Karavanda Sky Window (cam Tavan) Olması Gerekli Mi? Kullanışlı Mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fatih855 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,110

fatih855

Ana Kamp
Mesajlar
25
Tepkime Puanı
12
Merhaba,

Biliyorsunuz karavan firmaları daha aydınlık ve ferah bir ortam yaratmak için tavana doğru eğimli devam cam tavanlar koyuyorlar. Gerçekten ferahlık katıyor. Pistonlu açılan kısımları da olabiliyor. Sky window ile ısı izolasyonu da kötü anlamda etkileniyor. Ama avrupa karavan modellerine baktıgımda (resimde örnek 2021 KNAUS 750 altı) önce camin daha küçük ve aşağıda, üst tarafta ise bolca kafa üstü dolapların olduğunu görüyorum. Çok kişiden çekme karavanda(4 metre altı) depolama alanı ile ilgili yetersizlik şikayetleri duyuyorum. Gerçekten pek alan yok. Ama bu avrupa karavan tasarımı sanki bu sorunu bayağı çözüyor.

Sky window tarzı geniş camları olanların yorumları önemli. Geniş cam mı? Daha fazla depolama alanı mı ve iyi bir izolasyon mu?

Not: Bir karavan alma arefesindeyim. Uzaktan çalışıyorum. Genelde soğuk havalar hariç karavanı kullanacağım. Uzun yurt içi geziler, uzun yayla tatilleri gibi, karavanda 1-12 hafta arasında uzun süreli tatiller düşünüyorum. 4 kişilik bir aileyiz. Depolama için bu detayları belirmek istedim. Aracım 7 kişilik bir araç. 5 kişilik olarak kullanıldığında 700 Litre bagaj hacmi var.


Aklımdaki sorular
1- Karavan içinde pek oturulmuyor deniyor, sadece gece uyurken 5-10 dk gökyüzü izlemek için dolaptan ve izolasyondan vazgeçmeye değer mi?
2- Depolama alanı olarak aracımı kullanabilirim ama kullanışlı olur mu? Her ihtiyaçta karavandan çıkıp terlik gibi arabanın bagajından bir şey alıp gelmek... :(


2021 KNAUS 750 altı iç tasarım
1694258084062.png
 

1-12 hafta uzun tatil + 4 kişi derseniz yanlış denizde yüzüyorsunuz derim.
Karavan 750 kg altı olursa haklısınız içeride oturmazsınız ama büyük olursa oturursunuz, çok daha fazla zaman geçirirsiniz. Zaten 12 hafta hep karavan dışında geçmez.
Skywindow ben gereksiz derim çünkü çıkın dışarıda, yıldızları bol bol seyredin amaç oysa. Ben yatağın üzerindeki hekiyi bile kapatıyorum çünkü ilk güneş ışığı uykumu bölüyor, yazın 5 te ayağa dikiyor.
Karavanin içi ferah olsun derseniz geniş karavanlar daha ferah. Örneğin 3 kişi olsanız Burstner 4.60 vb bakın derim , içi geniş, camlar yeterli ferah ama arkadaki 2 kişilik büyük yatak çok iyi ama koltuk masadan olan yatak tek kişilik, belki iki çocuk uyuyabilir eğer Isbir kaymaz yatak altı alırsanız. (Mevcut yatak olan koltuk yastıkları masadan kayıyor)
Burstner 490 larda ranza var ama içi bana göre refah değil çünkü eni dar.
Bu arada dar karavani yolda sürmek daha kolay.
Size tavsiyem 750 kg üstü karavan bakın ama içini mutlaka görün.
Karavanda çok cam bana göre sıkıntı. Sadece izalasyon değil biraz da gizlilik için gerekli. Uzun süre gezilerde biraz arıyorsunuz gizli bir köşe kediler gibi.
Dolap önemli ama hafif eşyalar için. Ağır eşyaları ben aracımda taşıyorum.
Görmeden , aile bireylerine sormadan hiç bir karavan almayın.
Bunlar benim düşüncelerim elbette.
 
Son düzenleme:

Teşekkür ederim detaylı cevabınız için. Aracımın çekme kapasitesi nedeniyle şimdilik daha küçük modelleri tercih etmemiz gerekiyor. Ama ileride aracı değiştirirsem o zaman 750 üstü modellerde gözüm yok değil. Ama başlangıçta bütçe ve cesaretim yok açıkçası.
 

