. stop farları küçük haklısınız. römorku yaptırdığım yer römorkla birlikte vermişti. zaten biri yazın gezerken biri de dönüşte otoparka park ederken kırıldı. daha büyük yenisini aldım. daha yukarı montajlamaya çalışacağım.
2. bu konuda canlısını görmeden belki fotoğraflar yanıltıcı olabilir. üst yapının oldukça sağlam olduğunu söyleyebilirim. tabi bir kaza veya devrilme durumunda hıza da bağlı olarak sağlam kalmasını beklemem doğru olmaz, bunu fabrikasyon üretimi dış yapısı ahşap içerikli hiçbir karavan da sağlayamaz diye düşünüyorum.
3. ctp yi tüm karavanlarda kullanılan bir malzeme olduğu için seçmiştim aslında. diğer söylediğiniz seçenek için ayrı bir ustalık ve malzeme gerekir. onları da burada bulmam çok zor.
4. basamak fena olmazdı belki ama aklıma bile gelmedi. bizler için gerekli değil ama belki çocuklar için faydalı olabilirdi.
5. torsiyon dingil bir çok fabrikasyon karavan için yeterli görülmüş. bahsettiğiniz tarzda bağımsız süspansiyon sistemleri özellikle offroad tarzı karavanlar için yurtdışında kullanılmakta. ben de başka bir seçenek düşünmedim.
bir de şunu belirtmeliyim, yaz boyunca yaklaşık 4bin km yol yaptım arkamda karavanla, genelde hafiflik üzerinde duruluyor fakat yaptığımız ürünün boyutuna göre bir agırlık olmalı. benim karavanım zaten 750 kg altında olması hedeflenen 170*250 boyutunda ve 550 kg civarında. ben bunu daha da hafif üretmeye çalışırsam çok rahat rüzgardan etkilenecek veya hoplayıp zıplayacak. 4m 5m karavanlarda hafiflik ön planda olabilir.
biraz uzun oldu kusura bakmayın. tekrar ayrıntılı bilgiler için teşekkür ederim.
 



Bence oldukça işlevsel bir karavan olmuş. Yatak bence büyük olmazsa olmaz. yazın zaten sıcak. İnsanın eli eline deyince bile rahatsız oluyor. Dar bir yatak tüm tatili benim için bitirebilir.

Sağlamlık ve güvenlikle ilgili söylenenler oldukça değerli bilgiler. Lakin üreticilerin karavanlarına bakınca da neredeyse aynı ürünleri hatta biraz daha az malzeme kullanarak yapılıyor. Bu nokta da benim en büyük korkum Frensiz römork oluşu olur. Zira arada epey bir fark olacağı inancındayım.

Sonuç itibariyle oldukça güzel bir karavan üretmişsiniz. Sizi tebrik ediyorum. Umarım karavanla ilgili bilgilendirmeye ve gezilerinizi paylaşmaya devam edersiniz
 

İyi akşamlar. Karavan da yatak önemli tabiki. Biz 2kisi 2 çocuk olarak 165*200 yatakta enlemesine fazla sıkıntı yaşamadan yatıyoruz. Ekstra çocuk için ranza da var ama bizimkiler biraz fazla hareketli yattiklarindan ranzada yatirmadik.
Karavanin ilk taktigim stopları kırılmıştı. Yenilerini almıştım. Eski yeri çok aşağıda kalmıştı. Değiştirirken biraz daha yukarı montaj yaptım.
Görünürlüğü artırmak için reflektör bantlardan arka ve yanlara yapıştırdım.
Arkaya araba koruma kılıfı kumaşından gölgelik yaptım. Direk icin uzayabilen saplardan aldım. Evde kendim diktim. Biraz eni dar oldu ama ilerde ucundan ekleme yapılabilir.(150*350) Dışına kılıf dikip arka kapı üstüne sabitledim.
Ayrıca zorunlu hallerde kullanmak için portatif tuvalet aldım. Karavandaki daha önceden ayirdigim yerine koydum fotosunu cekmemisim.
Bu haliyle bir haftasonu Bergama kozak yaylasında kullandık. Şimdilik bu kadar. Teşekkürler. 31f6db19420548c4b3a774f0f89f5edc.jpg 5a8e406a40c4e7255f01231cbaf71b93.jpg 80a5ad268c7ab109b8f7e8567339e023.jpg 6c4a3b8dd5c167fbe179e78ac549b05f.jpg 5d8a2f9af25efa68e00673083678ec93.jpg 21f67df91aee72f8b79854176c2c9e95.jpg

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bu arada frensiz dingil kullanmadaki sebep olarak küçük ve hafif bir karavan olması ve çekici aracımın oldukça güçlü olmasını söyleyebilirim. Geçen sene yazın yaptığım gezilerde yaklaşık 4 bin km arkamda karavanla yol yaptım ve frensiz olması hiç etkilemedi. a5fb3b3c3b3d01882f23e087e01142bb.jpg 2e1bc10f12ca1ac0c9b2252b57caa9d1.jpg 012ca9ff134c7daeceb6ab313b78d8b9.jpg 9159eaceb080718912a40a2c17a27fb3.jpg 335650fb253c7412fa9950fb71915882.jpg 6638d255f3c9d44b01ca1dfd539695ed.jpg

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 





Merhaba; karavan yapım aşamanızı mesajlarla birlikte başından sonuna kadar okudum. Sizin bıkmadan ve pes etmeden yaptığınız çalışmayı takdir ve tebrik ediyorum. Mühendislik bilgim yok ama nacizane fikirlerimi beyan etmek istedim.İlk başlarda şasenin okadar sağlam olmasını takdir ederken daha sonra üst kabinin okadar basit eğreti yapılmasını kendimce eleştirdim. Yığma tuğlayla gecekondu yapanlara diyorum ki; en azından 4 direk atsaydın. Aynı şeyi sizede demek istedim. 40*40 profilden ana iskeleyi yapsaydınız aralarını ne ile doldurursanız doldurun daha sağlam olacaktı. Siz ahşap isketeletin ne kadar sağlam olduğunu söylesenizde bir devrilmede paramparca olacağı kanaatindeyim. İkinci yapacağınız karavanın çok daha mükemmel yapacağınıza eminim. Kazasız kullanmanız dileğiyle.
 


Kolay gelsin guzelmolmus ellerinize saglik.
Bir sorum.olacak.
Kaplin ile karavanin ana govdenin arasini kac cm biraktiniz
125 cm ok uzunluğu. bu mesafenin çekici araç eninin yarısından fazla olması gerekiyor diye hatırlıyorum. araçla manevra yaparken araç karavana temas etmeyecek kadar olmalı. aracı karavanla tam 90 derece konuma getirebiliyorum ve araç karavanın okuna değiyor kabine dokunmuyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst