Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Yusuf.. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,849

Etiketler

Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

Karavanaların 1.köprüden geçişi ile ilgili ayrı bir topik açsanız, orada tartışsanız. Konu pek çok karavancıyı ilgilendiren konu. Arayan cevabını çabuk bulur. Ya da moderatörümüz ilgli topiğe taşısa daha iyi olur.
 

Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

Arkadaşlar rahat olun...

Karavan dönüşüm projeleriniz aynı zamanda N sınıfı araçtan M sınıfı araca tadilat projesidir. Yusuf, projeni dikkatli incelersen bu ibareyi göreceksin...

Karayolları ve trafik kanunlarına göre motokaravanlar özel amaçlı araç kategorisinde ve N sınıfındadır. Yolcu taşıma kapasitesi 2+1 de olsa, 5+1 de olsa ruhsatta ''cinsi'' kısmında kamyonet de yazsa bu gerçek değişmez. Bu bölüm bazen yanlış doldurulabiliyor. Minibüs olan da var kamyonet olan da... Biliyorsunuz benimkinde de ''otomobil'' yazıyordu, sonradan değiştirdim...

Aksi durum söz konusu olduğunda yalnızca 1. köprüden geçişiniz değil, belirli saatler dışında şehir içi kullanımınız da yasaktır. Ekipler arada şehir içinde panelvan ve kamyonetleri çevirip ceza yazarlar... 1. Köprü geçişinde de benzer durum söz konusudur diye düşünüyorum. Öyle gişeden kaçak geçişlerde olduğu gibi kameraya alınıp plakaya ceza yazılacağını sanmıyorum. N sınıfı araçla 1. köprüden geçerseniz ve ''ekibe yakalanırsanız'' ceza yazılır sanıyorum...
 




Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

Genel olarak tanımlamak gerekirse M sınıfı araçlar ''yolcu taşıma amaçlı'', N sınıfı araçlar ise ''yük taşıma amaçlıdır''. Kendi aralarında N1, N2, N3 ve M1, M2, M3 olarak istihab hadlerine göre sınıflandırılırlar. N1 sınıfı araçlar yüklü ağırlığı 3500 kg.'ı geçmeyen yük taşıma amaçlı araçlar, M1 sınıfı araçlar da aynı şekilde yüklü ağırlığı 3500 kg.'ı geçmeyen sürücü dahil yolcu taşıma kapasitesi 9 kişiyi geçmeyen yolcu taşıma amaçlı araçlardır. Yani kullandığınız arazi taşıtları da, otomobiller de, 8 kişilik minibüs de M1 sınıfı araçtır.
 

Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?


Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin bizleri ilgilendiren bölümlerini aşağıya kopyalıyorum:



KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ

(İçişleri, Bayındırlık ve İskan ve Ulaştırma Bakanlıklarından)

(16.06.1985-18786 Yür. Kaldırıldı)
(18.07.1997-23053 Mükerrer)

Değişiklik Tarihleri
(26.07.1997-23061) (09.09.1997-23105) (11.09.1997-23107) (27.09.1997-23123) (25.06.1998-23383) (12.01.2000-23931) (02.11.2000/24218) (11.04.2003-25076) (05.07.2003-25159) (26.09.2003-25241) (02.12.2003-25304) (03.12.2003-25305) (02.09.2004-25571) (31.12.2004-25687M) (17.03.2005-25758) (18.04.2007-26497) (18.05.2007-26526)


c) Araçlara ilişkin tanımlar (Değ.: 11.04.2003-25076)
1) Otomobil: Yapısı itibariyle, sürücüsü dahil en çok 8 oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu araçtır.
Taksi: Yapısı itibariyle sürücüsü dahil en çok 8 oturma yeri olan, insan taşımak için imal edilmiş bulunan ve taksimetre veya tarife ile yolcu taşıyan ticari motorlu araçtır. (Değ.: 26.09.2003-25241)
Taksi Dolmuş: Yapısı itibariyle sürücüsü dahil en çok 8 oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan, adam başına tarifeli ücretle yolcu taşıyan ticari motorlu araçtır. (Değ.: 26.09.2003-25241)
2) Minibüs: Yapısı itibariyle sürücüsü dahil 9 ile 15 oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu araçtır.
3) Otobüs: Yapısı itibariyle sürücüsü dahil en az 16 oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu araçtır.
Troleybüsler de bu sınıfa dahildir.
4) Kamyonet: İzin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu araçtır.
5) Kamyon: İzin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3.5 tondan fazla olan ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu araçtır.
6) Çekici: Römork ve yarı römorkları çekmek için imal edilmiş olan ve yük taşımayan motorlu araçtır.
7) Arazi Taşıtı: Karayollarında yolcu veya yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş olmakla beraber bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen motorlu araçtır.


d) Araç sınıfları (Ek.: 11.04.2003-25076)
1) L Sınıfı - İki ve üç veya dört tekerlekli motorlu araçlardır.
1.1) L Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³'ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW'ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.
1.2) L Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³'ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW'ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW'ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.
1.3) L Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³'ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.
1.4) L Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³'ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.
1.5) L Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³'ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.
1.6) L6 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³'ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW'ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW'ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.
1.7) L7 Sınıfı: Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW'ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.
2) M Sınıfı - En az dört tekerlekli ve yolcu taşımasında kullanılan motorlu araçlardır.
2.1) M Sınıfı: Yolcu taşımasında kullanılan ve sürücü dahil en fazla 9 oturma yeri olan motorlu araçtır.
2.2) M Sınıfı: Yolcu taşımasında kullanılan, sürücü dahil 9'dan fazla oturma yeri olan ve azami ağırlığı 5 tonu aşmayan motorlu araçtır.
2.3) M Sınıfı: Yolcu taşımasında kullanılan, sürücü dahil 9'dan fazla oturma yeri olan ve azami ağırlığı 5 tonu aşan motorlu araçtır.
3) N Sınıfı - En az dört tekerlekli ve yük taşımasında kullanılan motorlu araçlardır.
3.1) N Sınıfı: Yük taşımasında kullanılan ve azami ağırlığı 3.5 tonu aşmayan motorlu araçtır.
3.2) N Sınıfı: Yük taşımasında kullanılan ve azami ağırlığı 3.5 tonu aşan, ancak 12 tonu aşmayan motorlu araçtır.
3.3) N Sınıfı: Yük taşımasında kullanılan ve azami ağırlığı 12 tonu aşan motorlu araçtır.
4) O Sınıfı - Bir motorlu araç tarafından çekilen römork veya yarı römork motorsuz yük taşıma araçlarıdır.
4.1) O Sınıfı: Azami ağırlığı 0.75 tonu aşmayan motorsuz yük taşıma aracıdır.
4.2) O Sınıfı: Azami ağırlığı 0.75 tonu aşan, ancak 3.5 tonu aşmayan motorsuz yük taşıma aracıdır.
4.3) O Sınıfı: Azami ağırlığı 3.5 tonu aşan, ancak 10 tonu aşmayan motorsuz yük taşıma aracıdır.
4.4) O Sınıfı: Azami ağırlığı 10 tonu aşan motorsuz yük taşıma aracıdır.
5) Özel Amaçlı Taşıt: Yolcu veya yük taşımak üzere özel bir işlevi yerine getirmek için kullanılan (bunun için özel gövde düzenekleri ve/veya ekipmanları gereklidir) M, N veya O sınıfı motorlu araçtır.
5.1) Motor Karavan: En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan bir özel maksatlı M sınıfı araçtır.
(i) koltuklar ve masa
(ii) koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı
(iii) yemek pişirme imkanları ve
(iv) depolama/saklama imkanları
Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilmelidirler; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir.
5.2) Zırhlı Taşıt: Taşınan yolcuların ve/veya yüklerin korunması için tasarlanmış ve kurşun geçirmez zırh kaplama gereklerine uygun motorlu araçtır.
5.3) Ambulans: Hasta veya yaralı insan taşınması için tasarlanmış ve bu amaç için özel ekipmanlara sahip M sınıfı motorlu araçtır.
5.4) Cenaze Arabası: Cenaze taşınması için tasarlanmış ve bu amaç için özel ekipmanlara sahip motorlu araçtır.
6) T Sınıfı - Tarım ve Ormancılık Traktörleri
Tarım ve ormancılık traktörü; ana işlevi çekme gücü sağlamak olan ve tarım veya ormancılık alanlarında kullanılan aletleri çekmek, itmek, taşımak veya tahrik etmek için özel olarak tasarlanmış, en az iki dingilli, tekerlekli veya paletli motorlu araçlardır. Bu tür araçlar yük taşımak için donatılabileceği gibi, yolcu oturma yerleri ile de donatılabilir.
7) G Sınıfı - Arazi Taşıtları
N sınıfı araçlardan azami kütlesi 2 tonu aşmayanlar ve M sınıfındaki motorlu araçlar, en az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil ve en az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması varsa ve tek araç için hesaplanan % 30'luk bir eğimi tırmanabiliyorsa, arazi tipi araç olarak kabul edilir.
N sınıfı araçlardan azami kütlesi 2 tonu aşanlar ile N , N , M ve M sınıfı araçların arazi taşıtı sayılabilmesi için Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliğindeki şartları taşıması gerekmektedir.
8) Üst Yapı (Gövde) Tanımları (sadece tam/tamamlanmış araçlar için)
Gövde tipi tanımları için aşağıda belirtilen kodlama kullanılacaktır.
8.1) Yolcu arabaları (M )
AA Sedan:
Gövdesi yan pencere arasından bir direkle bölünmüş veya bölünmemiş olarak kapatılmış, sabit ve sert tavanlı, bununla birlikte tavanının bir kısmında açılabilme özelliği olabilen, sürücüden başka en az 3 oturma yeri ve en az iki sırası bulunan, arka kapağı açılabilen, 2 veya 4 kapılı, 4 veya daha fazla pencereli otomobillerdir.
AB Heçbek: Arkasında üstten menteşeli kapı bulunan sedan (AA) araçlarıdır.
AC Steyşın Vagon:
Gövdesi kapalı, arka şekli daha geniş bir iç hacim sağlayacak şekilde dizayn edilmiş, üst tavanı sabit ve sert tavanlı, bununla birlikte tavanının bir kısmının açılma özelliği olabilen, sürücüden başka en az 3 oturma yeri ve en az iki sırası bulunan (sıra ve sıralar öne yatmak veya çeşitli şekillerde hareket ettirilmek suretiyle daha geniş bir iç hacim sağlar), arka kapağı açılabilen, 2 veya 4 kapılı ve en az 4 yan pencereli otomobillerdir.
AD Kupe:
Gövdesi kapalı, genellikle daraltılmış arka hacimli, üst tavanı sabit, sert tavanlı, bununla birlikte bazı modellerde açılabilir tavanı olan, sürücü oturma yerinden başka en az bir oturma yeri ve en az bir sırası bulunan, iki taraflı kapılara sahip, ayrıca, arka kapağı da açılabilen, 2 veya daha fazla kenar pencereli otomobillerdir.
AE üstü açılır kapanır/dönüştürülebilir:
Açılabilir bir gövdeye sahip, üst tavanı yumuşak veya sert olmak üzere en az 2 pozisyonlu, ilk pozisyonda gövdesi kapanan, ikinci pozisyonda ise geriye çekilmek suretiyle gövdesi açılan, sürücü oturma yerinden başka en az bir oturma yeri ve en az bir sırası bulunan, 2 veya 4 yan kapılı, 2 veya daha fazla yan pencereli otomobillerdir.
AF Çok amaçlı araç: AA'dan AC' ye kadar belirtilenlerin dışındaki, yolcu ve onların bagaj veya yüklerini tek bir bölmede taşıması amaçlanan ve Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliğindeki şartları taşıyan motorlu araçlardır.
Yukarıda yer almayan diğer araç sınıfları ve bu araçlara ilişkin yapılacak işlemlerde Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
İlk tescili yapılacak araçlar için yukarıdaki araç sınıfları kullanılacak olup, daha önce tescili yapılmış araçlar için de satış ve devir işlemleri sırasında yeni araç sınıfları esas alınacaktır.
 

Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

Ruhsatta Cinsi kısmında Karavan Yazıyorsa sorunsuz olarak 1. köprüden geçersiniz.

Dışarıdan karavana pek benzemeyen araçları polis durdurabilir. Bugüne kadar köprüden çok sayıda geçiş yaptım son geçişim dışında da durdurulmadım.
Geçen hafta, gişeden geçtikten hemen sonra tepe lambası yanan polis arabası kenara çekmemi istedi. Bu araç karavan! karavan! dememe rağmen, ruhsat ve ehliyeti görmek istedi. Ben de verdim, aldı arabasına götürdü 5 dakika kadar inceledi sonra geri getirip verdi, gidebilirsiniz dedi. :smiley:

Bu arada benim ruhsatta sınıfı diye bir ibare yok. Cinsi olarak "KARAVAN (Motorlu)" yazıyor ve Yolcu Nakli yanındaki kutucuk işaretli.
 

Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

benim cinsi kısmında kamyonet yazıyor, sınıfı olarakta N1 yazıyor, kullanım amacındada: hususi yük nakli yazıyor,sadece diğer bilgiler yazan yerde motorlu karavan yazıyor, ben bunu nerede değiştirmeliyim? yada değiştirtmem gerekmi? birde kamyonet değilde sadece karavanda yazsa her yıl muayeneye girecekmiyiz? yani değiştirmemin bu konuda bana bir yararı yada zararı olurmu? bilen arkadaşlar yardımcı olursanız müteşekkir olurum...
 

Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

sebiha33' Alıntı:
benim cinsi kısmında kamyonet yazıyor, sınıfı olarakta N1 yazıyor, kullanım amacındada: hususi yük nakli yazıyor,sadece diğer bilgiler yazan yerde motorlu karavan yazıyor, ben bunu nerede değiştirmeliyim? yada değiştirtmem gerekmi? birde kamyonet değilde sadece karavanda yazsa her yıl muayeneye girecekmiyiz? yani değiştirmemin bu konuda bana bir yararı yada zararı olurmu? bilen arkadaşlar yardımcı olursanız müteşekkir olurum...
Sizinkinde ruhsatı değiştirmeyip sadece diğer bilgiler bölümüne bilgi yazılmış. Bence düzelttirmek gerekir gibi geliyor. Bu konuda deneyimi olanlar ne yapılması gerektiğini söylerler.

Muayene konusu ise karavan da olsa kamyonette olsa minibüs de olsa her sene muayeneye girmek gerekiyor.
 



Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

Otomobil, arazi taşıtı, motorsiklet ve traktör hariç tüm araçlar her sene muayeneye girmek zorundalar.
 

Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

sebiha33' Alıntı:
benim cinsi kısmında kamyonet yazıyor, sınıfı olarakta N1 yazıyor, kullanım amacındada: hususi yük nakli yazıyor,sadece diğer bilgiler yazan yerde motorlu karavan yazıyor, ben bunu nerede değiştirmeliyim? yada değiştirtmem gerekmi? birde kamyonet değilde sadece karavanda yazsa her yıl muayeneye girecekmiyiz? yani değiştirmemin bu konuda bana bir yararı yada zararı olurmu? bilen arkadaşlar yardımcı olursanız müteşekkir olurum...

Karayolları Trafik yönetmeliği madde 14' göre:

14) Özel Amaçlı Taşıt: Özel amaçla insan veya eşya taşımak için imal edilmiş olan ve itfaiye, cankurtaran (SC), naklen yayın ve kayıt (radyo, sinema, televizyon), kütüphane, motorlu karavan (SA), zırhlı araç (SB), araştırma, cenaze araçları (SD) ile bozuk veya hasara uğramış taşıt ve araçları çekmek, taşımak veya kaldırmak gibi özel işlerde kullanılan motorlu araçtır.

madde 19'a göre:

19) Kamp Taşıtı: Yük taşımasında kullanılmayan; iç dizaynı tatil yapmaya uygun teçhizatlarla donatılmış, hizmet edebileceği kadar yolcu taşıyabilen motorlu araçtır.

madde 33 d ek bendi 5'e göre: (Ek bend: 11/04/2003 - 25076 S. R.G. Yön./1. md.)Araç sınıfları

5) Özel Amaçlı Taşıt: Yolcu veya yük taşımak üzere özel bir işlevi yerine getirmek için kullanılan (bunun için özel gövde düzenekleri ve/veya ekipmanları gereklidir) M, N veya O sınıfı motorlu araçtır.

5.1) Motor Karavan: En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan bir özel maksatlı M sınıfı araçtır.

(i) koltuklar ve masa

(ii) koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı

(iii) yemek pişirme imkanları ve

(iv) depolama/saklama imkanları

Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilmelidirler; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir.


Dolayısıyla motokaravan yük naklinde kullanılan ve N sınıfı araç olamaz. Belgeyi düzenleyen memurun gözünden kaçmış olmalı. Bu yanlışlığı düzelttirmenizde fayda var. Aksi takdirde 1. köprüden geçişinizde ve şehir içi kullanımında problem olacaktır.
 

Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

çok teşekkür ederim, muayene işini anladım :smiley: peki düzeltmeyi trafiktenmi yapacağım? ( çok cahilce bir sorumu oldu acaba ???)
 

Ynt: Karavanların 1. Köprüden Geçişi Serbest midir?

evet öyle olmuş :smiley: anlaşıldı tamam... ama valla bilmiyordum..
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,904
Mesajlar
1,525,366
Kayıtlı Üye Sayımız
166,703
Kaydolan Son Üyemiz
cekmeceli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst