Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "YAK" - Atilla Dinçer(Atiladi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 434
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 237,390
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Bu gün, "Yak'ın içi tamamen boşaltıldı, yani "Tahtakuşa nakledildi, zibart benzeri bir temizlik yapıldı, yaklaşık 5 saat sürdü, koltuklar özel köpük ile yıkandı, her şey pırıl pırıl oldu..Karavan içinde sadece LED TV'nin montajı kaldı, kargo bekliyorum...
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Bu gün, ranzaların ve masa grubunu yatağa çevirecek döşemeleri geldi, perdeler yerlerine takıldı, karavanın içi son görünümüne geldi....
Bisiklet taşıyıcısında biraz revizyon yapıldı, yolda kasislerde zıplamalara karşı güçlendirildi...

20130529_185227.jpg


20130529_185053.jpg


20130529_185203.jpg


20130529_185302.jpg


20130529_185242.jpg
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Cok guzel olmus on surucu kabini ile arka tarafı ayıran perde çok güzel ben de klimanın randımanlı çalışması için böyle birşey düşünüyorum sürüş esnasında serin serin gitmek için hiç denemedim ama sanirim taktirdiğim delphi marka göğüs kliması giderken tüm karavanı soğutmaz.Siz hiç denediniz mi o klimadan Atilla Abi ?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Haklısın, kabin perdesi, Eski şan tiyatrosunun sahne perdesi gibi oldu...
Perde dediğin gibi ön kabin kliması verimi için mekan küçültme anlamında avantaj sağlayabilir...Yolculuklar sırasında hiç klima ihyiyacı hissetmedim, bana klima yatınca lazım oluyor, klima karavanda en büyük lüx, tabiki rakıya buz yapabilen, kavun karpuzun sığabileceği bir kapasitedeki, buzdolabından sonra...
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Atilla Bey perdeler güzel olmuş ama genelde kabin perdeleri ön camın oradan geçen kanallara takılıyor. Koltuklar arkaya döndüğünde perde anlamsız kalmayacak mı? Belki dediğimi tam anlatamadım ama temsili resimlerdeki gibi demek istiyorum.

Custom-windshield-drapes.jpg


perde.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Şöför kabini camın içeriden kapatılması için özel perde korumaları var, daha önceden almıştım... Dün taktığım perdeler normal kullanımda karavan içini dış ortamdan korumak için taktığım perdelerdi..

20130321_085406.jpg


20130321_085415.jpg


20130321_085450.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Bu gün, karavanın asıl akülerini aldım, bağlantı kablolarının imalatını yapıp, yerlerine montajlarını yaptım....
Sıfır ambalajında kuru terminal aküler, hepsinin üretimleri aynı lotta, 55 X 6= 330 amp...

20130530_170649.jpg


20130530_170831.jpg


20130530_191837.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Atilla abi hangi parça karavanın şarzını kontrol ediyor o görünen resimdeki mi yani karavanı elektriğe bağlayınca elektrik motor çalışınca motor ikisi de yoksa güneş enerjisinden akülerin dolmasını sağlayan parçanın adı neydi ? Bu akülerle marşa basılmıyor değil mi yaşam aküsü dedikleri aküler mi bunlar derin şarzlı ama bir anda yüksek amper çekimine müsait olmayan?öyleyse marşa basılırken şartel ile mi ayrılıyor bunlar sistemden?Kusura bakma baya soru sordum ama bu elektrik olayında bir türlürlü tam olayı çözemedim
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Ben ilk yaptığım karavanda, 3 şarz kaynağı kullanmıştım;
1- Arabanın alternatöründen yaşam akülerini, araya akü kesici takarak
2-Dışarıdan karavana 220v elektrik verildiğinde, otomatik şarza başlayan 220-12v şarz cihazı ile
3- güneş panelleri ile...

Son karavanda şarzlı inverter kullandığım için ayrıca 220-12v akü şarz cihazına gerek kalmadı, invertere dışarıdan 220v fişi takınca inverter by-pass yapıp sistemi 220v ile beslemeye başlıyor, bir yandanda akülerde boşluk varsa şarz ediyor..Birde güneş panelleri ile şarz ediyorum, panellerin kendi şarz kontrol aleti var, güneş panelleri sürekli şarz durumunda bulunuyor..İnvertere şebeke 220v ceryanı takılınca, inverter şarza başlıyor, 220v giriş daha kuvvetli olduğu için güneş panel şarz kontrol regülatörü şarzı kesiyor, sadece inverter akü şarzı yapıyor...