Ben göyüzünü seyredeceğim diye koca camlara tav olmazdım.
büyük çoğu neredeyse mıcırla kaplı yolları olması, yolda giderken bu camların taş sıçraması nedeniyle çatlaması yada kırılma ihtimalinide göz önünde bulundurmak gerekir.Bu özel camı yenilemekte ucuza gelmese gerekir.
 
Son düzenleme:




Sanırım ben de aynı düşünce içindeyim, ama hanfi karavan kalite ve işçilik olarak hoşuma gitse, sky window u da oluyor :smiley: moda oldu.
 

1-12 hafta uzun tatil + 4 kişi derseniz yanlış denizde yüzüyorsunuz derim.
Karavan 750 kg altı olursa haklısınız içeride oturmazsınız ama büyük olursa oturursunuz, çok daha fazla zaman geçirirsiniz. Zaten 12 hafta hep karavan dışında geçmez.
Skywindow ben gereksiz derim çünkü çıkın dışarıda, yıldızları bol bol seyredin amaç oysa. Ben yatağın üzerindeki hekiyi bile kapatıyorum çünkü ilk güneş ışığı uykumu bölüyor, yazın 5 te ayağa dikiyor.
Karavanin içi ferah olsun derseniz geniş karavanlar daha ferah. Örneğin 3 kişi olsanız Burstner 4.60 vb bakın derim , içi geniş, camlar yeterli ferah ama arkadaki 2 kişilik büyük yatak çok iyi ama koltuk masadan olan yatak tek kişilik, belki iki çocuk uyuyabilir eğer Isbir kaymaz yatak altı alırsanız. (Mevcut yatak olan koltuk yastıkları masadan kayıyor)
Burstner 490 larda ranza var ama içi bana göre refah değil çünkü eni dar.
Bu arada dar karavani yolda sürmek daha kolay.
Size tavsiyem 750 kg üstü karavan bakın ama içini mutlaka görün.
Karavanda çok cam bana göre sıkıntı. Sadece izalasyon değil biraz da gizlilik için gerekli. Uzun süre gezilerde biraz arıyorsunuz gizli bir köşe kediler gibi.
Dolap önemli ama hafif eşyalar için. Ağır eşyaları ben aracımda taşıyorum.
Görmeden , aile bireylerine sormadan hiç bir karavan almayın.
Bunlar benim düşüncelerim elbette.
Üstat bilgileriniz değerli,bakmadığım açılardan baktığınızda olmuş.
Skywindow çok güzel görünmek ile birlikte sıcak melekette kesinlikle alınmaz.
Soğuk memlekette ise karavan büyük ise tercih edilmesinde fayda vardır.
Küçük karavanda skywindow yapan yerlilerden alanlar satma peşinde.
Selamlar.
 

Teşekkür ederim detaylı cevabınız için. Aracımın çekme kapasitesi nedeniyle şimdilik daha küçük modelleri tercih etmemiz gerekiyor. Ama ileride aracı değiştirirsem o zaman 750 üstü modellerde gözüm yok değil. Ama başlangıçta bütçe ve cesaretim yok açıkçası.
Üstat bende o yollardan geçtim , Sakın işine yaramayacak karavan alma zarar edersin.
Gerekirse bekle aracı değiştir ben öyle yaptım. Önce karavan beğenilecek sonra gerekirse araç değiştirilecek.
 

Ben göyüzünü seyredeceğim diye koca camlara tav olmazdım.
büyük çoğu neredeyse mıcırla kaplı yolları olması, yolda giderken bu camların taş sıçraması nedeniyle çatlaması yada kırılma ihtimalinide göz önünde bulundurmak gerekir.Bu özel camı yenilemekte ucuza gelmese gerekir.
Kasko halleder fakat mevzu başka.
 

Yazılanlara ek olarak; öncelikle çekme karavan tecrübesi olmadan, yani içine girip ailecek şöyle bir 15-20 dakka oturmadan (ailece sığma durumu,), içinize sinmeden, hemen karar vermeyin. Zira yollarda alıp sonrada pişman olup, model değiştirenleride görüyorum.

En önemlisi kamp rotanız [Dağ/taş, sahil kıyı, kamp alanı dışı konaklama, sadece kamp alanı] nasıl şekillenecek ona göre kadar vermekte fayda var.

İmkân olsa da alacağınızı bir kaç gün kamp atarak tecrübe etmek en güzeli.

Adamın altında 4x4 offroad aracı var. Arkasına çekme takıp bakın dağ taş çekme karavanı çıkartıyorum diye hava atılan iletilere aldanmamak gerek. -Tabii ki aracınız bu şekilde değilse: ) -

Bende motokaravan var ve dolap sayısını fazla tuttum. Üst dolaplar olmasa daha ferah olurdu ama 2 çocuk 2 yetişkin olunca dolaplarında kıymeti anlaşılıyor.

Bende 2 hek var. İkisininde sinekliğine ışık geçirmeyen perde parçalarından koyuyorum. Uykuyu ışık kaçırıyor zira ciddi bir şekilde. Bazen arka camların birini komple kapatsam mı diye bile düşünüyorum.
Üst cam görseli çok güzel ama gerçekler acı olabilir.

Soğukta, karavan içinde, dar alanda devamlı zaman geçirmek aile fertleri için zor olabiliyor. Baharda bile, yükseltiye göre, bulunulan nokta akşam soğuk oldu mu karavan içinde bir kaç saat dip dibe zaman geçiriyoruz.

Ankara'da uygun fiyatlı çekme karavanları görüyorum, bence de hemen hepsi satış amaçlı. Satanların kaçta kaçı sattıkları araçla bir deneyimleri olmuştur.
 



750 kg. altı, 390 çekme karavan kullandım. Tavana dönen büyük pencereli olanlardan. Bende sorunuzun yanıtı tercih değil. Yani ne tavana dönen camı tercih ederim, ne de tavanda dolapları.

Önce cam:
-İçeriye nispeten daha fazla ışık girmesini sağlamaktan başka hiç bir artısı yok. Geceleri yattığınız yerde öyle yıldızları falan seyredemiyorsunuz, çünkü şehir ışıkları öyle güçlü ki, neredeyse 16 yaşımdan beri şöyle dolu dolu bir yıldızlı gök yüzü görmedim. En son Ankara Kızılcahamam Soğuksu'da izcilik faaliyeti sırasında gece ormanda sırt üstü yatıp seyrettiğim ve yıldızların çokluğuna anlatamayacağım kadar şaşırdığım o geceden bu yana bir daha öyle bir gök yüzü görmedim. Görülebilen bir yer kalmış mıdır, merak da ediyorum.
-Karavanın havalandırması fonksiyonel değilse, soğuk gecelerin sabahında tüm camlardan (ve tavandakinden de) şıpır şıpır yoğuşmuş nefesin suları akıyor. Tabii, tavandaki camdan akanlar, tavandan akmış oluyor. :smiley:
-Yazın perdeyle sıcak bir miktar önlenebiliyor. Kışın ise, karavan park halindeyken o perde açık bırakılınca, güneşin ısıtma gücü tavandan girip içeriye faydalı olabiliyor.
- Bu özellik evet, bir moda. Şu anda yapılan karavanımın modelinde de böyle bir cam var. Benim tercihim değil ama, başka özellikleri nedeniyle beğendiğim karavanın kalıbı böyle. Yapacak bir şey yok. Tercih olanağınız varsa, tavana dönen cam en son tercihlerinizden biri olsun.

Tavan dolapları:
- Bir çekme karavanda daha tehlikeli bir donanım düşünemiyorum. Yerden yükseğe koyacağınız her şey, birim olarak çok hafif olsalar da, toplamda büyük ağırlıklara ulaşabiliyor ve bunlarla yolculuk etmek istemezsiniz. İsterseniz de, istemeyin bence.
- Tavan dolapları bence "sıfır" yararlı bir donanımdır. Onlar yerine oturma grubunun altını, alt ranzanın altını, tavana kadar çıkmayan, aks ve çevresine yerleştirilmiş alçak yükleme alanlarını ve çeken aracın bagajını kullanmak en doğrusu.

Yani, benim fikrim; tavana dönen camlar umulduğu kadar yarar sağlayan bir donanım değil, tavan dolapları da yararlı değil, zararlı donanımlar.
 
Son düzenleme:

Tavan dolapları:
- Bir çekme karavanda daha tehlikeli bir donanım düşünemiyorum. Yerden yükseğe koyacağınız her şey, birim olarak çok hafif olsalar da, toplamda büyük ağırlıklara ulaşabiliyor ve bunlarla yolculuk etmek istemezsiniz. İsterseniz de, istemeyin bence.
- Tavan dolapları bence "sıfır" yararlı bir donanımdır. Onlar yerine oturma grubunun altını, alt ranzanın altını, tavana kadar çıkmayan, aks ve çevresine yerleştirilmiş alçak yükleme alanlarını ve çeken aracın bagajını kullanmak en doğrusu.
Bu düşüncenize kısmen katılıyorum,
Çekme karavanda içeride yolcu taşınmadığı için hiç bir tehlikesi yok, eğer üretici kilitli kapak kullanmadıysa bile (bir çok karavanda bas -çek kilit kullanmıyor) içerdeki malzeme karavan içine düşer, zarar verirse karavan içine zararı olur.
Motokaravan da ise haklısınız, eğer doğru yüklenmediyse ve kilitli kapak yoksa çok büyük tehlike,
biz bu durumu baş üstündeki dolaplara giyisi, havlu, çarşaf gibi malzemelerle,
tabak, tava, tencere gibi tehlikeli malzemeleri de alt dolaplarda muhafaza ediyoruz,
özellikle çocuklu aile için dolap çok gerekli ve mümkün olan her yere dolap konmasında fayda görüyorum.
 

Bu düşüncenize kısmen katılıyorum,
Çekme karavanda içeride yolcu taşınmadığı için hiç bir tehlikesi yok, eğer üretici kilitli kapak kullanmadıysa bile (bir çok karavanda bas -çek kilit kullanmıyor) içerdeki malzeme karavan içine düşer, zarar verirse karavan içine zararı olur.
Motokaravan da ise haklısınız, eğer doğru yüklenmediyse ve kilitli kapak yoksa çok büyük tehlike,
biz bu durumu baş üstündeki dolaplara giyisi, havlu, çarşaf gibi malzemelerle,
tabak, tava, tencere gibi tehlikeli malzemeleri de alt dolaplarda muhafaza ediyoruz,
özellikle çocuklu aile için dolap çok gerekli ve mümkün olan her yere dolap konmasında fayda görüyorum.
Bunu dolaplardan bir şeyler düşer diye söylemedim. Çekme karavanda ağırlık merkezini ne kadar yukarı taşırsanız, savrulma riskini o kadar arttırırsınız. Hatta garantilersiniz. Tavan dolaplarının kendi ağırlıkları ve içlerine konacak eşyalar da, ağırlık merkezini yukarıya taşıyacaktır. Bu nedenle tavan dolapları çok tehlikelidir. İfade etmek istediğim buydu.
 
Son düzenleme:

Bunu dolaplardan bir şeyler düşer diye söylemedim. Çekme karavanda ağırlık merkezini ne kadar yukarı taşırsanız, savrulma riskini o kadar arttırırsınız. Hatta garantilersiniz. Tavan dolaplarının kendi ağırlıkları ve içlerine konacak eşyalar da, ağırlık merkezini yukarıya taşıyacaktır. Bu nedenle tavan dolapları çok tehlikelidir. İfade etmek istediğim buydu.
Bu konuda da haklısınız, ağırlık merkezi yukarı kayarsa savrulma riskiniz artar,
fakat dolaplarda ihtiyaç,
o zaman burada her daim üstüne basa basa söylenen ''doğru yükleme'' kavramı devreye giriyor,
bakıyorum doğru yükleme denince insanlarda topuz binen yük olarak algılıyorlar,
halbuki topuza binen yük yanında ağırlık merkezi de, yükün akslara dağılımı da çok önemli,

belki de insanlara doğru yüklemenin ne olduğunu yeniden anlatmalıyız diye düşünüyorum.
Selamlar
 

Üst dolaplara kıyafet tarzı hafif şeyler konabilir. Göz hizasında bir şeyler saklamak hala daha çok daha pratik. Bu dolapların ağırlık merkezini yukarı çekmesi tabandaki su deposunu ve aküler gibi şeylerin ağırlığını düşündüğünüzde o kadar da etkili olmayacaktır kanımca...
 



Üst dolaplara kıyafet tarzı hafif şeyler konabilir. Göz hizasında bir şeyler saklamak hala daha çok daha pratik. Bu dolapların ağırlık merkezini yukarı çekmesi tabandaki su deposunu ve aküler gibi şeylerin ağırlığını düşündüğünüzde o kadar da etkili olmayacaktır kanımca...
Buna katılamıyorum açıkçası. Seyahat sırasında zaten su deposunun boş olması zorunluluk. Yani plastik bir su deposunun boş ağırlığı yok kabul edilebilir. Akülere gelince, toplam 60-70 kg. bile olsalar, tavandaki sunta veya benzeri bir malzemeden yapılmış dolapların ağırlığına baskın çıkamazlar. Hele bir de dolapların içleri dolu olursa... Yerden yukarıda 1 kg. bir kütle, salınım hareketine girdiğinde, (yere uzaklığına bağlı olarak) yerdeki daha ağır kütlelere baskın gelir. Kaldıraç kolu misali.
Çekme bir karavanda tavan dolabı olmamalı diye düşünüyorum. Başlı başına bir risk.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,807
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst