@ermus35 ,
Türkiye'de kanunların ne kadar zorunlu tutduğunu bilmesem de , yan pencerelerden birini alıp hava akımı için ocağın üstüne gelecek şekilde yerleştirip, onun yerine de yangın durumunda (böylelikle karavanın diğer bir duvarında da) kişilerin geçebileceği büyüklükte ikinci bir olanak olarak daha büyük bir pencerenin montajını yapmak, bence en azından akla da daha uygun olmalı ?
Karavanı bol Avrupa ülkelerinde yapılan maalesef kötü tecrübeler, böyle gerekli düzenlemeleri mecbur kılmış durumda.
Karavan ağırlık ölçümünde sanırım hata var. Çekme karavanınız için aşağıdaki maddeye göre, topuza düşen ağırlığın hesap edilmemesi gerekiyor. Yani resmen daha hafif sayılmalı.
Madde 1.4.5- Bir yarı römork veya merkezi dingilli römorkta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak azami kütle, çekici araca bağlı ve azami yükte iken, yarı römork veya merkezi dingilli römorkun dingili/dingilleri tarafından yere uygulanan statik düşey yüke tekabül eder.
Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
Siz yine de garip topuzunuza fazla yüklenmeyin derim.
Bence eğer;
* tabanı taşımak için tahta profil varken, metalini de yapmasa idiniz, (ya da tersi)
* yan yana gelen dolap ya da duvarlar için tekrar yani böylelikle çifte malzeme kullanmasaydınız,
* çamurluklarınız profilsiz, sadece bükülü saç olsaydı,
*kısa karkas bağlantılarını seyrek ve inçe seçse idiniz, belki daha da hafif değerlere ulaşabilirdiniz ?
Karavan boyutunun küçük olmasının, yapıyı dolaylı olarak daha stabil yapması bekleniyor.
Fakat sizin sağlamlık endişeleriniz ağır bastı galiba ? Bereket sonuçta amacınıza ulaşma ihtimali yüksek görünüyor.
Kauçuk süspansiyonlu aks kullanmanız gayet isabetli.
Kaynaklı şasi için sizle ayni fikirde olmasam da, belki her uzun gezi sonu ya da başı, kaplinden başlayan eşkenar üçgen bağlantısının taban köşe kaynaklarında çatlak başlangıçları olup olmadığını kontrol ederseniz, daha yerinde olur diye düşünüyorum. Sanırım 1-2 dakikanızı bile almamalı ?
* Ahşap özellikle cam ya da taş yünüyle küflenmeye, çürümeye fena şekilde yatkın. Bu yüzden biliyorsunuz su geçirmezdik çok önemli.
* Alüminyum kaplamalarda karkas iskeleti için bile olsa, mesela çivi gibi başka metaller de kullanıldı ise , özellikle nemli ahşap, nemli elyaf, hatta %1-2 oranda su tutması ile steoropor dahil, ıslak yani elektrolit ortamda, galvaniz akım dolayısı ile bu ince metalin küçük küçük kabarması ve sonuçta oralardan parçalı tahribi beklenmeli. Profesyonel yapımcılar artık toptan yapıştırma yöntemine kayıyorlar.
Güvenli sonuçlara ulaşmanız dileklerimle, kolay gelsin...