Sonra yaptığım diğer karavanlarda, aracın alternatöründen yaşam akülerini şarz etmekden vaz geçtim, çünkü yaşam akülerinin alternatörden şarz olması için aracın çalışıyor olması lazım, yani sadece uzun yolda giderken şarz olabilir, bunun sakıncası, yaşam aküsünden sürekli enerji çeken bir buzdolabı olduğuna göre, yaşam aküleri hiç bir zaman dolamayacak, alternatörde sürekli akülari dolduracağım diye çalışmak zorunda kacak, sonunda konjektör yanacak, tatil servislerde, tamircilerde geçecek...Sonuç olarak ben aracın alternatöründen şarz almıyorum...
Aracın kendi aküsü ve şarz sistemine hiç dokunmuyorum ve hiç kullanmıyorum...Benim karavanlarımda karavanın enerjisi, karavan bölümü yaşam akülerinden sağlanıyor bu akülerde sadece güneş panelleri ve şarzlı inverter ile şarz ediliyor...Tabiki yaşam akülerinin aracın aküsü ile ilişkisi olmadığı için marşlada bir ilgisi yok..

En önemlisi, alternatörün aküleri şarz edebilmesi için motorun en az 2300 devirde çalışması lazım, bazen kamplarda rölantide akü şarzetmeye çalışanları görünce içimden gülmek geliyor, herkesin kendi tercihi, canı ne yapmak istiyorsa yapar...

Sorularına cevap olabilmiştir ihşallah..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Tesekkurler Atilla Abi gayet acik ve anlasilir yazdiklarin sistem kendi icinde kapali sadece disaridan elektrik aliyor onun disinda gunes enerjisi.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" (atiladi)

Bu gün, günlük mesaimi, Tahtakuş'a harcadım, dün montajladığım 330 amp toplam aküler, bağladığımda görünen voltaj 12.3 V idi, sabah tahtakuşu oto sanayii'ne götürdüm, akşam döndüğümde Yak'ın yeni aküleri bütün gün güneş panelleri ile şarz olmuş şimdi görünen şarz 14.1 V...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Hafta sonu, Yak'ın, ranza merdiveni ve masa grubunun gece yatak dönüşümü parçalarının imalat ve montajı tamamlandı...
Ranza merdiveni ahşaptan yapıldı 25 cm genişlik ile kullanımda uygun bir ölçü olarak sonuç verdi, merdiven tak-çıkar özelliği taşıyor, lazım olmadığı zamanlar üst ranzaya konulabiliyor...
Masa yatak grubu, ranzalara 4 standart yatağa sahip Yak'da gerekli olmasada, ihtiyaç halinde 5 inci kişinin yatabileceği bir imkan sunmakda, yatak 175x90 cm öçlülerinde, şöför koltuğu döndüğünde küçük bir kod farkı olsada koltuk bölümüne yatanın sadece dizden aşağı ayakları isabet ettiği için bir rahatsızlık yaratmamakta....

20130601_151934.jpg


20130601_151927.jpg


20130601_174255.jpg


20130601_174319.jpg


20130601_174347.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Atilla Abi maşallahın var ellerine sağlık, bir öneride bulunmak isterim olabilirliğini sen daha iyi bilirsin arka tarafa koyduğun ikili koltuğun koridor tarafına bi kol dayama vb. bir uygulama nasıl olur otobüslerde olurya kalkıp inen. Orada seyehat eden kişi içinde ufak bir ayrıntı olmuş olur.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)

Tespitin çok doğru, tek kol olarak uygun olabilecek bir kol bulabilirsem yapabilirim, çünkü değişik kolların koltuğa vidalama sistemi bir birine pek uymuyor...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,160
Kayıtlı Üye Sayımız
166,530
Kaydolan Son Üyemiz
hekimogluyasin52

SON KONULAR



Geri
Üst