ahmetcan466
Kamp II
- Mesajlar
- 284
- Tepkime Puanı
- 67
Çok güzel gidiyor. Son hali ile kaç kg civarında?
Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkürler. Şu anda dış kaplaması kaldı. Onu da yapıp bitirince tartiya çıkaracağım.Çok güzel gidiyor. Son hali ile kaç kg civarında?
Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çok teşekkür ederim ilginiz ve iltifatlarınız için. uzun süredir üzerinde düşündüğüm ve yapmaktan her şeyden önce zevk aldığım bir çalışma. araya ramazan girince biraz zor oluyor ama çok bir şey kalmadı. yazın inşallah gezerken karavanımı kullanmak istiyorum. buradan da paylaşmaya devam ederim.Merhaba. Öncelikle İşe başlama cesaretiniz, kararlı şekilde devam etmeniz, sizin başarınızı hazmedemeyen birileri tarafından elinizden alınan malzemelerinizin eksikliğine rağmen ısrarla devam etmeniz ve sonuca ulaşmadaki gayretiniz için sizi kutluyorum. Bu arada Ramazanın hayırlı ve mübarek olmasını diliyor, baştan beri takip ettiğim girişiminizin, bundan sonraki aşamalarını da titizlikle takip edeceğimi belirtiyor selam ve saygılar sunuyorum.
Yorumunuz için teşekkürler. öncelikle herkesin düşüncesi benim için değerlidir. buraya yorum yazan kişiler laf olsun diye değil mutlaka bilgi ve tecrübelerini paylaşmak adına yazıyorlardır diye düşünüyorum. bahsettiğiniz konuyu daha önce okudum. çalışmama başlamadan önceki süreci burada uzun uzun yazıp anlatmadım fakat haklı endişelerinizi ben de düşünüp kendi imkan ve ihtiyaçlarım doğrultusunda çözümler bulmaya çalıştığımı söyleyebilirim.İyi çalışmalar. Sayın "Ermus35", çalışmanızı verdiğiniz emeği ve beceriyi ilgi ile okudum. Aynı merakla da projenin sonunu beklemekteyim. kolaylıklar dilerim. Ancak Sayın "makara60" ın anlatmak istediği yabana atmayın derim. Çünkü bahsedilen testlerden kasıt; karavanın yol şartlarında maruz kalacağı fiziki kuvvetlere vereceği tepkilerin, ne denli doğru tepkiler olacağı hususu. Anlatılmak istenenin yalnızca bir başlığını, bu konu başlığında bulabilirsiniz. Neden Çekme Karavan Yapmaktan Vazgeçtim ?
Ayrıca buna benzer bir sürü sorunsal var. rüzgar etkisi, merkez kaç kuvveti, taşıyıcı malzemenin ve ona uyum sağlaması beklenen kaplama malzemesinin esneklik değer aralığı, ani şerit değiştirmelerde, römorkun karşılaşacağı kamçı etkisi ve buna vereceği devrilme etkisi. vb bir sürü sorunsal. Bunlar söylediğiniz gibi varsa bir testi bizde yaptıralım la çözülecek işler değil. Kaldı ki herşey bir şekilde doğru olsa da, ben bunda ailemi taşıyacağım ona göre gerekli tedbirleri alarak ilerlerim anlayışı da bana göre çok yanlış ve tehlikeli. Trafik dediğimiz şey sizin dışınızda onlarca faktörden oluşur.
Çok uzatmayacağım. Sadece bu tür çalışmaların keşke imkanlarımız dahilinde çok daha profesyonelce yapılması. bu tarz statik, dinamik hesaplamaların yapılamayacağı ve hattı zatında ruhsat alma yetkinliği olmayan projelerin, hem kendi hemde çevre güvenliğini tehdit etmemek adına, iki hatta üç kez düşünülüp sağlam temellere oturtularak devam ettirilmesi gerektiğini hatırlatmak isterim. Umarım yanlış anlamazsınız. Tek kaygım, insana olan saygımdandır.
