Ynt: Karavanda Su Depoları
Haydi biraz teknik düşünelim.
Pompalarımız hidrofor veya dalgıç pompa şeklinde oluyor. Her iki türde de pompamız motor ve su pompası olarak iki bölümdür.
Su pompası içindeki su donarsa motorumuz pompayı çeviremez. Doğru akım motorlarında hiç bir ses de duymazsınız sadece pompanız çalışmaz. AC motorlarda bir vınıltı sesi oluşur. Genellikle akıma duyarlı bir termik röle konmadığı için, kısa bir süre içinde, aşırı akıma uğrayan motorun sargıları yanar ve sonra sigortası atar. ;D
Depo içindeki su tamamen donduyda dalgıç pompa içindeki su da donmuştur ve motorunuz yanar. Yani kar kampında su akmazsa hemen pompayı kapatın, sistemi kontrol edin.
Bir diğer durum da borudaki suyun donmasıdır. Hidrofor için emiş hattındaki su donduysa motor çalışır ama su gelmez. Pompa içindeki su da ilk anda tahliye edildiğinden pompa susuz çalışır. Bir süre sonra pompa ısınır ve pompa ünitesi veya sızdırmazlık sistemi hasar görür.
Pompanın çıkışındaki boruda kalan su donduysa, motor çalışır pompanız yine su basamaz ama bu sefer daha fazla dayanır. Pompa içindeki suyu gönderemez uzun bir süre sonra pompa içindeki su ısınır. Pompa hasar görür. Dalgıç pompa bu durumda daha şanslıdır. 