Doğrucu Davut
Zirve
.
Çeviri
Karavanla yola çıkarken; yanımıza alacağımız herşeyin kendi depolama yerleri yüzünden bavul hazırlamaya gerek olmasa da nereye ne kadar ağırlıkla gidileceği kadar onları sabitlemek de önem kazanmakta.
1. Yük ağırlığının belirlenmesi
Teorik ağırlık bilgilerini unutun, gerçek ağırlığı kendiniz hesaplayın:
Araç belgelerinde belirtilen yüksüz ağırlık, fabrikadan teslim sırasında tartılan ve bir formül kullanılarak hesaplanan teorik bir değeri ifade eder. Bu değere sonradan takılan ekipmanlar dahil değildir. Bu nedenle, tüm ekstralar dahil olmak üzere gerçek yüksüz ağırlığın belirlenmesi önemlidir.
Yüksüz bir aracı, tartı veya TÜV istasyonlarında tarttırabilirsiniz. Fakat önceden yakıtını doldurun ve dolu gaz tüplerinizi takmayı unutmayın.
Tartım sonucunu, izin verilen toplam ağırlıktan çıkarın:
Her aracın kg cinsinden izin verilen toplam ağırlığı tescil belgesinden bulunabilir. Bu değer aşılmamalıdır.
2. Yolcuların ve bagajın ağırlığını taşıma kapasitesinden çıkarın.
Tümü karton kutu ve ev tipi tartılarla yapılabilir.
Her bir yolcunun ağırlığını ve bagajları alanlarına göre (örn. mutfak). kutulara koyarak tartıp sonuçta hepsinin ağırlıklarını toplayın.
3. Ağırlık tasarrufu
Daha az daha çoktur:
Satın alırken sadece fiyata değil, isteğe bağlı ekipmanların ağırlığına da dikkat edin.
Hafif yapıları tercih edin:
Tencereden kamp sandalyesine ve gaz tüpüne kadar her aksesuar için daha hafif olanlarını satın alın.
Su deposunu sadece kısmen doldurun:
Tatil yerinize giderken bir gecelik mola için 30 litre tatlı su yeterlidir.
Tatil yerinde toptan satın alın:
Yolculuk için erzak şarttır. Ancak tatil yerinize varana kadar buzdolabına herşeyi doldurmayabilirsiniz. Ne de olsa yerel ürünler seyahatin keyfini artırır.
Yollarda çamaşır makineleri kullanılırsa uzun bir yolculuk için daha az kıyafet yeterli olacaktır.
4. Yükleme kuralları
Ağır eşyaları alta, hafif eşyaları üste koyun:
Dolu içecek kapları, tencereler ve diğer ağır mutfak eşyaları mümkünse yere yakın olmalıdır. Giysiler ve daha hafif eşyalar baş üstü dolaplarına konulabilir. Bu, aracın ağırlık merkezini mümkün olduğunca düşük tutar.
Ağır bagajları dağıtın:
Aks yükü de aşılmamalıdır (Tescil belgesindeki ilgili bölüm ve bilgiye bakılmalı). Bu nedenle ağır bagajı araç içinde mümkün olduğunca eşit dağıtın.
Çekme karavanlar için - çeki demiri yüküne dikkat edin:
Çeki demiri yükü, (bkz.Tescil Belgesi )çeken aracın römork kaplini üzerine verdiği ağırlıktır. Belirtilen değer tam olarak kullanılmalı, ancak aşılmamalıdır.
Çekme karavanlar için - çekici aracın çekme kapasitesine dikkat edin:
Çeken aracın "izin verilen frenli çekme yükü" yine tescil belgesinden bulunabilir. Tam yüklü karavan burada belirtilen değerden daha ağır olmamalıdır.
Bagajları sabitleyin:
Gevşek bagajlar acil frenleme sırasında içeriye doğru uçabilir. Bu nedenle, tüm büyük bagajları gergi kayışlarıyla sabitleyin. Küçük bagajları dolaplara ve çekmecelere kilitleyin.
Çekme aracında ağır bagaj:
Modele bağlı olarak, karavanların çekme aracı 500 kg'a kadar bagaj taşıyabilir. Bu nedenle, ağır bagajları çekici araca yerleştirin.
Römorkta ağır eşyalar:
Her motokaravan, izin verilen maksimum ağırlığı 750 kg olan bir römork çekebilir. Motosiklet veya tekne gibi ağır spor ekipmanları için römork ideal çözümdür.
Keyifli yolculuklar !
…
Yazılanları ilginç bulduğunuz veya ondan faydalandığınız zaman, sadece verilen emek açısından bile beğen tuşuna basmaktan kaçırmayın. Yazanı motive edersiniz.
Bir şeyin ücretsiz olmasıyla karşılıksız verilmesi farklı şeyler.
