c@n
Kamp III
- Mesajlar
- 542
- Tepkime Puanı
- 2
Selam arkadaşlar beni tanıyanlar az cok bilir 25 yaşında elektronik öğretmeni olucamı beklerken 3 sene evvel (anne baba öğretmen) dayı mesleği olan servislik oldu çocukluktan beri icindeyim zaten işimiz tamir ve bakım servisliği oldu zaten başka iş yapamam ben neyse anlıcanız gibi meraklı bir tip olarak ben hehe port bagaj araştırması yapıyordum 500 il 700 tl arası fiatlar zikrediliyordu bende dedim bunların hepsi tamam da kaynağın her çeşidi var taş motorum var etrafımız san. olduğu icin demir profil var eee ne duruyorsun ekmek yapsana demedim tabiki port bagaj yapsana dedim sitede gördüğüm hazır cizilmiş bir port bagajı kendi işimi görücek doğrultuda basitleştirip tekrar çizip ölçülendirdim ve ortaya güzel bir port bagaj cıktı
ilk önce etrafımızdaki demircilerden muhtelif hurda profillerinde 1 metrelik ile 1.6 metrelik hurda profillerden aldım. standart profiller 6 metre kullanılan ve arta kalan profilleri hurda fiatına satıorlar neyse ici dolu malzemeleri temin ettim
ardından aracımın 1 e 1 ölçülerinde çalışmaya başladım 1.40 boyunda 86 cm eninde bir port bagaj yapmaya karar verdim
yabancı internet sitelerinde hep bu ölçülere yakın yapmışlardı bende 4cm en 7 cm boydan değişiklik yapıp karar verdim
1.40 amacı sunrooftan elinizi uzatarak sis farlarının konumlarını değiştirebilmek için
86 cm eninde olmasının sebebi ise sağ ve solda orj olan tavan barlarının tam arasına sıkıştırıp vidalayabilmemiz icin
yuksekliği 12 cm dir
tamamını resimlemeyi unuttum ama yinede resimleri paylaşıcam sizerle
port bagajın kasası oluştu ve takılacak olan sis farlarının bacaklarını kaynatmak icin ölçü alıcam
bagajımın üzerinde olucak 10 adet sis farının bacaklarını yerleştiriyorum 4ön 2 sağ 2sol 2 arka şeklinde kaynak ile sarı malzeme ile kaynatıyorum
kaynaklanmış malzemelerin fazlalıkları taş motoru ile temizlenip ince bir zımpara ardından keçe geçilip boya ya hazırlanıyor
zımpara ve keçeden oluşan tozları hava tabancası ile temizledikten sonra hafif nemli bir bezle yapışan tozları alıyor boyacı kalfamız Mücait
boyacı ustamız Hakan korozyonu önlemek icin ve uzun ömürlü olması icin kalın bir şekilde astar atıyor ve ardından mat siyaha boyuyor
Opel fronteranın tavanında orj olarak duran tavan barlarının baş ve son noktalarından 2 şer delik açılarak havşa başlı civata girecek şekilde hazırlıyoruz her 2 yönde 2 ön 2 arkada civataları sıkıyoruz port bagajımız hazır oldu bu resimde kaportacımız mehmet ustamız ummalı bir şekilde civata delikleri ile uğraşıyor
Sıra geldi sis farlarının montajlanmasına yakın cevremizde gözüm kapalı güvenebileceğimiz elektirik ustamız 4x4 aracların port bagajlarına sis tesisatı hazırlamada prof Ersan ustamızın (servis minibüslerinden çoğumuz tanırız otomatik kapı çarpar ERSAN oto elektirik ) dukkanına gidiyoruz 13:30 başlıyoruz akşam 7 de bitiyor işimiz 10 adet sis farı 4 ayrı düğmeleri ve siren sistemi montajı çok üşütmüştü ama beni kırmadı ve işe koyulduk
bu da bu gun montajından sonraki ilkgünden karlı karlı 1 tane port bagaj resmi ve annem Sibirya kurt cinsi köpeğim + babam + abim ben gezmeye cıkıcaktık dayanamadık karı görünce kartopu oynarken bir resim işte kenardan gözükende port bagajım
ilk önce etrafımızdaki demircilerden muhtelif hurda profillerinde 1 metrelik ile 1.6 metrelik hurda profillerden aldım. standart profiller 6 metre kullanılan ve arta kalan profilleri hurda fiatına satıorlar neyse ici dolu malzemeleri temin ettim
ardından aracımın 1 e 1 ölçülerinde çalışmaya başladım 1.40 boyunda 86 cm eninde bir port bagaj yapmaya karar verdim
yabancı internet sitelerinde hep bu ölçülere yakın yapmışlardı bende 4cm en 7 cm boydan değişiklik yapıp karar verdim
1.40 amacı sunrooftan elinizi uzatarak sis farlarının konumlarını değiştirebilmek için
86 cm eninde olmasının sebebi ise sağ ve solda orj olan tavan barlarının tam arasına sıkıştırıp vidalayabilmemiz icin
yuksekliği 12 cm dir
tamamını resimlemeyi unuttum ama yinede resimleri paylaşıcam sizerle
port bagajın kasası oluştu ve takılacak olan sis farlarının bacaklarını kaynatmak icin ölçü alıcam
bagajımın üzerinde olucak 10 adet sis farının bacaklarını yerleştiriyorum 4ön 2 sağ 2sol 2 arka şeklinde kaynak ile sarı malzeme ile kaynatıyorum
kaynaklanmış malzemelerin fazlalıkları taş motoru ile temizlenip ince bir zımpara ardından keçe geçilip boya ya hazırlanıyor
zımpara ve keçeden oluşan tozları hava tabancası ile temizledikten sonra hafif nemli bir bezle yapışan tozları alıyor boyacı kalfamız Mücait
boyacı ustamız Hakan korozyonu önlemek icin ve uzun ömürlü olması icin kalın bir şekilde astar atıyor ve ardından mat siyaha boyuyor
Opel fronteranın tavanında orj olarak duran tavan barlarının baş ve son noktalarından 2 şer delik açılarak havşa başlı civata girecek şekilde hazırlıyoruz her 2 yönde 2 ön 2 arkada civataları sıkıyoruz port bagajımız hazır oldu bu resimde kaportacımız mehmet ustamız ummalı bir şekilde civata delikleri ile uğraşıyor
Sıra geldi sis farlarının montajlanmasına yakın cevremizde gözüm kapalı güvenebileceğimiz elektirik ustamız 4x4 aracların port bagajlarına sis tesisatı hazırlamada prof Ersan ustamızın (servis minibüslerinden çoğumuz tanırız otomatik kapı çarpar ERSAN oto elektirik ) dukkanına gidiyoruz 13:30 başlıyoruz akşam 7 de bitiyor işimiz 10 adet sis farı 4 ayrı düğmeleri ve siren sistemi montajı çok üşütmüştü ama beni kırmadı ve işe koyulduk
bu da bu gun montajından sonraki ilkgünden karlı karlı 1 tane port bagaj resmi ve annem Sibirya kurt cinsi köpeğim + babam + abim ben gezmeye cıkıcaktık dayanamadık karı görünce kartopu oynarken bir resim işte kenardan gözükende port bagajım