Bunun dışında verdiğiniz emek ve güzel işçiliğiniz ve hayal ettiğiniz araca kavuşma arzunuz nedeni ile sizi tebrik eder benim gibi bu işe gönüllüleri ve hiç bir şey olmasa da yaparken zevk alacak insanları cesaretlendirdiğiniz için teşekkür ederim.
teşekkürler. tabiki ağırlık dengesini göz önüne alarak yerleştirme yapıyorum. benim araçta yanlış hatırlamıyorsam topuza binen yük max. 90 kg olması gerekiyor, belgesine tekrar bakarım. onun dışında ağırlık dengesi dikkate alınarak ilk başta planlamayı yaparken mutfak kısmını arkaya konumlandırdım. dış kaplamasını yapayım tartıya çıkarıp genel ağırlığına ve ön denge tekerine düşen ağırlığa bakarak eşya yerleşimini ayarlayacağım. zaten mutfak kısmı haricinde başkaca bir eşya koymayı düşünmüyorum. sadece denge oluşturmak adına bir dengesizlik varsa koymayı düşünüyorum.aracımın kendi kasası da yeterince büyük olduğu için onu da kullanabilirim.Emeğinize sağlık. Tüm yazılan mesajları okumadım üstelik konunun uzmanı da değilim. O nedenle söylediğimde hata olabilir. Gereksiz bir uyarı da yapıyor olabilirim. Yazma amacım sadece olayın bu boyutuna da dikkatinizi çekmek. Bildiğim kadarı ile karavanın ön ve arka kısımlarının ağırlıkları dengeli olmalı. Arabanızın modeline göre değişse de ön pilot tekerleği bir tartıya oturttuğunuzda 15 kg civarı bir ağırlık binmeli. Bu nedenle asıl ağır gelecek olan mutfak kısmı genelde ortaya konuyor diye biliyorum. Ranza kısmı da ikinci ağır kısım olarak (mesafe x Ağırlık) arkaya dingile yakın bir kısıma yerleştiriliyor. Ön kısıma da daha hafif olan oturma grubu yerleştiriliyor. Tasarımı yaparken bu konuyu göz önünde bulundurdunuz mu bilemiyorum. O nedenle bir hatırlatma yapayım dedim. Aksi taktirde ağırlık dengesiz dağılırsa karavan savrulma / yalpalama yapabilir. Umarım yazdıklarım bir işe yarar. Şimdiden iyi tatiller diliyorum.
Mutfağın önde ya da arkada olması vs yi dengeleyen dingil konumudur yani tek başına eğer mutfak arkadaysa ağırlık dengesi yanlıştır denilemez.Emeğinize sağlık. Tüm yazılan mesajları okumadım üstelik konunun uzmanı da değilim. O nedenle söylediğimde hata olabilir. Gereksiz bir uyarı da yapıyor olabilirim. Yazma amacım sadece olayın bu boyutuna da dikkatinizi çekmek. Bildiğim kadarı ile karavanın ön ve arka kısımlarının ağırlıkları dengeli olmalı. Arabanızın modeline göre değişse de ön pilot tekerleği bir tartıya oturttuğunuzda 15 kg civarı bir ağırlık binmeli. Bu nedenle asıl ağır gelecek olan mutfak kısmı genelde ortaya konuyor diye biliyorum. Ranza kısmı da ikinci ağır kısım olarak (mesafe x Ağırlık) arkaya dingile yakın bir kısıma yerleştiriliyor. Ön kısıma da daha hafif olan oturma grubu yerleştiriliyor. Tasarımı yaparken bu konuyu göz önünde bulundurdunuz mu bilemiyorum. O nedenle bir hatırlatma yapayım dedim. Aksi taktirde ağırlık dengesiz dağılırsa karavan savrulma / yalpalama yapabilir. Umarım yazdıklarım bir işe yarar. Şimdiden iyi tatiller diliyorum.