Ynt: Karavan'da Rüzgar Gülü İle 12 V Enerji Üretimi
Değerli dostlar,
airboat' Alıntı:
Anadolu'da "Kirli çıkınımı açtırma!"derler.
Bir Arada Rüzgar Enerjisi ile ilgili amatör çalışmalarda yapmıştım.
Serdar Dostum teşekkür ederim,ilginize.
Sondan başlamak istedim.Son üç yıldır Kendi Karavanlarımı yapmak,Karavan ekipmanları üretmek,Öncesi; Airboat ve Howercrat üretimi,ilk olarak da Rüzgar Enerjisinden yararlanmak gibi değişken hobilerim oldu.
İlk hobim denebilir;6-7 yaşlarımda da Tren yolculuğunun revacda olduğu dönemlerde istasyon havuzunda- boş rakı şişelerini toplayıp içine ineklerimizin sütünden annemin yaptığı ayranı-soğutup satmakla başladım.
İkibin yılı başlarında Rüzgar Enerjisi ile ilgili hobim
Donanım Haber adlı Foruma üye olmakla başladı.Bu forumdan 3-4 ay içinde çok şeyler öğrendim.Uyguladım da. Yaptığım iki adet dikey eksenli türübünlerden birisi tüm esen rüzgarlara göğüs gererek -Mevlevi dansı yaparmış gibi-4/5 yıldan beri dönüp duruyor.
Yaşlılık birazda; çok yazmak,çok konuşmakla eş değerli galiba!
Özetle: Dikey eksenli üreteçler 6/8 klm/dk hızdaki rüzgarda,Yatay eksenli üreteçler ise 15/20 klm/dakikada üretime başlarlar. Dikey eksenlerde üretilen tork düşük,yatay eksenlerde fazladır.Yatay eksenlerin verimli olması için rüzgarın
devamlı olması esastır.
Dikey Eksenlilerden; Sahilde,yaylada,ovada esen hafif rüzgarlarda bile verim alınabilir.
Yatay eksenliler de güçlü ve devamlı rüzgar gerektiğini söylemiştik.Fırtına türü rüzgarlarda üreteçler otomatik frenleme ile durdurulurlar.Durdurulmazsa paller parçalanır.
Sonuç:1.Bu tür üreteçler Karavan gibi hareketli araçlarda -60/100klm hız yapan-hareket halinde kullanılmaz, parçalanırlar.
2.Her iki üreteç hareket eden Deniz araçlarında; sürat tekneleri hariç rahatlıkla kullanılabilir.Gece ve bulutlu zamanlarda güneş panelinin eksikliğini tamamlar.
Yazdıklarım,bilebildiklerimdir.Düzeltmeye, değişiklere ve eleştirilere her zaman açığım.
Selam,Tüm Karavan seven dostlara