Kendi Karavanını Yapanlar; Kandıralı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan wankel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 330
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 100,237

wankel

Kamp II
Mesajlar
362
Tepkime Puanı
414
Yer
sivas
uzun zamandır (belki hatırlayanlar vardır 2011 senesinden beri) forumda ben de bir karavan yapabilir miyim diyerek, forumu neredeyse baştan sona okuyan bir kullanıcı olarak nihayet benimde bir karavan dönüşüm konum olacak inşallah.
bu iş için fiat ducato 2011 model ve 17 metreküp panelvanımı namı diğer kandıralıyı almış bulunmaktayım. aracı kandırada ilk sahibinden aldığım için adı benim nazarımda kandıralı olarak kaldı. kandıralı bu güne kadar beyaz eşya taşımış ve 165 bin km. de kendileri. kandıralı ile düştük yollara.
şimdilik kandıralıdan birkaç fotoğraf ile yetinelim. inşallah aşamaları buradan kayıt altında tutmak niyetindeyim. forumda eskisi kadar bir canlılık olmasa dahi bu forumdan ziyadesiyle istifade etmiş bir kullanıcı olarak kimse okumasa dahi bu foruma kendimce duyduğum vefa duygusu sebebiyle gerekirse kendim çalıp kendim oynasam bile kandıralı arşivini gezenbilir platformunda kaydetmeye niyetliyim.





 

Etiketler

sonrasında ise kandıralıyı bir güzel temizlemeye başladım. evvela tabandaki lastik kaplamayı ve yan panellerin içindeki plastiklerin tamamını çıkardım ve her tarafı derinlemesine temizledim. işin sonunda ise aracın iç kısmını basınçlı su ve köpük ile birkaç kez yıkadım. (yıkamadan önce yaşam kısmında yer alan ve arka stoplara vs. giden elektrik tesisatını sökmüştüm.) işte kandıralının utanç verici fotoları.











 





aklımdan geçirdiğim birkaç plan içerisinden kendi ihtiyaçlarıma ve mürettebatın beklentilerine göre bir plan tasarladım. sağolsun abimin de yardımı ile üç boyutlu bir çizimle de planı görme fırsatım oldu. ayrıca araç içerisinde taslağı keçeli kalemle çizerek şöyle bir geri çekilip plana bakma şansından da kendimi mahrum etmedim. ancak yerleşim planı ile ilgili halen birkaç noktada netleştiremediğim hususlar mevcut.









 


kandıralının elektrik işleriyle ilgili şimdilik en çok kafa yorduğum mevzulardan biri olan elektrik işlerini pratik bir cihazla hallettim gibi inşallah. bu cihaz olmasa; invertör, şarj redresörü, solar şarj regülatörünü ayrı ayrı almam gerekiyordu. resimlerde gördüğünüz cihaz 1000va tam sinüs akıllı cihaz. hem solar regülatör, hem redresör ve hem invertör.











 





forumdan ve çeşitli sitelerden okuduğum kadarı ile pek çok motokaravan kullanıcısı aracın arka kapılarından gelen toz, sıcak-soğuk ve seslerden epeyce şikayetçilerdi. bu sebeple maraton kapak denilen düzeneği yapanlara, yaptıranlara son dönemde epeyce rastlamaya başlamıştım. bu yüzden daha henüz yolun başında iken aracın arka kapılarıyla ilgili bu tür olumsuzlukları bertaraf etmek adına bende maraton kapak yaptırmak için vardım gittim kaporta ustasının yanına. maraton kapak yaptırmak istediğimi konuştuk. ustam maraton kapağa para harcamaktansa aracın mevcut kapılarını cam altı hizasından keserek üst kısmı sabitleyebileceğini ve alt kısma fazladan birer menteşe daha uydurarak alt kısmı istediğim üzere bagaj gibi kullanabileceğimi söyledi. bunun üzerine şöyle mi olur böyle mi olur derken velhasıl başladık arka kapıları kesme işine.

özetle sonuç şu şekilde olacak;
1- kandıralının arka kapıları cam hizasından kesilecek. kesilen kapıların üst yarımları sabit şekilde kasaya ve birbirlerine tutturulacak ve sıcak-soğuk, toz girebilecek her taraf takviye çelik profillerle ve conta, mastik ile sabitlenecek.
2- alt yarım parçalarda kapı kesilmesi durumunda tek menteşe kalıyor. bu sebeple alt yarım kapılara fazladan birer adet menteşe uydurularak montajlanacak ve kesilen yerin altında kalan kapılar orjinal halleri ile dış yanlara kadar açılabilecek ve buradan bagaja ulaşım sağlanacak.
3- alt yarım ile sabit üst kapılar arasındaki bölüme kapı fitili yerleştirilmesi için sac alıştırılarak bu kısımlarda su vs. sızdırmazlığını sağlamak amacıyla kapı fitili montajlanacak.

işte aşama aşama fotoğrafları. ancak henüz bu işlemler nihayete eremedi. biraz daha sabretmem lazım sanırım.











 




Hayırlı olsun,ilgi ile takipteyim.
Karavan iç dizaynını olası her durum için birkaç kez daha düşünün.Bir fikre takılıp kalınabiliyor ve eksiklikler iş bittikten sonra fark ediliyor.