Çeviri
Karavanla yola çıkarken; yanımıza alacağımız herşeyin kendi depolama yerleri yüzünden bavul hazırlamaya gerek olmasa da nereye ne kadar ağırlıkla gidileceği kadar onları sabitlemek de önem kazanmakta.
1. Yük ağırlığının belirlenmesi
Teorik ağırlık bilgilerini unutun, gerçek ağırlığı kendiniz hesaplayın:
Araç belgelerinde belirtilen yüksüz ağırlık, fabrikadan teslim sırasında tartılan ve bir formül kullanılarak hesaplanan teorik bir değeri ifade eder. Bu değere sonradan takılan ekipmanlar dahil değildir. Bu nedenle, tüm ekstralar dahil olmak üzere gerçek yüksüz ağırlığın belirlenmesi önemlidir.
Yüksüz bir aracı, tartı veya TÜV istasyonlarında tarttırabilirsiniz. Fakat önceden yakıtını doldurun ve dolu gaz tüplerinizi takmayı unutmayın.
Tartım sonucunu, izin verilen toplam ağırlıktan çıkarın:
Her aracın kg cinsinden izin verilen toplam ağırlığı tescil belgesinden bulunabilir. Bu değer aşılmamalıdır.
2. Yolcuların ve bagajın ağırlığını taşıma kapasitesinden çıkarın.
Tümü karton kutu ve ev tipi tartılarla yapılabilir.
Her bir yolcunun ağırlığını ve bagajları alanlarına göre (örn. mutfak). kutulara koyarak tartıp sonuçta hepsinin ağırlıklarını toplayın.
3. Ağırlık tasarrufu
Daha az daha çoktur:
Satın alırken sadece fiyata değil, isteğe bağlı ekipmanların ağırlığına da dikkat edin.
Hafif yapıları tercih edin:
Tencereden kamp sandalyesine ve gaz tüpüne kadar her aksesuar için daha hafif olanlarını satın alın.
Su deposunu sadece kısmen doldurun:
Tatil yerinize giderken bir gecelik mola için 30 litre tatlı su yeterlidir.
Tatil yerinde toptan satın alın:
Yolculuk için erzak şarttır. Ancak tatil yerinize varana kadar buzdolabına herşeyi doldurmayabilirsiniz. Ne de olsa yerel ürünler seyahatin keyfini artırır.
Yollarda çamaşır makineleri kullanılırsa uzun bir yolculuk için daha az kıyafet yeterli olacaktır.
4. Yükleme kuralları
Ağır eşyaları alta, hafif eşyaları üste koyun:
Dolu içecek kapları, tencereler ve diğer ağır mutfak eşyaları mümkünse yere yakın olmalıdır. Giysiler ve daha hafif eşyalar baş üstü dolaplarına konulabilir. Bu, aracın ağırlık merkezini mümkün olduğunca düşük tutar.
Ağır bagajları dağıtın:
Aks yükü de aşılmamalıdır (Tescil belgesindeki ilgili bölüm ve bilgiye bakılmalı). Bu nedenle ağır bagajı araç içinde mümkün olduğunca eşit dağıtın.
Çekme karavanlar için - çeki demiri yüküne dikkat edin:
Çeki demiri yükü, (bkz.Tescil Belgesi )çeken aracın römork kaplini üzerine verdiği ağırlıktır. Belirtilen değer tam olarak kullanılmalı, ancak aşılmamalıdır.
Çekme karavanlar için - çekici aracın çekme kapasitesine dikkat edin:
Çeken aracın "izin verilen frenli çekme yükü" yine tescil belgesinden bulunabilir. Tam yüklü karavan burada belirtilen değerden daha ağır olmamalıdır.
Bagajları sabitleyin:
Gevşek bagajlar acil frenleme sırasında içeriye doğru uçabilir. Bu nedenle, tüm büyük bagajları gergi kayışlarıyla sabitleyin. Küçük bagajları dolaplara ve çekmecelere kilitleyin.
Çekme aracında ağır bagaj:
Modele bağlı olarak, karavanların çekme aracı 500 kg'a kadar bagaj taşıyabilir. Bu nedenle, ağır bagajları çekici araca yerleştirin.
Römorkta ağır eşyalar:
Her motokaravan, izin verilen maksimum ağırlığı 750 kg olan bir römork çekebilir. Motosiklet veya tekne gibi ağır spor ekipmanları için römork ideal çözümdür.
Keyifli yolculuklar !
…
Yazılanları ilginç bulduğunuz veya ondan faydalandığınız zaman, sadece verilen emek açısından bile beğen tuşuna basmaktan kaçırmayın. Yazanı motive edersiniz.
Bir şeyin ücretsiz olmasıyla karşılıksız verilmesi farklı şeyler.
Son düzenleme: