Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 "yak" - Atilla Dinçer(atiladi)
Ben ilk yaptığım karavanda, 3 şarz kaynağı kullanmıştım;
1- Arabanın alternatöründen yaşam akülerini, araya akü kesici takarak
2-Dışarıdan karavana 220v elektrik verildiğinde, otomatik şarza başlayan 220-12v şarz cihazı ile
3- güneş panelleri ile...
Son karavanda şarzlı inverter kullandığım için ayrıca 220-12v akü şarz cihazına gerek kalmadı, invertere dışarıdan 220v fişi takınca inverter by-pass yapıp sistemi 220v ile beslemeye başlıyor, bir yandanda akülerde boşluk varsa şarz ediyor..Birde güneş panelleri ile şarz ediyorum, panellerin kendi şarz kontrol aleti var, güneş panelleri sürekli şarz durumunda bulunuyor..İnvertere şebeke 220v ceryanı takılınca, inverter şarza başlıyor, 220v giriş daha kuvvetli olduğu için güneş panel şarz kontrol regülatörü şarzı kesiyor, sadece inverter akü şarzı yapıyor...
Sonra yaptığım diğer karavanlarda, aracın alternatöründen yaşam akülerini şarz etmekden vaz geçtim, çünkü yaşam akülerinin alternatörden şarz olması için aracın çalışıyor olması lazım, yani sadece uzun yolda giderken şarz olabilir, bunun sakıncası, yaşam aküsünden sürekli enerji çeken bir buzdolabı olduğuna göre, yaşam aküleri hiç bir zaman dolamayacak, alternatörde sürekli akülari dolduracağım diye çalışmak zorunda kacak, sonunda konjektör yanacak, tatil servislerde, tamircilerde geçecek...Sonuç olarak ben aracın alternatöründen şarz almıyorum...
Aracın kendi aküsü ve şarz sistemine hiç dokunmuyorum ve hiç kullanmıyorum...Benim karavanlarımda karavanın enerjisi, karavan bölümü yaşam akülerinden sağlanıyor bu akülerde sadece güneş panelleri ve şarzlı inverter ile şarz ediliyor...Tabiki yaşam akülerinin aracın aküsü ile ilişkisi olmadığı için marşlada bir ilgisi yok..
En önemlisi, alternatörün aküleri şarz edebilmesi için motorun en az 2300 devirde çalışması lazım, bazen kamplarda rölantide akü şarzetmeye çalışanları görünce içimden gülmek geliyor, herkesin kendi tercihi, canı ne yapmak istiyorsa yapar...
Sorularına cevap olabilmiştir ihşallah..